• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 713
Ei sillä lautakunnalla mitään merkitystä ole, kun ne ei sido yhtään mitään. Joku noudattaa toinen taas ei. Oikeastaan ihan merkityksetön paikka ja osa arvoton siinä vaiheessa, kun joku päätös tulee.
Ratkaisuksi ei tarvitse vaatia sitä ko. komponentin toimitusta tilausvahvistuksen hinnalla. Kuluttajaneuvonta usein neuvookin kirjailemaan vaatimuksen fiksummin, eli esim. hyvitys tilausvahvistuksen ja muualta ostetun saman tuotteen hintaerosta. Näin saat tuotteen heti käyttöön ja tulevaisuudessa mahdollisesti vielä euromääräisen korvauksen hintaerosta.

Se on totta ettei KRILin päätökset ole sitovia, mutta ei yritykset mustalle listallekaan halua.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
354
Case Dustin-Ryzen: kuluttajaneuvoja pisti mailia dustinille jossa viittasi legopakettikeissiin sekä hintavirhe-sitoo-myyjää -koosteeseen. Dustinilta tuli vastauksena suunnilleen sama litania kuin aiemmin, huvittavasti tosin tällä kertaa ruotsiksi. Neuvoja suositteli tutustumaan noihin keisseihin, totesi ettei sovitteluin päästä eteenpäin ja ilmoitti että nyt voin viedä asian kuluttajariitalautakuntaan.

Dustinille kyllä propsit siitä että vastaukset tuli nopeasti aiempiin reklamaatiokokemuksiini verrattuna, vaikka copypaste-kuraa olivatkin. Näillä eväillä huomenna askartelemaan ratkaisupyyntö, seuraava päivitys aiheesta tulee parin vuoden päästä. :D
Voiko tuonne KRIL:iin tehdä ryhmä-keissin? Vai pitääkö kaikki mennä neuvojan kautta vaikka siitä ei vaikutusta?
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Ostin 2v 2kk sitten autoon navi-soittimen autostudio.fi. Takuu 24kk. Torstaina soitin alkoi reistailemaan (menee näyttö kiinni, vaikka virta pysyy päällä ja radio soi taustalla). Kanavia voi vaihtaa ratista, mutta kosketustoiminto mustassa näytössä ei pelaa. Näyttö pysyy auton käynnistyksen jälkeen päällä 1-5min, vähän eri aikoja joka kerta. Sisässä on valmistajan uusin softa.

Eli oisko tuossa aika selkeä virhevastuun paikka myyjällä? Eli uutta soitinta tilalle, vaikka takuu mennyt umpeen 2kk sitten.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Voiko tuonne KRIL:iin tehdä ryhmä-keissin? Vai pitääkö kaikki mennä neuvojan kautta vaikka siitä ei vaikutusta?
Ei voi. Ja mitään hyötyä et silläkään saa. Ainoastaan työntekijät voi niitä tehdä ja ei niitä missään tämmöisessä tapauksessa tehdä vaan paljon isommissa jutuissa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Ostin 2v 2kk sitten autoon navi-soittimen autostudio.fi. Takuu 24kk. Torstaina soitin alkoi reistailemaan (menee näyttö kiinni, vaikka virta pysyy päällä ja radio soi taustalla). Kanavia voi vaihtaa ratista, mutta kosketustoiminto mustassa näytössä ei pelaa. Näyttö pysyy auton käynnistyksen jälkeen päällä 1-5min, vähän eri aikoja joka kerta. Sisässä on valmistajan uusin softa.

Eli oisko tuossa aika selkeä virhevastuun paikka myyjällä? Eli uutta soitinta tilalle, vaikka takuu mennyt umpeen 2kk sitten.
Mitäs jos ensin sinne laitteen valmistajan huoltoon ottaisit yhteyttä ja vetoaisit virhevastuuseen ja jos ei auta niin myyjään. Sen jälkeen voit sitten muuta miettiä jos ei asiat etene.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Mitäs jos ensin sinne laitteen valmistajan huoltoon ottaisit yhteyttä ja vetoaisit virhevastuuseen ja jos ei auta niin myyjään. Sen jälkeen voit sitten muuta miettiä jos ei asiat etene.
Joo otin yhteyttä myyjään, joka kehoitti tekemään tehdasasetuksen palautuksen (ei auttanut). Tässä valmistaudun siis riitatilanteeseen, jossa myyjä ei suostu asialle mitään tekemään. Valmistaja on saksalainen, joten katsotaan jos sinne otan yhteyttä sitten jos myyjällä ei ole muita ideoita tässä vaiheessa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Joo otin yhteyttä myyjään, joka kehoitti tekemään tehdasasetuksen palautuksen (ei auttanut). Tässä valmistaudun siis riitatilanteeseen, jossa myyjä ei suostu asialle mitään tekemään. Valmistaja on saksalainen, joten katsotaan jos sinne otan yhteyttä sitten jos myyjällä ei ole muita ideoita tässä vaiheessa.
Ilmoitat sinne ettei asia auttanut ja kysyt miten asian kanssa edetään ja muista sana virhevastuu.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Ilmoitat sinne ettei asia auttanut ja kysyt miten asian kanssa edetään ja muista sana virhevastuu.
Joo ilmoitin jo eilen, että ei toiminut. Maanantaina varmaan vastailevat ja sitten heitän ilmoille sen virhevastuu-sanan ja pari linkkiä. En haluaisi riidellä asiasta, mutta firman google-arviot kielii ehkä vähän epäammattimaisesta asenteesta asiakkaita kohtaan, vaikkakin työnlaatua ja asiantuntemustaitoja on kehuttu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tänään noudettu postista se gigantin RTX2060S kortti. Oli vain kaksi päivää eroa noiden pakettien saapumisessa kun torstaina hain jo sen GTX1660S kitin. Huomenna sitten vertailua että minkälainen jäähy tuossa RTX kortissa on vs nykyinen Asus cerberus GTX1070Ti. Painossa ainakin suuri ero. Ja täytyy muutenkin vetää muutamat benchmarkit ennen kuin vaihtaa. Kyllä tuolla rtx2060s kortilla pitäisi se 10% saada lisää tehoja ainakin uudemmissa peleissä mutta jaksaako kuunnella sitten sitä meteliä, no mutta se selviää huomenna.
Ei tässä auta muuta sanoa että edelleen propsit gigantille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tänään noudettu postista se gigantin RTX2060S kortti. Oli vain kaksi päivää eroa noiden pakettien saapumisessa kun torstaina hain jo sen GTX1660S kitin. Huomenna sitten vertailua että minkälainen jäähy tuossa RTX kortissa on vs nykyinen Asus cerberus GTX1070Ti. Painossa ainakin suuri ero. Ja täytyy muutenkin vetää muutamat benchmarkit ennen kuin vaihtaa. Kyllä tuolla rtx2060s kortilla pitäisi se 10% saada lisää tehoja ainakin uudemmissa peleissä mutta jaksaako kuunnella sitten sitä meteliä, no mutta se selviää huomenna.
Ei tässä auta muuta sanoa että edelleen propsit gigantille.
Mitenhän sinä sait postilla ja mulle tulee Matkahuollolla, vaikka tilasin postilla? On kyllä merkilliset systeemit.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mitenhän sinä sait postilla ja mulle tulee Matkahuollolla, vaikka tilasin postilla? On kyllä merkilliset systeemit.
Siis postnordilla/matkahuollolla noi molemmat paketit tuli tohon lähi r-kioskille missä postin/minkä muun noutopiste, sen takia kirjoitin että noudettu postista se paketti. Ja tilasin sillä 3,90€ gigantin jäsentarjous pikatoimituksella (näytti silloin että postin kirjeenä toimitettaisiin).
Saivartelua tämä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Onko jollain kuvakaappausta siitä diamond kitistä missä oli 2070 super? Tuli se tilattua, paketissa tänään 2060. Laittelen hyvässä hengessä huomenna viestiä giganttiin mutta olisi mukava laittaa screenshotti/muu todiste siitä että mitä on tilattu kun tilausvahvistuksessa tuotteita ei ole eritelty

Edit tilasin siis jo silloin 6.6 päivällä kun siinä linkissä vielä 2070 super oli
Näin taisi kaikille diamond kitin -tilaajille käydä?
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
141
Aspasta ihmeteltiin asiaa ja luvattiin selvittää. Sanoin että mulla on kyllä screenshotit väitteeni tukemiseksi niin pyysivät ne ja sanoivat niiden nopeuttavan asian käsittelyä. Lupasivat palata asiaan.

On se nyt perkele jos ei muka ilman todisteita anneta mitään, varmaan järjestelmästä kuitenkin selviää tilausten ajankohta ja sivustolle tehtyjen muutosten aika.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Aspasta ihmeteltiin asiaa ja luvattiin selvittää. Sanoin että mulla on kyllä screenshotit väitteeni tukemiseksi niin pyysivät ne ja sanoivat niiden nopeuttavan asian käsittelyä. Lupasivat palata asiaan.

On se nyt perkele jos ei muka ilman todisteita anneta mitään, varmaan järjestelmästä kuitenkin selviää tilausten ajankohta ja sivustolle tehtyjen muutosten aika.
Eiköhän tarkoitus ole vaan nopeuttaa käsittelyä. Kuvista näkee nopeasti, vs se että kaivellaan jotain muokkaustietoja sivulta. Koska veikkaisin että tässäkin on mahdollisesti ollut väärinkäyttöyrityksiä (luki tällasta sillon ihan varmasti!), tai ihan vaan epäselvyystilanteita.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Tänään noudettu postista se gigantin RTX2060S kortti. Oli vain kaksi päivää eroa noiden pakettien saapumisessa kun torstaina hain jo sen GTX1660S kitin. Huomenna sitten vertailua että minkälainen jäähy tuossa RTX kortissa on vs nykyinen Asus cerberus GTX1070Ti. Painossa ainakin suuri ero. Ja täytyy muutenkin vetää muutamat benchmarkit ennen kuin vaihtaa. Kyllä tuolla rtx2060s kortilla pitäisi se 10% saada lisää tehoja ainakin uudemmissa peleissä mutta jaksaako kuunnella sitten sitä meteliä, no mutta se selviää huomenna.
Ei tässä auta muuta sanoa että edelleen propsit gigantille.
Täällä 1 malttamaton jo odotteleen testien tuloksia :) Tuo 1660 super on mielestäni riittävän hiljainen, mutta mikäli 2060 super on tuolla täysin samalla jäähyllä, niin tuo 50w lisäteho muuttanee tilanteen epämieluisaan suuntaan...
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
52
Tänään noudettu postista se gigantin RTX2060S kortti. Oli vain kaksi päivää eroa noiden pakettien saapumisessa kun torstaina hain jo sen GTX1660S kitin. Huomenna sitten vertailua että minkälainen jäähy tuossa RTX kortissa on vs nykyinen Asus cerberus GTX1070Ti. Painossa ainakin suuri ero. Ja täytyy muutenkin vetää muutamat benchmarkit ennen kuin vaihtaa. Kyllä tuolla rtx2060s kortilla pitäisi se 10% saada lisää tehoja ainakin uudemmissa peleissä mutta jaksaako kuunnella sitten sitä meteliä, no mutta se selviää huomenna.
Ei tässä auta muuta sanoa että edelleen propsit gigantille.
Kiva että saapui nopeasti minun kohdalla Gigantin aspa vastasi että ei ole lähtenyt vielä ja että tulee omalla seurantakoodilla aikanaan. Saas nähä miten kauan menee ennen kuin tulee.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Täällä 1 malttamaton jo odotteleen testien tuloksia :) Tuo 1660 super on mielestäni riittävän hiljainen, mutta mikäli 2060 super on tuolla täysin samalla jäähyllä, niin tuo 50w lisäteho muuttanee tilanteen epämieluisaan suuntaan...
Itse näyttiksistä keskustelun voisi varmaan siirtää ko. mallien omiin ketjuihin (1660 Superista jo omia kokemuksia laitoinkin), mutta sen verran vielä täällä, että ei tuon 2060 Superin jäähy sentään sama ole. Kuvista näkee, että jäähdytysrivat on eri suuntaan, millä on haettu lisää massaa rivastoon. Mutta mielenkiintoista olisi nähdä tuolla näyttisalueella kokemuksia näistäkin, omaani vielä odotellessa. Kyllä mä suht luottavainen olen, että tuon 2060 Superinkin saa hiljaiseksi tuunattua.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
55
Vähän ehkä OT mutta kuinka tarkka toi postnordin arvio toimituksesta on? Ollut 12.6 Turussa ja näyttää arvioiduksi toimituspäiväksi 17.6.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Vähän ehkä OT mutta kuinka tarkka toi postnordin arvio toimituksesta on? Ollut 12.6 Turussa ja näyttää arvioiduksi toimituspäiväksi 17.6.
Kato sillä seurantakoodilla Matkahuollon seurannasta. Mulla näyttää myös arvioiduksi toimituspäiväksi 17.6. mutta Matkahuollon sivuilla lukee että lähetystä ollaan kuljettamassa jo Kuopiossa noutopisteeseen.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
55
Ok, näyttää että 13.6 lähtenyt Turusta eteenpäin. Muuta ei näy. Täytyypä päivittää tuolta. Kiitän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Joo ilmoitin jo eilen, että ei toiminut. Maanantaina varmaan vastailevat ja sitten heitän ilmoille sen virhevastuu-sanan ja pari linkkiä. En haluaisi riidellä asiasta, mutta firman google-arviot kielii ehkä vähän epäammattimaisesta asenteesta asiakkaita kohtaan, vaikkakin työnlaatua ja asiantuntemustaitoja on kehuttu.
Miksi siitä uusi soitin pitäisi automaattisesti saada? Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata tuote. Uuden laitteen hyvittäminen on viimeinen keino, mikäli korjaaminen ei syystä tai toisesta onnistu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Onko jollain kuvakaappausta siitä diamond kitistä missä oli 2070 super? Tuli se tilattua, paketissa tänään 2060. Laittelen hyvässä hengessä huomenna viestiä giganttiin mutta olisi mukava laittaa screenshotti/muu todiste siitä että mitä on tilattu kun tilausvahvistuksessa tuotteita ei ole eritelty

Edit tilasin siis jo silloin 6.6 päivällä kun siinä linkissä vielä 2070 super oli
Löytyihän tuo koneelta :) otettu tosin 8.6. mutta tiedot samat
 

Liitteet

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Miksi siitä uusi soitin pitäisi automaattisesti saada? Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata tuote. Uuden laitteen hyvittäminen on viimeinen keino, mikäli korjaaminen ei syystä tai toisesta onnistu.
Tässä tapauksessa soitin on myyty silloin, kun sille ei valmistajan puolesta enää tukea annettu. Korjaus tarkoittaisi myyjän kohdalta purkua, lähettämistä Saksaan ja lopuksi takaisinasennus. Satavarmasti laskutan kilometrit kodin ja liikkeen välillä. Ja joutuuko myyjä tuossa tapauksessani asentamaan lainalaitteen vielä autooni.

Itse ehdotin 75% rahanpalautusta tuotteena/palveluna, ellei vastaava uutta laitetta suostu ilmaiseksi asentamaan. Korjaaminen ei itseäni kiinnosta juurikin edestakaisin ajelun takia. Ja olisin valmis siis toimittaa omasta takaa uuden soittimen, jos liike hyvittää 75% hajonneen laitteen arvosta ja asentaa sen mun itse hankkiman soittimen ja tuolla tuolla 75% uudet kajarit mulle autoon. Samalla tarjoan sitä hajonnutta laitetta sille, jos tosiaan itse haluaa sitä yrittää korjata. Saatan hyväksyä uuden soittimen myyjänkin puolelta, jos siinä on riittävät specsit. Korjaus olisi perseestä, koska sama vika voi tulla uudestaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Vaikka se ostajan puolesta tuntuisi ikävältä, että liikkeelläkin on oikeuksia, niin kannattaa varautua myös siihen mahdollisuuteen.

Jos myyjä lähtee hyvittämään tuotetta uutena, on heillä oikeus vähentää hyvityksestä laskettu saamasi tuotteen käyttöhyöty. Mutta siis lähdet vaatimaan jotain asennuksia vielä "virhevastuuseen"? Tuskin suostuvat.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Vaikka se ostajan puolesta tuntuisi ikävältä, että liikkeelläkin on oikeuksia, niin kannattaa varautua myös siihen mahdollisuuteen.

Jos myyjä lähtee hyvittämään tuotetta uutena, on heillä oikeus vähentää hyvityksestä laskettu saamasi tuotteen käyttöhyöty. Mutta siis lähdet vaatimaan jotain asennuksia vielä "virhevastuuseen"? Tuskin suostuvat.
Joo mä yritän sopia tän, että olisi vähiten vaivaa molemmille. Luulen, että myyjä haluaa eroo tuosta soittimesta ja keissistä, Koska on tosiaan 2015 malli ja 2016 vuodelta viimeisin päivitys. Ostin vikan kappaleen niiltä 2018. Korjauksen jälkeen ongelmat ei välttämättä ole myyjän kannalta ohi, vika voi tulla eteen uudestaan, jos tyyppivika. Mun ehdotuksella keissi olisi taputeltu ja myyjän antaisi asennusaikaa korvauksena + 4 halpaa kajaria. Vaihtoehtona on tosiaan mun käynnit kahdesti 60km päässä siellä liikkeellä ja myyjän pitää hoitaa laitteen Korjaus valmistajan kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Nyt pitää kysyä, että korvauksena mistä nuo kajarit + asennusaika pitäisi antaa? Millä perusteella haet myyjäliikkeeltä korvausta?

Tuotteen hajoaminen on ikävä juttu, mutta hyvitystä ei voi vaatia mielipahasta tai henkisestä kärsimyksestä.

 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Nyt pitää kysyä, että korvauksena mistä nuo kajarit + asennusaika pitäisi antaa? Millä perusteella haet myyjäliikkeeltä korvausta?

Tuotteen hajoaminen on ikävä juttu, mutta hyvitystä ei voi vaatia mielipahasta tai henkisestä kärsimyksestä.

Ensisijaisesti neuvottelen korvaavan laitteen asentamisesta, jos myyjä ei jaksa lähteä korjaamaan. Sit jos myyjä näyttää vihreetä valoa, avaan pelin jos se korvaava laite korvattaisiin asennuspalveluna.

Mulle käy kyllä kaikki vaihtoehdot: korjaus, korvaava laite tai 50-75% lahjakortti ostohinnasta. Tuon lahjakortin käyttäisin siis asennuspalveluna. Korjaus vaihtoehto on kaikille osapuolille aikaa vievin, korvaava laite taas olisi helpoin. Toki irroittaisin korvaavan laitteen ja asennettaisin uuden, ja myisin sen vastaavan laitteen... melko työlästä se itselle. En siis ikinä ollut tyytyväinen siihen laitteeseen minkä ostin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 712
Joo mä yritän sopia tän, että olisi vähiten vaivaa molemmille. Luulen, että myyjä haluaa eroo tuosta soittimesta ja keissistä, Koska on tosiaan 2015 malli ja 2016 vuodelta viimeisin päivitys. Ostin vikan kappaleen niiltä 2018. Korjauksen jälkeen ongelmat ei välttämättä ole myyjän kannalta ohi, vika voi tulla eteen uudestaan, jos tyyppivika. Mun ehdotuksella keissi olisi taputeltu ja myyjän antaisi asennusaikaa korvauksena + 4 halpaa kajaria. Vaihtoehtona on tosiaan mun käynnit kahdesti 60km päässä siellä liikkeellä ja myyjän pitää hoitaa laitteen Korjaus valmistajan kanssa.
Ihan mielenkiinnosta, mistä radiosta ja mistä mallista on kyse?

Sekin jäi epäselväksi, että oliko laite sinun itsesi asentama? Jos on, niin varmaan sen voi sinne liikkeeseen postinkin kautta toimittaa? Voivat testata sen siellä ilman sinun autoasikin. Jos se on sieltä asennettuna myyty, niin sitten tilanne voi olla eri.

Tuo ylimääräisten kaiuttimien sun muiden kinuaminen on vähän sillä rajalla, että meneekö naurettavaksi. Sama juttu noiden "aivan varmasti laskutan kilometrit käynneistä" -kommenttien kanssa, kun ei tällainen välttämättä mahdu sen vaatimuksen piiriin, että molemmilla osapuolilla on velvollisuus toimia niin, että kulut jäävät mahdollisimman vähäisiksi.

Jos laitteessa on tosiaan vikaa, niin vaihtoehdot ovat korjaus, uusi samanlainen/vastaava laite tilalle, tai sitten kaupan purku. Kuten jo todettiin, mielipahasta ei korvauksia saa, eikä pidäkään saada.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Ihan mielenkiinnosta, mistä radiosta ja mistä mallista on kyse?

Sekin jäi epäselväksi, että oliko laite sinun itsesi asentama? Jos on, niin varmaan sen voi sinne liikkeeseen postinkin kautta toimittaa? Voivat testata sen siellä ilman sinun autoasikin. Jos se on sieltä asennettuna myyty, niin sitten tilanne voi olla eri.

Tuo ylimääräisten kaiuttimien sun muiden kinuaminen on vähän sillä rajalla, että meneekö naurettavaksi. Sama juttu noiden "aivan varmasti laskutan kilometrit käynneistä" -kommenttien kanssa, kun ei tällainen välttämättä mahdu sen vaatimuksen piiriin, että molemmilla osapuolilla on velvollisuus toimia niin, että kulut jäävät mahdollisimman vähäisiksi.

Jos laitteessa on tosiaan vikaa, niin vaihtoehdot ovat korjaus, uusi samanlainen/vastaava laite tilalle, tai sitten kaupan purku. Kuten jo todettiin, mielipahasta ei korvauksia saa, eikä pidäkään saada.
Joo on asennettu siellä liikkeessä, siitäkin maksoin. Mulla ei ole haluja lähtee soitinta irroittaa ja lähettää. Mieluummin käyn paikanpäällä ja annan heidän hoitaa. Mut nyt tajusin että voinhan mää pyytää mun uutta laitetta asentaa siihen sit tilalle "odotteluajaksi" . Saa sit lähettää korjatun laitteen kotiin. Laitan sen myyntiin sit, luulis 150e-200e saavan kun navikartat tulee mukana. Noi kajarit nyt ei oo tärkeät, ne voin unohtaakin tästä keissistä.

Soitin on tämä eikä ole vuosiin ollut enää missään myynnissä, 2v3kk vanha yksilö itsellä. Näyttö sammuu kesken kaiken, vaikka saa virtaa. https://www.amazon.co.uk/XZENT-X-30...Vaw18ZwtScG-y8MiSFUcCQVsb&cshid=1592226630048
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 712
Joo on asennettu siellä liikkeessä, siitäkin maksoin. Mulla ei ole haluja lähtee soitinta irroittaa ja lähettää. Mieluummin käyn paikanpäällä ja annan heidän hoitaa. Mut nyt tajusin että voinhan mää pyytää mun uutta laitetta asentaa siihen sit tilalle "odotteluajaksi" . Saa sit lähettää korjatun laitteen kotiin. Laitan sen myyntiin sit, luulis 150e-200e saavan kun navikartat tulee mukana. Noi kajarit nyt ei oo tärkeät, ne voin unohtaakin tästä keissistä.

Soitin on tämä eikä ole vuosiin ollut enää missään myynnissä, 2v3kk vanha yksilö itsellä. Näyttö sammuu kesken kaiken, vaikka saa virtaa. https://www.amazon.co.uk/XZENT-X-30...Vaw18ZwtScG-y8MiSFUcCQVsb&cshid=1592226630048
Pyytää voit, mutta et vaatia.

Eikös tuo radio ole muutenkin jotain 300-400€ hintaluokkaa, joten mitään kovin ihmeellisiä kylkiäisiä toivoa. Virhevastuukin voi olla vähän siinä ja siinä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Pyytää voit, mutta et vaatia.

Eikös tuo radio ole muutenkin jotain 300-400€ hintaluokkaa, joten mitään kovin ihmeellisiä kylkiäisiä toivoa. Virhevastuukin voi olla vähän siinä ja siinä.
Jep, en mitenkään vaatimalla ole asiaani esittänyt vaan nimenomaan kummallekin osapuolelle mahdollisimman vaivaton ratkaisu olisi tavoitteena. Olisin tyytyväinen, jos myyjä antaisi 50% hinnanpalautuksen hajonneesta laitteesta (399e oli hinta), mutta minut on kasvatettu tinkimään, joten ehdotin sitä 75% hyvitystä alkuun.

Mutta kyllähän tuollaisen laitteen pitäisi kestää yli 3 vuotta. Jostain luin, että älypuhelimia on mennyt virhevastuuseen täysimuotoisena 2-3 vuoden ikäisenä, että kilpailu- ja kuluttajavirasto on julkisesti todennut älylaitteista "pitää kestää 3 vuotta". Tuollaisen paikallaan tukevasti oleva medialaitteen pitäisi minun mielestä kestää vielä pitempään, vieläpä saksalaista laatua. Tuskin myyjä haluaa leimautua firmaksi, joka myy alle 3v kestäviä laitteita.

Nyt kun tätä uudelleen ajattelee, niin tuo korjaus voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Saan tehdaskorjatun "uutta vastaavan" laitteen myyntikelpoiseksi ja "ilmaiseksi" varmasti asentavat uuden soittimeni (maksaa 300e, löytyy 4g sim paikka ja android ja kaikki herkut) siksi aikaa, että saadaan tuo korjauksessa oleva sitten takaisin Saksasta. Liikkeestä voivat sit lähettää sen mulle. Tää jälkimmäinen kuullostaa vaivalloiselta myyjälle, mutta toki vähiten hän taitaa menettää tuossa vaihtoehdossa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Tuli kaupattua ylimääräiset raudat Gigantin paketista pois ja kun mitään valtavan suurta päivitystä ei tullut, niin kaupasta pääsi vielä omilleen (varmasti olisi päässyt voitollekin jos olisi eri tavalla kaupitellut). Kaikki ostajat ainakin tietävät mistä osansa saivat -Harmi ettei ylläpito antanut niitä myydä täällä. Tulipahan ainakin pari facebook käyttäjää tyytyväiseksi.

Erityiskiitokset @specops joka teki kätevät testit 1660s ja 2060s korteilla. Päädyin kokeilematta 2060:aa jättämään käyttöön 1660s:n ja on kyllä hiljainen ja yllättävän tehokas kortti. Juurikin hiljaisuuden vuoksi tämä kortti jäi käyttöön.

Tässä vielä specops:in "reviewit" muillekin kiinnostuneille

 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Jep, en mitenkään vaatimalla ole asiaani esittänyt vaan nimenomaan kummallekin osapuolelle mahdollisimman vaivaton ratkaisu olisi tavoitteena. Olisin tyytyväinen, jos myyjä antaisi 50% hinnanpalautuksen hajonneesta laitteesta (399e oli hinta), mutta minut on kasvatettu tinkimään, joten ehdotin sitä 75% hyvitystä alkuun.

Mutta kyllähän tuollaisen laitteen pitäisi kestää yli 3 vuotta. Jostain luin, että älypuhelimia on mennyt virhevastuuseen täysimuotoisena 2-3 vuoden ikäisenä, että kilpailu- ja kuluttajavirasto on julkisesti todennut älylaitteista "pitää kestää 3 vuotta". Tuollaisen paikallaan tukevasti oleva medialaitteen pitäisi minun mielestä kestää vielä pitempään, vieläpä saksalaista laatua. Tuskin myyjä haluaa leimautua firmaksi, joka myy alle 3v kestäviä laitteita.

Nyt kun tätä uudelleen ajattelee, niin tuo korjaus voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Saan tehdaskorjatun "uutta vastaavan" laitteen myyntikelpoiseksi ja "ilmaiseksi" varmasti asentavat uuden soittimeni (maksaa 300e, löytyy 4g sim paikka ja android ja kaikki herkut) siksi aikaa, että saadaan tuo korjauksessa oleva sitten takaisin Saksasta. Liikkeestä voivat sit lähettää sen mulle. Tää jälkimmäinen kuullostaa vaivalloiselta myyjälle, mutta toki vähiten hän taitaa menettää tuossa vaihtoehdossa.
Eipä tainnut olla hyvä idea lähteä näin oma-aloitteellisesti sooloilemaan, kun eivät vastaa mun puheluihin ja sähköpostiin. Eipä tässä muuta auta, kun tehdä ilmoitusta kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan. Jos he saisivat yhteyden tonne liikkeeseen ja pyytäisivät edes korjaamaan tuon laitteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 362
Eipä tainnut olla hyvä idea lähteä näin oma-aloitteellisesti sooloilemaan, kun eivät vastaa mun puheluihin ja sähköpostiin. Eipä tässä muuta auta, kun tehdä ilmoitusta kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan. Jos he saisivat yhteyden tonne liikkeeseen ja pyytäisivät edes korjaamaan tuon laitteen.
Mielestäni ihan hyvä tarjous saada puolet takaisin kaksi vuotta vanhasta vehkeestä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Mielestäni ihan hyvä tarjous saada puolet takaisin kaksi vuotta vanhasta vehkeestä.
Siihen mä oisin tosi tyytyväinen. Oiskohan se firman omistaja saikulla tai lomalla kyn pe vielä vastaa sähköpostiin. Odotan huomisen vielä ja sit teen ilmoituksen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Mielestäni ihan hyvä tarjous saada puolet takaisin kaksi vuotta vanhasta vehkeestä.
No ei kyllä ole yhtään hyvä diili. Tuollaisen soittimen pitäisi kestää käytössä ainakin 10 vuotta eli jos kestoikä on vain 2 vuotta niin 5 uutta laitetta pitää hommata tuona aikana.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 319
Jep, en mitenkään vaatimalla ole asiaani esittänyt vaan nimenomaan kummallekin osapuolelle mahdollisimman vaivaton ratkaisu olisi tavoitteena. Olisin tyytyväinen, jos myyjä antaisi 50% hinnanpalautuksen hajonneesta laitteesta (399e oli hinta), mutta minut on kasvatettu tinkimään, joten ehdotin sitä 75% hyvitystä alkuun.
Kaupankäynnissä terveeillä vaatimuksilla voi päästä parempaa tulokseen kuin yliampuvilla pyynneillä ja riehumisella.

Mutta kyllähän tuollaisen laitteen pitäisi kestää yli 3 vuotta. Jostain luin, että älypuhelimia on mennyt virhevastuuseen täysimuotoisena 2-3 vuoden ikäisenä, että kilpailu- ja kuluttajavirasto on julkisesti todennut älylaitteista "pitää kestää 3 vuotta".
DNA on 36kk takuu, ja sekään ei kata 100%, vaan joko korjaavat ja hyvittävät jos hankinnasa yli 24kk, jos juuri alle 3v vanha, niin hyvittävät 30%, eli eivät käytännössä korjaile, ja tuo siis asiakkaalle tarjottu lisäetu.

Power/Gigantti markkinoi vakuutusta, joissa melkeinpä vielä rajummat "alennukset".

Matkapuhelimien osalta 24kk on riidelty ja niistä tullut ratkaisuja, sen takia nykyään liki kaikilla maahantuojilla on 24kk takuu, ja jopa eräs iso 12kk takuuta tarjoava firma korjaa kuluttaja käytössä olleita luureja parivuotta omaan piikkiin.

Nyt kun tätä uudelleen ajattelee, niin tuo korjaus voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Saan tehdaskorjatun "uutta vastaavan" laitteen myyntikelpoiseksi ja "ilmaiseksi" varmasti asentavat uuden soittimeni (maksaa 300e, löytyy 4g sim paikka ja android ja kaikki herkut) siksi aikaa, että saadaan tuo korjauksessa oleva sitten takaisin Saksasta. Liikkeestä voivat sit lähettää sen mulle. Tää jälkimmäinen kuullostaa vaivalloiselta myyjälle, mutta toki vähiten hän taitaa menettää tuossa vaihtoehdossa.
Jos on kovin hyökkäävä ja vaatii outoja, niin se vaivaloinen tie voi olla myyjälle parempi valinta.

Mutta, jos vetoat virhevastuuseen (takuuloppu, aikaa kulunut jo noin paljon), niin eikö nykyäänkin pidä osoittaa se virhe, eli näyttö velvollisuus sinulla, siis meinaan sitä jos tuotteessa ei olekkaan ollut virhettä, ja sieltä tulee lasku korjaamisesta.

Yksivaihtoehto on että korjaamisen kustannuksia jaetaa, myyjä maksaa osat, ja asiakas työt. Kerrotun perusteella varsin hyvä sopimus sulle olisi jos myyjä korjauttaa laitteen (esim vaihtaa vastaavaan kunnossa olevaan). muut kulut sitten sinulle. (Tämä perustuu siihen minkä käsityksen saanut, todellinen tilanne voi olla jokin muu).


Aiemmin postasit jonkun toimimattoman linkin laitteesta, jäi mielikuva että Xzent , en tiedä mistä odottaa jotain kovin pitkää kestoikää.. Mutta jos myyjä on lupaillut pitkää ikää, siis oikeasti pitkää ikää, niin toki pitää vastata huutonsa.
 
Viimeksi muokattu:

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Jep, ottaisin mielelläni vastaan uutta vastaavan laitteen ja laittaisin sen myyntiin. Olen tilannut jo uuden laitteen itelleni (myyjällä ei ollut yhtään 4g android-soitinta myytävänä, jonka halua), ja yritän näillä näkymin asentaa sen itse naapurin kanssa.

Ongelmana on vaan nyt se, että en saa liikkeestä mitään vastausta. Eli joudun hoitaa tän pitkän kaavan kautta. Toivottavasti kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonta on myös sitä mieltä, että autosoittimen pitäisi toimia reilusti päälle 3 vuotta. Tänään lähdetään perheen kanssa juhannusreissuun ja Bluetooth kajarilla täytyy hoitaa matkan musaraadit. Vähänhän se vituttaa kun tuon soittimen asennuskin maksoi 300e 2v sitten (toki suurin osa tuosta meni kaapelin vetämiseen taakse peruutuskameraan) 400e soittimen hinnan päälle.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 319
Ongelmana on vaan nyt se, että en saa liikkeestä mitään vastausta.
Oletko kokeillut soittaa heidän toiseen myymälään (nettisivujen mukaan kaksi myymälää), jos toisesta ei saa ketään kiinni.

Nettisivujen mukaan ovat kuitekin auki, eli ilmeisesti ei mitään korona supistettuja aikoja.

Edit, ilmeisesti olet jossain yhteydessä ollut, ja ketjun perusteella joitain päiviä sinne ainakin ollut yhteydessä, eli yhteys on.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Oletko kokeillut soittaa heidän toiseen myymälään (nettisivujen mukaan kaksi myymälää), jos toisesta ei saa ketään kiinni.

Nettisivujen mukaan ovat kuitekin auki, eli ilmeisesti ei mitään korona supistettuja aikoja.
Kyllä, maanantaina puhelu yhdistyi sinne toiseen liikkeeseen kun tästä toisesta ei vastattu. Sanoivat, että eivät voi hoitaa asiaa millään tavalla. Soitin tuloksetta ma 6 krt 9.00-13.00 välisenä aikana. Sähköpostin lähetin 13.44 eikä vastausta tähän mennessä. Tämän päivän annan vielä mahdollista vastata tohon mailiin, illalla teen ilmoituksen sit kuluttajaneuvontaan.
 
Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
25
Eipä muuten ole vieläkään Gigantin PNY 2070 -paketti lähtenyt matkaan. Tilaus tehty viime viikon tiistaina 9.6 pikatoimituksella. Toissapäivänä chätissä lupasivat selvitellä asiaa ja korvata postikulut, tänään kertoivat odottavansa kolmannen osapuolen vastausta seurantakoodin kohtalosta.
 

Diego Serrano

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
135
..

Mutta, jos vetoat virhevastuuseen (takuuloppu, aikaa kulunut jo noin paljon), niin eikö nykyäänkin pidä osoittaa se virhe, eli näyttö velvollisuus sinulla, siis meinaan sitä jos tuotteessa ei olekkaan ollut virhettä, ja sieltä tulee lasku korjaamisesta.
..
Asiakkaan ei tarvitse todistella yhtään mitään. Riittää, että tuote on hajonnut ennen oletetun eliniän loppua. Kuluttaja-asiamiehen näkemys oletetusta eliniästä on se joka pätee oikeudessa. Ilman muuta tuollaisen laitteen pitää kestää yli 2 vuotta.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Asiakkaan ei tarvitse todistella yhtään mitään. Riittää, että tuote on hajonnut ennen oletetun eliniän loppua. Kuluttaja-asiamiehen näkemys oletetusta eliniästä on se joka pätee oikeudessa. Ilman muuta tuollaisen laitteen pitää kestää yli 2 vuotta.
Oon toimittanut myyjälle videon siitä kun laitteen näyttö meni kesken kesken mykäksi, vaikka laite saa virtaa (näppäimissä palaa valo) ja kuvan siitä kun näin näyttö oli täysin harmaana vaan. Nyt tuo näyttö meni pois päältä minuutin ajon jälkeen ja tuli takas päälle 40min ajon jälkeen.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 319
Asiakkaan ei tarvitse todistella yhtään mitään. Riittää, että tuote on hajonnut ennen oletetun eliniän loppua.
Koska on noin muuttunut ? ja koskeeko yli kaksivuotta vanhoja kauppoja ? ko viraston sivuilla vielä vanhaa tarinaa.

Aiemmin takuunaikana noin, mutta sen jälkeen on pitänyt osoittaa se virhe (jos yli puolivuotta hankinnasta).

Käytännössä toki on mennyt niin että kun kuluttaja on virheestä kertonu heti, ja todistella on tarvinnut vasta siinä vaiheessa jos myyjä on sellaista vaatinut, yleensä se miina on siinä että härveli menee huoltoon ja huolto toteen ettei virhettä, jos kuluttaja ei sitä hyväksy niin on sitten kaivettavat jostain todeistei kumotakseen sen.

Mutta noin siis aiemmin, ja jos on muuttunut, niin en väitä vastaan.

Minä en siis tiedä onko tuotteessa virhe vai ei. , jos käyttöohjeen ja myynnin lupauksen mukaisessa käytössä ja ympäristössä laite hajoaa, ja alite suunniteltu viidenvuoden käytölle ko ympäristössä, niin virheeltä toki vaikuttaa.

Jos sen virheen joutuu todistaa, niin varmistaa sen että myyjä tai maahantuoja kykenee myös vastuun kantaan. (saa rahansa ).

Se että jos on reklamoinu muutamapivä sitten asioista, niin ei tavatonta että vielä arvotaan.

Jos on vaatinut rahoja takaisin tai jotain huoltomiestä kotikäynnille tiettyyn sävyyn, niin en ihmettele jos pieni aikalisä paikallaan.


Mielipide yleensä.
Vaikka jotkin tuotteet vaikuttaa jo ihan ostaessa rimpuloilta, niin hinnaltaa kuin vähän muutenkin, ellei ei edes syytä olettaa että kestävät pitkään, mutta jos niitä markkinoidaan hyvinä ja kovaan käyttöön, esim autoihin asennettavaksi, ilman että tuodaan esille ette ne kestä sitä käyttää montaa kuukautta.
Jos kyse jälkimmäisestä, niin kannaustan pistämään myyjän koville, jotta kaikenmailman roskan myynti menisi oikealla tontille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Asiakkaan ei tarvitse todistella yhtään mitään. Riittää, että tuote on hajonnut ennen oletetun eliniän loppua. Kuluttaja-asiamiehen näkemys oletetusta eliniästä on se joka pätee oikeudessa. Ilman muuta tuollaisen laitteen pitää kestää yli 2 vuotta.
Paitsi että, takuun päättymisen jälkeen kuluttajan on osoitettava että tavara on virheellinen. Se toki ei myyjän vastuuta poista, mutta näyttövelvollisuus on kuluttajalla.

 

Mila.P

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2020
Viestejä
58
Olisko kenelläkään tietoa Philipsin takuusta/huollosta?
Omassa telkussa on valovuotoja ja erinäköisten vaiheiden jälkeen sain asiakaspalvelun vastauksen:

Päivä.

Kiitos. Pakatkaa TV hyvin kuriiria varten (ilman johtoja).

* setin on oltava valmis keräykseen; kuriiripalvelu ei voi ottaa pois seinältä
* Älä sisällä lisävarusteita ja kaapeleita
* asiakas vastaa pakkauksesta
* jos ei ole saatavilla, kuriiri auttaa pakkaamaan viallisen laitteen korvaavaan pakkaukseen

Ystävällisin terveisin,
Kristjan
Philips TV&AVA asiakaspalvelu.


Mutta ei nyt selvinnyt minulle että korjaako ne tuon minun? Tuoko uuden tilalle? Ja saanko mahdollisen huollon ajaksi korvaavaa tuotetta?
Ja en mitenkään saa yksin tuota pakattua, ei ole seinällä. Argh :,)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 681
Viestejä
4 208 334
Jäsenet
70 934
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom