Kanansiivet (Hot Wings/Buffalo Wings jne.)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Ne on siipipaloja siinä missä litteät siivetkin. Ei ne mitään minikoipia ole.

Kanan siipi koostuu kolmesta osasta.
Siipikarja
Itse ottaisin pelkät flatit, siiven tyyliset palat. Vituttaa, juuri tuo, että kilon paketissa aina vain 1/3 osa flatteja, miksei sitten vaikka 50/50?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Itse ottaisin pelkät flatit, siiven tyyliset palat. Vituttaa, juuri tuo, että kilon paketissa aina vain 1/3 osa flatteja, miksei sitten vaikka 50/50?
Joo itsekkin pidän enemmän litteistä paloista. On niin helppo syödä, kun pyöräyttää vain kaksi luuta irti ja rustosta kiinni pitäen naamariin koko siipi kerralla (ei tietenkään sitä rustoa).

Joissakin kaupoissa on pakasteena myytäviä pelkkiä litteitä siipiä. Lidlissäkin on ollut, en tiedä onko enää. Valitettavasti tuorehyllyssä ei ole yleensä kuin sitä Atrian pakettia.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Hankalaa tuntuu nyt olevan noitten kariniemen siipien saaminen, keljo CM lupaillut niitä pariinkin otteeseen, ei oo onnistunut. Nyt lupasivat viimeksi, että olis tänä vkl saatavilla, täytyy käydä huomenna tsekkaan, kun on asiaa kaupunkiin. Tuollahan nuo on siis maksanut 9,90 pussi.Paikalliseen k markettiin saivat noita hommattua, mutta hintaa oli lätkäisty 22,90!!! Siis sama 2kg säkki, jäivät nyt ainakin vielä kauppaan, vaikka hyviä ovatkin. :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Hankalaa tuntuu nyt olevan noitten kariniemen siipien saaminen, keljo CM lupaillut niitä pariinkin otteeseen, ei oo onnistunut. Nyt lupasivat viimeksi, että olis tänä vkl saatavilla, täytyy käydä huomenna tsekkaan, kun on asiaa kaupunkiin. Tuollahan nuo on siis maksanut 9,90 pussi.Paikalliseen k markettiin saivat noita hommattua, mutta hintaa oli lätkäisty 22,90!!! Siis sama 2kg säkki, jäivät nyt ainakin vielä kauppaan, vaikka hyviä ovatkin. :(
Täytyy käydä hakemassa siivet pois Keljosta ennen kuin ehdit paikalle :)
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Täytyy käydä hakemassa siivet pois Keljosta ennen kuin ehdit paikalle :)
Käykää ihmeessä hakemassa, ketkä siinä hoodeilla asutte, vaikealta tuntuu saada noi pysymään valikoimissa mun/vanhusten/parin frendin kulutuksella. :)


edit:Njaa, tuohon kautiumin seuraavaan viestiin viitaten... Eivät siis saaneet niitä taaskaan...
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Käykää ihmeessä hakemassa, ketkä siinä hoodeilla asutte, vaikealta tuntuu saada noi pysymään valikoimissa mun/vanhusten/parin frendin kulutuksella. :)
En tiedä missä niiden pitäisi siellä olla, mutta en ainakaan hetki sitten pikaisella vilkaisulla moisia nähnyt missään niistä pitkistä pakaste-altaista.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
22
En tiedä missä niiden pitäisi siellä olla, mutta en ainakaan hetki sitten pikaisella vilkaisulla moisia nähnyt missään niistä pitkistä pakaste-altaista.
Oli taas Keljossa Kariniemen siipiä pakastettuna, mutta hinta oli aika kauhea 19,90€ / 2 kiloa... 3-4 pussia taisi olla ja ei varmaan kiiirettä hakea tuohon hintaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Oli taas Keljossa Kariniemen siipiä pakastettuna, mutta hinta oli aika kauhea 19,90€ / 2 kiloa... 3-4 pussia taisi olla ja ei varmaan kiiirettä hakea tuohon hintaan.
No ei todellakaan tuohon hintaan ...kun 3,50€/900g naturel siipi. Mikä noissa Kariniemen siivissä muka maksaa?
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Ahneita possuja ovat tuolla CM:ssä. Hinta siis nousi ihan sikana, kun rupesi menekkiä olemaan. Mitenkähän, jos menisi vänkäämään, kun olisi pitänyt tuo tarjous olla kesäkuun alkuun voimassa... Noh, pitäkööt siipensä tolla hintaa mun puolesta, täytynee ruveta katteleen rasvakeitintä. :)


IMG_0650.JPG 9344e7d9-c5b2-4c4b-a29b-990a03d0305e.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Onko näitä jo testattu? :drool: Keljon Citymarket

Putelit on kyllä vähän turhan pieniä...

15588813940241736819477.jpg


1558881431872762708387.jpg


155888146955833474638.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Jep, tuo Hook Hot siipikastike nousi nyt toiseksi suosikiksi näistä wings Kastikkeista Hank'sin kylkeen. Oikein hyvä vahva maku, ei etikkaista, ei litkua vaan jämäkkää soosia joka tarttuu hyvin siipiin. Pullot on kyllä tosi pieniä 250g/~3.50€. Mutta saahan niitä ostaa vaikka toisen varastoon.

Tulisuus tuossa samaa tasoa kuin Hank'sin Hot soosissa.

Kannattaa testata, olisi mielenkiintoista saada muiltakin mielipiteitä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Itse on tullut valmistettua siten, että pari 800g marinoimatonta rasiaa pellille ja uuniin n. 20min ajaksi 200 astetta. Pelti pois uunista ja kanat kippoon. Kippo kaadetaan kaasugrilliin ja sitten vielä lisää paistoa, että tulee rapeiksi pinnasta ja vähän rillin makua. Kaasugrillistä taas kippoon ja pirusti siipiweikkojen hottia päälle (lämmitettyä) ja sekoitus. Selleriä ja porkkanaa kyytipojaksi auradipin kera. Auradippiin vielä vähän joukkoon tuota siipiweikkojen soosia niin toimii.

Rasvakeitintä en omista ja uunissa tehden en ole saanut koskaan oikein hyviä, kun ovat jääneet rasvalillinkiin tai menneet liian kuivaksi. Uuni + rillaamalla saa pintaan rapeutta ja sisältä ei mene liian kuivaksi.

Siipiweikot Hot Wings Hot -siipikastike, 500 ml 7,99 €
Atria Perhetilan 800g Naturel Kanan Siipi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Oon testannut nyt nuo kypsät pakastesiivet, joista ollut puhetta.

Jostain syystä ei ollut kovin kummoista. Grillissä tein, eikä valmistuksessa mielestäni mitään kummempaa pielessä.

Mutta jollain tavalla mauttomia tai jotain. Ei mikään varsinaisesti pielessä, mutta jotain jäi kuitenkin maussa puuttumaan [emoji848]
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Oon testannut nyt nuo kypsät pakastesiivet, joista ollut puhetta.

Jostain syystä ei ollut kovin kummoista. Grillissä tein, eikä valmistuksessa mielestäni mitään kummempaa pielessä.

Mutta jollain tavalla mauttomia tai jotain. Ei mikään varsinaisesti pielessä, mutta jotain jäi kuitenkin maussa puuttumaan [emoji848]
Olithan sä siis uittanut grillauksen jälkeen ne siivet jossain hyvässä siipisoossissa? Sori, tais olla tyhmä kysymys, johon vastaat: tottakai. Itse vaan vaikea noita on mauttomiksi sanoa, soossikylvyn jälkeen... :)
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Olithan sä siis uittanut grillauksen jälkeen ne siivet jossain hyvässä siipisoossissa? Sori, tais olla tyhmä kysymys, johon vastaat: tottakai. Itse vaan vaikea noita on mauttomiksi sanoa, soossikylvyn jälkeen... :)
Oli soosit ja kaikki [emoji4]

Kun vertaan vaikka herkusta tiskiltä ostamiini marinoituihin tuoreisiin siipiin on maku jotenkin vajaa.
Pitää varmaan tehdä lisäkokeiluja, jotta osaisin kertoa paremmin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Itse en ole noita pakasteita koskaan kokeillut, mutta kyllä mielestäni tuore pakastamaton (naturel) on aina parempi. Pakastus joka tapauksessa vaikuttaa rakenteeseen, liha kuin liha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
475

Nuo kypsät Hookin siivet eivät olleetkaan niin pahoja mitä ajattelin. Uuniin 200 asteeseen 10 minuutiksi (kiertoilma) ja sen jälkeen kippoon ja marinointi kastikkeella. Yllättävän hyviä tuli.
Testasin myös Hookin Buffalo-kastiketta, joka ei ollut lainkaan tulinen, vaan makea ja "tahmea." Myös sinihomejuustodippikin ihan syötävää sekin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756

Nuo kypsät Hookin siivet eivät olleetkaan niin pahoja mitä ajattelin. Uuniin 200 asteeseen 10 minuutiksi (kiertoilma) ja sen jälkeen kippoon ja marinointi kastikkeella. Yllättävän hyviä tuli.
Testasin myös Hookin Buffalo-kastiketta, joka ei ollut lainkaan tulinen, vaan makea ja "tahmea." Myös sinihomejuustodippikin ihan syötävää sekin.
Juuri vetelin näitä Hookkeja ensimmäisen kerran, kiertoilmassa noin 12min 200C.

Ihan ok, varmaan samaa kuin ne isommat parin kilon säkit mitä ketjussa on aiemmin käsitelty, en pysty olemaan varma koska en niitä ole syönyt, mutta HK:n kamaa nämäkin.

Hookin Hot siipikastiketta päälle (aikalailla Hanksin kaltainen kastike, en tiedä onko sama tekijä taustalla). Ei liian etikkainen vaan omaan makuun sopiva, aivan kuin Hanksin kastike myös.

D67E46A5-05A2-46B2-AEC7-7B2C7F6A9582.jpeg
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Tuo Lauri Markkasen naamalla myytävä Hookin Hot -kastike oli ainakin omaan makuun aivan liian mieto. Huomattavasti miedompi kuin Hanksin vastaava. Positiivisena puolena se ei maistunut ihan niin suolaiselle.

Itse en ole noita pakasteita koskaan kokeillut, mutta kyllä mielestäni tuore pakastamaton (naturel) on aina parempi. Pakastus joka tapauksessa vaikuttaa rakenteeseen, liha kuin liha.
Samaa mieltä. Tuoreet siivet itse paistettuna ovat jatkossakin oma suosikki. Plussana ne ovat edullisempia ja kun niitä ei ole paistettu rasvassa, niin saattavat olla hieman terveellisempiäkin.

Ihan käteviä ne 2kg valmiit siipipussit ovat, mutta ero maussa ja koostumuksessa on näiden välillä aika olematon. Noita Hookin valmiita versioita en ole testannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Perjantaina testasin juurikin noita Hookin palmiiksi paistettuja pakastamattomia wingsejä sellaisen 700g pussin. Aika mitäänsanomattomia kyllä olivat jos totta puhutaan. En nyt sit tiedä onko noissa "valmiissa wingseissä" mitään sellaista mitä ei itse osatessaan voisi tehdä vähällä vaivalla paremmin. Ens kerralla kyllä ostan ihan vaan raakoja siipiä tiskiltä ja yritän epätoivoisesto marinoida ne vähintään yhtä maistuvalla tavalla. :D Onko kenelläkään ultimate-siipimarinaria tiedossa jos antaisi näille vielä mahdollisuuden? :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Perjantaina testasin juurikin noita Hookin palmiiksi paistettuja pakastamattomia wingsejä sellaisen 700g pussin. Aika mitäänsanomattomia kyllä olivat jos totta puhutaan. En nyt sit tiedä onko noissa "valmiissa wingseissä" mitään sellaista mitä ei itse osatessaan voisi tehdä vähällä vaivalla paremmin. Ens kerralla kyllä ostan ihan vaan raakoja siipiä tiskiltä ja yritän epätoivoisesto marinoida ne vähintään yhtä maistuvalla tavalla. :D Onko kenelläkään ultimate-siipimarinaria tiedossa jos antaisi näille vielä mahdollisuuden? :)
Miksei vain naturel-siivet uuniin ja kun valmiit niin huljautus kulhossa maistuvan kastikkeen kanssa?
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743

Nuo kypsät Hookin siivet eivät olleetkaan niin pahoja mitä ajattelin. Uuniin 200 asteeseen 10 minuutiksi (kiertoilma) ja sen jälkeen kippoon ja marinointi kastikkeella. Yllättävän hyviä tuli.
Testasin myös Hookin Buffalo-kastiketta, joka ei ollut lainkaan tulinen, vaan makea ja "tahmea." Myös sinihomejuustodippikin ihan syötävää sekin.
Ainakin siellä Hookin ravintolassa niillä on vielä erikseen "Buffalo Hot"-kastike. Se perus-Buffalo on juuri tuota minkä kuvailit.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Miksei vain naturel-siivet uuniin ja kun valmiit niin huljautus kulhossa maistuvan kastikkeen kanssa?
Tai jos naturelleja, maustaminen ja/tai leivitys ja uppopaistaa niin on noin 97x kertaa parempaa? Naturellit uuniin semmoisenaan kuulostaa kyllä aavistuksen sairaalta, uppopaistaminen vaan pelastaa ruoan kuin ruoan.:bored::D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Miksei vain naturel-siivet uuniin ja kun valmiit niin huljautus kulhossa maistuvan kastikkeen kanssa?
Onko wingsien ajatuksena siis että ne itse kanat on täysin maustamattomia (mauttomia) ja kastike antaa vasta sen maun? Olen jotenkin aina olettanut että ne itse kanat olisi jotenkin hyviä tai maukkaita ilman soossiakin ja se vaa ntäydentäisi makua. Kerokaas nyt mikä tässä hommassa on se punainen lanka! :D
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 975
Kanaan nyt ei saa makua millään muulla kuin pintamaustamisella. Olen kokeillut sekä natureleja että valmiita hornetteja tms. Lopputulos on aina se, että ne uitetaan kastikkeessa ennen nauttimista.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Ei kai siivissä ole hirveästi mausteita siinä kanassa itsessään. Fried Chicken, jossa on se leivitetty kuori, sitten erikseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Hei kiitos teille! Tämä tosiaan alkoi äsken ihmetyttämään ja selkeästi siivet ei mitään alkumarinadeja kaipaile. :) Vielä kun löytyisi jokin hyvä (eikä perkeleen tulinen) wings-soossi joko Prisman tai Supermarketin valikoimista niin vois tämänkin sit testata. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Hei kiitos teille! Tämä tosiaan alkoi äsken ihmetyttämään ja selkeästi siivet ei mitään alkumarinadeja kaipaile. :) Vielä kun löytyisi jokin hyvä (eikä perkeleen tulinen) wings-soossi joko Prisman tai Supermarketin valikoimista niin vois tämänkin sit testata. :)
Tästä maustamisesta vielä, sen verran että esim. Cittarissa on sellaisia kevyesti suolattuja siipiä (Pirkka?) , ne ei toimi noiden kastikkeiden kanssa mitenkään. Kastike ei imeydy yhtään, kun ovat valmiiksi suolaliemessä kyllästettyjä.

Kastikkeista on tässä usealla sivulla kokemuksia, kokeile vaikka Hank'sin mediumia, löytyy varmaankin Prismasta. Mutta ei se Hot versiokaan mikään hirvittävän tulinen ole...

E:tuo Hookin soossi myös kokeilemisen arvoinen, citymarketeista ja isoimmissa K-kaupoissa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Itse yleensä maustan naturellit siivet jollakin Poppamiehen rubilla, niitä nyt aina löytyy muutamaa erilaista kaapista. Uunin jälkeen sitten kastikkeessa pyöräytys, yleensä Texas Peteä, Siipiweikkoja, tai nyt uutena tulokkaana nämä Hookin kastikkeet, jotka on kyllä aika hyviä, kun eivät ole niin etikkaisia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Kukin tavallaan. Itseä ei houkuta se läträäminen rasvakeittimen kanssa, kun olen todennut uunituksen ihan ykstä päteväksi siiville.
Jep, uppopaistamalla saa vähän rapeampia, mutta sen verran merkityksetön se ero kuitenkin on leivinjauheella höystettyihin uuni-naturell-versioihin verrattuna, että harvemmin jaksaa alkaa öljykattilan kanssa läträämään.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
806
Onkos kukaan tollasella airfryerilla(oisko se sitten suomeksi ilmakeitin? :D) tehnyt siipiä?
Meiltä löytyy rasvakeitin ja tuollainen airfryer, ranskalaisia kummempaa ei olla tosin tolla airfryerilla tehty, mutta kyllä ne uuniranut voittaa.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Ei kovin usein kannata varmaan syödä, jos uppopaistettuja vetää :D

Lisäksi itselle tulee todella huono olo, jos vetää kunnon satsin ravintolassa uppopaistettuja. Tulee sellaiset rasvaöverit, että huh huh.

Suosittelen kokeilemaan grillausta mukavan savun kera. Tulee rapea pinta ja haluttu savuisuus. Itse pidän eniten mikstuurasta hikkori/omena tai pekaani/omena :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Ei kovin usein kannata varmaan syödä, jos uppopaistettuja vetää :D

Lisäksi itselle tulee todella huono olo, jos vetää kunnon satsin ravintolassa uppopaistettuja. Tulee sellaiset rasvaöverit, että huh huh.

Suosittelen kokeilemaan grillausta mukavan savun kera. Tulee rapea pinta ja haluttu savuisuus. Itse pidän eniten mikstuurasta hikkori/omena tai pekaani/omena :)
Jos se rasva on oikean lämpöistä ja kypsennysaika sopiva, niin se rasvahan ei liiemmin imeydy siihen paistettavaan lihaan.

Täältä tarkemmin:
Uppopaisto – Wikipedia

Savustaminen taas ei osu siipien kohdalla omaan makuhermoon mitenkään.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Jos se rasva on oikean lämpöistä ja kypsennysaika sopiva, niin se rasvahan ei liiemmin imeydy siihen paistettavaan lihaan.

Täältä tarkemmin:
Uppopaisto – Wikipedia

Savustaminen taas ei osu siipien kohdalla omaan makuhermoon mitenkään.
En ole uppopaistoon juuri perehtynyt, mutta kyllä se rasva tirskuu yleensä luihin asti ainakin Hookin ja Siipiweikkojen ravintoloiden siivissä.

Makuasioita toki nämä. Ei nuo uppopaistetut pahoja ole, mutta itse ihastuin joitain vuosia sitten Atlantassa savustettuihin siipiin ja sen jälkeen tehnyt pelkästään niitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Kanan siivet on kyllä semmoista "herkkua", etten toista kertaa moisia osta. Eihän ne tuotantokanat edes käytä niitä siipiä mihinkään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Onkos kukaan tollasella airfryerilla(oisko se sitten suomeksi ilmakeitin? :D) tehnyt siipiä?
Juu, rasvakeitin on jäänyt keräämään pölyä air fryerin hankinnan jälkeen. Siipiä ei juuri erota rasvassa kypsennetyistä. Kypsennysaika on tosin pidempi ja kori ei vedä kovin suurta määrää siipiä. Siivet joutuu myös kääntämään puolessa välissä tai jää vaaleita kohtia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Juu, rasvakeitin on jäänyt keräämään pölyä air fryerin hankinnan jälkeen. Siipiä ei juuri erota rasvassa kypsennetyistä. Kypsennysaika on tosin pidempi ja kori ei vedä kovin suurta määrää siipiä. Siivet joutuu myös kääntämään puolessa välissä tai jää vaaleita kohtia.
Kai niissä on puolensa, mutta ei niitä yleisesti ottaen hirveästi kehuta. Varsinkin juuri epätasainen kypsyminen nousee esille useimmissa arvosteluissa.



 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Kai niissä on puolensa, mutta ei niitä yleisesti ottaen hirveästi kehuta. Varsinkin juuri epätasainen kypsyminen nousee esille useimmissa arvosteluissa.
En ole kokenut ongelmaksi. On tuo vaan todella vaivaton tapa valmistaa ruokaa.

siivet.jpg lehma.jpg
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Ai prkl, pitääkö se tommoinen ilmapaistin sitten hommata kun ei tosiaan aina jaksa öljyn kanssa läträtä? :drool:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Juu, rasvakeitin on jäänyt keräämään pölyä air fryerin hankinnan jälkeen. Siipiä ei juuri erota rasvassa kypsennetyistä. Kypsennysaika on tosin pidempi ja kori ei vedä kovin suurta määrää siipiä. Siivet joutuu myös kääntämään puolessa välissä tai jää vaaleita kohtia.
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta eroaako tuommoinen airfryer-kapistus ihan tavallisesta kiertoilmauunista jotenkin muutoin kuin naurettavan pienen kapasiteetin ja kääntämistarpeesta päätellen huonomman ilmankierron osalta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta eroaako tuommoinen airfryer-kapistus ihan tavallisesta kiertoilmauunista jotenkin muutoin kuin naurettavan pienen kapasiteetin ja kääntämistarpeesta päätellen huonomman ilmankierron osalta?
Lämpenee nopeasti ja ilmavirta on luokkaa tornado. Ei siis ole mikään pullanpaistouuni.
Huonoa ilmankiertoa voi helpottaa ostamalla samantien XXL kokoisen mallin jolloin kanat eivät kosketa enää toisiaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 694
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom