Kanansiivet (Hot Wings/Buffalo Wings jne.)

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
380
Topicin innoittamana tullut hankittua Hanksin soosia ja ritilällinen uunivuoka. Pitää testata yhdistelmää jossakin kohtaa! Laitatteko uunivuokaan vettä tms pohjalle? Vai eikö rasvapaska pala kiinni niin paljoa ettei tiskarissa irtoa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276


Surkeimpia hornetteja ikinä. Pari yötä ripulointia tähän mennessä, oksennustuntumaa ekana päivänä yölle saakka ja vieläkin kuin nyrkillä olisi lyöty mahaan. Toivottavasti ei ole mitään salmonellaa..
Olivat uunissa kuitenkin 10 minuuttia 175 asteessa ja silti.
Mielenkiintoista, että raaoista kanoista ihan missä muodossa tahansa ei ole tullut ikinä mitään siis kun itse paistellut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790


Surkeimpia hornetteja ikinä. Pari yötä ripulointia tähän mennessä, oksennustuntumaa ekana päivänä yölle saakka ja vieläkin kuin nyrkillä olisi lyöty mahaan. Toivottavasti ei ole mitään salmonellaa..
Olivat uunissa kuitenkin 10 minuuttia 175 asteessa ja silti.
Mielenkiintoista, että raaoista kanoista ihan missä muodossa tahansa ei ole tullut ikinä mitään siis kun itse paistellut.
Joo en suosittele tuollaisia käsiteltyjä siipiä, itse tehtynä ja turvallisin naturel wingseistä paras
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Surkeimpia hornetteja ikinä. Pari yötä ripulointia tähän mennessä, oksennustuntumaa ekana päivänä yölle saakka ja vieläkin kuin nyrkillä olisi lyöty mahaan. Toivottavasti ei ole mitään salmonellaa
Ottamatta kantaa itse siipiin, koska ei kävisi mielessäkään ostaa valmiita siipiä, mutta nyt on liikkeellä taas maha tautia (meilläkin töissä on melkein puolet sairastanut parin viikon aikana), että ei se ripulointi välttämättä tuosta johdu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ottamatta kantaa itse siipiin, koska ei kävisi mielessäkään ostaa valmiita siipiä, mutta nyt on liikkeellä taas maha tautia (meilläkin töissä on melkein puolet sairastanut parin viikon aikana), että ei se ripulointi välttämättä tuosta johdu.
Täsmälleen tiedän, että se lähti näistä pirun siivistä. Toisella lensi oksennuksena nämä siiven kappaleet pitkin lattioita. Lievä ruokamyrkytys tila alkoi oikeastaan melkein heti syönnin jälkeen.
Sain Atrialta hyvityksen. Sääli ettei ollut jäänyt yhtään siipeä jäljelle niin olisi päässyt testiin. Se vaan, että syöntipäivä oli viimeinen eräpäivä..
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Tässä on vuosien varrella useampaan otteeseen tullut testailtua ja säädettyä vaikka millaisia reseptejä friteerattuja kanoja varten ja nyt alkaa olemaan jeesusresepti kohdallaan ainakin omaan makuun. En ole kokeillut tätä vielä siipipalojen kanssa, kun tämä on vähän niinkuin suunniteltu lihaisammille koipipaloille tai fileepaloille KFC-tyyliin, mutta kelvannee siivillekin.



Aineet:
1-1,5kg kanaa oman maun mukaan (suosituksena sisäfilee, rintafilee tai koipipalat)

Kypsennysajat:
Kanan sisäfilee = 4min
Kanan rintafilee = 7-8min
Kanan koipinuijat = 10-12min
Kanan siipipalat = 4min

Mausteseos:
1,5 rl suolaa
3 rl savustettua paprikaa jauheena
2 rl valkopippuria
1 rl valkosipulijauhetta
1 rl inkiväärijauhetta
1 rl sellerisuolaa
1 rl rouhittua mustapippuria
1 rl sinappijauhetta tai vast.
2 tl kuivattua timjamia
2 tl kuivattua basilikaa
2 tl kuivattua oreganoa

"Friteeraustaikina":
4,5dl jauhoja
2 rl maissitärkkelystä
puolet mausteseoksesta

"Kostuke" friteeraustaikinaa varten:
2,5dl piimää
3 kananmunan valkuaista
2 rl vodkaa, giniä tms. kirkasta

Dippi:
1 prk kermaviiliä
3 valkosipulinkynttä silputtuna
Mustapippuria oman maun mukaan
Suolaa oman maun mukaan
Jalapenosiivuja silputtuna
Pieni loraus öljyä

Vihannekset:
2 Porkkanaa
1 Kurkku
2-3 Suolakurkkua (Herkkumaan kurkut ftw!)
1 Paprika

Valmistusohje:

1.) Suolaa kanat (noin 1-2tl) ja anna levätä huoneenlämmössä 30min
2.) Sekoita mausteseos kulhossa
3.) Jaa mausteseos puoliksi kahteen kulhoon (toinen kanojen maustamiseen ja toinen friteeraustaikinaan)
4.) Mausta kanat mausteseoksella kauttaaltaan ja anna imeytyä jonkin aikaa (tämän voi tehdä halutessaan vaikka 1vrk etukäteen jääkaappiin)
5.) Sekoita jauhot ja maissitärkkelys toisessa kulhossa olevan mausteseoksen kanssa
6.) Sekoita taikinan "kostuke-aineet" kolmanteen kulhoon
7.) Dippaa kanat yksi kerrallaan kostukkeeseen ja sieltä jauho/mausteseokseen kauttaaltaan ja aseta ne odottamaan ritilälle (väh.10min - max.30min)
8.) Lämmitä friteerausöljy kattilassa (noin 180-190 astetta) ja pidä se koko ajan vähintään 175 asteessa
9.) Nosta kanat pienissä erissä kuumaan öljyyn (tämä riippuu öljyn määrästä ja lieden tehosta, mutta olennaista on ettei öljy ei jäähdy liikaa)
10.) Nosta kypsät kanat öljystä puhtaalle ritilälle vetäytymään
11.) Anna maustua/vetäytyä vähintään 10min, mielellään enemmänkin
12.) Sekoita dippiaineet (tämän voi tehdä jo aiemminkin)
13.) Leikkaa kasviksista tikkuja ja laita "tarjoiluvatiin"
14.) Lämmitä mikrossa oman maun mukaista siipikastiketta kaveriksi ("Hanks Hot" on mainio)

Nautitaan hyvän, kylmän oluen kera. Nam.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
152
Muiden innoittamana ostin itsekin tuota Hanksin HOT:tia ja pettymyshän se oli. Maistui lähinnä tuliselle etikalle jännän kermaisen vetisen sivumaun kera. Olisin kaivannut jotain muitakin makuja/mausteita ja rasvaa.

Nyt kun jälkikäteen lukee ainesosia, niin eipä yllätä:
Vesi, viinietikka, rypsiöljy, cayennepippuri, suola, aromi. Säilöntäaine (E211), stabilointiaine (E415).
(Elintarvikkeiden valmistuksessa käytetyt ainesosat ilmoitetaan painon mukaan alenevassa järjestyksessä)

Jos joku miettii, että ostaako tätä HOT:ia vai Mediumia, niin eroa on muussakin, kuin tulisuudessa. Mediumissa on rasvaa 39,3g/100g, kun tämä HOT taas on melkein pelkkää vettä ja etikkaa, rasvaa vain 5,5g.

Capture.PNG
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Muiden innoittamana ostin itsekin tuota Hanksin HOT:tia ja pettymyshän se oli. Maistui lähinnä tuliselle etikalle jännän kermaisen vetisen sivumaun kera. Olisin kaivannut jotain muitakin makuja/mausteita ja rasvaa.

Nyt kun jälkikäteen lukee ainesosia, niin eipä yllätä:
Vesi, viinietikka, rypsiöljy, cayennepippuri, suola, aromi. Säilöntäaine (E211), stabilointiaine (E415).
(Elintarvikkeiden valmistuksessa käytetyt ainesosat ilmoitetaan painon mukaan alenevassa järjestyksessä)

Jos joku miettii, että ostaako tätä HOT:ia vai Mediumia, niin eroa on muussakin, kuin tulisuudessa. Mediumissa on rasvaa 39,3g/100g, kun tämä HOT taas on melkein pelkkää vettä ja etikkaa, rasvaa vain 5,5g.

Niin, se on siipikastiketta. Kutakuinkin tuollaista se perinteisesti on.

Ja normaalin tavan mukaan sitä sulatettua margariinia voi lisätä siihen hottiin itse, jos sitä kaipaa enemmän. Itse en kaipaa, kun se vie mukanaan tulisuuden ja sitten siitä tulee sitä mediumia. IMO, paljon parempaa tuo on kuin vaikkapas se Texas Peten peruslitku, tai Siipiweikkojen vastaavat. Paras valmiskastike itse asiassa tällä hetkellä.

Sopii toki ehdottaa parempia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Muiden innoittamana ostin itsekin tuota Hanksin HOT:tia ja pettymyshän se oli. Maistui lähinnä tuliselle etikalle jännän kermaisen vetisen sivumaun kera. Olisin kaivannut jotain muitakin makuja/mausteita ja rasvaa.

Nyt kun jälkikäteen lukee ainesosia, niin eipä yllätä:
Vesi, viinietikka, rypsiöljy, cayennepippuri, suola, aromi. Säilöntäaine (E211), stabilointiaine (E415).
(Elintarvikkeiden valmistuksessa käytetyt ainesosat ilmoitetaan painon mukaan alenevassa järjestyksessä)

Jos joku miettii, että ostaako tätä HOT:ia vai Mediumia, niin eroa on muussakin, kuin tulisuudessa. Mediumissa on rasvaa 39,3g/100g, kun tämä HOT taas on melkein pelkkää vettä ja etikkaa, rasvaa vain 5,5g.

Omituista kun ainakaan minä en ole tuossa etikkaisuutta maistanut, lukuisia kastikkeita tullut maistettua ja testailtua vuosien varrella. Itseasiassa tähän Hank'sin Hot Texas Pete - versioon olen tykästynyt, kun ei ole ollut mitenkään etikkainen... Ravistitko pulloa ennen käyttöä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
152
Omituista kun ainakaan minä en ole tuossa etikkaisuutta maistanut, lukuisia kastikkeita tullut maistettua ja testailtua vuosien varrella. Itseasiassa tähän Hank'sin Hot Texas Pete - versioon olen tykästynyt, kun ei ole ollut mitenkään etikkainen... Ravistitko pulloa ennen käyttöä?
Ravistin hyvin.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611
Täällä vissiin keskustellaan lähinnä siipien teosta itse mutta .. Tietääkö joku oikeasti hyviä paikkoja siiville Helsingissä? Itse en jaksa tehdä mutta siivistä tykkään.

Eilen kävin Siipiweikoissa ja hyi vittu, ei enää ikinä. Kastike jossa kanat lilluivat maistui (ja haisi) erittäin etikkaiselle ja mitään muuta en maistanutkaan. Siivetkin olivat jotain miniatyyri-kokoa :angry:. Tuosta lystistä piti vielä pulittaa 23€ juoman kanssa .. juuh okei. Nälkä meni mutta himo siiville jäi.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Täällä vissiin keskustellaan lähinnä siipien teosta itse mutta .. Tietääkö joku oikeasti hyviä paikkoja siiville Helsingissä? Itse en jaksa tehdä mutta siivistä tykkään.

Eilen kävin Siipiweikoissa ja hyi vittu, ei enää ikinä. Kastike jossa kanat lilluivat maistui (ja haisi) erittäin etikkaiselle ja mitään muuta en maistanutkaan. Siivetkin olivat jotain miniatyyri-kokoa :angry:. Tuosta lystistä piti vielä pulittaa 23€ juoman kanssa .. juuh okei. Nälkä meni mutta himo siiville jäi.
Oulussa ainakin Sticky Wingers on ollut 5/5
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Täällä vissiin keskustellaan lähinnä siipien teosta itse mutta .. Tietääkö joku oikeasti hyviä paikkoja siiville Helsingissä? Itse en jaksa tehdä mutta siivistä tykkään.

Eilen kävin Siipiweikoissa ja hyi vittu, ei enää ikinä. Kastike jossa kanat lilluivat maistui (ja haisi) erittäin etikkaiselle ja mitään muuta en maistanutkaan. Siivetkin olivat jotain miniatyyri-kokoa :angry:. Tuosta lystistä piti vielä pulittaa 23€ juoman kanssa .. juuh okei. Nälkä meni mutta himo siiville jäi.
Helsingissä parhaat siivet saa mielestäni Henrys pubista. Eivät ne mitään ihmeellisiä ole, mutta sellaisia hyvin perinteisiä Buffalo wingsejä kuitenkin rennossa miljöössä. Tulisuusluokkia on vähintään riittävästi. Xhot tai Xxhot on oma suosikki, koska siitä tulisemmat menevät jo överiksi ja koko annoksen idea muuttuu. 16kpl kori dippikastikkeineen maksaa muistaakseni jotain 12e.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Jyväskylässä on melko uusi Wings ravintola , Tasty Wings. Onko kukaan täältä käyny testaamassa paikan?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Jyväskylässä on melko uusi Wings ravintola , Tasty Wings. Onko kukaan täältä käyny testaamassa paikan?
En tiedä muuta, mutta sillä on erikoiset aukioloajat, enkä ole koskaan ohikulkiessa nähnyt siellä ketään sisällä. Sisustukseltaankin se on kokovalkoisena melkoisen omituinen siipiravintolaksi. Lisäksi sillä paikalla on huono karma, kun ei siinä ole koskaan menestynyt yksikään ravintola. Pitäisi varmaan kuitenkin joskus uskaltautua kokeilemaan.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
105
Täällä vissiin keskustellaan lähinnä siipien teosta itse mutta .. Tietääkö joku oikeasti hyviä paikkoja siiville Helsingissä? Itse en jaksa tehdä mutta siivistä tykkään.
Hook kisahallilla on ehdottomasti #1.
Hyvä paikka myös seurata urheilua, samalla kun vetää siipiä huiviinsa.

Yleisesti oma suosikkini myös Sticky Wingers, tosin Tampereella. Sitä ei Helsingissä (vielä ainakaan) ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
En tiedä muuta, mutta sillä on erikoiset aukioloajat, enkä ole koskaan ohikulkiessa nähnyt siellä ketään sisällä. Sisustukseltaankin se on kokovalkoisena melkoisen omituinen siipiravintolaksi. Lisäksi sillä paikalla on huono karma, kun ei siinä ole koskaan menestynyt yksikään ravintola. Pitäisi varmaan kuitenkin joskus uskaltautua kokeilemaan.
Testing...oli tosiaan hiljainen paikka, tosin ei tämä keskiviikon iltapäivä näyttänyt kovin ruuhkaisella muuallakaan. Paikka oli tosiaan sisältä hyvin pelkistetty, puhdas tietty.

Tuli ostettua wingsejä 10kpl tulisella buffalo-kastikkeella ja 6kpl miedolla house-kastikkeella. Siivet oli kyllä hyvin tehty ja buffalokastike oli ihan hyvä omaan makuun. Kuulemma suosituin housekastike taas omaan makuun makea, mutta ei huono sekään, jos tilaa vaikka porukalla vähän eri kastikkeella, niin OK.

Kyllä tuolla toistekin käy, sijainti tosin vähän huono, jotta sinne näin muuten keskustassa käyneenä eksyisi. En edes hoksannut paikkaa ulkoa päin, ennen kuin kaveri osoitti...

Saahan tuolta olutta myös tuon kylkeen :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Tuli ostettua tuota Hank's hottia, ihan hyvän makuista mutta saisi olla tulisempaa, seuraavalla kerralla joutuu sekottamaan chilijauhetta tai jotain mukaan.
Leivinjauhe kikka toimi myös hyvin siiville, rapeita tuli naturelli siivistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 786
Edelleen harmittaa että ainut superhyvä kastike, eli Poppamihen Buffalowings on poistunu. Se oli kyllä hyvää ja sitä oli myös nagaversiona joka oli ihan hyvin potkivaa ilman etikan makua.
Oispa jotain korvaavaa, mutta kaikki tuntuu olevan noita etikkaisia kastikkeita.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 720
Hank's hotti meni myös täällä Siipiweikkojen edelle.
Todellakin, niitä Siipiweikkojen sotkuja ei enää tähän taloon tule. Kokeilin välissä Louisiana -kastiketta ja oli se parempaa kuin Siipiweikkojen kastikkeet, mutta Hanksin hotti on yllättävän maukas ja suun mukainen maultaan. :drool:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Wing-kastike BUFFALO WING mieto chili

Mikäs tämä poppamiehen soossi nyt sitten on, löytyy myös naga versio. Tilasin kokeeksi. :)
Jännä, Poppamiehen sivuilta noita ei löydy lainkaan. En usko muutenkaan että noista grillikaupassa tarjolla olevista sooseista kumpikaan on sitä samaa mitä aiemmin myytiin lasipullossa. Mutta laita ihmeessä kommentteja sitten kun saat testiin.

Joku innokas voisi kysyä noiden sisällöstä tarkemmin suoraan Poppamiehen aspasta. Vastailevat sieltä yleensä ihan ripeästi.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Jees, todella maukas soossi tuo poppamies. Tulisuutta siinä ei omaan makuun ole ollenkaan, jos tulisuutta haluaa, kannattaa sit ottaa se naga jolo versio. Paha mun on noita paremmuusjärjestykseen laittaa, kaikki hyviä. Tällä hetkellä tosta valikoimasta jos tulista tekee mieli, niin laitan hanksia, muuten tota poppamiestä. Siipien virkaa toimittaa pakastealtaasta kariniemen kypsät siivet, 2kg pussissa löytyy. Monia tuoresiipiä testanneena noi on kyllä parempia omaan makuun, johtuneeko siitä, että ne on kypsennetty rasvakeittimessä.

IMG_0608.JPG IMG_0609.JPG
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 720
Onko siivissä joku kuori päällä vai näenkö vain väärin pieneltä näytöltä? Näyttää kyllä hyviltä enkä ole moisia ennen kaupasta bongannut, pitää etsiä.

Piti poppamiehen sivuilla käydä väijymässä tuota niiden tonkkaa, nauratti Siipiweikkojen asteikko, kirein vaihtoehto X-Hot 4/10, jos sen vie jonnekin peruskuluttajalle maistiin, niin saattaa tuplaantua ensimmäinen numero. :rofl: Itse pystyn sitä hyvin syömään, mutta en pidä sen ylietikkaisesta tms. mausta. Jotain hyötyä kun on polttanut elimistöään chilillä 90-luvulta alkaen Aasiassa ja kotimaassa. :drool:
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Ei noissa mun mielestä oo mitään esim. paneroitua pintaa, ihan vaan rasvan jäljiltä, luulisin. CM:t noita ainakin jkl alueella möi tossa vähän aikaa sitten, kaikista ne meni. Tilasivat niitä sitten pyydettyäni lisää ohiajocittariini, eli keljoon. Eli CM:ään pyytelemään noita valikoimiin vaan. :)


edit: Kätevänä pidän myös sitä, että noita löytyy itseltä pakkasesta koko ajan(tällä hetkellä noin 7kg), niin mieliteon tullessa helppoa ja nopeaa evästä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
512
Ootte te ihme veijareita, luin tätä ketjua ja ajattelin että ei kotona voi saada hyviä siipiä.
Sippuran Siipipaari kun on mieltynyt parhaimmaksi paikaksi. X-hottina aina

Noh, ketjun innoittamana päätin nyt kuitenkin ostaa paikallisesta K-supermarketista kypsiä siipiä ((9,90e/2 kg) Atria 5kg oli 19,90e ja Saarioinen 4,5kg 29,90e)
Ja läheisestä Prismasta tuota Hanks HOT siipikastiketta.

Avasin Hanks kastikkeen ja hieman irvistin. Haisi melko pahalle ja jotenkin juustoiselle :)
Ja siivet oli yllätys yllätys kevyesti paneroitu.
Hieman valkosipuliöljyä, chilimaustetta, mustapippuria, valkosipulijauhetta ja suolaa päälle.
Pari pyöräytystä ja grilliin epäsuoralle lämmölle. Mukavan rapea pinta mutta silti mehevä sisältä.

Sillä aikaa lämmitin kastiketta mikrossa ja haju ja maku muuttu kuin taikaiskusta.
Alkoi tuoksumaan siipikastikkeelle ja alkoi potkuakin löytymään.

Grillatut siivet kulhoon jossa lämmin siipikastike ja tiukka sekoitus ja ääntä kohti.
Ja perkele, että tuli hyvää. Uppopaistetuissa maistuu aina hieman rasva, nyt vain grillattu kana.

että kiitos vaan vinkeistä. Vielä olisi tuosta 2kg kaksi satsia (á 20 siipee) jäljellä pakkasessa.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Jees, hyviä noi on. Just latasin 2kg satsin uuniin, jos pojan kanssa "vähän" siipiä maistelis. Puolet vois ryydittää hanks hotilla, ja puolet poppamiehellä.Pakkaseen jäi enää yksi pussi, ja kauhukseni huomasin perjantaina kaupassa käydessä, että olivat taas sieltä loppu. Eli ainakaan täällä päin (jkl) ei saatavuus ole aina taattua.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 614
Jees, hyviä noi on. Just latasin 2kg satsin uuniin, jos pojan kanssa "vähän" siipiä maistelis. Puolet vois ryydittää hanks hotilla, ja puolet poppamiehellä.Pakkaseen jäi enää yksi pussi, ja kauhukseni huomasin perjantaina kaupassa käydessä, että olivat taas sieltä loppu. Eli ainakaan täällä päin (jkl) ei saatavuus ole aina taattua.
Ilmoittele jos näet niitä jossakin. Pitää ehdottomasti testata noita itsekin, vaikka yleensä kannatankin raa'asta lähtien valmistamista.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Joo, juurikin noita. CM:ään tilasivat niitä pyydettäessä, tosin se satsi kun oli myyty loppuun, ei oo lisää näkynyt. Jos ei lisää ilmesty, menen kyllä ruinaamaan lisää, oli tosiaan omaan makuun parhaat siivet, mitä on syönyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Joo, juurikin noita. CM:ään tilasivat niitä pyydettäessä, tosin se satsi kun oli myyty loppuun, ei oo lisää näkynyt. Jos ei lisää ilmesty, menen kyllä ruinaamaan lisää, oli tosiaan omaan makuun parhaat siivet, mitä on syönyt.
Jees, paikalliseen Cittariin laitettu pyyntö, josko noita saisi valikoimaan.

Millaisessa lämmössä ja minkä aikaa noita grillasit?

Edit. Olikin eri kaveri joka oli grillannut, mutta joka tapauksessa...
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Kiertoilmalla 225 noin puoli tuntia, sillain mukavan rapsakaksi pinta, omaan makuun silloin hyviä. Kypsiähän noi tosiaan on, eli aika vapaasti kai noille sen lämmitysmetodin saa valita, kun ei tarvii enää varsinaisesta kypsennyksestä huolehtia. Se grilli/muurikka olis varmasti hyvä, täytyy kesän mittaan kyllä kokeilla...
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
512
Millaisessa lämmössä ja minkä aikaa noita grillasit?
Minulla on Weber Q3000 joten käytin sitä keskimmäistä poltinta miltei täysillä.
Lämpömittari näytti siinä 180 ja 200 välissä.
Asettelin siivet grillin reunoille ja noin 30min grillailin. Kääntelin n10min välein.
Siten ainakin tuolla grillillä siipien pinta meni inasen rapeaksi mutta sisältä oli vielä "mehukkaita"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
4kg Kariniemen siipiä haettu lähi Cittarista. Oli kuin olikin valikoimassa, vaikkei netissä siltä näyttänyt. Pitää vkonloppuna varmaan testailla millaisia tulee kamadossa.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Mites nuo siipikastikkeet grillissä. Itse en ole siipikastikkeiden kovinkaan suuri ystävä ja olen huomannut, että kuumentamalla niistä häviää se vihaamani etikan maku. Onko joku kokeillut tehdä siipiä (hiili)grillissä (epäsuora lämpö / vortex), savustaa ne ja sitten lopuksi pyöräyttää siipikastikkeessa ja palauttaa takaisin grilliin siten, että se kastike "palaa" siihen pintaan kiinni. Eli kun perinteisesti siivet upotetaan siihen kastikkeeseen vasta kypsinä, niin ajatuksena olisi kypsentää vielä muutama minuutti itse kastikettakin. Onko tuhoontuomittu idea?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 786
Mites nuo siipikastikkeet grillissä. Itse en ole siipikastikkeiden kovinkaan suuri ystävä ja olen huomannut, että kuumentamalla niistä häviää se vihaamani etikan maku. Onko joku kokeillut tehdä siipiä (hiili)grillissä (epäsuora lämpö / vortex), savustaa ne ja sitten lopuksi pyöräyttää siipikastikkeessa ja palauttaa takaisin grilliin siten, että se kastike "palaa" siihen pintaan kiinni. Eli kun perinteisesti siivet upotetaan siihen kastikkeeseen vasta kypsinä, niin ajatuksena olisi kypsentää vielä muutama minuutti itse kastikettakin. Onko tuhoontuomittu idea?
Mä teen niin, että viittä vaille kun siivet on valmiit, otan metallikulhon (Ikeasta), laitan siihen aimo klöntin voita (voita, ei margariinia) ja siipikastiketta niin paljon kun haluan. Sitten tyrkkään sen grilliin jonnekkin "lämpimään" niin että voi sulaa ja se on lämmintä ja sotken soosin. Sitten siivet joukkoon ja kovaa sekoitusta.
Oon huomannu tän parhaimmaks konstiks. Lämmin kastike ei myöskään jäähdytä siipiä niin nopeasti ja maistuu pehmeämmältä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tein tänään 1kg marinoimattomia tuoreita erikseen pakattuja broilerinsiipiä omilla mausteilla: ruokaöljyä, suolaa, currymaustetta ja grillimaustetta.

225 astetta sen aikaa, että pinnasta tuli rapsakkaa (lopuksi kiertoilmaa uunissa). Päälle Aroi valkosipuli chilikastiketta ja lisukkeeksi perunamuusia.

ps. hassua, että näitä myydään aina siipinä, vaikka koko satsissa oli vain kolme siipeä ja loput minikoipia.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 309
Viestejä
4 191 519
Jäsenet
70 722
Uusin jäsen
StormyTheWulf

Hinta.fi

Ylös Bottom