Oli projektiluontoinen työ, eli piti alun alkaen kestää 12 kk kun piti auttaa kuormanpurussa service deskissä.En haluasi näissä tilanteissa mitenkään syyllistää työntekijää koska työuupumus on ihan oikeasti vakava asia ja arvostan sitä että mennään töihin jos niitä on tarjolla sen sijaan että istutaan kotona tukien varassa, mutta miksi helvetissä sä olet alunperin suostunut 3v määräaikaiseen trainee positiioon.
Tein hyvin ja jatkettiin 12 kk lisää. Sitten jatkettiin vielä kun tarvetta edelleen oli, mutta tuossa vaiheessa olin uupumisen merkkejä havainnut.
Ei ole atk-koulutusta, vaan ihan sohvanörti olen malliani... ensitason tiketit sikäli oli sopiva juttu. Nyt firmassa työnkuva muuttui ja niitä tuleekin tosi vähän nykyään. Koronalla voi olla osuutta asiaan, ja vaatimus kasvaa, samalla kun kaksi henkilä valmiiksi pienestä it-tiimistä lähti muihin hommiin it-osastolla service deskistä. Kaikki kaatuu parille muulle ja minulle, ja minulla ei ole osaamista jota stressaan.
Tästä se burnout tulikin. Vähän sama kuin Finnair haluaisi minut lentäjäksi, vaikka en osaa sitä hommaa yhtään.
Ja kyllä alussa nuo määräaikaiset on aika yleisiä, toki työpaikasta riippuen, kai sitä halutaan vähän varmuutta onko tekijä hyvä ja tarvitaanko me sitä enää 3 vuoden päästä?
Ja mie en henkilökohtaisesti vakituista heti ottaisikaan, riskihän siinä on, jos se työ ei olekaan mieluisaa niin määräaikaisista pääsee helposti pois.