Jos ajatellaan, että meillä on 24 tuntia aikaa.
Kahdeksan nukkumiseen, kahdeksan työhön ja kahdeksan vapaa-aikaan. Se kahdeksan tuntia ei ole työaikaa, vaan sitä on oikeasti enemmän.
Oletko koskaan miettinyt miten kauan menee työhön valmistelussa? Parranajo, kampaus, syöminen, pukeminen, ruuhkissa oleminen? Aamuin ja illoin tätä samaa.
Todellinen työhön kuluva aika onkin todellisuudessa siis jopa 10 tuntia kohdallani. Näin ollen varsinaista vapaa-aikaa on se kuusi tuntia. Kuusi tuntia.
Ja jo on ihme, jos mikään ei kiinnosta!
Kävin työterveydessä ja minulle lätkäistiin työuupuminen diaknoosiksi.
Työ ei maita, kireä puhetyyli, väsynyt olo, vapaa-ajalla ei jaksa tehdä mitään. Koko ajan paska työ mielessä.
Ja se oli minun ensimmäinen työpaikka, tai siis toinen oikeastaan. Mutta sanotaanko siis että ensimmäinen pisin työpaikka. Kolme vuotta menin 12 kk pätkissä ja uuvuin.
Se kuusi tuntia joka minulla on, ei todellakaan riitä itsestä huolehtimiseen, kun pitäisi kaupassa käydä, lumet kolata, pestä pyykit, siivota ja tehdä normaaleja arjen asioita.
Jotain työlunotoistakin täytyy välillä opetella, esim. muuttuneet it-informaatiot.
Minä kannatan 30 tai jopa 20 tunnin työviikkoja, mistä sellaisia saisi?
Pääsen työttömäksi 1.4.21 tästä työstä, joten silloin ehkä voisin voida nykyistä paremmin.
Minä suosittelen että jos työ ei maistu, turha siellä on väkisin olla. Työterveydestä diagnoosi ja esimieheltä lähtöpassit