Nyt on treenikausi ennen maratonia aikalailla paketissa - tänään juoksin ennätyksen, 30km! Keskisyke oli hyvin maltillinen 145 ja vauhti 7.07/km. 32km oli optimi tavoite, mutta alkoi jo tuntumaan turhan loukkaantumisalttiilta niin tyydyin noin vähään.
Kunto kesti ilman mitään ongelmia mutta nyt tajusi hyvin mitä tarkoitetaan viikkokilsojen tärkeydellä maratontreenissä, suoritus tuntui vähän samalta kuin mun ensimmäinen pitkä 18km lenkki vuosi sitten ennen ekaa puolikasta, eli aika nihkeää lopuksi

Maraton on niinkin myöhään kuin toukokuun lopussa, mutta treeniksi tavallaan laskettava helvetin kova pitkä lenkki tapahtuu Helsinki City Runissa 17.5 joten tuntuu että homma rytmittyy kivasti ja saa palautua hyvin, katsotaan jos saan vielä ens viikolle jotain juoksuvetoja mutta muuten sitten sykkeitä korkealle vaikka pyörällä tai uiden.
Maraton tulee olemaan lähinnä kiva ja raskas "onpahan se alta pois" juttu mutta toi elämäni neljäs puolimaraton herättää kauhua. Joulukuussa meni tosi vähällä ja hiljaisella lenkkeilytreenillä 2.06, nyt olen juossut 2-3x enemmän. Silti musta tuntuu että mun pitkäaikainen tavoite, alle 2h puolikas on kiikun kaakun. Garminin ennuste näyttää sentään kuukauden takaisesta 2.06 arviosta nyt 2.01 mutta onhan tuo nyt ihan huuhaa kello monessa asiassa, en yhtään tiedä onko asian laita noin, huonommin vai paremmin
Garmin muuten ilahdutti tämän päivän lenkin jälkeen kertomalla että treeni oli ylläpitävä harjoitus