Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei.Pitääkö korjauskehotuksen takia käyttää jälkitarkastuksessa? Olen ollut siinä käsityksessä, että se katsotaan seuraavassa määräaikaiskatsatuksessa, mutta kehotuksessa on kuitenkin päivämäärä johon mennessä vika pitäisi korjata.
Pitääkö korjauskehotuksen takia käyttää jälkitarkastuksessa? Olen ollut siinä käsityksessä, että se katsotaan seuraavassa määräaikaiskatsatuksessa, mutta kehotuksessa on kuitenkin päivämäärä johon mennessä vika pitäisi korjata.
Tämäntapaistahan se on käytännössä ollut. Periaatteessa korjauskehotuksia pitää noudattaa, mutta sitähän ei kukaan tiedä, onko vanha haljennut tuulilasi sama kuin edelliskerralla. Tai siis usein "tietää" mutta ei voi varmuudella sanoa. Joillain kun menee tuulilaseja kuin Walterilla ajotavan ollessa sama. Lisäksi etenkin vanhanmallisen lasin tapauksessa varaosakin voi olla käytetty.Voi siis olla vaikka 10 vuotta sama korjauskehotus. Niin ainakin olen ymmärtänyt.
Ei tarvitse käyttää, jos katsastus on hyväksytty. Kannattaa ne yrittää korjata siihen annettuun päivämäärään mennessä, vaikkei sitä juuri valvota.
Jep. Se vielä lisäyksenä, että korjauskehotuksia saa olla maksimissaan 3kpl. Jos on 4 tai enemmän, niin tulee automaattisesti hylätty paperiin ja auto pitää uusintakatsastaa.Tämäntapaistahan se on käytännössä ollut. Periaatteessa korjauskehotuksia pitää noudattaa, mutta sitähän ei kukaan tiedä, onko vanha haljennut tuulilasi sama kuin edelliskerralla. Tai siis usein "tietää" mutta ei voi varmuudella sanoa. Joillain kun menee tuulilaseja kuin Walterilla ajotavan ollessa sama. Lisäksi etenkin vanhanmallisen lasin tapauksessa varaosakin voi olla käytetty.
Täällä suunnalla on pää omassa perseessään kulkeva katsuri ollut jo innoissaan punalaputtamassa syncro portteria kun halusi kovasti karata rullilta kesken testin.Joskus junnuna asioin vastaavan paviaanin kanssa. Ensin tyyppi testasi jarruja rullien sijaan ajamalla. Ei siinä mitään, mutta rullat olivat vapaana ja näin mittalaitetta käytettävän ennen ja jälkeen tämän. Syynä tähän oli jälkeenpäin arvioiden Audi. Tuskin hän luuli niitä kaikkia nelivetoisiksi mutta varmaan ylpeys ei antanut periksi kurkata kun ei heti kättelyssä tuntemus riittänyt. Tai ehkä jotain traumoja aiemmista vahingoista joita moinen tuuhio lieni aiheuttanut usein. Tämähän ei minua haitannut.
Menet 25.8. katsastamaan. Siitä tulee 2kk ajoaikaa, eli 25.10. asti.Jos on 25.8 viimeinen katsastuspäivä, niin voiko korjausaikaa saada millään ilveellä 2.10.25 asti esim. Ajatuksena romuttaa auto, jos liikaa ongelmia.
Autoahan voi korjata vaikka koko 2 kk, eli 25.10. asti.Menet 25.8. katsastamaan. Siitä tulee 2kk ajoaikaa, eli 25.10. asti.
Mutta korjausaika on vain 25.9. asti, eli 1kk.
Ja muistakaa että yleensä itse se katsastus ei maksa enempää kuin jälkitarkastus (jos sitäkään vertaa), vaan se toinen ~30€ tulee päästölapusta.Autoahan voi korjata vaikka koko 2 kk, eli 25.10. asti.
Kuukauden jälkeen pitää katsastus aloittaa uudelleen, kun edullisempi jälkitarkastus umpeutuu.
Muok. Jos autossa on vakavia vikoja, niin katsastaja voi laittaa suoraan ajokieltoon ilman ajoaikaa.
Onko tosiaan näin? Pitääkö käydä silti 25.9 jälkitarkastuksessa että ajoaika jatkuu 25.10 asti? Vai riittääkö pelkkä katsastus ja ajoaikaa 25.10 asti vaikkei korjaa? Todennäköisesti pieniä vikoja luvassa kuten käsijarru automaatissa. Ellei ruostetta liikaa.Menet 25.8. katsastamaan. Siitä tulee 2kk ajoaikaa, eli 25.10. asti.
Mutta korjausaika on vain 25.9. asti, eli 1kk.
Lukee tosiaan lapussa, että korjausaika loppuu 25.9. ja ajoaika loppuu 25.10. Eikä tarvitse tai ei mitään hyötyä käyttää uusintakatsastuksessa. Jos siis ei tule ajokieltoa erittäin pahan vian takia, jolloin ei saa ajaa ollenkaan.Onko tosiaan näin? Pitääkö käydä silti 25.9 jälkitarkastuksessa että ajoaika jatkuu 25.10 asti? Vai riittääkö pelkkä katsastus ja ajoaikaa 25.10 asti vaikkei korjaa? Todennäköisesti pieniä vikoja luvassa kuten käsijarru automaatissa. Ellei ruostetta liikaa.
Tuo ratkaisee monta ongelmaa jos tosiaan ajoaikaa tulee 2kk. Luulin että se loppuu siihen korjausaikaan (1kk), mutta ilmeisesti ei? Lukeeko niissä lapuissa se annettu ajoaika kun ei tahdo muistaa.
Ja kiitos vinkistä, en otakaan päästöjä vielä suorilta vaikka läpi pitäisi niiden mennäkin.
Merkitystä tässä on rahan(huom. edellä mainittu kikkailu) lisäksi sillä, että alusta aloitettu katsastus on ihan eri toimenpide kuin vikakohteiden jälkitarkastus. On siis aivan mahdollista etenkin jotain romua katsastaessa, että kokonaan uutta katsastusta tehdessä löytyy jotain, mikä viimeksi ei löytynyt tai ollut edes tapahtunut, tai jokin rajatapaus arvioidaan eri tavalla eri ihmisen toimesta.Tuo ratkaisee monta ongelmaa jos tosiaan ajoaikaa tulee 2kk. Luulin että se loppuu siihen korjausaikaan (1kk), mutta ilmeisesti ei? Lukeeko niissä lapuissa se annettu ajoaika kun ei tahdo muistaa.

Katsurista se on kiinni, ensivuonna eri paikkaan jos tuommoisista napistaan. Ja edellisen vuoden kehotus ei tarkoita hylkyä ensivuonna.Lasivaurioiden kriteerit katsastuksessa ovat ilmeisesti tiukentuneet vuoden sisällä? Tämä vuosikymmen ollut häränsilmä sai nyt korjauskehotuksen, vaikka paikattiin aikanaan, eikä ole kasvanut. Kokoa tuolla on ulkokehältä 5x3 mm ja juuri pyyhkijän alueen sisällä.
Tarkoittaako tämä, iskemien korjaus ei ole enää kannattavaa, vaan suoraan lasi vaihtoon? Tiedän kyllä, että kehotuksia saa olla kolme. Tuntuu turhantarkalta uudella asemalla, kun edelliset eivät ole maininneet.
Lasivaurioiden kriteerit katsastuksessa ovat ilmeisesti tiukentuneet vuoden sisällä? Tämä vuosikymmen ollut häränsilmä sai nyt korjauskehotuksen, vaikka paikattiin aikanaan, eikä ole kasvanut. Kokoa tuolla on ulkokehältä 5x3 mm ja juuri pyyhkijän alueen sisällä.
Tarkoittaako tämä, iskemien korjaus ei ole enää kannattavaa, vaan suoraan lasi vaihtoon? Tiedän kyllä, että kehotuksia saa olla kolme. Tuntuu turhantarkalta uudella asemalla, kun edelliset eivät ole maininneet.
Joku tuossa haiskahtaa, eihän katsastaja voi tietää laahaako käsijarru vai käyttöjarru. Ja laahauksen on pitänyt olla ennestään aika paha, likimain tulikuuma levy. Jos on jäänyt herkistely väliin, niin katsastuksesta takaisin useinkin on laahannut joku kulma punaisena, mutta läpi on silti mennyt.Hauska keissi yhden bemarin osalta, hylky laahaavasta käsijarrusta.
Kyllä tuollaisista todistettavasti vääristä diagnooseista katsastusasemalla kannattaisi tehdä ilmoitus Traficomille.Joku tuossa haiskahtaa, eihän katsastaja voi tietää laahaako käsijarru vai käyttöjarru. Ja laahauksen on pitänyt olla ennestään aika paha, likimain tulikuuma levy. Jos on jäänyt herkistely väliin, niin katsastuksesta takaisin useinkin on laahannut joku kulma punaisena, mutta läpi on silti mennyt.
Omalla kohdalla sain yhdellä koijausasemalla hylyn väljästä puslasta. Tottakai hyvätkin saa liikkumaan, kun metrisellä momenttivarrella vääntää painetta. Putsasin puslan silikonilla ja laitoin saman takaisin -> sama henkilö kehui oikein tiiviiksi puslaksi jälkitarkastuksessa.
Voisi joo, mutta mieli on leppynyt yön yli, eikä ajanmenetys virkavallan kanssa oikein houkuta. Jo alkuun pitäisi laatia vedenpitävät todisteet.Kyllä tuollaisista todistettavasti vääristä diagnooseista katsastusasemalla kannattaisi tehdä ilmoitus Traficomille.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.