Keskustelu ruisleivistään tunnetun Reissumiehen kampanjasta lähti osin sivuraiteille, näkee Ari Ahola, joka vastaa Reissumiehen brändistä Fazer Leipom...
www.helsinginuutiset.fi
Melko sokeahan pitää olla, jos ei näe miten selkeästi tämäkin kampanja on etukäteen suunniteltu. Tarkkaan on katsottu, ettei tehdä mitään sellaista, josta joku toiseustoteemi tai muu suuttumiseen oikeutettu suuttuisi - eikä tästä juuri kukaan suuttunutkaan. Sehän oli tiedossa, että tästä kuten mistä tahansa aiheesta käydään somekeskustelua, josta osa on aina asiatonta tai sivistymätöntä. Aivan reaktiosta riippumatta on voitu ennalta päättää jokin näennäisen pidättyväinen maksajaa lisää mitätöivä lausunto.
Kyse ei ole edes mistään ansasta - ei kampanjan kohteena ole kolme viiksekästä setää, jotka suuttuvat tai joku persuvaikuttaja, joka kommentoi asiaa julkisesti. Kohteena on maksajaluokka, joka pysyy taas kerran 99% vaiti. Itsekään en ole yhtään suuttunut tai edes twiitannut.