Kanansiivet (Hot Wings/Buffalo Wings jne.)

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kävin poistamassa kaupasta reilun kilon tuoreita broilerin siipiä kun oli 2,99€/kg tarjouksessa.

Laitan kohta puolet niitä uuniin (ilmeisesti 225 on sopiva lämpö käristellä niitä ja loppumetrit kiertoilmalla).

Maustoin suolalla, grillimausteella ja currylla ja itse lisään omiin siipiin dippejä syödessä, kun tytär ei välitä vahvoista mausteista.

Unohdin laittaa ruokaöljyä ennen maustamista, mutta kai ne kypsyy ilmankin.


DSC03998.JPG
 
Liittynyt
30.04.2019
Viestejä
118
Kävin poistamassa kaupasta reilun kilon tuoreita broilerin siipiä kun oli 2,99€/kg tarjouksessa.

Laitan kohta puolet niitä uuniin (ilmeisesti 225 on sopiva lämpö käristellä niitä ja loppumetrit kiertoilmalla).

Maustoin suolalla, grillimausteella ja currylla ja itse lisään omiin siipiin dippejä syödessä, kun tytär ei välitä vahvoista mausteista.

Unohdin laittaa ruokaöljyä ennen maustamista, mutta kai ne kypsyy ilmankin.


Kerran kokeiltuani leivinjauhetta ei ole paluuta enää. Kannattaa testata. Eli noin teelusikallinen leivinjauhetta 500-700g siipiä. Sekoitus ja sit uuniin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kerran kokeiltuani leivinjauhetta ei ole paluuta enää. Kannattaa testata. Eli noin teelusikallinen leivinjauhetta 500-700g siipiä. Sekoitus ja sit uuniin.
Voiko sitä lisätä vielä mausteiden päälle, vai joudunko sekoittamaan kaiken uudestaan?

EDIT: Ripottelin leivinjauhetta päälle, lisäsin myös limetiivistettä ja limepippurisekoitusta.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Leivinjauheen ja omien mausteiden kanssa tuli niin hyviä, ettei kerinnyt enää kuvaa ottamaan :hungry:

Seuraavan satsin voisin koittaa leivittää jauhoissa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
No nyt menin mainokseen ja tilasin Philipsin XXL -mallisen Airfryerin. Kai sillä voi muutakin tehdä, mutta wingsit lienee pääkäyttökohde.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Pimeäpullo siipikastikkeet ovat kyllä olleet se paras kastike, mitä omalle kohdalle on tullut. Itse en keksi oikein parannettavaa. Kokeilkaa ihmeessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Pimeäpullo siipikastikkeet ovat kyllä olleet se paras kastike, mitä omalle kohdalle on tullut. Itse en keksi oikein parannettavaa. Kokeilkaa ihmeessä.
Mä muistelisin että noi oli aika makeita ja etikkaisia, ihan kuin normaali sweetchili mutta etikalla ja tulisempi.
Franks on itelle tällä hetkellä paras, mutta tulisuutta sais olla lisää.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Pimeäpullo siipikastikkeet ovat kyllä olleet se paras kastike, mitä omalle kohdalle on tullut. Itse en keksi oikein parannettavaa. Kokeilkaa ihmeessä.
Täytyy ottaa testiin kunhan löytäisi kaupan mistä niitä saa. Pitää varmaan pyytää paikallisen S:n tai K:n kauppiasta tilaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Eiku itseasiassa nyt mä muistan. Toi Pimeä Pullo maistu ihan salaatinkastikkeelta missä on poltetta. Hooks oli sitä Sweet chililtä maistuvaa mutta tulisempaa.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
Onko kukaan maistanut siipien kanssa Koskenlaskija Aura dippiä? Näkyy moista tullut kauppoihin.

Kyllä. Mielestäni aika miedosti maistuu auralle ja koostumus ehkä hiukan liikaa tuorejuustomainen. Ihan hyvää kyllä mutta itse diggailen enemmän kun sekoittaa auramurua Arla Lempi kermaviiliin.

Koskenlaskijalta tullut myös toinen uutuusdippi, cheddar-jalapeno. Se oli mielestäni tosi hyvä ja sopi myös siipien kaveriksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
464
Jep, hieman liian pakkelimaista tuo Koskenlaskijan Aura-dippi ja aika mieto maultaan, miellyttävä kylläkin.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 432
Täältäkin ääni tuolle Valion cheddar-jalapenolle, oikein hyvä maku ja koostumus. Siipien kanssa en tosin ole tuota kokeillut mutta sipsien dippailuun meni purkillinen kivasti. Varmasti siipienkin kanssa toimii ihan hyvin.
Aura-dippiä tuli kokeiltua vain yksi pikku maistiainen paikallisessa supermarketissa, jotenkin aika mieto maultaan ja aurajuuston maku ei oikein tullut esille.

Pitäisi varmaan tuotakin ostaa koko purkki testiin niin voisi tehdä perusteellisempaa tutkimusta.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Oon tehnyt siipiä pitkään näin:
  1. Taputtele siivet kuivaksi
  2. Kulhoon siivet + suolaa, pippuria, savupaprikaa ja leivinjauhetta
  3. Pellille foliota ja päälle ritilä öljyttynä. Kanat ritilälle nahka ylöspäin.
  4. 120 astetta 30 min
  5. Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Oon tehnyt siipiä pitkään näin:.
....120 astetta 30 min...Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min....
Onks näissä muka jotain syötävää ton tuhkauksen jälkeen?
Siis 2h uunissa?
Sano nyt vielä että kokkaat niitä valmiita pakastesiipiä tolla tavalla
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Oon tehnyt siipiä pitkään näin:
  1. Taputtele siivet kuivaksi
  2. Kulhoon siivet + suolaa, pippuria, savupaprikaa ja leivinjauhetta
  3. Pellille foliota ja päälle ritilä öljyttynä. Kanat ritilälle nahka ylöspäin.
  4. 120 astetta 30 min
  5. Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min.
Noihan palaa karrelle?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
@SINN @tonttuj 30min + 50 min ei ole 2h. Ei edes 1,5 tuntia. Laitan aina ihan täyteen lastatun ritilän noita, niin ei tosiaan pala tuossa ajassa. Tulee mehukkaita sisältä ja rapeita päältä. Toki, jos näyttää, että alkaa palamaan, niin ottaa sitten aiemmin pois. Ei sitä tartte antaa niiden palaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Tuo 220 ja kolme varttia meikäläisen uunissa riittäisi kärventämään jo sellaisenaan kanat pilalle.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
perse, typo. Piti kirjoittaa 2h sijaan jotain ihan muuta.
No enivei kuulostaa silti melko pitkältä ajalta, mutta hei jos siitä tulee hyvää ja tykkäät ite niin sehän se tärkeintä.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
@SINN @tonttuj No, uunit on erilaisia ja lopputuloksestakin voidaan haluta erilaisia. Minun makuun on päältä rapea ja sisältä mehukas siipi. Ja sen mukaiseksi ne tuolla ohjeella saan. Toki vahdin paistaessa ja otan pois, kun on valmiit.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Tuo 220 ja kolme varttia meikäläisen uunissa riittäisi kärventämään jo sellaisenaan kanat pilalle.
Mä en tee ritilällä vaan kahdella pellillä kiertoilmassa. Eka 20 min 220 graadia, paikkojen vaihto ja vartti 200 graadia. Jos on pikkuruisia siipiä seassa, pitää olla hiukan tarkempana aikojen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
62
Oon tehnyt siipiä pitkään näin:
  1. Taputtele siivet kuivaksi
  2. Kulhoon siivet + suolaa, pippuria, savupaprikaa ja leivinjauhetta
  3. Pellille foliota ja päälle ritilä öljyttynä. Kanat ritilälle nahka ylöspäin.
  4. 120 astetta 30 min
  5. Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min.
Suunnilleen samoilla ajoilla ja lämmöillä itsekin, pinnalla pelkkä leivinjauhe+suola. Sisältä mehevä ja luusta irtoava, pinnalta täydellisen rapea.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Taitaa vaihdella paistoaika hyvin paljon sen mukaan minkä kokoisia siipiä, miten täyteen lastattu ritilä ja millainen uuni. Itse tein tällä ohjeella joskus 700gr paketin tavallista pienikokoisempia siipiä (nämä vielä suurin osa "flatteja") kiertoilmauunissa ja vaikka otin tuossa paiston toisessa vaiheessa (korkeammalla ja 220 asteessa paistaessa) 30 min jälkeen ulos niin tuli silti kuivia koppuroita. Eli kannattaa seurailla paiston aikana ja ottaa ulos kun hyvältä näyttää välittämättä ohjeen paistoajasta. Tässä tapauksessa 15-20min olisi ollut varmaan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
532
En tiedä miksi, mutta porkkananasta tehdyt tikut maistuu tulisten siipien kanssa.

Ja ääni täälläkin Cheddar jalapeno dipille sekä itse auramuru-kermaviilidipille. Se poppamiehen jauhe on kauheeta.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Oma side setti on nykyään vakioitunut porkkana ja selleritikkuihin sekä auradippiin.

1 osa creme fraiche, 2 osa majoneesi, 3 osaa aurajuusto, tilkka maitoa tekemään juoksevampaa, pari pyöräytystä mustapippuria ja pikkuisen sitruunamehua.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Erehdyhin ostamaan hookin kypsiä siipiä yhden pussin lähikaupasta ja oli kyllä karsea kokemus. Pussissa ohjeessa 200 asteessa 10-15 min, mutta silloin nahka vielä ihan limaista lötköä. ½h jälkeen pystyi sentään nielemään alas, mutta ei ollut miltään kantilta kehumista. Huh, ei enää ikinä.
 
Liittynyt
19.05.2018
Viestejä
101
Eilen tuli testattua Koskenlaskija Aura-dippi. Täytyy sanoa että, kyllä itte tehty kermaviilimajoaurajuustodippi vie kyllä 100-0 siipien kanssa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Aura-dippi myös testattu. Jos ei yhtään huvita tehdä itse, ehkä tuota voi harkita. Mutta muuten ei jatkoon.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
kanat.jpg
Tällaiset tuli tuolla omalla ohjeella. 30+45 min. Ois voinut ehkä olla pidempäänkin, mutta ei malttanut, kun oli niin nälkä. :) Hyviä ja mehukkaita oli. Pinta olisi voinut olla vähän rapeampi, jos olisi antanut vielä sen 5 min. olla.
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Täällä toi dippi tehty

2 purkkia kermaviiliä
1 purkki smetanaa
1pussi poppamiehen sinihomejuustoa
Auramurua haluamasi määrä

Tämä toimii loistavasti vaikka ihan leivän päälle jos jää yli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
62
Kokeilin uutta valmistustapaa: keitin siipiä ensin kymmenisen minuuttia, taputtelin siivet kuiviksi ja paistoin uunissa 225°C 35 minuuttia kääntäen kerran loppuvaiheilla. Omaan suuhun parempia kuin itselläni pitkään käytössä olleella leivinjauhemetodilla.

Dippi: purkki ranskankermaa, suunnilleen saman verran Hellmann'sin majoneesia. Pussi Auramurua, muutama tippa Worcestershire-kastiketta, valkosipulirouhetta tai -jauhetta, vähän mustapippuria myllystä.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Oli perjantaina siipicrave ja koska hamstraajat olivat hakeneet lähikaupasta kaikki maustamattomat siivet, erehdyin heikkona hetkenä ostamaan Kariniemen hunajamarinoituja. Ajattelin, että valmismarinadin pois pesemällä, kunnollisella pinnan kuivaamisella ja suola-leivinjauhe combolla saisi edes jotenkin rapeita.

Ei saanut ja vaikka kastike oli siipiveikkojen x-hot niin silti se makea hunajamarinadin maku puski läpi. Ensi kerralla saa mielummin jäädä kokonaan syömättä...
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
55
Suosittelen ostamaan uunissa paistamiseen esim Ikeasta uunivuokan ritilällä (15€), tulee rapsakkaa pintaa ja uuni pysyy puhtaana :tup:

Tähän malliin sain sopimaan 800g paketin siipiä.

Itsellä samanlainen ja toimii hyvin! Laitan yleensä foliota pohjalle ja öljyän ritilän, niin ei tarvitse liotella paskoja irti :thumbsup:

Omaan reseptiin kuuluu korppujauhot +mausteita mielen mukaan, uuniin ja sitten dippailen esim. Frank'sin buffalossa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Loman kunniaksi hieman siipiä.
Tässä mun "resepti"

Eli ns kypsiä siipiä pakkasesta (sulana tottakai).
Mausteita niskaan
Grilliin, Grillataan se 25min.
Mulla on Weber Spirit E-310 jossa 3 poltinta.
Keskimmäinen pois päältä ja vaan reunimmaiset päällä. Lämpömittarin lukema 180-200 astetta.

Sillä välin 20kpl siipiä kuuluu 2dl Hank's Hot kastiketta.
Kastike kulhoon ja mikroon. Välillä sekoittaen lämpöseksi.

Sitten kuumat siivet kastikkeen sekaan ja pyöräyttely.
Sit nom nom nom

siivet3.jpg
siivet2.jpg
kastike.jpg
grilli.jpg
siivet1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Loman kunniaksi hieman siipiä.
Tässä mun "resepti"

Eli ns kypsiä siipiä pakkasesta (sulana tottakai).
Mausteita niskaan
Grilliin, Grillataan se 25min.
Mulla on Weber Spirit E-310 jossa 3 poltinta.
Keskimmäinen pois päältä ja vaan reunimmaiset päällä. Lämpömittarin lukema 180-200 astetta.

Sillä välin 20kpl siipiä kuuluu 2dl Hank's Hot kastiketta.
Kastike kulhoon ja mikroon. Välillä sekoittaen lämpöseksi.

Sitten kuumat siivet kastikkeen sekaan ja pyöräyttely.
Sit nom nom nom

Hyvältä näyttää :drool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Mutta kokeilkaapa savustaa hitaasti omenapuulla niin tiiätte mikä on hyvää :drool:
Varmaan ens viikonloppuna pääsee taas savustaa ku jaksais vaa grillin siivoo..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Mutta kokeilkaapa savustaa hitaasti omenapuulla niin tiiätte mikä on hyvää :drool:
Varmaan ens viikonloppuna pääsee taas savustaa ku jaksais vaa grillin siivoo..
Itsellä ei ole sopivaa savustinta ,muuten voisi testailla. Minkälainen sulla on?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Itsellä ei ole sopivaa savustinta ,muuten voisi testailla. Minkälainen sulla on?
Savustinta mullakaan. Ihan vaan grillissä savustanu ja joko Muurikan Omenalastuilla tai sitten Weberin omenalastuilla. Palikoitakin joskus käytän mutta tykkään melkein nekin pilkkoa neljään viiteen osaan ennen liotusta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
744
Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
Tilalle tullut jotain pimeäpullon kastiketta, onko tästä jotain kokemuksia?
Hookin siipikastiketta kokeilin nyt hankin tilalla mutta ei ole niin maukasta.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
Tilalle tullut jotain pimeäpullon kastiketta, onko tästä jotain kokemuksia?
Hookin siipikastiketta kokeilin nyt hankin tilalla mutta ei ole niin maukasta.
Paikallisessa cittarissakaan ei muutama päivä sitten hank’sia näkynyt. Texas petellä menen itse.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
Tilalle tullut jotain pimeäpullon kastiketta, onko tästä jotain kokemuksia?
Hookin siipikastiketta kokeilin nyt hankin tilalla mutta ei ole niin maukasta.
Joo, sama huomio. Paras kastike on kadonnut marketeista ja tilalla on kaiken maailman etikkamössöjä, tyyliin Siipiweikot ja Texas Pete.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
en ymmärrä syytä miksi säätää horneteilla sun muilla huonoilla siivillä kun ainoat oikeat siivet mitä uuniin saisi laittaa on saarioisen pakastevalmiit siivet. myös nää hkscanin siivet joita myydään tuossa läpinäkyvässä paketissa että myös sulatettuina hookin 700gr paketeissa on täyttä kuraa. pimeäpullo kastiketta on myyty jo varmaa 2vuotta ainakin tampereella ja sekin on ihan kuraa. hanks oli kyllä hyvää tuotetta, hankshan oli texaspeten valmistuote
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
en ymmärrä syytä miksi säätää horneteilla sun muilla huonoilla siivillä kun ainoat oikeat siivet mitä uuniin saisi laittaa on saarioisen pakastevalmiit siivet. myös nää hkscanin siivet joita myydään tuossa läpinäkyvässä paketissa että myös sulatettuina hookin 700gr paketeissa on täyttä kuraa. pimeäpullo kastiketta on myyty jo varmaa 2vuotta ainakin tampereella ja sekin on ihan kuraa. hanks oli kyllä hyvää tuotetta, hankshan oli texaspeten valmistuote
En tiedä Saarioisten pakastesiivistä, kun ken ole nähnyt niitä missään, mutta Kariniemen pakastesiivet ovat ok, kuten myös Hooksin vastaavat (jotka tosin eivät ole pakasteita, mutta muuten sama asia). Mikä noissa Hooksin siivissä on mielestäsi vikana? Ethän vaan mennyt ostamaan niitä boneless-paskeita?

Hornetteja täällä ei varmaan ole kukaan suositellut kenellekään ja hyvä niin.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
744
Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
Tilalle tullut jotain pimeäpullon kastiketta, onko tästä jotain kokemuksia?
Hookin siipikastiketta kokeilin nyt hankin tilalla mutta ei ole niin maukasta.
Mennääs takaisin tuohon Hook siipikastike HOT puteliin.
Voisin kuvitella siirtyväni tuohon jos hankin kastiketta ei tule saataville enään.
Vähän paksumpaa ja omaan makuun tulisempaa kuin hank, aikalailla samankaltainen makuelämys.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Joo, sama huomio. Paras kastike on kadonnut marketeista ja tilalla on kaiken maailman etikkamössöjä, tyyliin Siipiweikot ja Texas Pete.
Hetkinen. En ole kyllä muita kastikkeita edes maistellut, mutta voiko joku toinen olla vielä etikkaisempaa kuin Hank's, jossa on käytännössä vain öljyä ja etikkaa. Silmiä ja nenää kirveli lämmittäessä kun etikkahöyryt iskivät naamalle.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
En tiedä Saarioisten pakastesiivistä, kun ken ole nähnyt niitä missään, mutta Kariniemen pakastesiivet ovat ok, kuten myös Hooksin vastaavat (jotka tosin eivät ole pakasteita, mutta muuten sama asia). Mikä noissa Hooksin siivissä on mielestäsi vikana? Ethän vaan mennyt ostamaan niitä boneless-paskeita?

Hornetteja täällä ei varmaan ole kukaan suositellut kenellekään ja hyvä niin.
kariniemen pakastesiivet ovat myös hkscanin tuotoksia, hauska kattella et samoja siipiä myydään varmaan neljällä eri merkillä. niissä nyt liha ei vain ole yhtä maukasta kuin saarioisen siivissä ja saarioisista saa helpommin tarpeeksi rapeita, niin yksinkertaista. luuttomia koskaan ole maistanut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 723
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom