- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 585
Tässä selvittelen puoliksi dementoituneen isomummoni talousasioita. Mummo on tilannut heinäkuun alussa moottorisängyn Maskusta, hintaan 1800€. Tuohon on myyty päälle Tuohi-luottokortti ja sängyn toimitusajaksi arvioitu elokuun puoliväli.
Sopimuksessa lukee "Mikäli asiakas purkaa kaupan ennen toimitusta ilman pätevää syytä, veloitamme kuluina 10% kauppahinnasta."
Selvittelin hänen raha-asioitaan sen verran, ettei todellakaan ole järkevää pitkän päälle, joten päädyttiin perumaan tuo tilaus.
Nyt Masku kuitenkin (kirjallisena) ilmoittaa, että "peruuttamiskulut ovatkin n. 730€, koska sänky on jo varastolla."
Eikö tässä ole kyse tuosta 10%:iin päätyvästä sopimusrikkomuksesta? Miten ihmeessä peruutuskulut olisivatkin yhtäkkiä 40% kauppahinnasta?
Sopimuksessa lukee "Mikäli asiakas purkaa kaupan ennen toimitusta ilman pätevää syytä, veloitamme kuluina 10% kauppahinnasta."
Selvittelin hänen raha-asioitaan sen verran, ettei todellakaan ole järkevää pitkän päälle, joten päädyttiin perumaan tuo tilaus.
Nyt Masku kuitenkin (kirjallisena) ilmoittaa, että "peruuttamiskulut ovatkin n. 730€, koska sänky on jo varastolla."
Eikö tässä ole kyse tuosta 10%:iin päätyvästä sopimusrikkomuksesta? Miten ihmeessä peruutuskulut olisivatkin yhtäkkiä 40% kauppahinnasta?