living_death
★ Still alive ™
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse ottaisin pelkät flatit, siiven tyyliset palat. Vituttaa, juuri tuo, että kilon paketissa aina vain 1/3 osa flatteja, miksei sitten vaikka 50/50?Ne on siipipaloja siinä missä litteät siivetkin. Ei ne mitään minikoipia ole.
Kanan siipi koostuu kolmesta osasta.
Siipikarja
Joo itsekkin pidän enemmän litteistä paloista. On niin helppo syödä, kun pyöräyttää vain kaksi luuta irti ja rustosta kiinni pitäen naamariin koko siipi kerralla (ei tietenkään sitä rustoa).Itse ottaisin pelkät flatit, siiven tyyliset palat. Vituttaa, juuri tuo, että kilon paketissa aina vain 1/3 osa flatteja, miksei sitten vaikka 50/50?
Täytyy käydä hakemassa siivet pois Keljosta ennen kuin ehdit paikalleHankalaa tuntuu nyt olevan noitten kariniemen siipien saaminen, keljo CM lupaillut niitä pariinkin otteeseen, ei oo onnistunut. Nyt lupasivat viimeksi, että olis tänä vkl saatavilla, täytyy käydä huomenna tsekkaan, kun on asiaa kaupunkiin. Tuollahan nuo on siis maksanut 9,90 pussi.Paikalliseen k markettiin saivat noita hommattua, mutta hintaa oli lätkäisty 22,90!!! Siis sama 2kg säkki, jäivät nyt ainakin vielä kauppaan, vaikka hyviä ovatkin.
Käykää ihmeessä hakemassa, ketkä siinä hoodeilla asutte, vaikealta tuntuu saada noi pysymään valikoimissa mun/vanhusten/parin frendin kulutuksella.Täytyy käydä hakemassa siivet pois Keljosta ennen kuin ehdit paikalle
En tiedä missä niiden pitäisi siellä olla, mutta en ainakaan hetki sitten pikaisella vilkaisulla moisia nähnyt missään niistä pitkistä pakaste-altaista.Käykää ihmeessä hakemassa, ketkä siinä hoodeilla asutte, vaikealta tuntuu saada noi pysymään valikoimissa mun/vanhusten/parin frendin kulutuksella.
Oli taas Keljossa Kariniemen siipiä pakastettuna, mutta hinta oli aika kauhea 19,90€ / 2 kiloa... 3-4 pussia taisi olla ja ei varmaan kiiirettä hakea tuohon hintaan.En tiedä missä niiden pitäisi siellä olla, mutta en ainakaan hetki sitten pikaisella vilkaisulla moisia nähnyt missään niistä pitkistä pakaste-altaista.
No ei todellakaan tuohon hintaan ...kun 3,50€/900g naturel siipi. Mikä noissa Kariniemen siivissä muka maksaa?Oli taas Keljossa Kariniemen siipiä pakastettuna, mutta hinta oli aika kauhea 19,90€ / 2 kiloa... 3-4 pussia taisi olla ja ei varmaan kiiirettä hakea tuohon hintaan.
No ei todellakaan tuohon hintaan ...kun 3,50€/900g naturel siipi. Mikä noissa Kariniemen siivissä muka maksaa?
Eikös ne ole esikypsytettyjä? Toki siltikin liian kalliita.No ei todellakaan tuohon hintaan ...kun 3,50€/900g naturel siipi. Mikä noissa Kariniemen siivissä muka maksaa?
Oon testannut nyt nuo kypsät pakastesiivet, joista ollut puhetta.
Jostain syystä ei ollut kovin kummoista. Grillissä tein, eikä valmistuksessa mielestäni mitään kummempaa pielessä.
Mutta jollain tavalla mauttomia tai jotain. Ei mikään varsinaisesti pielessä, mutta jotain jäi kuitenkin maussa puuttumaan [emoji848]
Olithan sä siis uittanut grillauksen jälkeen ne siivet jossain hyvässä siipisoossissa? Sori, tais olla tyhmä kysymys, johon vastaat: tottakai. Itse vaan vaikea noita on mauttomiksi sanoa, soossikylvyn jälkeen...
K-kaupan mainoksissa. Citymarket varmaan paras vaihtoehto etsimiseen. Jyväskylässä löytyy esim Keljon Citymarketista.Mistäs kaupasta noita Hookin tuotteita saa?
Nuo kypsät Hookin siivet eivät olleetkaan niin pahoja mitä ajattelin. Uuniin 200 asteeseen 10 minuutiksi (kiertoilma) ja sen jälkeen kippoon ja marinointi kastikkeella. Yllättävän hyviä tuli.
Testasin myös Hookin Buffalo-kastiketta, joka ei ollut lainkaan tulinen, vaan makea ja "tahmea." Myös sinihomejuustodippikin ihan syötävää sekin.
Samaa mieltä. Tuoreet siivet itse paistettuna ovat jatkossakin oma suosikki. Plussana ne ovat edullisempia ja kun niitä ei ole paistettu rasvassa, niin saattavat olla hieman terveellisempiäkin.Itse en ole noita pakasteita koskaan kokeillut, mutta kyllä mielestäni tuore pakastamaton (naturel) on aina parempi. Pakastus joka tapauksessa vaikuttaa rakenteeseen, liha kuin liha.
Miksei vain naturel-siivet uuniin ja kun valmiit niin huljautus kulhossa maistuvan kastikkeen kanssa?Perjantaina testasin juurikin noita Hookin palmiiksi paistettuja pakastamattomia wingsejä sellaisen 700g pussin. Aika mitäänsanomattomia kyllä olivat jos totta puhutaan. En nyt sit tiedä onko noissa "valmiissa wingseissä" mitään sellaista mitä ei itse osatessaan voisi tehdä vähällä vaivalla paremmin. Ens kerralla kyllä ostan ihan vaan raakoja siipiä tiskiltä ja yritän epätoivoisesto marinoida ne vähintään yhtä maistuvalla tavalla. Onko kenelläkään ultimate-siipimarinaria tiedossa jos antaisi näille vielä mahdollisuuden?
Ainakin siellä Hookin ravintolassa niillä on vielä erikseen "Buffalo Hot"-kastike. Se perus-Buffalo on juuri tuota minkä kuvailit.
Nuo kypsät Hookin siivet eivät olleetkaan niin pahoja mitä ajattelin. Uuniin 200 asteeseen 10 minuutiksi (kiertoilma) ja sen jälkeen kippoon ja marinointi kastikkeella. Yllättävän hyviä tuli.
Testasin myös Hookin Buffalo-kastiketta, joka ei ollut lainkaan tulinen, vaan makea ja "tahmea." Myös sinihomejuustodippikin ihan syötävää sekin.
Miksei vain naturel-siivet uuniin ja kun valmiit niin huljautus kulhossa maistuvan kastikkeen kanssa?
Miksei vain naturel-siivet uuniin ja kun valmiit niin huljautus kulhossa maistuvan kastikkeen kanssa?
Näin se on, mitään muuta ei tarvi kikkailla, kuin naturel-siivet ja maistuvan soosin.Ei kai siivissä ole hirveästi mausteita siinä kanassa itsessään. Fried Chicken sitten erikseen.
Tästä maustamisesta vielä, sen verran että esim. Cittarissa on sellaisia kevyesti suolattuja siipiä (Pirkka?) , ne ei toimi noiden kastikkeiden kanssa mitenkään. Kastike ei imeydy yhtään, kun ovat valmiiksi suolaliemessä kyllästettyjä.Hei kiitos teille! Tämä tosiaan alkoi äsken ihmetyttämään ja selkeästi siivet ei mitään alkumarinadeja kaipaile. Vielä kun löytyisi jokin hyvä (eikä perkeleen tulinen) wings-soossi joko Prisman tai Supermarketin valikoimista niin vois tämänkin sit testata.
Näin se on, mitään muuta ei tarvi kikkailla, kuin naturel-siivet ja maistuvan soosin.
Kukin tavallaan. Itseä ei houkuta se läträäminen rasvakeittimen kanssa, kun olen todennut uunituksen ihan ykstä päteväksi siiville.Ja edelleen, valmistus uppopaistamalla kiitos.
Jep, uppopaistamalla saa vähän rapeampia, mutta sen verran merkityksetön se ero kuitenkin on leivinjauheella höystettyihin uuni-naturell-versioihin verrattuna, että harvemmin jaksaa alkaa öljykattilan kanssa läträämään.Kukin tavallaan. Itseä ei houkuta se läträäminen rasvakeittimen kanssa, kun olen todennut uunituksen ihan ykstä päteväksi siiville.
Jos se rasva on oikean lämpöistä ja kypsennysaika sopiva, niin se rasvahan ei liiemmin imeydy siihen paistettavaan lihaan.Ei kovin usein kannata varmaan syödä, jos uppopaistettuja vetää
Lisäksi itselle tulee todella huono olo, jos vetää kunnon satsin ravintolassa uppopaistettuja. Tulee sellaiset rasvaöverit, että huh huh.
Suosittelen kokeilemaan grillausta mukavan savun kera. Tulee rapea pinta ja haluttu savuisuus. Itse pidän eniten mikstuurasta hikkori/omena tai pekaani/omena
Jos se rasva on oikean lämpöistä ja kypsennysaika sopiva, niin se rasvahan ei liiemmin imeydy siihen paistettavaan lihaan.
Täältä tarkemmin:
Uppopaisto – Wikipedia
Savustaminen taas ei osu siipien kohdalla omaan makuhermoon mitenkään.
Onkos kukaan tollasella airfryerilla(oisko se sitten suomeksi ilmakeitin? ) tehnyt siipiä?
Kai niissä on puolensa, mutta ei niitä yleisesti ottaen hirveästi kehuta. Varsinkin juuri epätasainen kypsyminen nousee esille useimmissa arvosteluissa.Juu, rasvakeitin on jäänyt keräämään pölyä air fryerin hankinnan jälkeen. Siipiä ei juuri erota rasvassa kypsennetyistä. Kypsennysaika on tosin pidempi ja kori ei vedä kovin suurta määrää siipiä. Siivet joutuu myös kääntämään puolessa välissä tai jää vaaleita kohtia.
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta eroaako tuommoinen airfryer-kapistus ihan tavallisesta kiertoilmauunista jotenkin muutoin kuin naurettavan pienen kapasiteetin ja kääntämistarpeesta päätellen huonomman ilmankierron osalta?Juu, rasvakeitin on jäänyt keräämään pölyä air fryerin hankinnan jälkeen. Siipiä ei juuri erota rasvassa kypsennetyistä. Kypsennysaika on tosin pidempi ja kori ei vedä kovin suurta määrää siipiä. Siivet joutuu myös kääntämään puolessa välissä tai jää vaaleita kohtia.
Menee jo vähän offtopiciksi, mutta eroaako tuommoinen airfryer-kapistus ihan tavallisesta kiertoilmauunista jotenkin muutoin kuin naurettavan pienen kapasiteetin ja kääntämistarpeesta päätellen huonomman ilmankierron osalta?