Minä en kyllä anteeksi voi suositella IT-alan työtä kenellekään.
Kolmisen vuotta tuli tehtyä service desk traineena, ja nyt työterveys latasi suorat sanat että olen uupunut. Motivaatio on ihan nollissa.
Jokainen tiketti ketuttaa, ja haluaa vaan jättää tekemättä. Mennyt niinkin pitkälle ettei huvita vastata työpuheluihin. Pomokin huomasi, että puheeni muuttunut ärtyneeksi ja tiketit ratkaisen sen kummemmin tutustumatta aiheeseen, kun ei jaksa miettiä asioita. Tosi iloinen olin työttömänä ennen sitten ja kiva juttu että kun ensitöihin pääsi, niin uupui sitten kolmantena vuotena. Nyt on ihan surkea olo ollut pitkään. Ja miksi uuvuin? Helevetin kovat vaatimukset alalla, esimiehillä ja asiakkailla. Jatkuvaa pommittelua teamsissa, service deskissä tai emailissa tai jossain jos ei asia liiku. Muut työtoverit niin kiireisiä ettei missään välissä voinut mitään kysyä. Jatkuvasti täytyy oppia jotain lisää kun ohjelmistot yms. muuttuvat. Liian suuret vastuut alalla yleensä, omalla kohdalla vielä huono palkkakin. Onneksi olin määräaikainen 36 kk jakson, tuuraajana ja avustajana, eli ensimmäisen tason tiketöijä -- mutta siinä kiitos työstä. Uupuminen ja jaksaminen ihan nollissa. Onneksi 1.4.21 päättyy ja alan kerätä työttömänä itseni.
En voi it-alaa suositella, ei etenkään jos ei ole alan koulutusta vaan on ns. itseoppinut.
Paljonhan minä osasinkin, mutta jatkuvasti odotettiin jotain lisää ja jatkuva työkuorma. En suosittelisi atk-alan työtä pahimmalle vihamiehellenikään.