Yleensä se on bruttopalkka-verotusarvo, jolloin nettomaksu on n. 1:1 verotusarvon kanssa. On se mun mielestä uudesta autosta ihan kohtuullinen ainakin vapaalla autoedulla. Sitten on näitä monimutkaisempia kuten leasingvuokran osuus (kaikkea 0-100% väliltä) jne.Sitä tosiaan sanoinkin, että joistakin on viime aikoina tullut, että pystyvät just tuon 6k:n rikkomaan, kun ennen jäivät alle. Autoedut on kyllä suurimmaksi osaksi aika roskaa, harvassa (en tiedä oikeastaan yhtään näissä projektifirmoissa) saa täytenä palkan päälle näissä käytännön hommissa vaan siitä joutuu ison osan maksamaan itse. Maksuosuus tosiaan vaihtelee. Jossain taisi olla niin, että autoedun sijaan pystyi ottamaan jonkun kuukausittaisen könttäsumman, mikä oli ihan järkevä järjestely.
Faktahan se on, että jos sun palkan päälle tulee autoetu, niin sitten saat liian pientä kuukausipalkkaa. On siis omasta mielestä helpompi neuvotella se kilpailukykyinen palkka ja paperilla "maksaa" enemmän siitä autosta. Jonkun hinnat alkaen Model 3 verotusarvo on 595€, väitän, että tolla jää "voitolle" 3v jälkeen jos vertaa siihen, että ostaisi itse. Käytetty auto on tietysti halvempi, mutta jotkut tykkää ajaa uudella autolla.
E: Ja tietysti se, että jos sun autoetu määräytyy leasingvuokran mukaan niin kannattaa aina liisata vähintään 4 vuodeksi niin se vuokra on aina pienempi.