Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei.Pitääkö korjauskehotuksen takia käyttää jälkitarkastuksessa? Olen ollut siinä käsityksessä, että se katsotaan seuraavassa määräaikaiskatsatuksessa, mutta kehotuksessa on kuitenkin päivämäärä johon mennessä vika pitäisi korjata.
Pitääkö korjauskehotuksen takia käyttää jälkitarkastuksessa? Olen ollut siinä käsityksessä, että se katsotaan seuraavassa määräaikaiskatsatuksessa, mutta kehotuksessa on kuitenkin päivämäärä johon mennessä vika pitäisi korjata.
Tämäntapaistahan se on käytännössä ollut. Periaatteessa korjauskehotuksia pitää noudattaa, mutta sitähän ei kukaan tiedä, onko vanha haljennut tuulilasi sama kuin edelliskerralla. Tai siis usein "tietää" mutta ei voi varmuudella sanoa. Joillain kun menee tuulilaseja kuin Walterilla ajotavan ollessa sama. Lisäksi etenkin vanhanmallisen lasin tapauksessa varaosakin voi olla käytetty.Voi siis olla vaikka 10 vuotta sama korjauskehotus. Niin ainakin olen ymmärtänyt.
Ei tarvitse käyttää, jos katsastus on hyväksytty. Kannattaa ne yrittää korjata siihen annettuun päivämäärään mennessä, vaikkei sitä juuri valvota.
Jep. Se vielä lisäyksenä, että korjauskehotuksia saa olla maksimissaan 3kpl. Jos on 4 tai enemmän, niin tulee automaattisesti hylätty paperiin ja auto pitää uusintakatsastaa.Tämäntapaistahan se on käytännössä ollut. Periaatteessa korjauskehotuksia pitää noudattaa, mutta sitähän ei kukaan tiedä, onko vanha haljennut tuulilasi sama kuin edelliskerralla. Tai siis usein "tietää" mutta ei voi varmuudella sanoa. Joillain kun menee tuulilaseja kuin Walterilla ajotavan ollessa sama. Lisäksi etenkin vanhanmallisen lasin tapauksessa varaosakin voi olla käytetty.