• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Tein pari virhettä, toinen niistä oli tilaus cdoninsta. Nyt pitäisi palauttaa tuote. Hiljakseen sähköpostiin vastailleet, pyysivät kuvan tuotteessa että on avaamaton.

Lisäohjeistus tuli tänään:
"Huomaa, että peruuttamistilanteessa toimituskustannukset ovat sinun vastuullasi. Ole hyvä ja huomioi, että sinun tulee lähettää pakettisi yrityspaketina, jotta se ei päädy toimitusliikkeelle, koska meillä ei ole mahdollisuutta noutaa paketteja sieltä. Emme kata kustannuksia, jotka aiheutuvat, jos paketti lähetetään toimitusliikkeelle."

Mitenkähän yksityishenkilö lähettää yrityspaketin?

Palautus menee siis Axla-Logistics firmaan. Ei oikein tee järkeä että annetaan osoite mutta sitten se menee väärään paikkaan.

"On tärkeää, että tuote palautetaan meille avaamattomassa pakkauksessa, mikä tarkoittaa, että sekä tuote että sen pakkaus ovat samassa kunnossa kuin silloin, kun vastaanotit sen. Jos tarkastamme pakkauksen kunnon ja huomaamme, että se on vaurioitunut tai rikkoutunut, saatamme joutua veloittamaan sinulta tästä aiheutuneet kustannukset. Suosittelemme, että pakkaat tuotteen huolellisesti välttääksesi mahdolliset vahingot kuljetuksen aikana. Huomaa, että CDON ei korvaa vahinkoja, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta."

Tarkoittaako tämä että jos paketti jossa tuote on lähetetty ei ole täysin virheetön (eli avasin paketin, siinä keskellä sellainen repäisy raita), niin taas koijataan rahaa?
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoittaako tämä että jos paketti jossa tuote on lähetetty ei ole täysin virheetön (eli avasin paketin, siinä keskellä sellainen repäisy raita), niin taas koijataan rahaa?
Tuo teksti viitannee tuotteen tuotepakkaukseen, eli siihen mikä on vaikka kaupassa esillä. En ole ihan varma tarkoitatko itse tekstissäsi pahvilaatikkoa, jossa tuote on lähetetty vai itse tuotepakkausta. Revitystä pahvilaatikosta ei voi mitään koijata, mutta kohtuuttomasti vaurioitunut tuotepakkaus on käsittääkseni peruste arvonalenemalle (tosin maltilliselle sellaiselle). Lähtökohtaisesti laatikon saa tietenkin avata, koska tuotteen ominaisuuksiin pitää pystyä tutustua samalla tavalla kuin fyysisessä liikkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Postilla yrityspaketti on esimerkiksi Express 14 niminen paketti. Jaetaan klo14 mennessä ovelle. Ei voi ostaa OmaPosti- sovelluksesta, ehkä asiamiesposti osaa myidä.

Hinnaston mukaan 14e alv0% per lähetys plus kiloista vähä lisää päälle. Eli maksaa helposti pari kymppiä verolla.
 
Kiitos. Tässä vielä itse Cdon myyjänä, ja näin hankalaksi ja hintavaksi tehty palautus, joten tuskin tulee enää koskaan tilattua yhtään mitään.
 
Kannattaa myös pitää mielessä että 14 päivän palautusoikeus on aina etäkaupassa ja tuotteeseen saa tutustua niinkuin myymälässäkin olisi mahdollista, eli tuotteen saa avata ja tutkia mutta ei saa ottaa käyttöön.

Toki jotkin liikkeet saattavat tehdä tästä hankalampaa, mutta lain mukaanhan tuo pitäisi mennä näin.
 
Kannattaa myös pitää mielessä että 14 päivän palautusoikeus on aina etäkaupassa ja tuotteeseen saa tutustua niinkuin myymälässäkin olisi mahdollista, eli tuotteen saa avata ja tutkia mutta ei saa ottaa käyttöön.

Toki jotkin liikkeet saattavat tehdä tästä hankalampaa, mutta lain mukaanhan tuo pitäisi mennä näin.
Suomalaisessa verkkokaupassa lähtökohtaisesti näin, mutta jos on mennyt tilaamaan jotain ulkomailta (vaikka olisikin EU-alueelta), niin ulkomaisten toimittajien kanssa näissä saa olla aina todella tarkkana. Sieltä voi tulla jos jonkinlaista vaatimusta ja käsittelykulua palautuksista, joilla en näe muuta virkaa kuin yrittää pelotella ostajat olemaan palauttamatta tuotteita, eikä verkkosivuilla olevat palautusehdot ole aina niin selviä.

Esim. itsellä tuli kerran vastaan eräs saksalainen kauppa, jonne palauttaminen ei olisi maksanut pelkästään postikuluja, vaan olisivat kuulemma veloittaneet myös rahan palautuksesta jonkin komission, jota eivät halunneet etukäteen kertoa, että paljonko se on. Lisäksi oli tosi tarkat vaatimukset siitä, ettei paketti saa olla millään tavalla avattu tai vaurioitunut (miten varmistat tämän?), tai taas menisi joku vähennys palautuksesta. Tämä tosin tapahtunut joskus 10-luvun puolivälissä, joten ehkä asiat ovat ajan myötä muuttuneet.
 
Suomalaisessa verkkokaupassa lähtökohtaisesti näin, mutta jos on mennyt tilaamaan jotain ulkomailta (vaikka olisikin EU-alueelta), niin ulkomaisten toimittajien kanssa näissä saa olla aina todella tarkkana. Sieltä voi tulla jos jonkinlaista vaatimusta ja käsittelykulua palautuksista, joilla en näe muuta virkaa kuin yrittää pelotella ostajat olemaan palauttamatta tuotteita, eikä verkkosivuilla olevat palautusehdot ole aina niin selviä.

Esim. itsellä tuli kerran vastaan eräs saksalainen kauppa, jonne palauttaminen ei olisi maksanut pelkästään postikuluja, vaan olisivat kuulemma veloittaneet myös rahan palautuksesta jonkin komission, jota eivät halunneet etukäteen kertoa, että paljonko se on. Lisäksi oli tosi tarkat vaatimukset siitä, ettei paketti saa olla millään tavalla avattu tai vaurioitunut (miten varmistat tämän?), tai taas menisi joku vähennys palautuksesta. Tämä tosin tapahtunut joskus 10-luvun puolivälissä, joten ehkä asiat ovat ajan myötä muuttuneet.
Tämän vuoksi maksetaan aina luottokortilla. Jos myyjä heittäytyy hankalaksi niin reklamaatio luottokorttiyhtiölle.
 
Tämän vuoksi maksetaan aina luottokortilla. Jos myyjä heittäytyy hankalaksi niin reklamaatio luottokorttiyhtiölle.
Ilman muuta. Mutta siitä käytetystä ajasta ja vääntämisestä ei saa mitään. Myös vaikka olisit reklamoinut minne tahansa, niin homman maaliin saattaminen saattaa viedä pahimmillaan kuukausia. Eli omalta osaltani suosittelen lähtökohtaisesti tilaamaan ylipäätään vain sellaisista paikoista, jotka ovat hyväksi todettuja, mielellään useammankin ihmisen toimesta. Pieni rahallinen säästökin voi alkaa ennen pitkää harmittamaan, jos sitten ongelmien kohdatessa pitää alkaa sähköposti- ja reklamaatioralliin.
 
Ilman muuta. Mutta siitä käytetystä ajasta ja vääntämisestä ei saa mitään. Myös vaikka olisit reklamoinut minne tahansa, niin homman maaliin saattaminen saattaa viedä pahimmillaan kuukausia. Eli omalta osaltani suosittelen lähtökohtaisesti tilaamaan ylipäätään vain sellaisista paikoista, jotka ovat hyväksi todettuja, mielellään useammankin ihmisen toimesta. Pieni rahallinen säästökin voi alkaa ennen pitkää harmittamaan, jos sitten ongelmien kohdatessa pitää alkaa sähköposti- ja reklamaatioralliin.
Tuskin kukaan nyt tarkoituksella epämääräisiltä liikkeiltä tilaa. Homma vain on niin että yleisesti hyväksikin tunnettu pulju saattaa jossain kohtaa lakata olla olemasta sellainen, ihan ilman eri varoitusta.

Luottoyhtiöiden kanssa ei kyllä ole kertaakaan tarvinnut käyttää erityisen paljoa aikaa, ja rahatkin on palautuneet varsin nopeasti reklamaation tekemisen jälkeen. Se prosessi kun on hyvin eri verrattuna siihen että joutuu itse vääntämään sen palvelua/tuotetta myyneen firman kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 648
Viestejä
5 047 239
Jäsenet
80 969
Uusin jäsen
Helmi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom