• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

EPI

Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
4
Itellä tuli viesti gigantilta, että ovat lähettäneet ristiriitaisista tuotetiedoista huolimatta oikean komponenttisetin, joka sisältää 500gb ssd levyn. Toivotaan nyt että näyttiski on oikea. :D

edit: Just saman viestin sain ku aaake tuossa ylempänä
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Alkaako myynti-osio tulvimaan näyttiksiä? :D /OT
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
- Tarjous-, hintavirhe- ja erikoistuotteiden myyminen voitontekotarkoituksessa on kielletty

Tietysti jos tappiolla myy niin sitten :D
Näyttis maksoi 399, ja loput tuli kaupan päälle?Tietysti tuota voisi miettiä erilaillakin, mutta yli tuon 399 yli pyytäminen on väärin tai sääntöjen vastaista ainakin
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 215
Tarjous yms. tuotteita ei saa myydä yli ostohinnalla.
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Odottaisit että sulla on se näyttis edes käsissäs ennen ku laitat myyntiin! tänäänhän sait 1660S jos kävit hakemassa, mutta myyt tuota vasta tuloillaan olevaa 2060S. Btw, sun ilmon kuvassa on 1660S.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Pyydät 400€ näytönohjaimestasi, joka mielestäni on hieman kova hinta periaatteessa ilmaisesta tuotteesta. Sinulla kun ei ilmeisesti ole oikeaa tarvetta tuotteelle, mielestäni voisit alentaa hintaa tuntuvasti siten, että se on ostajankin puolesta hyvä diili. Näin molemmat osapuolet voittaisivat.
 

PunisOx

Njet problem - Normal katastrof
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Itselle ainakin tuli väärä näyttis. :( tilattu tosiaan 6.6. n. Klo 13. SSD kyllä 500GB

edit: ladataas vielä appi ja katotaan onko toinen paketti myös tulossa.

edit2: puhelinnumeron kun lykkäs PostNord appiin niin näkyy tosiaan toinen paketti myös olevan tulossa. :)
Näkyikö tuo paketti muuten seurannassa 1kg vai 1.2kg painoisena?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
1,1kg näkyy mulla se alkuperäinen paketti ja uusi paketti (missä pitäisi olla RTX2060s) tasan 1kg.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
1,1kg näkyy mulla se alkuperäinen paketti ja uusi paketti (missä pitäisi olla RTX2060s) tasan 1kg.
Minullakin luki tästä ensimmäisestä 1.0 ennen kuin oli päässy postnordille. Sitten päivitty 1.18kg. Uskoisin samankaltaista tapahtuvan myös toiselle, kunhan pääsee jakoon. Vai joko jollain on paketti lähtenyt Ruotsista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 777
Käytin tilaukseen 50e lahjakortin ja sitten vielä tulee kylkee ilmainen näyttiskin, joulu tuli jo kesäkuussa :smoke: Ilmeisesti tilauspäivä vaikuttaa siihen saako isomman ssd vaiko toisen kortin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Minullakin luki tästä ensimmäisestä 1.0 ennen kuin oli päässy postnordille. Sitten päivitty 1.18kg. Uskoisin samankaltaista tapahtuvan myös toiselle, kunhan pääsee jakoon. Vai joko jollain on paketti lähtenyt Ruotsista?
Ei oo vielä lähteny. Uskon että vasta huomenna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Turhaan noita grammoja on katsella tarkemmin, monesti punnitus sivuutetaan ihan silmämääräisesti tai tuoteselostuksen perusteella. Jos sieltä on tulossa jo paketin saanneilla toinen lähetys, niin se on 99% varmasti tuo 2060s näytönohjain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 777
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Vähän veteen piirretty viiva tässä tapauksessa kun liike tekee virheen ja antaa ilmatteeksi toisen näyttiksen. Miksei tuota sais myydä ihan realistiseen hintaan, ne jotka tuosta mielensä pahoittaa saa sitten pahoittaa. Ja jos kertoo miten kortin saanu niin potentiaalinen ostaja voi itse päättää aina ostaako vai ei.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
551
Jep mun ilmoitus siellä ja siitä jo valitettiin. Katsotaan mitä vastaa ylläpito. Ongelma on se, että näitä näyttiksiä ei voi tällä palstalla myydä ollenkaan, koska silloin aina tekee voittoa, koska näyttis oli periaatteessa ilmainen. Itsellä on vain yksi kone enkä kahta näyttistä saa mitenkään ängettyä yhteen koneeseen. Toinen jää siis turhaksi joka tapauksessa.
Nyt kaikki vetämään itkupotkuraivarit ja primitiivireaktiot, jos joku kehtaa laittaa myyntiin "ilmaiseksi" saamansa näyttiksen. **ttu, että kateus on hirveä asia. En tiedä onko tämä joku supisuomalainen ilmiö, vai mistä moinen katkeruus, jos jollain pieni munkki käy.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
347
Nyt kaikki vetämään itkupotkuraivarit ja primitiivireaktiot, jos joku kehtaa laittaa myyntiin "ilmaiseksi" saamansa näyttiksen. **ttu, että kateus on hirveä asia. En tiedä onko tämä joku supisuomalainen ilmiö, vai mistä moinen katkeruus, jos jollain pieni munkki käy.
Paremman hinnan saat kun myyt huutonetissä tai tori.fi palvelussa
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Kävin tästä joskus keskustelua ylläpidon kanssa ja ei ole ok myydä voitolla erityisen halvalla ostettua tuotetta, vaikka kauppa olisi ostajallekin erityisen hyvä (käyttämätön tuote selvästi markkinahintaa halvemmalla). Omakustannehintaan myynti ok.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kävin tästä joskus keskustelua ylläpidon kanssa ja ei ole ok myydä voitolla erityisen halvalla ostettua tuotetta, vaikka kauppa olisi ostajallekin erityisen hyvä (käyttämätön tuote selvästi markkinahintaa halvemmalla). Omakustannehintaan myynti ok.
Mä meinasin kyllä laittaa sen 500GB SSD:n myyntiin kunhan se mulle saapuu, ja myydä ihan selvästi markkinahintaa halvemmalla. Paha mennä sanomaan mikä siinä on omakustannehinta kun kyseessä on bundle-tuote, mutta jos myynti-ilmoitus poistetaan niin sitten se poistetaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Mä meinasin kyllä laittaa sen 500GB SSD:n myyntiin kunhan se mulle saapuu, ja myydä ihan selvästi markkinahintaa halvemmalla. Paha mennä sanomaan mikä siinä on omakustannehinta kun kyseessä on bundle-tuote, mutta jos myynti-ilmoitus poistetaan niin sitten se poistetaan.
Aikanaan kun myin ylimääräisiä pelejä pois hintavirheisestä Nintendo Switch -bundlesta, niin ilmoitus poistettiin sääntöjen vastaisena. Avaamattomia pelejä myin siis käytettyjen hintatasolla - olisi pitänyt ilmeisesti antaa ilmaiseksi, sillä hinta kuitissa oli 0€ (bundle). Kyllähän nämä menee Torissakin kaupaksi. :)
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Aikanaan kun myin ylimääräisiä pelejä pois hintavirheisestä Nintendo Switch -bundlesta, niin ilmoitus poistettiin sääntöjen vastaisena. Avaamattomia pelejä myin siis käytettyjen hintatasolla - olisi pitänyt ilmeisesti antaa ilmaiseksi, sillä hinta kuitissa oli 0€ (bundle). Kyllähän nämä menee Torissakin kaupaksi. :)
Eronahan tuossa on se että pelicase on keploteltu lopputulos (hintavirhe, jota ollaan tietoisesti käytetty hyväksi) ja tässä tapauksessa tuo ylimääräinen tuote on tullut hyvityksenä täysin sitä tilaamatta ja edes sitä pyytämättä ensimmäisinä tilanneille.

Tästä asiasta voi käydä lisää keskustelua kauppa-alueen säännöissä, mutta vielä kukaan ylläpidosta ei ole ottanut asiaan edes kantaa.

@escalibur
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
@Sampsa @Juha Kokkonen
Voisitteko ottaa kantaa Gigantin tarjousbundlessa tulleiden osien myyntiin?

Eikös osat voi tosiaan myydä siten, että kunhan yhteenlasketut pyynnit eivät ylitä hankintahintaa (399+4,90pk)? Entäs tuo Gigantin kaupan päälle antama bonus 1660s (joka ei tosiaan perustu hintavirheeseen tai vastaavaan, vaan gigantti antoi sen hyvityksenä)?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Keskustelin itse aikanaan näistä samoista niin heitän avuksi parit linkit asian tiimoilta. TLDR versiona bundleista saa myydä osia, kunhan niiden pyynnit (myyntituotot) eivät ylitä bundlen kokonaishintaa. Eli nyt saa myydä esim. SSD:n vaikka parinkympin alennuksella uuden hinnasta. Hintavirheitä taas ei saisi myydä ollenkaan ja paha sanoa tulkitaanko sitten tuo 1660 tässä tapauksessa sellaiseksi. Pitäisin itse sitä hyvityksenä (vertaa esim. lahjakorttiin hyvityksenä huonosta kauppakokemuksesta) ja en näe miksei sitä saisi järjellisellä hinnalla myydä. Korjatkaa jos olen väärässä. (Lisäksi ilmoittakaa kuitenkin 1660 osalta mahdollisesta kuitittomuudesta/takuukuvioista, kun tuolle ei varmaan ilmaistuotteena nyt normaalit takuuehdot päde.)

Mä meinasin kyllä laittaa sen 500GB SSD:n myyntiin kunhan se mulle saapuu, ja myydä ihan selvästi markkinahintaa halvemmalla. Paha mennä sanomaan mikä siinä on omakustannehinta kun kyseessä on bundle-tuote, mutta jos myynti-ilmoitus poistetaan niin sitten se poistetaan.
Bundleista saa myydä osia: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Aikanaan kun myin ylimääräisiä pelejä pois hintavirheisestä Nintendo Switch -bundlesta, niin ilmoitus poistettiin sääntöjen vastaisena. Avaamattomia pelejä myin siis käytettyjen hintatasolla - olisi pitänyt ilmeisesti antaa ilmaiseksi, sillä hinta kuitissa oli 0€ (bundle). Kyllähän nämä menee Torissakin kaupaksi. :)
Hintavirheitä ei saa myydä ollenkaan: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Keskustelin itse aikanaan näistä samoista niin heitän avuksi parit linkit asian tiimoilta. TLDR versiona bundleista saa myydä osia, kunhan niiden pyynnit (myyntituotot) eivät ylitä bundlen kokonaishintaa. Eli nyt saa myydä esim. SSD:n vaikka parinkympin alennuksella uuden hinnasta. Hintavirheitä taas ei saisi myydä ollenkaan ja paha sanoa tulkitaanko sitten tuo 1660 tässä tapauksessa sellaiseksi. Pitäisin itse sitä hyvityksenä (vertaa esim. lahjakorttiin hyvityksenä huonosta kauppakokemuksesta) ja en näe miksei sitä saisi järjellisellä hinnalla myydä. Korjatkaa jos olen väärässä. (Lisäksi ilmoittakaa kuitenkin 1660 osalta mahdollisesta kuitittomuudesta/takuukuvioista, kun tuolle ei varmaan ilmaistuotteena nyt normaalit takuuehdot päde.)



Bundleista saa myydä osia: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet



Hintavirheitä ei saa myydä ollenkaan: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet
Siinähän tuo vastaus tulikin, kiitos linkeistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 134
Keskustelin itse aikanaan näistä samoista niin heitän avuksi parit linkit asian tiimoilta. TLDR versiona bundleista saa myydä osia, kunhan niiden pyynnit (myyntituotot) eivät ylitä bundlen kokonaishintaa. Eli esim. nyt saa myydä SSD:n vaikka parinkympin alennuksella uuden hinnasta. Hintavirheitä taas ei saa myydä ollenkaan ja paha sanoa tulkitaanko sitten tuo 1660 tässä tapauksessa sellaiseksi. Pitäisin itse sitä hyvityksenä (vrt. esim. lahjakorttiin huonosta kauppakokemuksesta) ja en näe miksei sitä saisi järjellisellä hinnalla myydä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Jos se näytönohjain on hyvitys, niin sen pamahtaessa tulee vähintään mielenkiintoinen takuukäsittely. Sitten kun se on myyty "Kuitti on, Giganttiin" ja kuitilla ei saa yhtään mitään , niin onko se nyt oikein?

Ja edelleen, se on ylimääräinen näytönohjain, jolla suurin osa ei välttämättä tee mitään, niin olisihan siitä kiva saada rahaa.

Minun mielestäni tämä on kaikki ok, jos vaan se on selkeästi ilmoitettu ja ei edes tarvitse näkyä hinnassa, mutta en itse maksaisi tuosta edes 80% uuden hinnasta, vaikka olisi kuinka muoveissa. Hinnastahan ei saa valittaa, niin jos ostaja tietää, mitä on ostamassa ja maksaa siitä kovan hinnan - tämäkin on ok.

--

Sama vähän koskee muitakin bundlen tuotteita. Jos takuuseen tarvitaan koko bundle, niin .. joo, ei ostajan kannata siitä täyttä hintaa maksella. Toki voi näin tehdä, mutta jos hänellä on kaikki tiedot käytettävissään, niin se on ns. oma vika.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mä sain onneksi tuon kaupanpäällisnäytönohjaimen myytyä kaverille niin ei tarvi sen osalta sääntöjä miettiä. Kunhan vaan saan sen SSD:n täällä myydä rikkomatta sääntöjä.

Totta kai sillä kaupanpäällistuotteellakin on täysi takuu, tai vähintäänkin virhevastuu. Ei Gigantti voi EU:n säännöksiä kiertää.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Totta kai sillä kaupanpäällistuotteellakin on täysi takuu
Eli jos kauppa lähettää sinulle vahingossa väärän tuotteen ja antaa sinun pitää sen, mielestäsi kaupalla on tuotteesta virhevastuu? Tässä on tärkeätä pointti, että tuo ei ole kaupanpäällistuote tai kylkiäinen, sillä sitä ei ole millään tavalla mainostettu. Kyseessä on ainoastaan kaupan hyvä ele, tuotetta ei ole myyty sinulle.

"Kuluttajansuojalain lisäetumarkkinointia koskeva pykälä koskee kaikkea tarjousmarkkinointia, jossa kuluttajalle tarjotaan jokin lisäetu. Olennaista lisäetutarjoukselle on se, että kuluttajan on ostettava jotakin edun saadakseen."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Itse laitoin myyntiin, en koe tässä tekeväni yhtään mitään väärää, vert. esim. johonkin Jimmsin pommitarjoukseen 100e i7 prosesssoreista joita porukka myy ympäri ämpäri ne saatuaan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 597
Joo, olisihan tähän mukava saada ylläpidon kanta.
@Sampsa @Juha Kokkonen
Voisitteko ottaa kantaa Gigantin tarjousbundlessa tulleiden osien myyntiin?

Eikös osat voi tosiaan myydä siten, että kunhan yhteenlasketut pyynnit eivät ylitä hankintahintaa (399+4,90pk)? Entäs tuo Gigantin kaupan päälle antama bonus 1660s (joka ei tosiaan perustu hintavirheeseen tai vastaavaan, vaan gigantti antoi sen hyvityksenä)?
Miksi ylläpidon pitäisi erikseen kommentoida asiaa, kun kerran säännöissä sanotaan selvästi:

- Tarjous-, hintavirhe- ja erikoistuotteiden myyminen voitontekotarkoituksessa on kielletty


Juha on myös erikseen kommentoinut asiaa bundle-tarjousten osalta:

 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
141
Onko jollain kuvakaappausta siitä diamond kitistä missä oli 2070 super? Tuli se tilattua, paketissa tänään 2060. Laittelen hyvässä hengessä huomenna viestiä giganttiin mutta olisi mukava laittaa screenshotti/muu todiste siitä että mitä on tilattu kun tilausvahvistuksessa tuotteita ei ole eritelty

Edit tilasin siis jo silloin 6.6 päivällä kun siinä linkissä vielä 2070 super oli
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Mä sain onneksi tuon kaupanpäällisnäytönohjaimen myytyä kaverille niin ei tarvi sen osalta sääntöjä miettiä. Kunhan vaan saan sen SSD:n täällä myydä rikkomatta sääntöjä.

Totta kai sillä kaupanpäällistuotteellakin on täysi takuu, tai vähintäänkin virhevastuu. Ei Gigantti voi EU:n säännöksiä kiertää.
Varmisti asian vielä.
Screenshot_20200612-172055.jpg
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
24
Varmistus tuli vielä ihan Gigantin suunnalta liittyen ylimääräisen PNY-näyttiksen takuuasioihin, joista joku taisi aiemminkin mainita:

Eli kaikilla laitteilla on normaali takuu, vaikka jokin tuote onkin tullut "kaupan päällisinä". Toki mahdollisessa takuutilanteessa tarvitaan alkuperäistä kuittia bundlesta tai toimitusnumeroa, eli jonkinlainen maininta tästä lienee hyvä olla kauppoja tehtäessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
822
Varmistus tuli vielä ihan Gigantin suunnalta liittyen ylimääräisen PNY-näyttiksen takuuasioihin, joista joku taisi aiemminkin mainita:

Eli kaikilla laitteilla on normaali takuu, vaikka jokin tuote onkin tullut "kaupan päällisinä". Toki mahdollisessa takuutilanteessa tarvitaan alkuperäistä kuittia bundlesta tai toimitusnumeroa, eli jonkinlainen maininta tästä lienee hyvä olla kauppoja tehtäessä.
Paketissakin luki 3v warranty, eli onko se nyt 1v vai 3v?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Onneksi gigantti antoi näyttiksen kaupanpäälle, muuten varmaan olisi lätkahtäny syyte voitolla myynnistä.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
40
Case Dustin-Ryzen: kuluttajaneuvoja pisti mailia dustinille jossa viittasi legopakettikeissiin sekä hintavirhe-sitoo-myyjää -koosteeseen. Dustinilta tuli vastauksena suunnilleen sama litania kuin aiemmin, huvittavasti tosin tällä kertaa ruotsiksi. Neuvoja suositteli tutustumaan noihin keisseihin, totesi ettei sovitteluin päästä eteenpäin ja ilmoitti että nyt voin viedä asian kuluttajariitalautakuntaan.

Dustinille kyllä propsit siitä että vastaukset tuli nopeasti aiempiin reklamaatiokokemuksiini verrattuna, vaikka copypaste-kuraa olivatkin. Näillä eväillä huomenna askartelemaan ratkaisupyyntö, seuraava päivitys aiheesta tulee parin vuoden päästä. :D
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 256
Case Dustin-Ryzen: kuluttajaneuvoja pisti mailia dustinille jossa viittasi legopakettikeissiin sekä hintavirhe-sitoo-myyjää -koosteeseen. Dustinilta tuli vastauksena suunnilleen sama litania kuin aiemmin, huvittavasti tosin tällä kertaa ruotsiksi. Neuvoja suositteli tutustumaan noihin keisseihin, totesi ettei sovitteluin päästä eteenpäin ja ilmoitti että nyt voin viedä asian kuluttajariitalautakuntaan.

Dustinille kyllä propsit siitä että vastaukset tuli nopeasti aiempiin reklamaatiokokemuksiini verrattuna, vaikka copypaste-kuraa olivatkin. Näillä eväillä huomenna askartelemaan ratkaisupyyntö, seuraava päivitys aiheesta tulee parin vuoden päästä. :D
Ei sillä lautakunnalla mitään merkitystä ole, kun ne ei sido yhtään mitään. Joku noudattaa toinen taas ei. Oikeastaan ihan merkityksetön paikka ja osa arvoton siinä vaiheessa, kun joku päätös tulee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 840
Viestejä
4 204 300
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom