Itse en taas näe mitään järkeä omalle liittymälle jos on puhelin ja liittymä työsuhde-etuna.
Loma aikoina lomavastaaja toimii, tai sitten ei vain vastaa.
Oman liittymä edut.
- Työ ja vapaa-aika erikseen, helpottaa kontaktien elämää ja samoin omaa (*
- Liittymän/numeron säilyvyys omissa käsissä
- Palvelut omissa käsissä,(mm operaattori)
- Verotus.
Oma numero firman liittymäss
- Voi tuoda ja viedä omat kontaktit (**
- Verotus, Jos etu tyydyttää verotus arvo pienempi kui hyöty, niin halvempaa, tai voi olla ottamatta puhelinetua.
- Pärjää yhdellä numerolla niin töissä kuin vapaa-ajalla
Väliin sitten esim korvaus malleja.
Se mikä on toiselle etu, voi olla toiselle haitta, jossain ei mikään ogelma käyttää privaatti numeroa, jossain se on hyvinkä oleellista että privaatti numero on erikseen. Osassa tehtäviä tärkeää että numero ei lähde työntekijän lähdetty mukaan, osassa siitä haittaa, mutta ei ylitsepääsemätöntä
(*
Jos ei halua työn ja vapaa-ajan sekoittuvan. varsinkin jos paineita kummastakin suunnasta.
Töissä ei soi yksityispuhelut ja vapaa-ajalla ei soi työpuhelut, mahdollistaa kuitekin kiireelliset yhteydet.
Osa kontakteista voi olla sekä että, joten helpottaa myös kontaktien toimintaa.
(**
"piirimyyjät" on sellaisia että heille se oma numero voi olla tärkeä, nin tullessä kuin lähtiessä, firmalle taasen lähtevä numero voi olla ongelma. "Piirimyyjällä" kyse siitä että asiakkaat kulkee numeron mukana, eli lisää työntekijän omaa arvoa, ja mahdollistaa hänelle sen oman kontaktilistan edelleen kasvattamista ja sen oikeuksien pitämistä omana.
Osa ongelmista voidaan ratkoa teknisesti, enemmän tai vähemmän näppärästi, ratkaisut tosin tuppaa elämään.