• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Internetin paskamyrskyt

Syystäkin? Avaatko vähän?
Tuossa niitä syitä tuli jo edellisissä kommenteissa. Pakkoko on yrittää lokeroida jotain ruisleipää vain muutamalle ihmisryhmälle.
Tästähän voisi nk normaali keskilihava (en minä) suomalainen mies loukkaantua. Reissunaisista, lesboista, homoista jne puhumattakaan. Syökööt he vehnäleipää.
 
Syy on että tämä on signaali että Fazer tukee wokeideologiaa. Olen samaa mieltä yksittäisenä asiana, joskus 20 vuotta sitten joku reissumiehen kuva ei tarvitsisi paljon ketään kiinnostaa.
 
Tuossa niitä syitä tuli jo edellisissä kommenteissa. Pakkoko on yrittää lokeroida jotain ruisleipää vain muutamalle ihmisryhmälle.
Tästähän voisi nk normaali keskilihava (en minä) suomalainen mies loukkaantua. Reissunaisista, lesboista, homoista jne puhumattakaan. Syökööt he vehnäleipää.
Idiootit tästä loukkaantuu ja myötäpöyristelee iltapaskojen tahtiin. Taas on saatu ns. paskamyrsky aikaan aivan tyhjästä.
 
Onhan se helvetin naurettavaa harrastaa identiteettipolitiikkaa jossain leipäpussin kyljessä. Jos firma ei osaa päättää mikä heidän brändinsä oikein on niin voisi vaikka laittaa nimeksi vaan LEIPÄ ja logoksi vaikka harmaa neliö.
Mua suuresti huvittaa näin voimakkaat reaktiot jonku leipävalmistajan signaaleihin. Voi itku, jos firma voittoa tavoitellakseen tai ei, yrittää ottaa kantaa tällasiin kysymyksiin. Mikä siinä on niin pahaa? :D

Sitä tämä nykyaika on. Kaikesta pitää loukkaantua. Jos ei muuten niin ihan varmuuden vuoksia ainakin.
Nykyaika sitä ja nykyaika tätä. Aina on voinut loukkaantua kaikesta. Jos jokin on nykyajalle ominaista, niin se on se, että nyt näillä hölmöillä reaktioilla vaan voidaan klikkausten muodossa tehdä pätäkkää.
 
Päivittyykö uusi "reissari" tämän pussin kylkeen? Jos olisi edes hiven huumoria mukana, niin päivittyisi. Epäilen kyllä vahvasti....

1635964865827.png


 
Ja missä lihavat?
Ei ainakaan reppu selässä reissaamassa. Älkää nyt tästäkin riehaantuko.

Moni hyvesignalointibrändäys on kyllä aiheuttanut myötähäpeää, mutta tuo Reissumies-kuva ei onnistunut herättämään mitään tunteita. Ruisleipä saa maistua muillekin kuin arjalaisen rodun edustajille, jee jee. Pitänee käydä ostamassa pussi. Ja LastenkosKoskenlaskijaa päälle.
 
Oululainen jättää "Reissumies-uudistuksensa" tyystin puolituiseksi. Ensinnäkin, miksi kuviin on valittu vain kolme edustuskasvoa? Turkkilais-suomalainen transmies, kongolais-suomalainen rap-artisti ja kantasuomalainen ex-jääkiekkoilija eivät mitenkään kata modernin yhteiskuntamme monimuotoisuutta sen kaikessa kukoistuksessaan.

Ja ennenkaikkea, miksi Reissumies on edelleen ReissuMIES? Eivätkö naiset muka reissaa? Tai lapset...hekin kun nykyisin tekevät vaarallisia reissuja vaikkapa kolmansista maista Eurooppaan? Miksei näille ole omaa ruisleipäedustusta? Nimihän pitäisi olla Oululaisellekin harvinaisen selvästi ja yleispätevästi RuisHENKILÖ tai ihan vain RuisLEIPÄ. Näin kaikki otettaisiin mukaan eikä ketään jätetä yhteisestä viljakyydistä. Jälkimmäinen nimiehdotus kertoisi jopa suoraan mitä pakkaus sisältää. Siis mikä innovaatio!

Menetetty mahdollisuus, Oululainen. Olisitte tehneet uudistuksen ihan meille kaikille.
Ylläoleva on siis sarkasmia, jos se joillekin jäi epäselväksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Ostaako joku ruskea tai reikäkorva tummaa leipää sen perusteella, onko paketissa heitä muistuttava ruskea tai reikäkorva? Itse en ole koskaan ostanut tuotetta jonkun paketin hahmon perusteella.
 
Jos jokin on nykyajalle ominaista, niin se on se, että nyt näillä hölmöillä reaktioilla vaan voidaan klikkausten muodossa tehdä pätäkkää.

Niin totta, valitettavasti. Muutama hullu, äärimmäisen pieni vähemmistö, saa paljon näkyvyyttä. Aikaisemmin, ennen internettejä, sijaisloukkaantujat ja muut kylähullut saattoivat korkeintaan päästä johonkin nevehöörd lehden postilaatikko palstalle kitisemään. Nyt journaliikan taso on sitä luokkaa, että ykkösotsikot ovat jotain some sekoilua ja kuinka "internet räjähti" :facepalm:.
 
Ostaako joku ruskea tai reikäkorva tummaa leipää sen perusteella, onko paketissa heitä muistuttava ruskea tai reikäkorva? Itse en ole koskaan ostanut tuotetta jonkun paketin hahmon perusteella.

Woke-kulttuuriin kuuluu että kaikkien rotujen, sukupuolien (joita on nykyään enemmän kuin kaksi) ja seksuaalisten suuntautumisten pitää olla edustettuna kaikkialla kaiken aikaa, tai se on syrjintää. Moisesta syrjinnästä pitävät meteliä eniten ne joita kaikkein vähiten syrjitään, eli pääasiassa vasemmistolaiset valkoihoiset. Niitä vähemmistöjä tuo edustuksen puute harvemmin erityisemmin haittaa, ja lähinnä ihmettelevät miten paljon asiasta jaksetaan meuhkata.
 
Woke-kulttuuriin kuuluu että kaikkien rotujen, sukupuolien (joita on nykyään enemmän kuin kaksi) ja seksuaalisten suuntautumisten pitää olla edustettuna kaikkialla kaiken aikaa, tai se on syrjintää. Moisesta syrjinnästä pitävät meteliä eniten ne joita kaikkein vähiten syrjitään, eli pääasiassa vasemmistolaiset valkoihoiset. Niitä vähemmistöjä tuo edustuksen puute harvemmin erityisemmin haittaa, ja lähinnä ihmettelevät miten paljon asiasta jaksetaan meuhkata.

Lopputulos lienee, että ne Fazerin Reissumies-ruisleivät jää sinne kaupan hyllylle kun aika pieni se uusi transseksuaalien, ex-narkkari kiekkoilijoiden ja Kongon mustien miesten kohderyhmä.

En kyllä edes suoraan sanottuna tiedä, että syövätkö Afrikan mustat miehet ruisleipää Suomessa.

Tuskin nekään asiaa peukuttavat hipsteri-vegaani-woke-karppaajat yms. hörhöt mitään ruisleipää paljoa syö ainakaan isompien leipomoiden tehtaissa tehtyjä.

Sinne omalle vältä listalle se Reissumies-leipä menee. Siellä on valmiiksi esimerkiksi Uncle Ben's riisi, Sodastream miehittäjän tuotteet, Ratiopharm miehittäjän lääkkeet, Valion jäätelöt, Brunbergin tuotteet ja monta muuta. Toki listalla on hyvin tilaa jatkossakin uusillekkin tuotteille ja firmoille.
 
Tein Reissuhenkilöstä uuden mahdollisimman neutraalin version. Tässäkin tietysti saattaa triggeröintiä aiheuttaa sana pyöreä ja ympyrän käyttäminen, pahoittelen ja toivottavasti safe speissi on lähellä. :(
reissari.jpg


:facepalm:
 
Lopputulos lienee, että ne Fazerin Reissumies-ruisleivät jää sinne kaupan hyllylle kun aika pieni se uusi transseksuaalien, ex-narkkari kiekkoilijoiden ja Kongon mustien miesten kohderyhmä.

En kyllä edes suoraan sanottuna tiedä, että syövätkö Afrikan mustat miehet ruisleipää Suomessa.

Tuskin nekään asiaa peukuttavat hipsteri-vegaani-woke-karppaajat yms. hörhöt mitään ruisleipää paljoa syö ainakaan isompien leipomoiden tehtaissa tehtyjä.

Sinne omalle vältä listalle se Reissumies-leipä menee. Siellä on valmiiksi esimerkiksi Uncle Ben's riisi, Sodastream miehittäjän tuotteet, Ratiopharm miehittäjän lääkkeet, Valion jäätelöt, Brunbergin tuotteet ja monta muuta. Toki listalla on hyvin tilaa jatkossakin uusillekkin tuotteille ja firmoille.

Lopputulos lienee se että suurinta osaa kiinnosta pätkääkään vaan ostaa sen reissumiehen edelleen jos on ostaakseen. Pieni osa sitten huutelee kovaa että nyt on reissarit boikotissa mutta silti iloisena ostavat muita fazerin tuotteita.
 
Tein Reissuhenkilöstä uuden mahdollisimman neutraalin version. Tässäkin tietysti saattaa triggeröintiä aiheuttaa sana pyöreä ja ympyrän käyttäminen, pahoittelen ja toivottavasti safe speissi on lähellä. :(
reissari.jpg


:facepalm:
Tuotehan ei ole pyöreä ja moisen termin käyttäminen saattaisi loukata obees... siis kehopositiivisia henkil... eliöitä.

Lisäksi ruis on selvästi epäilyttävän etnonationalistinen raaka-aine, jota ei saisi korostaa - kutsuttakoon sitä siis vegaaniseksi kasviperäiseksi massaksi.

Leivästä puhuminen on myös sopimatonta, koska sillä saattaa olla työelämään tai uskontoon liittyviä konnotaatiota, ja lisäksi joku oikeiden leipien tekijä tai ystävä saattaa kokea etteivät nämä läpyt ole leipiä.

Tuotetta voisi korrektisti kutsua kasviperäiseksi kypsennetyksi elintarvikkeeksi. Läpinäkyvästä pussista voi tarkemmin havaita kaiken tarvittavan, ja jos siltä tuntuu, vilkaista valmistusaineluetteloa ja allergeeniluetteloa ja kaikenlaista vege-maidoton-halal-yhteensopivuuslistaa. Maku kaksoisplushyvä.
 
Lopputulos lienee se että suurinta osaa kiinnosta pätkääkään vaan ostaa sen reissumiehen edelleen jos on ostaakseen. Pieni osa sitten huutelee kovaa että nyt on reissarit boikotissa mutta silti iloisena ostavat muita fazerin tuotteita.
Mutta joitain varmaan kiinnostaa, kun tällainen brändäys on päätetty tehdä. Ei sinne randomilla kongon mies ja reikäkorva ole tullut.
 
Idiootit tästä loukkaantuu ja myötäpöyristelee iltapaskojen tahtiin. Taas on saatu ns. paskamyrsky aikaan aivan tyhjästä.
No tämä. Pari viimeisintä kohua on näkynyt omassa elämässä tasan siinä, että "vastapöyristyjät" pitää hirveää meteliä joka puolella ja aiheita pinnalla päivästä toiseen, tuntuu hieman raskaalta jengiltä.
 
Fazer päätti marraskuuksi painattaa leipäpussiin kolme erillaista reissumiestä. Somessa jotkut taas pahoittivat mielensä ja iltapäivälehdet näki taas hyvän mahdollisuuden.

Fazerin kyselytutkimuksen tulos siitä, että suomalainen mieskuva on ahdas, sai tästä kohusta lisää tukea. Joidenkin ajatuksen juoksu näyttää olevan todella ahdas :lol:

Ei voi muuta lisätä kuin että mitä vittua.
 
Fazer päätti marraskuuksi painattaa leipäpussiin kolme erillaista reissumiestä. Somessa jotkut taas pahoittivat mielensä ja iltapäivälehdet näki taas hyvän mahdollisuuden.

Fazerin kyselytutkimuksen tulos siitä, että suomalainen mieskuva on ahdas, sai tästä kohusta lisää tukea. Joidenkin ajatuksen juoksu näyttää olevan todella ahdas :lol:

Ei voi muuta lisätä kuin että mitä vittua.
Tuostahan tässä on höpötetty viimeisen sivun verran. Ei se kohu mistään mieskuvasta tullut, vaan siitä, että ovat ylipäätään lähteneet mukaan tähän woke-pakottamiseen. Tämä oli varmaan jonkin sortin ennakkotoimi sille, ettei kukaan vaan ehtisi ensin tekemään reissumiehen logosta mitään Afrikan tähti -tyyppistä kohua. Sinäänsä huvittavaa, että kun Uncle Bens poisti tummaihoisen miehen pakkauksistaan rasismisyytösten pelossa, niin nyt muutamaa vuotta myöhemmin niitä pitää lisätä pakkauksiin samasta syystä.
 
Ei se kohu mistään mieskuvasta tullut, vaan siitä, että ovat ylipäätään lähteneet mukaan tähän woke-pakottamiseen.

Ei reissumiehen tapauksessa mitään woke-pakottamista ole, vaan ihan muusta kyse. Pitäisi aina perehtyä asiaan, enen kuin alkaa vouhkaamaan.
 
Kävin hamstraamassa pakkasen täyteen reissaria vanhalla kuvalla. Eihän sitä nyt pysty enää uudella kuvalla syömään.

Ite taidan käydä ostamassa pakastimen täyteen reissaria uudella kuvalla, mutta jätän ne syömättä. Saatana.
 
Eikös tuon pitäisi olla reissuhenkilö..? Toki kiinnostaisi myös mitä alkuperäinen reissumies edustaa? Ei kai vain toksista maskuliinisuutta? Mikä on reissumiehen poliittinen agenda?
 
Eikös tuon pitäisi olla reissuhenkilö..? Toki kiinnostaisi myös mitä alkuperäinen reissumies edustaa? Ei kai vain toksista maskuliinisuutta? Mikä on reissumiehen poliittinen agenda?

Fazer kampanjoi nimen omaan miesten puolesta ja mieskuvaa. Kanattaa tustua kampanjaan aiheeseen, niin tietää mistä on kyse.
 
Syy on että tämä on signaali että Fazer tukee wokeideologiaa. Olen samaa mieltä yksittäisenä asiana, joskus 20 vuotta sitten joku reissumiehen kuva ei tarvitsisi paljon ketään kiinnostaa.

Tää.

Fazer muutenkin paskoo kaikki vanhat klassikkotuotteet ja ostamansa brändit halpuutuksen nimessä (esim. Fazerin sinisessä on tolkuton määrä palmuöljyä eikä kaakao ole minkään sertifiointilaitoksen (UTZ tai Rainforest Alliance) mukaista vaan mainostavat tyyliin "100% responsible cocoa" ja siellä on joku Karl Fazer käynyt "auditoimassa" Kongossa tms. ja kaikki ollut ok :-D)

Sit ollaan kuin mitäkin Runebergejä ja mainostetaan et Made in Finland jne jne. viherpesua
 
Fazer kampanjoi nimen omaan miesten puolesta ja mieskuvaa. Kanattaa tustua kampanjaan aiheeseen, niin tietää mistä on kyse.
Voi hyvänen aika. Tottakai se ilmaistaan tuolla tavalla, jotta ei tulisi tätä toista kohua joka nyt kuitenkin tuli. Aika sokea/naiivi pitää olla jos ei näe mistä tässä on oikeasti kyse. Tuskin jätän reissumiehiä kauppaan tämän vuoksi, mutta onhan tuo wokeilu naurettavaa ja jenkkien kehityksen huomioiden suorastaan edesvastuutonta.
 
Voi hyvänen aika. Tottakai se ilmaistaan tuolla tavalla, jotta ei tulisi tätä toista kohua joka nyt kuitenkin tuli. Aika sokea/naiivi pitää olla jos ei näe mistä tässä on oikeasti kyse. Tuskin jätän reissumiehiä kauppaan tämän vuoksi, mutta onhan tuo wokeilu naurettavaa ja jenkkien kehityksen huomioiden suorastaan edesvastuutonta.

Voi hyvänen aika. Fazerin kampanjaan kun tustuu, niin se on hyvin perusteltu eikä taustalla ole mitään pakottamista, kaukana siitä.
Jos oikeasti viitsisi perehty aiheeseen, niin huomaa että esim. uncel bens -asian kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

En ole laittanut tähän linkkejä kampanjaan, koska pitäisi olla perusedellytys selvittää ja tutustua aiheseen, johon meinaa ottaa kantaa.
 
Voi hyvänen aika. Fazerin kampanjaan kun tustuu, niin se on hyvin perusteltu eikä taustalla ole mitään pakottamista, kaukana siitä.
Jos oikeasti viitsisi perehty aiheeseen, niin huomaa että esim. uncel bens -asian kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

En ole laittanut tähän linkkejä kampanjaan, koska pitäisi olla perusedellytys selvittää ja tutustua aiheseen, johon meinaa ottaa kantaa.
Jostain syystä aasialaiset ei näy medioissa tai kampanjoissa.
 
Hyvä on laitetaan tähän sitten linkki kampanjaan, niin selviää mistä on kyse: Reissumies-brändi kampanjoi miesten monimuotoisuuden ja suvaitsevaisuuden puolesta

Eli kyse on marraskuun kestävästä kampanjasta. Reissumiehen kuvaa eivät ole vaihtamassa pysyvästi.

Reissumies saa marraskuun ajaksi uudet, monimuotoisempaa mieskuvaa edustavat kasvot leipäpusseihinsa, joita tullaan valmistamaan miljoona kappaletta.
Syksyn Reissumiehinä toimivat monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsultti Dakota Robin, rap-artisti ja lasten jalkapallovalmentaja PastoriPike sekä kiekkolegenda Marko Jantunen. Jokainen heistä edistää omalla työllään monimuotoisuuden hyväksymistä, ja on siksi valikoitunut kampanjan kasvoiksi.


Kampanjan kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta kyse on vain pieni kampanja ja fazerin kannanotto ja reagointi heidän teettämään tutkimukseen.
Miehenä kuitenkin iloinen siitä, että joku kampanjoi välillä miesten puolesta.
 
Entä latinalaisen Amerikan ihmiset? Ei myöskään maorin edustajia ole näkynyt. Ehkä se tosin johtuu siitä, että nuo kulttuurit yleisesti eivät liity tähän wokeiluun, eikä näillä saa ilmaisia moraalisen jalustan nostamispisteitä.
Noin varmaan. Moni aasialainen painaa pitkää päivää, lähes orjuutta muistuttavien työtuntien parissa ja ei nostele kelatukia ja hengaile ostoskeskuksissa. Nämä jos jotkut pitäisi ottaa vahvasti näkyviin medioissa. Melkein tulee fiilis, että rasismista kyse, kun heidät sivuutetaan kokonaan.
 
Noin varmaan. Moni aasialainen painaa pitkää päivää, lähes orjuutta muistuttavien työtuntien parissa ja ei nostele kelatukia ja hengaile ostoskeskuksissa. Nämä jos jotkut pitäisi ottaa vahvasti näkyviin medioissa. Melkein tulee fiilis, että rasismista kyse, kun heidät sivuutetaan kokonaan.

Jep, jostain syystä ei näy aasialaisia ikinä valittamassa tai käyttäytymässä kuin somalit jossain stadin keskustassa. Mutta kaipa se vaan otetaan itsestäänselvyytenä, että asasialaiset vaan pärjää, osaa, viitsii ja tekee. Sitten on nämä Afrikan ja Lähi-idän ihmeet, joiden osaamisindeksi ja osaamishyöty onkin jotain toista maata.
 
Pitäisi ne ruuat nyt vaan ruokina, ja jättäisi tällaiset turhat poliittiset tai kantaa ottavat jutut sinne yksityiselämänsä puolelle jonne ne kuuluvat. En oikein ymmärrä miten nämä menevät yleensä edes firmoissa läpi asti. Liikaa ihmisiä organisaatiossa joilla ei ole oikeaa tekemistä?

Sinänsä pyrin muutenkin ostamaaan kotimaisten pientuottajien valikoimasta, ja leipänikin mahdollisimman tuoreena, joten ihan sama miltä jokin Reissumies paketti näyttää. En sitä (enkä juurikaan muitakaan Fazerin tuotteita) muutenkaan osta.
 
Pitäisi ne ruuat nyt vaan ruokina, ja jättäisi tällaiset turhat poliittiset tai kantaa ottavat jutut sinne yksityiselämänsä puolelle jonne ne kuuluvat. En oikein ymmärrä miten nämä menevät yleensä edes firmoissa läpi asti. Liikaa ihmisiä organisaatiossa joilla ei ole oikeaa tekemistä?

Ei ehkä kuulu ketjun aiheeseen, mutta fazerin mukaan tutkimuksessa tulee ilmi, että kolmannes miehistä koki brändien ja mainoksien vaikuttavan käsitykseen miehisyydestä. Ei tässä ole mitään uutta muutenkaan, että yritykset ovat vahvasti mukana yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa monella tasolla ja etenkin siinä, että mainonnalla pyritään luomaan vahvoja mielikuvia.

Palatakseni ketjun aiheeseen, niin tyypillinen paskamyrsky lähtee siitä, että ensimmäisen twiitin jälkeen monellakaan ei olle käsitystä mistä edes on kyse. Tämä ei tainnut olla poikkeus.

Itse ainakin soisin nykyään enemmän kampanjoita juuri mieheille ja hieman absurdia oli lukea kommentteja reisssuhenkilöistä ym. Reissumiehen kampanja muistutti, että sukupuolet on yhä voimissaan ja tulee jatkossa olemaankin, vaikka toivottavasti ei liian tiukassa muotissa.
 
Aina kun tekisi mieli ärsyyntyä woketuksesta, huomaan sen kiehauttavan ja pöyristävän täysin sen porukan, jonka kiehumisesta nautin :think:
 
Ei ehkä kuulu ketjun aiheeseen, mutta fazerin mukaan tutkimuksessa tulee ilmi, että kolmannes miehistä koki brändien ja mainoksien vaikuttavan käsitykseen miehisyydestä. Ei tässä ole mitään uutta muutenkaan, että yritykset ovat vahvasti mukana yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa monella tasolla ja etenkin siinä, että mainonnalla pyritään luomaan vahvoja mielikuvia.

Palatakseni ketjun aiheeseen, niin tyypillinen paskamyrsky lähtee siitä, että ensimmäisen twiitin jälkeen monellakaan ei olle käsitystä mistä edes on kyse. Tämä ei tainnut olla poikkeus.

Itse ainakin soisin nykyään enemmän kampanjoita juuri mieheille ja hieman absurdia oli lukea kommentteja reisssuhenkilöistä ym. Reissumiehen kampanja muistutti, että sukupuolet on yhä voimissaan ja tulee jatkossa olemaankin, vaikka toivottavasti ei liian tiukassa muotissa.
On tosiaan ollut lisääntyvästi havaittavissa yritysten suunnalta halua osallistua yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Tästähän näissä "paskamyrskyissä" loppupeleissä on kyse. Yritykset pyrkivät pakottamaan poliittista ideologiaa. Ymmärrän hyvin että tuo on monesta vastenmielinen ilmiö. Vaikka kuinka vääntää ja kääntää "vaikuttaminen käsitykseen miehisyydestä" on tiettyjen ideologisten tahojen lempilapsi, tuosta ei pääse yli eikä ympäri.

Nyt täytyy muistaa myös ettei tuo "vaikuttaminen" ole ilmaista. Loppupeleissä kampanjoiden hinnan maksaa kuluttaja jossain yrityksen tuotteen katteessa. Itse soisin enemmän ihan vaan tuotteisiin liittyvää tietoa, jos mainostaa pakko on enkä tietyllä suuntausumisella sävytettyjä vaikuttamisyrityksiä. Uskon että suuri osa ihmisistä kun osaa ajatella ihan itsekkin, ja jos ovat woketuksesta kiinnostuneita niin tuskin tuntevat tarpeelliseksi saada Fatzerilta tuota tietoa lisää.

Sitä en siis kiellä etteikö hyvesignalointi yritysten suunnalta olisi nousussa. Onko tuo sitten positiivista, ja sataako lopulta ko. yritysten laariin, vai onko vaikutukseltaan lopulta merkityksetöntä, tai peräti negatiivista on hyvä kysymys.
 
Viimeksi muokattu:
Palatakseni ketjun aiheeseen, niin tyypillinen paskamyrsky lähtee siitä, että ensimmäisen twiitin jälkeen monellakaan ei olle käsitystä mistä edes on kyse. Tämä ei tainnut olla poikkeus.
Minusta tuntuu, että sinä olet nyt tässä se joka ei tiedä mistä on kyse.

Aina kun tekisi mieli ärsyyntyä woketuksesta, huomaan sen kiehauttavan ja pöyristävän täysin sen porukan, jonka kiehumisesta nautin :think:
Käsitinkö oikein, eli että vaikka ärsyynnyt woketuksesta, niin siedät sitä siksi, koska se ärsyttää sellaista ihmisryhmää, joka ärsyttää sinua (ja se taas on sinulle nautinnollista)? Aika perverssi skenaario, jos minulta kysytään. :D
 
Käsitinkö oikein, eli että vaikka ärsyynnyt woketuksesta, niin siedät sitä siksi, koska se ärsyttää sellaista ihmisryhmää, joka ärsyttää sinua (ja se taas on sinulle nautinnollista)? Aika perverssi skenaario, jos minulta kysytään. :D
Siedän? Emmekö me kaikki?

En näe muidenkaan tekevän mitään muuta kuin uhoavan boikotoinnista yms canceloinnista ja senkin vaan Siedän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 428
Viestejä
4 885 401
Jäsenet
78 829
Uusin jäsen
jaampo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom