• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Toisaalta myyjäliike ei voi yhtään tietää, miten olet laitetta käyttänyt. Esimerkiksi jos olet upottanut sen liian syvälle veteen tai käyttänyt sellaisissa tiloissa, joissa laitteen olla pölytiivis. Toki joissain laitteissa on se kosteussensori, joka vaihtaa väriä kun on kastunut. Mutta mielestäni ihan normaaliahan tuo on, että jos lähetät laitteen huoltoon, ja siitä löytyy itseaiheutettu vika, maksat kustannukset mitä myyjälle on syntynyt.

E. Ja ei kai tarkastusmaksua silloin tule maksettavaksi, jos päättäisit korjata laitteen rahalla? Kai tuo tarkastusmaksu olisi enemmänkin korjauksen hinta-arvio, joka on aina maksullinen. Jos korjaat, et maksa hinta-arviota, jos et, maksat sen. Jos siis ei ole takuuseen kuuluva vika kyseessä.
 
Ymmärsin, että tarkastusmaksu pitää maksaa, jos vika on itse aiheutettu ja sen lisäksi mahdolliset korjauskulut, jos haluan laitteen korjata. Ymmärrän kyllä jos rikon itse puhelimen, niin maksan korjauksen, mutta se, että en voi viedä ulkoisesti siistiä puhelinta takuuhuoltoon ottamatta riskiä tarkastusmaksulta, tuntuu kummalliselta ja takuun luonteen vastaiselta.
 
Ymmärsin, että tarkastusmaksu pitää maksaa, jos vika on itse aiheutettu ja sen lisäksi mahdolliset korjauskulut, jos haluan laitteen korjata. Ymmärrän kyllä jos rikon itse puhelimen, niin maksan korjauksen, mutta se, että en voi viedä ulkoisesti siistiä puhelinta takuuhuoltoon ottamatta riskiä tarkastusmaksulta, tuntuu kummalliselta ja takuun luonteen vastaiselta.
No tuohon ensimmäiseen en osaa sanoa. Mutta Gigantilla tuskin on omaa huoltoa, joten laite varmaankin lähetetään ulkoiseen huoltoon, jolloin ulkoinen huolto veloittanee työntekijän ajan Gigantilta, jos kyseessä ei ole takuuhuolto. Tuohon rahdit päälle, joten näkisin tarkistusmaksun tulevan noista. Korjaajan palkka varmaan +50e alkavalta tunnilta, kun lähtee selvittämään vikaa, joten sikäli 79e kuulostaa ainakin suhteellisen realistiselta.

Jos asut Tampereella tai Helsingissä, niin Resete näyttäisi olevan Samsungin valtuutettu huolto. Tuonne viemällä olisi saattanut saada heti tiedon meneekö takuuseen (olettaisin heillä olevan laitteet millä tsekata fyysiset vauriot).
 
Laitteen myyjän pitää kuluttajansuojan mukaan vastata laitteen takuukorjauksesta. Onko se kuluttajan ongelma, että Gigantti on järjestänyt huoltonsa tuolla tavoin? En lisäksi asu pk seudulla tai trellä. Laitetta myytäessä en saanut tietoa, että sitoudun tälläiseen takuuhuoltoon.
 
Gigantti ja puhelimen takuu:
Vein ulkoisesti siistin Samsung Flip puhelimen takuuhuoltoon, koska saranan sensorit eivät toimineet oikein ( mm. ruutu ei käynnisty avatessa joka kerta ja taittotila lakkasi toimimasta). Olen käyttänyt suojakuorta koko laitteen elinajan ajan. Redditin perusteella tyypillinen vikaantuminen laitteelle.

Liike ei suostunut ottamaan laitetta huoltoon ilman, että allekirjoitin lapun, että maksan 79 euron tarkastusmaksun, jos vika on itseaiheutettu. Lapussa käytettiin tarkastusmaksusta termiä riski. Myyjä puhui mm. kosteusvaurioista ja virtapiikeistä. Flipissä on vesisuoja mutta pölysuoja olematon. Kai matkapuhelin tulee toimia 2 vuotta muuallakin kuin kliinisissä tiloissa?

Onko tämmöisen ok? Jos esimerkiksi olisi peruspuhelin, tämmöistä riskiä ei kannattaisi edes ottaa.

Miten kuluttaja voi tietää pienestä kasaan liimausta laitteesta tietää, toimiiko myyjä oikein vai yrittääkö rahastaa sekä tarkastus että korjausmaksun?

Kyse on siis siitä, että Gigantti huolehtii asiakkaan ymmärtävän tämän alla korostetun tosiasian. Tämä estää varsin tehokkaasti ihmisiä kiikuttamasta itse paskottuja laitteita takuuhuoltoon ja valittamisen siitä miksi tästä veloitetaan eikä vikaa korjata.

Takuukorjaus on ostajalle maksuton

Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

 
Laitteen myyjän pitää kuluttajansuojan mukaan vastata laitteen takuukorjauksesta. Onko se kuluttajan ongelma, että Gigantti on järjestänyt huoltonsa tuolla tavoin? En lisäksi asu pk seudulla tai trellä. Laitetta myytäessä en saanut tietoa, että sitoudun tälläiseen takuuhuoltoon.
No eikös keissi ollut se, että tarkastusmaksu tulee vain, jos laite on itse vahingoitettu, eikä mene takuuseen? Eli takuuhuolto on ilmainen, mutta jos siitä löytyy esim. kosteusvaurio, niin silloin se ei kuulu takuun piiriin, jolloin huollonkaan ei tarvitse olla ilmainen. Vai ymmärsinkö jotain väärin?
 
Ymmärsin, että tarkastusmaksu pitää maksaa, jos vika on itse aiheutettu ja sen lisäksi mahdolliset korjauskulut, jos haluan laitteen korjata. Ymmärrän kyllä jos rikon itse puhelimen, niin maksan korjauksen, mutta se, että en voi viedä ulkoisesti siistiä puhelinta takuuhuoltoon ottamatta riskiä tarkastusmaksulta, tuntuu kummalliselta ja takuun luonteen vastaiselta.
Näistä ollut jotain julkaistuja vääntöjä. Karkeasti niin että myyjän pitää omalla osaamisella arvioida paremmin kuin kuluttajan. Eli on tapauskohtaista, jos viet ulkoisesti siistin ja vakuutat ohjeiden mukaisesta käytöstä, ja huollossa selviää että nyt on telkka uitettu, tai tietokoneessa jotain itse juoteltu, niin selvä tapaus, ymmärtääkseni tarkastimaksu voidaan periä, jos asiakas ei haluamaksaa korjausta.
Jos vie puhelimen huoltoon, ja näytössä näkyy vasaranjälki, niin myyjä sitten osaa kertoa suoraan että tämä ei mene takuuseen, eikä virhevastuunpiikkiin.

Haasteellisia on ne tilanteet missä mahdolliset tuotevirheen takia on esim puhelimen näyttö halki, mutta mahdollista että myös käyttäjä sen ohjeiden vastaisesti rikkonut.


Edit:
Tämä ilmeisesti liittyy taitettavaan puhelimeen ja sen saranamekanismiin. Menee tuolle alueella missä voi olla tilanteita että käyttäjä vilpittömästi ohjeiden mukaan käyttänyt, mutta koska kyse laitteesta jossa ei pölysuojausta niin vian syy voi olla takuu juttu, tai sitten sieltä löytyy joku pienivierasesine. Eli tuosta voi olla hyvin vaikeaa vääntää että turha takuuseen vetoaminen. Jos tulee hylsy, niin seuraava vääntö käydään siitä meneekö virhevastuuseen. Jos laite hajoaa tavanomaisessa huolellisessa käytössä jonka seurauksena laitteen taittomekanismis hajoaa mekaanisesti .


No eikös keissi ollut se, että tarkastusmaksu tulee vain, jos laite on itse vahingoitettu, eikä mene takuuseen? Eli takuuhuolto on ilmainen, mutta jos siitä löytyy esim. kosteusvaurio, niin silloin se ei kuulu takuun piiriin, jolloin huollonkaan ei tarvitse olla ilmainen. Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Tässä taustalla puhelin, jossa kosteussuojaukset pitäisi riittää tavanomaiseen ja vähän rankempaankin käyttöön, vettäkestävinä mainostettujen puhelimet ei välttämättä kaikkia vesileikkejä kestä, eikä ole luvattu kestävän, jolloin voi tulla tapauksia missä ei mene takuuseen, mutta tarkastusmaksun peirmine nkuluttajalta ei ole perusteltua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa saranamekanismissa toki saattaa olla sekin, että jos puhelin on joskus tippunut, se on vaurioitunut hieman, ja sitten myöhemmässä käytössä hajonnut. Toisaalta jos tiedät, ettet ole kastellut puhelinta (vaikka laite on vesipitävä, kosteusvauriot eivät ymmärtääkseni mene edes virhevastuuseen), käyttänyt sitä liian pölyisissä tiloissa (esim työtilat, joissa paljon pieniä pölyhiukkasia, esim puunhionnasta tulevaa) tai tiputellut luuria, niin ei kai tuollaisen allekirjoittaminen ole ongelma. Tiedät, ettei laitteesta voi löytyä sinun aiheuttamaasi vauriota.
 
Tuossa saranamekanismissa toki saattaa olla sekin, että jos puhelin on joskus tippunut, se on vaurioitunut hieman, ja sitten myöhemmässä käytössä hajonnut. Toisaalta jos tiedät, ettet ole kastellut puhelinta (vaikka laite on vesipitävä, kosteusvauriot eivät ymmärtääkseni mene edes virhevastuuseen), käyttänyt sitä liian pölyisissä tiloissa (esim työtilat, joissa paljon pieniä pölyhiukkasia, esim puunhionnasta tulevaa) tai tiputellut luuria, niin ei kai tuollaisen allekirjoittaminen ole ongelma. Tiedät, ettei laitteesta voi löytyä sinun aiheuttamaasi vauriota.

Pointtina myös se, että mikä on normaalia kulumista? Puhelimen pitäisi eu:ssa kestää 2 vuotta normaalia käyttöä. Matkapuhelin on laite, jota käytetään liikkuessa ja luikkeellä. Jos käyt kerran jonkun verstaalla, niin meneekö takuu kaikesta elektroniikasta joka sinulla on mukana tai jos käyt vaikka saunaillassa ja pukutilassa on ilmassa on hieman kosteutta, tai jos kaadut lenkillä jäisellä tiellä ja puhelin on taskussa, mutta et kaadu sen päälle niin onko sama juttu? Esimerkkejä voi helposti keksiä lisää. Enkä sano, että itselle olisi näin käynyt. No jos tulee maksuvaatimusta, vetoan sitten virhevastuuseen.
 
Tuossa saranamekanismissa toki saattaa olla sekin, että jos puhelin on joskus tippunut, se on vaurioitunut hieman, ja sitten myöhemmässä käytössä hajonnut. Toisaalta jos tiedät, ettet ole kastellut puhelinta (vaikka laite on vesipitävä, kosteusvauriot eivät ymmärtääkseni mene edes virhevastuuseen), käyttänyt sitä liian pölyisissä tiloissa (esim työtilat, joissa paljon pieniä pölyhiukkasia, esim puunhionnasta tulevaa) tai tiputellut luuria, niin ei kai tuollaisen allekirjoittaminen ole ongelma. Tiedät, ettei laitteesta voi löytyä sinun aiheuttamaasi vauriota.

Entä sitten kun sieltä tulee takaisin viesti että joo tämä puhelin on kastunut ja maksa 79e tarkastusmaksu kiitos. Siinä ei varmaan paljon auta tietää ettei ole sellaista tehnyt kun on nimikin jo paperissa missä suostut moiseen. Ei tää nyt varmaan ois ensimmäinen kerta että tällästä käy kun miettii vaikka jotain jimmsin emolevypuljausta eikä toi niganttikaan mikään maailman luottamusta herättävin pulju ole.
 
Pitäkää mielessä, että niitä tarkastusmaksuja saa veloittaa vain jos asiakas on toimittanut laitteen huoltoon selvästi turhaan. Esim. tässä peloteltu piilevä kosteusvaurio ilman ulkoisia merkkejä josta asiakas ei ole tietoinen ja joka ei puhelimen toimintaan vaikuta* ei ole sellainen itseaiheutettu vika josta asiakkaan (maallikko) olisi voinut olettaa olevan tietoinen. Etenkin jos puhutaan puhelimesta joka on myyty asiakkaalle vedenkestävänä.

Toki näissä tappelemisesta vaikeampaa tekee se että laite on yleensä kanissa huollossa sen aikaa että saavat omansa pois tai asia ratkeaa muulla tavalla. Muutenhan riitautetun saatavan voi jättää maksamatta siksi aikaa kunnes asia selviää.

*edit: Tarkemmin ehkä ei hajota puhelinta. Tässä tapauksessa jossa vika liittyy läpän sensorin toimintaan on tämä sellainen vika joka voisi olla myös kosteuden aiheuttama, mutta se voi olla myös muun syyn aiheuttama
 
Entä sitten kun sieltä tulee takaisin viesti että joo tämä puhelin on kastunut ja maksa 79e tarkastusmaksu kiitos. Siinä ei varmaan paljon auta tietää ettei ole sellaista tehnyt kun on nimikin jo paperissa missä suostut moiseen. Ei tää nyt varmaan ois ensimmäinen kerta että tällästä käy kun miettii vaikka jotain jimmsin emolevypuljausta eikä toi niganttikaan mikään maailman luottamusta herättävin pulju ole.
Tässä nämä lainausketjut katkeilee, lähti liikkeelle taitettavasta puhelimeasta jossa taittomakanismissä vikaa. laite kosteuden kestävä.
Myyjä on painostanut kuluttaja-asiakasta allekirjoittamaan sopimuksen joka vähentää hänen kuluttajansuojan minimioikeuksia, niin sopparri pitävyyteen en luottaisi, en suostuisi maksamaan jos kuluttajansuojan perusteella ei aihetta maksaa.



Totta toki se että jos puhelinta ei ole markkinoitu kosteuden kestävänä, niin sen ei tarvi kestää uimahallissa uimista, saunalöylyjä jne. ja jos myyjä on asian käynyt läpi ja asiakas vedättää ja takuunmyöntäjä pysyy osoittaan että sitä on kloorovedessä uitettu, ja hikisaunassa käytetty, niin ei mene takuuseen, ja kuullostaa vähän siltä että tarkastusmaksukin voidaan periä, kinaa voi tuossa tulla sen suuruudesta.

Muttä tässä tarinassa puhelin joka on kosteuden kestävä ja ei epäillä kloori+hikisauna käyttöä.
 
Onko täällä kokemuksia Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:stä.

Ostin heiltä iphonen tarjoukseta joulukuussa. Ensin yrittivät perua kaupan kun tuote oli loppu. Kun vetosin kuluttajan oikeusiin, niin sitten sanoivat että katsotaan jos saisivat lisää ostettua puhelinta. Eivät ilmeisti saa puhelinta, eivät suostu vaihtamaan vastaavaan mutta eri eriväriseen. Ainoa missä tulevat vastaan on että pitäisi ostaa välirahalla kalliimpi isommalla muistilla oleva malli. Kyseessä on vielä helkkarin rumalla värillä varustttu myymälään jäänyt kappale, joka ei muuten ole mennyt kaupaksi. Rahat meni, ostoksen yhteydessä, ja nyt pitäisi laitta heille vielä lisää...

Mikä mahtaa olla todennäköisyys että tällainen pikkukauppa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä?
 
Onko täällä kokemuksia Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:stä.

Ostin heiltä iphonen tarjoukseta joulukuussa. Ensin yrittivät perua kaupan kun tuote oli loppu. Kun vetosin kuluttajan oikeusiin, niin sitten sanoivat että katsotaan jos saisivat lisää ostettua puhelinta. Eivät ilmeisti saa puhelinta, eivät suostu vaihtamaan vastaavaan mutta eri eriväriseen. Ainoa missä tulevat vastaan on että pitäisi ostaa välirahalla kalliimpi isommalla muistilla oleva malli. Kyseessä on vielä helkkarin rumalla värillä varustttu myymälään jäänyt kappale, joka ei muuten ole mennyt kaupaksi. Rahat meni, ostoksen yhteydessä, ja nyt pitäisi laitta heille vielä lisää...

Mikä mahtaa olla todennäköisyys että tällainen pikkukauppa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä?

Varmaan noudattavat mutta mitä sen lautakunnan pitäisi päättää sun mielestä tässä? Kauppa voi toki suostua toimittamaan tuotteen kunhan saavat lisää ja periaatteessa odotuttaa ikuisesti jossei tuotetta ole saatavilla. Mitään velvollisuutta ei taida olla vaihtaa esim eri väriseen ja siihen ei taida kkv tai lautakuntakaan suositella tai ottaa kantaa mikä on sopiva korvaava tuote, ainakin omassa poreallas keississä pesivät kätensä tuosta ja ihan ymmärrettävästi jättivät sovittavaksi myyjän kanssa mikä on sopiva korvaava tuote. Taitaa jäädä sulla ainoaksi vaihtoehdoksi joko suostua tuohon että otat välirahalla kalliimman tai teet kateoston muualta ja kkv:n ja viimeistään riitalautakunnan kautta vaadit hyvittämään erotuksen jossei kauppa tule yhtään vastaan
 
Varmaan noudattavat mutta mitä sen lautakunnan pitäisi päättää sun mielestä tässä?

Siis oletan että lautakunta päättää nimen omaan että onko kateosto aiheellinen vai ei. Se mitä aprikoin että maksaako liike sitä päätöksestä huolimatta, kun ovat sitä mieltä että tulevat vastaan vain siihen kalliimpaan puhelimeen esitettyyn välirahatarjoukseen saakka.
 
Onko täällä kokemuksia Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:stä.

Ostin heiltä iphonen tarjoukseta joulukuussa. Ensin yrittivät perua kaupan kun tuote oli loppu. Kun vetosin kuluttajan oikeusiin, niin sitten sanoivat että katsotaan jos saisivat lisää ostettua puhelinta. Eivät ilmeisti saa puhelinta, eivät suostu vaihtamaan vastaavaan mutta eri eriväriseen. Ainoa missä tulevat vastaan on että pitäisi ostaa välirahalla kalliimpi isommalla muistilla oleva malli. Kyseessä on vielä helkkarin rumalla värillä varustttu myymälään jäänyt kappale, joka ei muuten ole mennyt kaupaksi. Rahat meni, ostoksen yhteydessä, ja nyt pitäisi laitta heille vielä lisää...

Mikä mahtaa olla todennäköisyys että tällainen pikkukauppa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä?
Kyllä itse sanoisin että jos eivät pysty sanomaan milloin saavat toimitettua tai se ei ole kohtuullinen aika, niin kateostos menee läpi.
 
Siis oletan että lautakunta päättää nimen omaan että onko kateosto aiheellinen vai ei. Se mitä aprikoin että maksaako liike sitä päätöksestä huolimatta, kun ovat sitä mieltä että tulevat vastaan vain siihen kalliimpaan puhelimeen esitettyyn välirahatarjoukseen saakka.

Ei se nyt niinkään toimi että odotat lautakunnan päätöstä ennenkuin teet kateoston. Mieluummin kkv:lle ensin yhteydenottoa ja jos sieltä ei edisty niin teet kateoston ja vaadit myyjää hyvittämään erotuksen itse, jos eivät suostu niin viet tuon riitalautakuntaan vasta sitten
 
Kyllä itse sanoisin että jos eivät pysty sanomaan milloin saavat toimitettua tai se ei ole kohtuullinen aika, niin kateostos menee läpi.

Tässä taitaa olla pieni porsaanreikä olemassa jos myyjä on sitoutunut toimittamaan tuotteen mutta ei voi tarjota mitään ajankohtaa jolloin periaatteessa mitään kuluttajasuojalaissa ei ole varsinaisesti rikottu. Toimituksen myöhästymisestä ei taida olla edes mitään korvauksia säädetty jossen ihan väärin muista eli ainoa vaihtoehto mikä jää on kaupan purku. Siksi varmaan kannattaa konsultoida ainakin kkv:tä ennen kateostoa kun tässä myyjä on kuitenkin periaatteessa myöntänyt ettei tuotetta toimita kun tarjoaa kalliimpaa välirahalla
 
Tässä taitaa olla pieni porsaanreikä olemassa jos myyjä on sitoutunut toimittamaan tuotteen mutta ei voi tarjota mitään ajankohtaa jolloin periaatteessa mitään kuluttajasuojalaissa ei ole varsinaisesti rikottu. Toimituksen myöhästymisestä ei taida olla edes mitään korvauksia säädetty jossen ihan väärin muista eli ainoa vaihtoehto mikä jää on kaupan purku. Siksi varmaan kannattaa konsultoida ainakin kkv:tä ennen kateostoa kun tässä myyjä on kuitenkin periaatteessa myöntänyt ettei tuotetta toimita kun tarjoaa kalliimpaa välirahalla
Toisaalta kun oli ostettu joulukuussa ja nyt on maaliskuun puoliväli, niin en kyllä itse näe kohtuullisena ettei yritys tiedä milloin voi toimittaa. Toki kuluttajaneuvontaa voi konsultoida.
 
Toisaalta kun oli ostettu joulukuussa ja nyt on maaliskuun puoliväli, niin en kyllä itse näe kohtuullisena ettei yritys tiedä milloin voi toimittaa. Toki kuluttajaneuvontaa voi konsultoida.

Niin siinähän se porsaanreikä tulikin, jos myyjä yrittää toimittaa tuotetta ei hyvitykseen tai kateostoon taida olla perusteita riippumatta siitä kauanko tuotteen toimittamiseen menee ja toimituksen viivästymisestä ei synny velvollisuutta hyvitykseen jolloin kuluttajalla jää vaihtoehdoksi kaupanpurku jota myyjä varmaan toivoo. Toki joku voi korjata jos olen väärässä
 
Toisaalta kun oli ostettu joulukuussa ja nyt on maaliskuun puoliväli, niin en kyllä itse näe kohtuullisena ettei yritys tiedä milloin voi toimittaa. Toki kuluttajaneuvontaa voi konsultoida.

Vastaavaa oli esim. näytönohjainten tai prosessorien kanssa aikoinaan. Eli pahimmillaan joutui odottamaan että Verkkokauppa / Jimm's toimitti vuoden tai parin päästä sen tuotteen kun saivat sitä varastoon. Ehkä sama tilanne, eli heti kun tukkurilta tuotetta saa niin toimittavat, mutta eivät myy jotain toista merkkiä / mallia tuohon hintaan.
 
Onko kenelläkään kokemuksia, että miten mahdolliset virhevastuuseen kuuluvat takuuajan jälkeiset korjaukset/korvaukset toimivat Suomeen myyvissä ulkomaisissa verkkokaupoissa? Poden kohtuullisen vakavaa telkkarikuumetta ja bigboxilla on houkuttelevat hinnat, mutta sivulla myytävät erilliset ja lähtökohtaisesti tyyriit takuun laajennukset mietityttävät.
 
Onko kenelläkään kokemuksia, että miten mahdolliset virhevastuuseen kuuluvat takuuajan jälkeiset korjaukset/korvaukset toimivat Suomeen myyvissä ulkomaisissa verkkokaupoissa? Poden kohtuullisen vakavaa telkkarikuumetta ja bigboxilla on houkuttelevat hinnat, mutta sivulla myytävät erilliset ja lähtökohtaisesti tyyriit takuun laajennukset mietityttävät.
Siis niissä mitkä markkinoivat Suomeen ?
Osassa ei toimi myyjän takuut, saati virhevastuut, pyyhkivät ihan pöytää kuluttajalautakunta suosituksilla.
Osa toimii paremmin kuin keskiverto suomalainen, loput tuolta välillä, osalla toimii takuut, sen jälkeen tahmasta. eli kiinittäisin huomiota takuuseen (takuuehdot) ja maahantuoja/valmistajan maineeseen.
 
Siis niissä mitkä markkinoivat Suomeen ?
Osassa ei toimi myyjän takuut, saati virhevastuut, pyyhkivät ihan pöytää kuluttajalautakunta suosituksilla.
Osa toimii paremmin kuin keskiverto suomalainen, loput tuolta välillä, osalla toimii takuut, sen jälkeen tahmasta. eli kiinittäisin huomiota takuuseen (takuuehdot) ja maahantuoja/valmistajan maineeseen.

Juurikin nämä Suomeen markkinoivat ja yleisesti .fi -päätteellä verkossa toimivat puljut, joita ovat esimerkiksi rde.fi ja bigbox.fi.
 
Ei se nyt niinkään toimi että odotat lautakunnan päätöstä ennenkuin teet kateoston. Mieluummin kkv:lle ensin yhteydenottoa ja jos sieltä ei edisty niin teet kateoston ja vaadit myyjää hyvittämään erotuksen itse, jos eivät suostu niin viet tuon riitalautakuntaan vasta sitten
Kiitos. Tällä tiellä ollaan. Täältä yritän hakea ohejita, vaihtoehtoja ja vertaistukea. Kuluttajaneuvonnasta ei oikeastaan ole ollut muuta hyötyä, kun siteeraavat oikeat lainpykälät ja kehottavat reklamoimaan ja tarjoavat reklamointiapuria, jossa voi helposti itse tehdä virallisemman reklamaation. Muistan, että ennen muinoin he ottivat ihan myyjään yhteyttä ja edistivät asiaa kertomalla suoraan myyjälle mikä on tulkinta.
Eipä kai tässä auta muuta kuin hakea uusi puhelin toisaalta, niin kauan kun niitä markkinoilta löydyy.
Sitten kirjoittaa vaatimus hyvityksestä ja soittaa luottokuntaan että aloittavat prosessin aiemmin tehdyn ostoksen rahojen takaisin perinnästä (onneksi se on sentään luottokortilla maksettu).
Oottelen hetken jos vaikka kuluttajaneuvonnasta tule uutta ohjeistusta. Varamaan suosittelevat edelleen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan.
 
Kiitos. Tällä tiellä ollaan. Täältä yritän hakea ohejita, vaihtoehtoja ja vertaistukea. Kuluttajaneuvonnasta ei oikeastaan ole ollut muuta hyötyä, kun siteeraavat oikeat lainpykälät ja kehottavat reklamoimaan ja tarjoavat reklamointiapuria, jossa voi helposti itse tehdä virallisemman reklamaation. Muistan, että ennen muinoin he ottivat ihan myyjään yhteyttä ja edistivät asiaa kertomalla suoraan myyjälle mikä on tulkinta.
Eipä kai tässä auta muuta kuin hakea uusi puhelin toisaalta, niin kauan kun niitä markkinoilta löydyy.
Sitten kirjoittaa vaatimus hyvityksestä ja soittaa luottokuntaan että aloittavat prosessin aiemmin tehdyn ostoksen rahojen takaisin perinnästä (onneksi se on sentään luottokortilla maksettu).
Oottelen hetken jos vaikka kuluttajaneuvonnasta tule uutta ohjeistusta. Varamaan suosittelevat edelleen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan.

Kyllähän ne ottaa vieläkin, ainakin viimesyksynä mun puolesta väänsivät motonetin kanssa
 
Vastaavaa oli esim. näytönohjainten tai prosessorien kanssa aikoinaan. Eli pahimmillaan joutui odottamaan että Verkkokauppa / Jimm's toimitti vuoden tai parin päästä sen tuotteen kun saivat sitä varastoon. Ehkä sama tilanne, eli heti kun tukkurilta tuotetta saa niin toimittavat, mutta eivät myy jotain toista merkkiä / mallia tuohon hintaan.

Nämä taisivat olla aikana jolloin näytönohjaimia ei ollut saatavilla mistään. Iphonen kanssa tuskin tälläistä ongelmaa oikeasti on ja tuo sama malli eri värisenä lienee ihan kohtuullinen vaatimus jos niitä ei oikeasti mistään saisi.
 
Onko täällä kokemuksia Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:stä.

Ostin heiltä iphonen tarjoukseta joulukuussa. Ensin yrittivät perua kaupan kun tuote oli loppu. Kun vetosin kuluttajan oikeusiin, niin sitten sanoivat että katsotaan jos saisivat lisää ostettua puhelinta. Eivät ilmeisti saa puhelinta, eivät suostu vaihtamaan vastaavaan mutta eri eriväriseen. Ainoa missä tulevat vastaan on että pitäisi ostaa välirahalla kalliimpi isommalla muistilla oleva malli. Kyseessä on vielä helkkarin rumalla värillä varustttu myymälään jäänyt kappale, joka ei muuten ole mennyt kaupaksi. Rahat meni, ostoksen yhteydessä, ja nyt pitäisi laitta heille vielä lisää...

Mikä mahtaa olla todennäköisyys että tällainen pikkukauppa noudattaa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä?

Valitettavasti itseltäni löytyy todella huonoja kokemuksia tästä Turkulaisesta Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:sta. Kannattaa kiertää kaukaa, koska heidän toiminta perustuu asiakkaiden huijaamiseen. Yrittävät perua tilauksia ja valehtelevat, ettei heidän tarvitse toimittaa tilattua tuotetta syystä X, Y tai Z. Mikään näistä perusteluista ei tosin kestä päivänvaloa Kuluttajariitalautakunnassa, eli laskevat sen varaan, ettei asiakas jaksa alkaa riitelemään, vaikka olisi oikeutettu kateostoon.

Eli kateostoa vaan kehiin jostain toisesta paikasta, jos eivät kohtuullisessa ajassa toimita sinulle tuotetta, jonka olet heiltä ostanut. Sitten pyydät heiltä tuon erotuksen ja jos eivät suostu maksamaan, niin sitten otat yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan.
 
Valitettavasti itseltäni löytyy todella huonoja kokemuksia tästä Turkulaisesta Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:sta. Kannattaa kiertää kaukaa, koska heidän toiminta perustuu asiakkaiden huijaamiseen. Yrittävät perua tilauksia ja valehtelevat, ettei heidän tarvitse toimittaa tilattua tuotetta syystä X, Y tai Z. Mikään näistä perusteluista ei tosin kestä päivänvaloa Kuluttajariitalautakunnassa, eli laskevat sen varaan, ettei asiakas jaksa alkaa riitelemään, vaikka olisi oikeutettu kateostoon.

Eli kateostoa vaan kehiin jostain toisesta paikasta, jos eivät kohtuullisessa ajassa toimita sinulle tuotetta, jonka olet heiltä ostanut. Sitten pyydät heiltä tuon erotuksen ja jos eivät suostu maksamaan, niin sitten otat yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan.
Eipä se yhteydenotto välttämättä mitään auta, kun ei noita päätöksiä tarvitse noudattaa.
 
Valitettavasti itseltäni löytyy todella huonoja kokemuksia tästä Turkulaisesta Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:sta. Kannattaa kiertää kaukaa, koska heidän toiminta perustuu asiakkaiden huijaamiseen. Yrittävät perua tilauksia ja valehtelevat, ettei heidän tarvitse toimittaa tilattua tuotetta syystä X, Y tai Z. Mikään näistä perusteluista ei tosin kestä päivänvaloa Kuluttajariitalautakunnassa, eli laskevat sen varaan, ettei asiakas jaksa alkaa riitelemään, vaikka olisi oikeutettu kateostoon.

Eli kateostoa vaan kehiin jostain toisesta paikasta, jos eivät kohtuullisessa ajassa toimita sinulle tuotetta, jonka olet heiltä ostanut. Sitten pyydät heiltä tuon erotuksen ja jos eivät suostu maksamaan, niin sitten otat yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan.

Voihan sitä kokeilla mutta ei välttämättä oikeuta kateostoon. Tää on vähän harmaalla alueella, kaupan purku varmasti onnistuu vedoten siihen ettei myyjä saa tuotetta toimitettua mutta sit jää lapaseen se normihinnalla ostettu luuri
 
Valitettavasti itseltäni löytyy todella huonoja kokemuksia tästä Turkulaisesta Tietokonekauppa.fi / SH-Group Oy:sta. Kannattaa kiertää kaukaa, koska heidän toiminta perustuu asiakkaiden huijaamiseen. Yrittävät perua tilauksia ja valehtelevat, ettei heidän tarvitse toimittaa tilattua tuotetta syystä X, Y tai Z. Mikään näistä perusteluista ei tosin kestä päivänvaloa Kuluttajariitalautakunnassa, eli laskevat sen varaan, ettei asiakas jaksa alkaa riitelemään, vaikka olisi oikeutettu kateostoon.

Eli kateostoa vaan kehiin jostain toisesta paikasta, jos eivät kohtuullisessa ajassa toimita sinulle tuotetta, jonka olet heiltä ostanut. Sitten pyydät heiltä tuon erotuksen ja jos eivät suostu maksamaan, niin sitten otat yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan.

Harmi kun en tajunnut käyttää hakua täällä. Tilasin tuolta muistikammat, kun oli suomen halvin hinta ko. mallilla. Otin laskulla, että ei ainakaan mene rahat ja tuote jää saamatta, kun oli itselle vieras kauppa. No, 4pv tilauksesta eivät olleet saaneet tuotetta heille asti niin aattelin että aivan sama, perun tilauksen ja tilaan vähän kalliimmalla Jimmsiltä. Puhelimitse peruin tilauksen, ajattelin että sehän varmaan sitten hoituu samantien. Mutta näkyy päivää myöhemmin tuolla heidän järjestelmässä aktiivisena, eikä laskuakaan ole mitätöity. Mikähän on todennäköisyys, että hoitavat sen kovinkaan nopeasti?
 
Harmi kun en tajunnut käyttää hakua täällä. Tilasin tuolta muistikammat, kun oli suomen halvin hinta ko. mallilla. Otin laskulla, että ei ainakaan mene rahat ja tuote jää saamatta, kun oli itselle vieras kauppa. No, 4pv tilauksesta eivät olleet saaneet tuotetta heille asti niin aattelin että aivan sama, perun tilauksen ja tilaan vähän kalliimmalla Jimmsiltä. Puhelimitse peruin tilauksen, ajattelin että sehän varmaan sitten hoituu samantien. Mutta näkyy päivää myöhemmin tuolla heidän järjestelmässä aktiivisena, eikä laskuakaan ole mitätöity. Mikähän on todennäköisyys, että hoitavat sen kovinkaan nopeasti?
Puhelimitse ei kannata näitä juuri hoitaa jos haluaa itselleen varmistuksen asiasta. Laita kirjallinen viesti perään peruutuksesta, jossa viittaat puhelimessa tehtyyn peruutukseen ja mainitset ettei se ole vielä kirjautunut.
 
Puhelimitse ei kannata näitä juuri hoitaa jos haluaa itselleen varmistuksen asiasta. Laita kirjallinen viesti perään peruutuksesta, jossa viittaat puhelimessa tehtyyn peruutukseen ja mainitset ettei se ole vielä kirjautunut.

Laitoin juu, hyvä vinkki
 
Eli suoraan kieltäydyn molemmista ja vaadin yksinkertaisesti rahat takaisin? Mutta mitä tämä meinaa "Jos tämä ei ole enää mahdollista, myyjä voi palauttaa kauppahinnan myös muulla myyjän ja ostajan sopimalla tavalla"?
Vastaan tässä ketjussa ettei mene täysin offtopiciksi. Jos näyttö on tosiaan ollut neljä kertaa huollossa eikä vieläkään pelitä, niin kyllä tuossa tilanteessa on täysin oikeutettua vaatia jo kaupan purkua. Tuo viimeinen virke lienee relevantti tilanteessa, jossa olet maksanut maksutavalla, jota kauppa ei enää käytä.
 
Vastaan tässä ketjussa ettei mene täysin offtopiciksi. Jos näyttö on tosiaan ollut neljä kertaa huollossa eikä vieläkään pelitä, niin kyllä tuossa tilanteessa on täysin oikeutettua vaatia jo kaupan purkua. Tuo viimeinen virke lienee relevantti tilanteessa, jossa olet maksanut maksutavalla, jota kauppa ei enää käytä.
Kyllä näin on. En enää itsekään meinaa muistaa montako kertaa sitä on rahdattu huollolle. Laitoin kaupanpurku vaatimuksen menemään. Katsotaan kuinka hankalaksi menee.
 
Miten näiden netistä ostettujen tuotteiden takuut menee? En ole aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, koska takuu on alkanut, mutta nyt pisti silmään Powerista ostettu Chromecast ja sen takuu.

Ostin tuotteen pari viikkoa sitten, toimitus arvioitu tämän kuukauden puoleen väliin. Eli varastossa ei ollut ks. tuotetta. Takuu alkoi kuitenkin ostohetkellä.

Kuukausi sinne ja kuukausi tänne, mutta mun mielestä outoa, että takuuaika lähtee juoksemaan ennen kuin tuote saapuu varastoon.
 
Miten näiden netistä ostettujen tuotteiden takuut menee? En ole aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, koska takuu on alkanut, mutta nyt pisti silmään Powerista ostettu Chromecast ja sen takuu.

Ostin tuotteen pari viikkoa sitten, toimitus arvioitu tämän kuukauden puoleen väliin. Eli varastossa ei ollut ks. tuotetta. Takuu alkoi kuitenkin ostohetkellä.

Kuukausi sinne ja kuukausi tänne, mutta mun mielestä outoa, että takuuaika lähtee juoksemaan ennen kuin tuote saapuu varastoon.
Yleensä tuotteen takuu alkaa tuotteen vastaanottamisesta ja tämän kaltaista myös Power itse sanoo sivuillaan:
"Mistä takuu astuu voimaan? Kuinka pitkä takuu laitteellani on?
Takuu on lähtökohtaisesti voimassa ostopäivästä. Mikäli tilauksella on tavallista pidempi toimitusaika, astuu takuu voimaan siitä kun laite on luovutettu asiakkaalle, mistä jää merkintä kuljetusliikkeelle ja Powerille. Takuuaika vaihtelee tuotteesta riippuen yleisesti 1–3 vuoden välillä."

Power tosiaan käyttää ostokuittia takuutodistuksena, joten tuo takuun alkaminen kirjautuu järjestelmään ostopäivänä. Varmaan pitää jotenkin asiakaspalvelun kanssa jumpata uusi takuun alkupäivä tällaisessa tilanteessa, että toimitus on myöhemmin/viivästyy, jos ei luota tuohon "merkintään".
 
Takuu alkaa siitä hetkestä kun vastaanotat tuotteen.

Niin itsekin luulin ja yritin sanoa mutta esim. Jimm's on asiasta eriävää mieltä ja heiltä tulevassa takuukuitissa on esim. tilauksen päivämäärä vaikka itse tuotetta olisi joutunut odottamaan useita kuukausia...
Se on sitten hieman ikävä yrittää myöhemmin sanoa vastaan...
 
Kyllä näin on. En enää itsekään meinaa muistaa montako kertaa sitä on rahdattu huollolle. Laitoin kaupanpurku vaatimuksen menemään. Katsotaan kuinka hankalaksi menee.
Sain jimmziltä rahat takasi näytöstä ihmeellisesti ilman sen kummempia vääntöjä, vaikka piti hieman vääntää alkuun aspan kanssa kun olivat tyrkänneet heti uudelleen samalaisen paskan tilalle ilman, että olivat olleet minuun yhteydessä. Se olikin viimeinen niitti koko puljulle + "myyntihuuma".
 
Tilasin suuren taulutelevision Bigbox-nettikaupasta. Se saapui rikkinäisenä. Ilmoitin asiasta myyjälle samana päivänä. He pyysivät kuvia tuotteen pahvilaatikosta. Minä lähetin kuvat heille. Viestivät että koska laatikko ei kuljetuksessa ollut vaurioitunut, niin eivät korvaa. Minusta tämä vaikuttaa petokselta. Toimittavat rikkinäisen tuotteen eivätkä ota myyjän vastuuta siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin suuren taulutelevision Bigbox-nettikaupasta. Se saapui rikkinäisenä. Ilmoitin asiasta myyjälle samana päivänä. He pyysivät kuvia tuotteen pahvilaatikosta. Minä lähetin kuvat heille. Viestivät että koska laatikko ei kuljetuksessa ollut vaurioitunut, niin eivät korvaa. Minusta tämä vaikuttaa petokselta. Toimittavat rikkinäisen tuotteen eivätkä ota myyjän vastuuta siitä.
Selkeästi fyysisesti rikki vai ei vain toimi?
 
Tilasin Stadiumilta kenkiä viime sunnuntaina kun oli kamppis, tilausvahvistus tuli sähköpostiin normaalisti. Eilen ihmettelin kun ei ole kuulunut mitään että olisi edes lähtenyt, niin laitoin aspaan kyselyä mikä tilanne. Tänään aspasta tuli vastaus että tilauksessa on ollut tekninen virhe maksussa jonka takia tilaus ei ole mennyt läpi vaikka tilausvahvistus on tullut. Eli pitäisi tilata kokonaan uudelleen.

Maksoin mobilepaylla ja pyyhkäisyn jälkeen kun tuli ATK:n näytölle että tilaus OK ja tilausvahvistus spostiin niin luulin tottakai että homma on OK. Nyt katsoin niin näkyy mobilepayssa tilassa "failed" eikä tililtäkään ole mitään mennyt.

Mitä mieltä raati, lähteäkö vääntämään että tulee saada tuotteet sillä hinnalla mitä ne oli SU vai antaa asian olla? Onko ollut heidän vai Mobilepayn ongelma? En jaksa alkaa turhasta vääntää ja kun pennin latia ei ole menetetty niin hätää ei ole.
 
Onko ollut heidän vai Mobilepayn ongelma?
VR:n näkemys viime viikolla junassa oli, että asiakas ei voi matkustaa, kun MobilePay oli kompuroinut maksun kanssa. Tarkastaja soitti vielä VR:n maksuosastolle, ja tarkisti erikseen tapahtumanumerolla(?) maksun epäonnistumisen. Asiaa ei varmaan ole oikeudessa testattu, mutta oletan, ettei sopimusta synny kuluttajan ja firman välillä, jos maksu ei mene tilausvaiheessa sovitusti lävitse.
 
Tilasin Stadiumilta kenkiä viime sunnuntaina kun oli kamppis, tilausvahvistus tuli sähköpostiin normaalisti. Eilen ihmettelin kun ei ole kuulunut mitään että olisi edes lähtenyt, niin laitoin aspaan kyselyä mikä tilanne. Tänään aspasta tuli vastaus että tilauksessa on ollut tekninen virhe maksussa jonka takia tilaus ei ole mennyt läpi vaikka tilausvahvistus on tullut. Eli pitäisi tilata kokonaan uudelleen.

Maksoin mobilepaylla ja pyyhkäisyn jälkeen kun tuli ATK:n näytölle että tilaus OK ja tilausvahvistus spostiin niin luulin tottakai että homma on OK. Nyt katsoin niin näkyy mobilepayssa tilassa "failed" eikä tililtäkään ole mitään mennyt.

Mitä mieltä raati, lähteäkö vääntämään että tulee saada tuotteet sillä hinnalla mitä ne oli SU vai antaa asian olla? Onko ollut heidän vai Mobilepayn ongelma? En jaksa alkaa turhasta vääntää ja kun pennin latia ei ole menetetty niin hätää ei ole.

Stadium - Kysymyksiä ja vastauksia
Mistä tiedän onko tilaukseni hyväksytty?
Heti kun tilauksesi on tehty, tulee nettisivulle esiin tilausnumero. Tilausvahvistus lähetetään tilauksella annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksesta näet mm. 10-numeroisen tilausnumerosi, joka on muodossa 10xxxxxxxx. Täytä tilausnumerosi viestiisi, mikäli otat tilaustasi liittyvissä asioissa yhteyttä asiakastukeen.

Stadium - Ostoehdot
1. Vahvistus
Sitova sopimus syntyy, kun asiakas hyväksyy nämä ostoehdot ja tilauksensa. Kun tilaus on vastaanotettu, tilausvahvistus tilaustietoineen lähetetään automaattisesti sähköpostilla. Stadium Oy pidättää kuitenkin oikeuden olla toimittamatta tilausta, jos varastosaldo on ollut virheellinen asiakkaan tilauksen yhteydessä. Jos Stadium Oy ei pysty toimittamaan tilausvahvistuksen mukaista tilausta, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ja hänelle annetaan mahdollisuus peruuttaa tilaus. Jäsenasiakkaat voivat kirjautua sisään Omalle sivulle ja seurata tilauksen tilaa kohdassa Omat ostot.


Kun olen lukenut Stadiumin omat ehdot, niin niiden perusteella sanoisin, että teille on syntynyt sitova sopimus, koska olet saanut tilausvahvistuksen. Ostoehdoissa en näe sanottavan, että sitova sopimus edellyttäisi onnistunutta maksutapahtumaa tai stadium olisi pidättänyt oikeuden perua kauppaa, jos maksutapahtuma on epäonnistunut. Eihän sinun vastuulla ole heidän järjestelmien tekniset virheet. Kehottaisin sinuna kauppaa pitämään sopimuksesta kiinni ja järjestämään sinulle mahdollisuuden maksaa kyseinen ostos tai mahdollisuus tilata tuote uudelleen samaan hintaan.


VR:n näkemys viime viikolla junassa oli, että asiakas ei voi matkustaa, kun MobilePay oli kompuroinut maksun kanssa. Tarkastaja soitti vielä VR:n maksuosastolle, ja tarkisti erikseen tapahtumanumerolla(?) maksun epäonnistumisen. Asiaa ei varmaan ole oikeudessa testattu, mutta oletan, ettei sopimusta synny kuluttajan ja firman välillä, jos maksu ei mene tilausvaiheessa sovitusti lävitse.

VR:n kanssa tilanne on toinen. Matkustusehdoissa mainitaan: " Matkustajalla tulee olla koko junamatkan ajan voimassa oleva ja VR:n hyväksymä lippu. " Tämähän ei ole toteutunut, jos lipun maksu ei ole onnistunut. Siksi heillä on oikein poistaa junasta, mutta tarkastusmaksun määrääminen tässä kohtaa voi olla kohtuutonta, jos henkilö on todistettavasti yrittänyt ostaa lipun. VR:n sivuilla olevat ehdot ovat mielestäni osittain puutteelliset, koska ei ole varsinaisia ehtoja verkkokaupan toiminalle.
 
Mitenköhän toimia RMA tapauksessa, jossa yritys toteaa komponentin toimivaksi vaikka tavara on 100% varmuudella viallinen?

Kyseessä 7800x3d prosessori, joka kaataa järjestelmän matalilla kuormilla iddlellä. Kuormalla ei mitään ongelmaa. Kävin hakemassa toisen 7800x3d:n ja ongelma poistui.
 
Mitenköhän toimia RMA tapauksessa, jossa yritys toteaa komponentin toimivaksi vaikka tavara on 100% varmuudella viallinen?

Kyseessä 7800x3d prosessori, joka kaataa järjestelmän matalilla kuormilla iddlellä. Kuormalla ei mitään ongelmaa. Kävin hakemassa toisen 7800x3d:n ja ongelma poistui.

Jos pystyt todistamaan sen itsellesi niin samoilla dokumenteilla AMD:lle, antavat sitten lausunnon.
 
Ostin noin viikko sitten astianpesukoneen Powerilta. Ostin myös astianpesukoneen asennuspalvelun. Nyt kuitenkin asennuksen suorittanut yrittäjä laittoi minulle sähköpostiin lisälaskun. Siinä oli eriteltynä "Aqva stop läpivienti" ja se oli laskutettu maksullisena lisätyönä. Jäinkin miettimään, että jos olen ensin sopinut Powerin kanssa asennuksesta tietyllä hinnalla, niin voiko tavaran toimittaja/asentaja vielä laskuttaa minua lisää?

Kuinkahan tässä kannattaisi toimia?

Edit: Myönnetään etten ole tutustunut Powerin ehtoihin, että onko siellä joku porsaanreikä tälläiseen toimintaan. Laskuhan ei ole iso (25€) mutta ihan periaatteen vuoksi kyselen ja mietin asiaa. Hieman erikoista oli myös se että laskulle ei oltu annettu kuin 6 päivää maksuaikaa.
 
Ostin noin viikko sitten astianpesukoneen Powerilta. Ostin myös astianpesukoneen asennuspalvelun. Nyt kuitenkin asennuksen suorittanut yrittäjä laittoi minulle sähköpostiin lisälaskun. Siinä oli eriteltynä "Aqva stop läpivienti" ja se oli laskutettu maksullisena lisätyönä. Jäinkin miettimään, että jos olen ensin sopinut Powerin kanssa asennuksesta tietyllä hinnalla, niin voiko tavaran toimittaja/asentaja vielä laskuttaa minua lisää?

Kuinkahan tässä kannattaisi toimia?

Edit: Myönnetään etten ole tutustunut Powerin ehtoihin, että onko siellä joku porsaanreikä tälläiseen toimintaan. Laskuhan ei ole iso (25€) mutta ihan periaatteen vuoksi kyselen ja mietin asiaa. Hieman erikoista oli myös se että laskulle ei oltu annettu kuin 6 päivää maksuaikaa.

Asennus ja poisvienti - Power.fi
Asennuksiin ei sisälly:
  • Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
Pitikö sinne porata isompi läpivienti letkuille?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 413
Viestejä
4 511 657
Jäsenet
74 364
Uusin jäsen
Zenz0z

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom