Vanha viesti jo, mutta mielestäni nämä ei kuulu wingseihin muuten kuin ehkä sinihomedippi wingsien kanssa tarjottavien porkkanan ja varsisellerin dippaamiseen.Kaveri toi tämmöisiä tänne. Onko niistä mihinkään?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:25 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Vanha viesti jo, mutta mielestäni nämä ei kuulu wingseihin muuten kuin ehkä sinihomedippi wingsien kanssa tarjottavien porkkanan ja varsisellerin dippaamiseen.Kaveri toi tämmöisiä tänne. Onko niistä mihinkään?
Kävin poistamassa kaupasta reilun kilon tuoreita broilerin siipiä kun oli 2,99€/kg tarjouksessa.
Laitan kohta puolet niitä uuniin (ilmeisesti 225 on sopiva lämpö käristellä niitä ja loppumetrit kiertoilmalla).
Maustoin suolalla, grillimausteella ja currylla ja itse lisään omiin siipiin dippejä syödessä, kun tytär ei välitä vahvoista mausteista.
Unohdin laittaa ruokaöljyä ennen maustamista, mutta kai ne kypsyy ilmankin.
Voiko sitä lisätä vielä mausteiden päälle, vai joudunko sekoittamaan kaiken uudestaan?Kerran kokeiltuani leivinjauhetta ei ole paluuta enää. Kannattaa testata. Eli noin teelusikallinen leivinjauhetta 500-700g siipiä. Sekoitus ja sit uuniin.
Mä muistelisin että noi oli aika makeita ja etikkaisia, ihan kuin normaali sweetchili mutta etikalla ja tulisempi.Pimeäpullo siipikastikkeet ovat kyllä olleet se paras kastike, mitä omalle kohdalle on tullut. Itse en keksi oikein parannettavaa. Kokeilkaa ihmeessä.
Täytyy ottaa testiin kunhan löytäisi kaupan mistä niitä saa. Pitää varmaan pyytää paikallisen S:n tai K:n kauppiasta tilaamaan.Pimeäpullo siipikastikkeet ovat kyllä olleet se paras kastike, mitä omalle kohdalle on tullut. Itse en keksi oikein parannettavaa. Kokeilkaa ihmeessä.
Kyllä. Mielestäni aika miedosti maistuu auralle ja koostumus ehkä hiukan liikaa tuorejuustomainen. Ihan hyvää kyllä mutta itse diggailen enemmän kun sekoittaa auramurua Arla Lempi kermaviiliin.Onko kukaan maistanut siipien kanssa Koskenlaskija Aura dippiä? Näkyy moista tullut kauppoihin.
Valio.fi
www.valio.fi
Oon tehnyt siipiä pitkään näin:.
....120 astetta 30 min...Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min....
Noihan palaa karrelle?Oon tehnyt siipiä pitkään näin:
- Taputtele siivet kuivaksi
- Kulhoon siivet + suolaa, pippuria, savupaprikaa ja leivinjauhetta
- Pellille foliota ja päälle ritilä öljyttynä. Kanat ritilälle nahka ylöspäin.
- 120 astetta 30 min
- Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min.
Mä en tee ritilällä vaan kahdella pellillä kiertoilmassa. Eka 20 min 220 graadia, paikkojen vaihto ja vartti 200 graadia. Jos on pikkuruisia siipiä seassa, pitää olla hiukan tarkempana aikojen kanssa.Tuo 220 ja kolme varttia meikäläisen uunissa riittäisi kärventämään jo sellaisenaan kanat pilalle.
Oon tehnyt siipiä pitkään näin:
- Taputtele siivet kuivaksi
- Kulhoon siivet + suolaa, pippuria, savupaprikaa ja leivinjauhetta
- Pellille foliota ja päälle ritilä öljyttynä. Kanat ritilälle nahka ylöspäin.
- 120 astetta 30 min
- Nostetaan lämpö 220 asteeseen ja pidetään kanat vielä 50 min.
Ainakin Texas Peteä jos lantraa voilla niin mausta tulee vielä etikkaisempi.Aina voi lantrata voilla tai juoksevalla rasvalla.
Itsellä samanlainen ja toimii hyvin! Laitan yleensä foliota pohjalle ja öljyän ritilän, niin ei tarvitse liotella paskoja irtiSuosittelen ostamaan uunissa paistamiseen esim Ikeasta uunivuokan ritilällä (15€), tulee rapsakkaa pintaa ja uuni pysyy puhtaana
Tähän malliin sain sopimaan 800g paketin siipiä.
KONCIS uunivuoka + ritilä, ruostumaton teräs, 40x32 cm - IKEA
KONCIS uunivuoka + ritilä, ruostumaton teräs, 40x32 cm Täydellinen monitoimivuoka. Laita perunat ja vihannekset alle, aseta grilliritilä paikalleen ja laita kanaa tai pihvejä päälle – ja laita vuoka uuniin tai grilliin. Lopputulos on ihanan maukas.www.ikea.com
Hyvältä näyttääLoman kunniaksi hieman siipiä.
Tässä mun "resepti"
Eli ns kypsiä siipiä pakkasesta (sulana tottakai).
Mausteita niskaan
Grilliin, Grillataan se 25min.
Mulla on Weber Spirit E-310 jossa 3 poltinta.
Keskimmäinen pois päältä ja vaan reunimmaiset päällä. Lämpömittarin lukema 180-200 astetta.
Sillä välin 20kpl siipiä kuuluu 2dl Hank's Hot kastiketta.
Kastike kulhoon ja mikroon. Välillä sekoittaen lämpöseksi.
Sitten kuumat siivet kastikkeen sekaan ja pyöräyttely.
Sit nom nom nom
Itsellä ei ole sopivaa savustinta ,muuten voisi testailla. Minkälainen sulla on?Mutta kokeilkaapa savustaa hitaasti omenapuulla niin tiiätte mikä on hyvää
Varmaan ens viikonloppuna pääsee taas savustaa ku jaksais vaa grillin siivoo..
Savustinta mullakaan. Ihan vaan grillissä savustanu ja joko Muurikan Omenalastuilla tai sitten Weberin omenalastuilla. Palikoitakin joskus käytän mutta tykkään melkein nekin pilkkoa neljään viiteen osaan ennen liotusta.Itsellä ei ole sopivaa savustinta ,muuten voisi testailla. Minkälainen sulla on?
Paikallisessa cittarissakaan ei muutama päivä sitten hank’sia näkynyt. Texas petellä menen itse.Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
Tilalle tullut jotain pimeäpullon kastiketta, onko tästä jotain kokemuksia?
Hookin siipikastiketta kokeilin nyt hankin tilalla mutta ei ole niin maukasta.
Joo, sama huomio. Paras kastike on kadonnut marketeista ja tilalla on kaiken maailman etikkamössöjä, tyyliin Siipiweikot ja Texas Pete.Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
En tiedä Saarioisten pakastesiivistä, kun ken ole nähnyt niitä missään, mutta Kariniemen pakastesiivet ovat ok, kuten myös Hooksin vastaavat (jotka tosin eivät ole pakasteita, mutta muuten sama asia). Mikä noissa Hooksin siivissä on mielestäsi vikana? Ethän vaan mennyt ostamaan niitä boneless-paskeita?en ymmärrä syytä miksi säätää horneteilla sun muilla huonoilla siivillä kun ainoat oikeat siivet mitä uuniin saisi laittaa on saarioisen pakastevalmiit siivet. myös nää hkscanin siivet joita myydään tuossa läpinäkyvässä paketissa että myös sulatettuina hookin 700gr paketeissa on täyttä kuraa. pimeäpullo kastiketta on myyty jo varmaa 2vuotta ainakin tampereella ja sekin on ihan kuraa. hanks oli kyllä hyvää tuotetta, hankshan oli texaspeten valmistuote
Hank's siipikastike näyttää poistuneen kaupoista?
Hetkinen. En ole kyllä muita kastikkeita edes maistellut, mutta voiko joku toinen olla vielä etikkaisempaa kuin Hank's, jossa on käytännössä vain öljyä ja etikkaa. Silmiä ja nenää kirveli lämmittäessä kun etikkahöyryt iskivät naamalle.Joo, sama huomio. Paras kastike on kadonnut marketeista ja tilalla on kaiken maailman etikkamössöjä, tyyliin Siipiweikot ja Texas Pete.
kariniemen pakastesiivet ovat myös hkscanin tuotoksia, hauska kattella et samoja siipiä myydään varmaan neljällä eri merkillä. niissä nyt liha ei vain ole yhtä maukasta kuin saarioisen siivissä ja saarioisista saa helpommin tarpeeksi rapeita, niin yksinkertaista. luuttomia koskaan ole maistanut.En tiedä Saarioisten pakastesiivistä, kun ken ole nähnyt niitä missään, mutta Kariniemen pakastesiivet ovat ok, kuten myös Hooksin vastaavat (jotka tosin eivät ole pakasteita, mutta muuten sama asia). Mikä noissa Hooksin siivissä on mielestäsi vikana? Ethän vaan mennyt ostamaan niitä boneless-paskeita?
Hornetteja täällä ei varmaan ole kukaan suositellut kenellekään ja hyvä niin.