• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 494
Paketti tulossa tänään noutopisteeseen. Mutta juuri äsken tuli postnord -sovellukseen uuden paketin rekisteröintitiedot samoilla spekseillä kun tämä ensimmäinen... On varmaankin pojilla hieman systeemit sekaisin. No kyllä tänne toinenkin paketti kelpaa. Tuttavalla tuli kerran sama tuote tuplana juurikin gigantista ja eipä sieltä mitään perään kyselty :)
Tuossa kannattaa huomata, että jos se huomataan, täyttyy kaiketi petoksen merkit, jos asiasta ei ilmoita.

E. Ja ainakin itse rinnastan tuon suoraan varkauteen, mutta kukin tehköön omatuntonsa mukaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 214
Tuossa kannattaa huomata, että jos se huomataan, täyttyy kaiketi petoksen merkit, jos asiasta ei ilmoita.

E. Ja ainakin itse rinnastan tuon suoraan varkauteen, mutta kukin tehköön omatuntonsa mukaan.
Itse on hankala ymmärtää petosta tai varkautta, jos lähettäjä täysin omatoimisesti lähettää jollekin tavaraa, missä se vastaanottaja ei ole tehnyt elettäkään manipuloidakseen lähettäjää lähettämään kaksi pakettia yhden sijaan. Miten se voisi olla vastaanottajan vastuulla mitenkään, jos joku toinen lähettelee huvikseen ylimääräistä tavaraa jollekin toiselle. Sitten se menee petokseksi jos vastaanottaja valehtelee tai manipuloi lähettäjää lähettämään sen toisenkin paketin.

Edit: tosin tuossakin on voinut käydä vaan niin, että lähetys tulee kahtena pakettina, jos ensimmäiseen ei ole ollut kaikki tuotteita varastossa. Loput tulee jälkitoimituksena perässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Itse on hankala ymmärtää petosta tai varkautta, jos lähettäjä täysin omatoimisesti lähettää jollekin tavaraa, missä se vastaanottaja ei ole tehnyt elettäkään manipuloidakseen lähettäjää lähettämään kaksi pakettia yhden sijaan. Miten se voisi olla vastaanottajan vastuulla mitenkään, jos joku toinen lähettelee huvikseen ylimääräistä tavaraa jollekin toiselle. Sitten se menee petokseksi jos vastaanottaja valehtelee tai manipuloi lähettäjää lähettämään sen toisenkin paketin.
Ei se vaadi sulta mitään aktiivista toimintaa. Toisen erheen hyväksikäyttäminen oman edun tavoitteluun täyttää kriteerit.

"
Petos
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
"

Ja sitten lievä/törkeä etuliitteet tuohon muiden seikkojen mukaan, kuten tavoitellun/saadun hyödyn.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Mullekin on liittynyt PostNordille toinen paketti peesiin. Lähettiköhän Gigantti ne 500GB SSD:t erillisenä? Ja ottivatkohan ne 250-gigaiset ensin pois? Arpajaiset pyörii.
 
Liittynyt
25.01.2020
Viestejä
522
Täysin sama tuli myös itselle. Huomasin myös tuon mainitsemasi seikan sopimusehdoista. No, eikö se 18kk ollut siinä vastaanottoilmoituksessa kesto kuluttajariitalautakunnan osalta, niin mikäs tässä odotellessa...
Mä rustailin myös Dustinille sekä KKV:lle pitkät sähköpostit ja jaoin sen facebookissa noin tusinalle halukkaalle. Ei tuottanut tulosta muuta kuin saman mitä täällä jo kirjoteltu. Empä jaksanut viedä vielä kuluttajariitalautakuntaan...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 877
Mullekin on liittynyt PostNordille toinen paketti peesiin. Lähettiköhän Gigantti ne 500GB SSD:t erillisenä? Ja ottivatkohan ne 250-gigaiset ensin pois? Arpajaiset pyörii.
Nähtävästi itsellekin tulossa 2 pakettia. Toinen on kylläkin vielä ruotsin puolella. Olisikohan lähetetty oikea näytönohjain perästä? Ensimmäisen paino 1.2kg ja toisen 1.0kg :think:
edit. toinen onkin vasta saanut sähköisen EDI tiedon -eli paketti ei ole vielä lähtenyt. Sama viite molemmissa kuitenkin, eli samaan bundleen varmaankin kuuluu. tuo 1.0kg paino päivittynee kun paketti lähtee liikkeelle
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 214
Nähtävästi itsellekin tulossa 2 pakettia. Toinen on kylläkin vielä ruotsin puolella. Olisikohan lähetetty oikea näytönohjain perästä? Ensimmäisen paino 1.2kg ja toisen 1.0kg :think:
edit. toinen onkin vasta saanut sähköisen EDI tiedon -eli paketti ei ole vielä lähtenyt. Sama viite molemmissa kuitenkin, eli samaan bundleen varmaankin kuuluu. tuo 1.0kg paino päivittynee kun paketti lähtee liikkeelle
Mistä nuo toiset paketit oikein näkyvät? Tai mitä kautta ne saa näkyviin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 877
Petosrikoksissa on kyse toisen erehdyttämisestä tai erehdyksen hyväksikäyttämisestä siten, että rikoksen uhrille syntyy taloudellista vahinkoa. Kyse on tekijän vilpillisestä ja epärehellisestä toiminnasta. Rikoslaissa petos on säädetty rangaistavaksi teoksi.

Tosiasiassa jos vastaanotat paketin eikä kukaan kysele sen perään niin en kokisi kovin suurta huonoa omatuntoa mikäli paketin pitäisin itselläni. Taitaa postin seurantatiedotkin kadota muutamassa kuukaudessa, joten myöhemmin mahdoton enää todistaa että olet edes vastaanottanut pakettia.
Kyllä itse ainakin vien mahdollisesti ylimääräiset saapuvat näytönohjaimet takaisin kauppaan. ...Muuten tätä mahdollista petos keskustelua voisi jatkaa jossakin muualla, kun moraali tms. ei kyllä liity tämän ketjun aiheeseen.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
7
Itsellä päivittyi toimitusarvio 15. päivälle kun vielä eilen oli tulossa perjantaina. Toivottavasti nyt sieltä turusta liikkuu.. ei ole kyllä itselle tullut tietoa toisesta paketista.
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
67
Mä rustailin myös Dustinille sekä KKV:lle pitkät sähköpostit ja jaoin sen facebookissa noin tusinalle halukkaalle. Ei tuottanut tulosta muuta kuin saman mitä täällä jo kirjoteltu. Empä jaksanut viedä vielä kuluttajariitalautakuntaan...
Pieni vaiva se on ja yritykset voivat muuttua vastaanottavaisemmiksi jo aikaisemmin. Case Elisan Black Friday -läppäri, ensin Elisa kieltäytyi konetta toimittamasta, välittömästi kirjallinen vaatimus sopimuksen noudattamisesta perään (chatissa ja asiakaspalvelija kieltäytyi), viesti kuluttajaneuvontaan että on reklamoitu kirjallisesti ja ei toimiteta, Kuluttajaneuvonta ohjeisti ottamaan yhteyttä KRILiin ja vaatimus siellä vireille. Tähän meni muistaakseni kokonaisuudessaan pari päivää ja Elisa otti yhteyttä about 5kk jälkikäteen (ilmeisesti aika heti kun KRIL oli pyytänyt heiltä kantaa asiaan) että läppäriä olisi tulossa jos vaan kelpaa.

Eihän se ihan salamannopeaa ole mutta silti eri asia kuin odotella 18kk.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
52
Nähtävästi itsellekin tulossa 2 pakettia. Toinen on kylläkin vielä ruotsin puolella. Olisikohan lähetetty oikea näytönohjain perästä? Ensimmäisen paino 1.2kg ja toisen 1.0kg :think:
edit. toinen onkin vasta saanut sähköisen EDI tiedon -eli paketti ei ole vielä lähtenyt. Sama viite molemmissa kuitenkin, eli samaan bundleen varmaankin kuuluu. tuo 1.0kg paino päivittynee kun paketti lähtee liikkeelle
Hmm, minulle on kyllä tulossa vain yhden 1.2 Kg paketti ja arvioitu toimituspäivä edelleen 11.6. Mielenkiinnolla odatan että mitä siinä sinun toisessa kilon paketissa sitten on.

E: Tilattu 6.6
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 256
Olet väärässä, postissa (oma posti) pystyy myös seurata muiden yhtiöiden toimituksia. Tämä toimitus ilmestyi toki automaattisesti tuohon postnordin aplikatioon ilman mitään ilmoituksia gigantista. Mutta nyt myös seurannassa Postin aplikaatiossa kun väitettiin ettei toimisi :rolleyes: Täälläkin arvioitu toimitus 12.6, mutta uskon että tulee jo tänään.
Eh postin seuranta ja OmaPosti kaksi täysin eri asiaa. Et voi postin omasta seurannassa sitä seurata ja puhe oli siitä kuka paketin Suomessa toimittaa ja se ei ole posti. Olen aina tiennyt, että omapostiin voi lisätä vaikka mitä lähetyksiä. Laita se koodi postin nettisivuille ja ihmettele, kun mitään ei tapahdu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 877
Hmm, minulle on kyllä tulossa vain yhden 1.2 Kg paketti ja arvioitu toimituspäivä edelleen 11.6. Mielenkiinnolla odatan että mitä siinä sinun toisessa kilon paketissa sitten on.

E: Tilattu 6.6
Kerron kun se tulee. Nyt lähden hakemaan tuota ensimmäistä -noin tunnin päästä tiedetään kaikki mitä siellä on
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Itselle ainakin tuli väärä näyttis. :( tilattu tosiaan 6.6. n. Klo 13. SSD kyllä 500GB

edit: ladataas vielä appi ja katotaan onko toinen paketti myös tulossa.

edit2: puhelinnumeron kun lykkäs PostNord appiin niin näkyy tosiaan toinen paketti myös olevan tulossa. :)
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Mulle näkyi apissa toisella tunnuksella olevan paketti tulossa, oiskohan sit oikea näyttis?

Edit: pitäisköhän kysyä gigantin aspasta et mikä on homman nimi, onko sieltä oikeat lähetetty ja mitä tuolle toiselle paketille tehdään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Täytyy kyllä sanoa että olisi harvinaisen kunnollisesti hoidettu jälkipyykki Gigantin puolelta, jos virheen tajuttuaan lähettävätkin automaattisesti sen oikean näytönohjaimen perässä. Sen sijaan että hyppyytetään asiakasta ensin näillä vakiojutuilla "ota kuva väärästä tuotteesta" / "lähetä väärä takaisin ja katsotaan mitä tehdään" / "voi voi, oli virheellinen tieto, mutta et saa sitä mitä piti, voidaan ehkä palauttaa rahat jos palautat tuotteen" / yms. bullshitit mitä monet firmat harrastaa.

Virheitä sattuu kaikille, ja hyvän asiakaspalvelun erottaa huonosta se miten ne tilanteet sitten hoidetaan kun pökäle on osunut tuulettimeen.

Mutta se jäänee vielä nähtäväksi oliko tästä kyse noissa tuplapaketeissa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Arvasin yhdellä pieleen. Epäilin siis, että 1660 Super, CS3030 250GB ja 2x8GB 3200C16. No, jos oikea näyttis siinä jälkilähetyksessä jo matkalla, niin antaisin aika hyvän arvosanan Gigantille homman hoitamisesta. Toki yhden palautuslähetyksen joutuu tekemään, mutta se on pienehkö vaiva. Ja kovo tosiaan parempikin kuin mitä lupasivat.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 877
Mulle näkyi apissa toisella tunnuksella olevan paketti tulossa, oiskohan sit oikea näyttis?

Edit: pitäisköhän kysyä gigantin aspasta et mikä on homman nimi, onko sieltä oikeat lähetetty ja mitä tuolle toiselle paketille tehdään.
Väitän että aivan turha kysellä vielä, koska ei aspa ole tähänkään mennessä tiennyt mitään toimitussisällöstä, niin tuskin nytkään. Katsotaan kun paketti on tullut, että mitä tässä jäi nyt käteen. Harmi tietty sikäli, jos pitäisi päästä jo kunnolla pelailemaan...
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
En taatusti omalla ajallani sitä tee. Jos haluavat väärän kortin takaisin, saavat laittaa Matkahuollon / Postin / Gigantin asiakaspalvelijan noutamaan sen täältä.
Ostat väärin hinnoiteltua tavaraa tietoisesti ja vaikka tilanne ei ole edes selvillä, aletaan olla kuin siirtomaaherra? Melkoista meininkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ostat väärin hinnoiteltua tavaraa tietoisesti ja vaikka tilanne ei ole edes selvillä, aletaan jo pokkuroimaan? Melkoista meininkiä.
Väärin hinnoiteltua? Eihän siinä ollut kuin 30 prosentin alennus joka on Gigantin tuntien ihan normaali alennus, kun sattuvat olemaan hövelillä päällä. Viimeksi ostin nykyisen näppäimistöni 40 prosentin alennuksella.

Tälläkin hetkellä tuolla on Asuksen läppäri 40 prosentin alennuksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Ostat väärin hinnoiteltua tavaraa tietoisesti ja vaikka tilanne ei ole edes selvillä, aletaan jo pokkuroimaan? Melkoista meininkiä.
Kannattaa ehkä tarkistaa mitä pokkurointi tarkoittaa. Luulen että tarkoitat niskoittelua tms. etkä suinkaan pokkurointia. ;)

/OT
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
464
Mielestäni aika hauskaa myös että tilasin tuon setin Gigantista postin pikatoimituksena läheiseen pakettiautomaattiin, niin nyt vasta melkein viikko tilauksesta on luotu lähetystunnus Postnordille, joka aikoo toimittaa paketin kauempana olevalle R-Kioskille.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Väärin hinnoiteltua? Eihän siinä ollut kuin 30 prosentin alennus joka on Gigantin tuntien ihan normaali alennus, kun sattuvat olemaan hövelillä päällä. Viimeksi ostin nykyisen näppäimistöni 40 prosentin alennuksella.

Tälläkin hetkellä tuolla on Asuksen läppäri 40 prosentin alennuksessa.
En selvittänyt tämänkään casen perää tarkasti, se kun on melkein aina samankaltainen. Bongataan Hyvät Tarjoukset-ketjusta hyvä "tarjous" (väärä hinnoittelu, kalliimpi tuote mitä tarkoitus myydä jne) -> elvistellään sillä Hyvät Tarjoukset (keskustelu)- ketjussa -> tilauksessa tapahtuu jotain odottamatonta -> tullaan Kaupankäynnin kiistatilanteet-ketjuun itkemään miten on taas kohdeltu kuin syöpäläistä jne. Tämä kaava toistuu kuukaudesta toiseen. Toki kuluttajalla on oikeudet, mutta peiliin katsominen on monella joka väärin myytyä tuotetta tilaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
En selvittänyt tämänkään casen perää tarkasti, se kun on melkein aina samankaltainen. Bongataan Hyvät Tarjoukset-ketjusta hyvä "tarjous" (väärä hinnoittelu, kalliimpi tuote mitä tarkoitus myydä jne) -> elvistellään sillä Hyvät Tarjoukset (keskustelu)- ketjussa -> tullaan Kaupankäynnin kiistatilanteet-ketjuun itkemään miten on taas kohdeltu kuin syöpäläistä jne. Tämä kaava toistuu kuukaudesta toiseen.
Minä bongasin tämän tarjouksen ihan itse Gigantin sivuilta ja aloin keskustelemaan aiheesta vasta kun tuotepaketissa alkoi ilmetä epäselvyyksiä.

Ja edelleenkään tässä tarjouksessa ei ollut mitään mätää, ei tämä ole mikään Clas Ohlsonin "ketjuta 3 alekuponkia" tai Verkkokaupan vahingossa tehty -80% Lego-hinnoittelu. En missään vaiheessa ajatellut että tämä olisi jotenkin virheellinen tuote, kun Gigantin normaalialetkin ovat samaa luokkaa.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Minä bongasin tämän tarjouksen ihan itse Gigantin sivuilta ja aloin keskustelemaan aiheesta vasta kun tuotepaketissa alkoi ilmetä epäselvyyksiä.

Ja edelleenkäänn tässä tarjouksessa ei ollut mitään mätää, ei tämä ole mikään Clas Ohlsonin "ketjuta 3 alekuponkia" tai Verkkokaupan vahingossa tehty -80% Lego-hinnoittelu.
No sittenhän asiat on mainiosti, eikä kiistatilannetta ole. :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Vau, nyt kyllä täytyy antaa pisteet Gigantille. :o
Hei, olet tilannut Gigantista PNY Platinum kit komponenttisetin. Kyseisen tuotteen kohdalla on ollut sivuillamme virheellistä tietoa. Ensimmäisessä lähetyksessä on eri näytönohjain kuin mitä ilmoitimme nettisivuilla. Toimitamme oikean näytönohjaimen jälkilähetyksenä. Hyvityksenä virheestä alkuperäisessä lähetyksessä ollutta näytönohjainta ei tarvitse palauttaa. Ystävällisin terveisin Gigantti
 

EPI

Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
4
OHO! Ensin melkeen harmitti teidän ensimmäisenä tilanneiden puolesta. Nyt harmittaa kun en ite kerenny tilaamaan teidän kanssa samaa aikaa.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Nyt on kova tarjous jo kyllä. Alunperin en pitänyt tätä edes virhehinnoitteluna, vaan ainoastaan suht hyvänä vanhenemassa olevien näyttisten poistona bundlena. Mutta nyt tästä tuli kyllä kuluttajan kannalta yksi edullisimmista komponenttikaupoista mitä on vastaan ullut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 214
Aika hienoa toimintaa Gigantilta.

Jos jotain kiinnostaa tuo 2060 Super niin saattaisin luopua siitä, koska itselleni varmaan riittäisi tuo nuhaisempikin näyttis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 454
Oho, kieltämättä hyvin esimerkillistä toimintaa Gigantilta. Eikös tuossa bundlessa tullut lopulta myös parempi SSD kuin mitä alunperin ilmoitettiin? Ja jo lähtöönkin bundle maksoi vähemmän kuin pelkkä näyttis olisi ollut. Lopputuloksena siis 399€ hintaan tavarat, mitkä olisivat erikseen Gigantista ostettuna yli 900€ ja ei tarvinnut edes vääntää asiasta, vaikka moni kerkesi jo manata Gigantin toimintaa.
 
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
66
Onnea tilanneille! Mielenkiinnolla olen seurannut tätä keissiä, koska tässä koronan alkuvaiheessa tuli tilattu juuri tuo 500gb cs3030, samat pny:n muistit, ja asuksen 2060 super. Kaikki alennuksista ja yhteishintaan noin 580.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
55
Minä tilasin toissapäivänä niillä tiedoilla, että olisi 2060s, 250g ssd ja muistit. Saa nähdä mitä sieltä nyt tulee.

Edit: Nyt viesti että oikea setti mitä oon tilannut mutta 500g ssd. No, se on silti upgrade siihen mitä alunperin olin tilaamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 816
Viestejä
4 204 800
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom