Indiana Jones and the Great Circle (2024)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä se speedrunien suhteen haittaa vaikka päivittäisivätkin. Otin jo nykyversiosta backupin talteen toiseen kansioon, monet speedrunit vedetään julkaisupäivän tai lähelle sitä olevalla versiolla riippuen siitä miten rikki peli milläkin on. Steamistä pystyy myös konsolin kautta tai komentokehotteessa palauttamaan minkä tahansa aiemman version jos ei halua uusimmalla syystä tai toisesta pelata.
 
Juu on ilmeisesti oikeasti Frame pacing ongelma tässä indyssä uusimmilla NVIDIA:n ajureilla. Tarkemmin ottaen ongelma on ajurin Indy profiilissa, johon on lisätty jotain "optimointeja" jotka ei nyt selvästi monissa kokoonpanoissa toimi kunnolla. Optimoinnit oli lisätty aluksi Steam versioon, minkä takia oma gamepass versio toimi sen muutaman päivän smoothisti, ennen kun profiiliin lisättiin myös gamepass versio, jolloin tuo Frame pacing ongelma alkoi itsellä tuossa gamepass versiossa. Ei kai tässä auta, kun tilalta ajurit vanhempaan tai odotella fixiä ja pelata siihen asti tuo Frame gen päällä.

Tässä video aiheesta:

 
Jännästi tää peli kyllä toimii ihan eri tavalla vaikka rauta olisi aika samanlaista.

Mulla on tosi sulavaa ollut koko ajan pelatessa game pass kanssa, kunhan ei laita FG tai PT päälle. Välivideoissa välillä droppaa animaatiot siihen 30 fps, mutta ei kovin usein. 4080, 4k dlss balanced 120 fps special k lukolla.

Tässä pelissä on kyllä hienoimmat yksityiskohdat ympäristöissä mitä nähnyt missään. Tekstuurit kans pääosin priimaa. Hahmot on ainut heikkous joka häviää osalle peleistä, kuten AW2 ja Hellblade 2 ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilinpa minäkin pyöräyttää vanhemmat ajurit käyttöön niin onhan tuo peli paljon jouheamman tuntuinen vaikka FPS ei mihinkään muuttunutkaan. Frame generation muuttui tuota myöten taas käytettäväksi joka tavallaan käy ihan maalaisjärkeen, frame pacing jos yksinkertaisesti selitettynä (oman ymmärrykseni mukaan) on se aikaväli jolla framet luodaan. Esim. 60fps jotta frame pacing olisi sulavaa tulisi jokaisen framen/ruudun olla renderöity ja näytetty 16.67ms välein, mutta jos tuo tahti elää niin joku ruutu tulee 10ms ja joku ruutu 20ms välein (lopullinen FPS pysyen silti samana) sinne kun heitetään vähän keinotekoisia ruutuja sekaan niin eihän se voi toimia hyvin jos frame pacing ei ole kohdallaan.
 
Nyt on peli pelattu läpi sivutehtävineen. Vielä jäi alueille vähän jotain keräiltävää mutta ne näköjään onneksi voi vielä käydä noukkimassa lopputekstien jälkeenkin.

Erinomainen peli alusta loppuun asti jälleen kerran MachineGamesilta mutta mitäpä muutakaan sitä olisi kyseiseltä firmalta odottanut. Kiitokset naapurimaahan!

Jos pelille ei jatkoa nähdä niin DLC:tä olisi mahtava saada. Vaikka ihan jotain perus puzzlekarttoja.
 
Kokeilinpa minäkin pyöräyttää vanhemmat ajurit käyttöön niin onhan tuo peli paljon jouheamman tuntuinen vaikka FPS ei mihinkään muuttunutkaan. Frame generation muuttui tuota myöten taas käytettäväksi joka tavallaan käy ihan maalaisjärkeen, frame pacing jos yksinkertaisesti selitettynä (oman ymmärrykseni mukaan) on se aikaväli jolla framet luodaan. Esim. 60fps jotta frame pacing olisi sulavaa tulisi jokaisen framen/ruudun olla renderöity ja näytetty 16.67ms välein, mutta jos tuo tahti elää niin joku ruutu tulee 10ms ja joku ruutu 20ms välein (lopullinen FPS pysyen silti samana) sinne kun heitetään vähän keinotekoisia ruutuja sekaan niin eihän se voi toimia hyvin jos frame pacing ei ole kohdallaan.

Joo kyllä mä luulen, että noi frametimet sahaa varmaan aikalailla kaikilla, ketkä noita uusimpia NVIDIA ajureita käyttää.

Ei se FG:n toiminta tosin kyl ihan noinkaaan voi mennä, koska itsellä tuo FG on ainoa kikka, millä saan nuo frametimet nyt tasaiseksi noilla uusimmilla ajureilla. Se päällä kuvan liike on täysin sulavaa ja frametime graafi ihan flätti myös. Heti jos sen ottaa pois, niin frametime käyrä sahaa edestakaisin hulluna. Noi on sen verran monimutkaisia kokonaisuuksia, että ei näistä ota tolkkua, ilman oikeaa tietoa/asiantuntijuutta.
 
Joo kyllä mä luulen, että noi frametimet sahaa varmaan aikalailla kaikilla, ketkä noita uusimpia NVIDIA ajureita käyttää.

Ei se FG:n toiminta tosin kyl ihan noinkaaan voi mennä, koska itsellä tuo FG on ainoa kikka, millä saan nuo frametimet nyt tasaiseksi noilla uusimmilla ajureilla. Se päällä kuvan liike on täysin sulavaa ja frametime graafi ihan flätti myös. Heti jos sen ottaa pois, niin frametime käyrä sahaa edestakaisin hulluna. Noi on sen verran monimutkaisia kokonaisuuksia, että ei näistä ota tolkkua, ilman oikeaa tietoa/asiantuntijuutta.
No, kuten sanoinkin - maalaisjärjellä järkeilin toimintaperiaatetta. Itsellä tosiaan oli kuten aiemminkin puhuttiin uusilla ajureilla FG käyttökelvoton, 4090+14900k pellin alla.
 
Kuinka paljon oikeesti pelaatte,itse vasta aloitin ja aikaa mennyt 10 tuntia
Tänää meni peli läpi. 24tuntia sanoo tallennus slotti ja Windowsin Xbox Appin pelisivu sanoo 36tuntia.
Erittäin hyvä peli. enimmäkseen keskityin pääjuoneen. ne sivutehtävät mitä pelasin, niin tais mennä vahingossa. onneks niitä vanhoja paikkoja voi vielä koluta.
 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllä mä luulen, että noi frametimet sahaa varmaan aikalailla kaikilla, ketkä noita uusimpia NVIDIA ajureita käyttää.

Ei se FG:n toiminta tosin kyl ihan noinkaaan voi mennä, koska itsellä tuo FG on ainoa kikka, millä saan nuo frametimet nyt tasaiseksi noilla uusimmilla ajureilla. Se päällä kuvan liike on täysin sulavaa ja frametime graafi ihan flätti myös. Heti jos sen ottaa pois, niin frametime käyrä sahaa edestakaisin hulluna. Noi on sen verran monimutkaisia kokonaisuuksia, että ei näistä ota tolkkua, ilman oikeaa tietoa/asiantuntijuutta.
Käynnistin eilen pelin ensin vahingossa ilman SpecialK ja sen framecappiä, niin peli tuntui tosi nykivältä. Sitten heti perään SpecialK 120 fps frame capin kanssa, niin taas erittäisn sujuvaa. FG pois käytöstä koko ajan ja uusimmat ajurit.

Jotain bugia selkeesti pelissä on. En kyl koske nyt mihinkään asetuksiin kun toimii niin hyvin.
 
Nyt on reilu tunti testiä takana ja vaikuttaa varsin huikelta peliltä.

Video settingsien kans vielä pitää säätää, ei aivan kunnolla toimi kaikki max, 4k, mutta pistin RT high, motion blur yms turhakkeet otin heti pois. ja vielä pitäs jotain pudotella että sais tasaisemmat framet, välillä droppaa ja tuntuu vähän nykivän, en tiiä pitäskö se alkaa laitteleen tuo 9800x3d jo. GPU on 4090.
FG on päällä, ylempää luin että vissiin kannattais ottaa pois päältä.
 
46h siinä kesti Steamin mukaan, about 29h streameissäni "tehokasta" pelaamista. Loppuaika noiden erotuksena oli sitä että kaivelin nurkkia offlinessa aikaisemmilla alueilla eikä vasta ole kuin Vatikaani täysin 100% ilman mitään apuja. Vähän tuntui se ihan loppuosuus että peli vietiin maaliin kiireellä, liekö ollut suunnitelmia vielä laajemmallekin. Mutta ei se kaiveleen jäänyt, muutamia bugeja kohtasin, mahdollisia skippejä tulevia speedruneja varten myös. Joka onkin se mihin alan nyt keskittyä, toki tuo alkuperäinen tallennus tarvitsee saada aidosti 100% siinä sivussa.

Indy-pelinä menee kyllä.. tasaisesti jaetulle ykkössijalle Fate of Atlantiksen kanssa. Molemmissa on omat juttunsa mitkä tökkii mutta toisaalta taas sellaisia asioita jotka pelastaa täysin - mestariteoksia molemmat. Kyllä se tässä pelissä näkyi ja tuntui että tekijät olivat samalla aaltopituudella alkuperäismateriaalin faneja kuin itsekin. Tony Toddin (RIP) näyttelemä hahmo vei shown, odotin koko ajan että koska Candyman tulee kuvioihin taas. Gina oli hahmona hyvä, ärsytti vain se NPC-pyöriminen jaloissa hetkittäin. Troy Baker veti hele-vetin kovan suorituksen kasari-Indyn äänenä. Hattu päästä. Ylitti kaikki odotukset kokonaisuutena. Vahva suositus 🫡
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 807
Viestejä
4 539 756
Jäsenet
74 880
Uusin jäsen
krisek

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom