Katsastus

Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
884
Mikäs se nykyään on virallinen linjaus tuulilasin halkeamien osalta? Tuokin taisi tiukentua muutamia vuosia sitten, mutta onko se niin että isokaan yksitäinen halkeama näkökentässä ei aiheuta suoraa hylkyä, jos halkeaman toinen pää ei ole vielä lasin reunaan asti? Vai onko tuo ihan katsastusmiehestä kiinni milloin tulee korjauskehotus ja milloin hylky?

Tarkoitus ei ole pitää autoa enää kovin pitkään, joten en taida jaksaa vaihtaa jos hylkyä ei tule.
Mulla on lasissa apukuskin puolella halkeama. Sen verran sivussa ettei siihen oikeastaan edes kiinnitä huomiota ajaessa, eikä katsastusmies edes sanonut siitä mitään. Jos laajenee häiritseväksi niin sitten pitää varmaan vaihtaa lasi. Jos taas pysyy tuollaisena kuten tähän asti, niin pitää varmaan käyttää ensi vuonnakin tuossa samassa paikassa katsastuksessa :)

Ei niitä kukaan valvo. Mulla oli yhdessä autossa korjaus kehotus lasista neljä vuotta...
Eikö nuo korjauskehotukset siis toimi niin, että jos on neljä tai enemmän niin tulee hylky? Muuten ne on nimensä mukaisesti "kehotuksia" jotka ei auton laillista käyttöä sinänsä estä, ja jotka lähtevät pois sitten jos vian korjaa. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
882
Eihän niitä erityisesti valvotakaan vaan jos sattuu niin ikävästi, että pysäytetään syystä tai toisesta niin kilvet lähtee.
Ei suinkaan. Eihän sitä poliisille kerrota että samasta asiasta on kyse, rikamia lasiin voi tulla aivan milloin vain. Esim minulla parin satasen auto saattaa kestää vielä useamman vuoden, siihen ei kannata satasen remonttia tehdä, vaan valehdella kysyttäessä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
480
Minullakin yhdessä autossa oli vuosikausia halkeama lasissa, apukuskin puolella melko alhaalla. Kerran sitten sattui olemaan innokas katsuri ja pisti siitä korjauskehoituksen. Samalla kertaa tuli myös sanomista kun ei ollut pesureita xenoneiden kanssa sekä alusta ei ollut millilleen siinä korkeudessa kun se on muutoskatsastuksessa vuosia sitten mitattu :D tuo jälkimmäinen oli tosiaan katsurin puolelta virhe, alustan korkeudessa on joku toleranssi minkä sisällä sen pitää kestää. Sain toiselta konttorilta ihan tulostettuna tämän pykälän vastaisuuden varalle.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 509
Millähän ne sen todistaa, ettei ole vaihdettu ja haljennut uudestaan..?
Jos poliisilla olisi äärettömät resurssit ja kiinnostusta puuttua sakkoasiaan kuin murhaan, niin asiaa voisi tietysti tutkia ja päästä varmaan aika hyvään lopputulokseen totuuden suhteen. Nykyään korkeintaan kysyvät ja luottavat sanaan - jos siis jostain ihmeen syystä joutuisi pysäytetyksi. Eli joo'o, käytännössä korjauskehotusta ei tarvitse seuraamusten pelossa jännittää.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 239
Katsastuksessa merkattiin kilometrit väärin. Oikeasti on 182tkm ja katsastaja laittoi 102tkm. Tuo väärä lukema näkyy myös Trafissa. Kuinka helposti konttori korjaa tuollaiset mokat? Maanantaina vasta saan kiinni :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 908
Ei ollut tuossa mennyt katsastus kuin "strömsössä":

Saahan näitä vähän enemmänkin avata. Vanha Saab 900: ei ohjaustehostinta, joten ohjaus jäykkä koska tehostin ei toimi :whistling: . Ja noissa Saabeissa käppäri tosiaan etupyörissä.:rolleyes:

Mikä saatanan jonneja tuolla on oikein töissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 022
Saahan näitä vähän enemmänkin avata. Vanha Saab 900: ei ohjaustehostinta, joten ohjaus jäykkä koska tehostin ei toimi :whistling: . Ja noissa Saabeissa käppäri tosiaan etupyörissä.:rolleyes:

Mikä saatanan jonneja tuolla on oikein töissä.
Toisaalta kun muistaa kuinka harvinainen on kässäri etupyörissä ja sen että noita 900 on liikenteessä sen verran vähän niin voi olla että vaikka katsurilla on vuosia uraa takana niin ei ole välttämättä tullut koskaan vastaan.Mielestäni enemmän syyttäisin omistajaa kun ei ole heti kysynyt että onko varmasti testattu oikealta akselilta nolla tulos.Harrastevehkeitten kanssa kannatta olla omistajan hereillä ettei tule vääriä hylkyjä,noista kun löytyy outoja toteutuksia ja toleransseja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 393
Saahan näitä vähän enemmänkin avata. Vanha Saab 900: ei ohjaustehostinta, joten ohjaus jäykkä koska tehostin ei toimi :whistling: . Ja noissa Saabeissa käppäri tosiaan etupyörissä.:rolleyes:

Mikä saatanan jonneja tuolla on oikein töissä.
Jep, anopin koirakin varmaan tajuaisi että kässärikahvaa/poljinta painaessa/vetäessä on vaste eli kyllä sielä jarru menee päälle, eli luulisi tulevan mieleen onko oikea akseli rullilla...

Samaan kastiin menee kyllä omistajakin joka vaihtaa tehostamattomaan autoon ohjausvaihteen siksi kun katsuri ulisee että ohjaus on liian jäykkä. Kait sitä nyt oma auto pitäs tuntea ja ehkä vähän seurata mitä leimalla tapahtuu, esim. menemällä halliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 908
Jep, anopin koirakin varmaan tajuaisi että kässärikahvaa/poljinta painaessa/vetäessä on vaste eli kyllä sielä jarru menee päälle, eli luulisi tulevan mieleen onko oikea akseli rullilla...

Samaan kastiin menee kyllä omistajakin joka vaihtaa tehostamattomaan autoon ohjausvaihteen siksi kun katsuri ulisee että ohjaus on liian jäykkä. Kait sitä nyt oma auto pitäs tuntea ja ehkä vähän seurata mitä leimalla tapahtuu, esim. menemällä halliin.
Auton omistaja siis nainen, ehkä uutinen ei kerro kaikkea. Kävi sitä itellekin kun entisessä autossa oli jarrukilvet ruosteessa, vaikka mitään jarrukilpiä ei edes ollut vuosiin. eikä ole sellainen mitä katsastuksessa tarvittaisiin. Ja mitähän kaikkea muuta.

Sitäpaitsi muistan lukeneeni että voi sanoa että katsurin ei tarvitse edes antaa ajaa autoa senttiäkään, varsinkin jos on kyse erikoisemmasta autosta. Joku taisi vetää Ac Cobran pellolle kun lähti vähän lapasesta - kun piti kokeilla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 710
Viestejä
4 399 701
Jäsenet
73 049
Uusin jäsen
cöyhä

Hinta.fi

Ylös Bottom