Indiana Jones and the Great Circle (2024)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä se speedrunien suhteen haittaa vaikka päivittäisivätkin. Otin jo nykyversiosta backupin talteen toiseen kansioon, monet speedrunit vedetään julkaisupäivän tai lähelle sitä olevalla versiolla riippuen siitä miten rikki peli milläkin on. Steamistä pystyy myös konsolin kautta tai komentokehotteessa palauttamaan minkä tahansa aiemman version jos ei halua uusimmalla syystä tai toisesta pelata.
 
Juu on ilmeisesti oikeasti Frame pacing ongelma tässä indyssä uusimmilla NVIDIA:n ajureilla. Tarkemmin ottaen ongelma on ajurin Indy profiilissa, johon on lisätty jotain "optimointeja" jotka ei nyt selvästi monissa kokoonpanoissa toimi kunnolla. Optimoinnit oli lisätty aluksi Steam versioon, minkä takia oma gamepass versio toimi sen muutaman päivän smoothisti, ennen kun profiiliin lisättiin myös gamepass versio, jolloin tuo Frame pacing ongelma alkoi itsellä tuossa gamepass versiossa. Ei kai tässä auta, kun tilalta ajurit vanhempaan tai odotella fixiä ja pelata siihen asti tuo Frame gen päällä.

Tässä video aiheesta:

 
Jännästi tää peli kyllä toimii ihan eri tavalla vaikka rauta olisi aika samanlaista.

Mulla on tosi sulavaa ollut koko ajan pelatessa game pass kanssa, kunhan ei laita FG tai PT päälle. Välivideoissa välillä droppaa animaatiot siihen 30 fps, mutta ei kovin usein. 4080, 4k dlss balanced 120 fps special k lukolla.

Tässä pelissä on kyllä hienoimmat yksityiskohdat ympäristöissä mitä nähnyt missään. Tekstuurit kans pääosin priimaa. Hahmot on ainut heikkous joka häviää osalle peleistä, kuten AW2 ja Hellblade 2 ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilinpa minäkin pyöräyttää vanhemmat ajurit käyttöön niin onhan tuo peli paljon jouheamman tuntuinen vaikka FPS ei mihinkään muuttunutkaan. Frame generation muuttui tuota myöten taas käytettäväksi joka tavallaan käy ihan maalaisjärkeen, frame pacing jos yksinkertaisesti selitettynä (oman ymmärrykseni mukaan) on se aikaväli jolla framet luodaan. Esim. 60fps jotta frame pacing olisi sulavaa tulisi jokaisen framen/ruudun olla renderöity ja näytetty 16.67ms välein, mutta jos tuo tahti elää niin joku ruutu tulee 10ms ja joku ruutu 20ms välein (lopullinen FPS pysyen silti samana) sinne kun heitetään vähän keinotekoisia ruutuja sekaan niin eihän se voi toimia hyvin jos frame pacing ei ole kohdallaan.
 
Nyt on peli pelattu läpi sivutehtävineen. Vielä jäi alueille vähän jotain keräiltävää mutta ne näköjään onneksi voi vielä käydä noukkimassa lopputekstien jälkeenkin.

Erinomainen peli alusta loppuun asti jälleen kerran MachineGamesilta mutta mitäpä muutakaan sitä olisi kyseiseltä firmalta odottanut. Kiitokset naapurimaahan!

Jos pelille ei jatkoa nähdä niin DLC:tä olisi mahtava saada. Vaikka ihan jotain perus puzzlekarttoja.
 
Kokeilinpa minäkin pyöräyttää vanhemmat ajurit käyttöön niin onhan tuo peli paljon jouheamman tuntuinen vaikka FPS ei mihinkään muuttunutkaan. Frame generation muuttui tuota myöten taas käytettäväksi joka tavallaan käy ihan maalaisjärkeen, frame pacing jos yksinkertaisesti selitettynä (oman ymmärrykseni mukaan) on se aikaväli jolla framet luodaan. Esim. 60fps jotta frame pacing olisi sulavaa tulisi jokaisen framen/ruudun olla renderöity ja näytetty 16.67ms välein, mutta jos tuo tahti elää niin joku ruutu tulee 10ms ja joku ruutu 20ms välein (lopullinen FPS pysyen silti samana) sinne kun heitetään vähän keinotekoisia ruutuja sekaan niin eihän se voi toimia hyvin jos frame pacing ei ole kohdallaan.

Joo kyllä mä luulen, että noi frametimet sahaa varmaan aikalailla kaikilla, ketkä noita uusimpia NVIDIA ajureita käyttää.

Ei se FG:n toiminta tosin kyl ihan noinkaaan voi mennä, koska itsellä tuo FG on ainoa kikka, millä saan nuo frametimet nyt tasaiseksi noilla uusimmilla ajureilla. Se päällä kuvan liike on täysin sulavaa ja frametime graafi ihan flätti myös. Heti jos sen ottaa pois, niin frametime käyrä sahaa edestakaisin hulluna. Noi on sen verran monimutkaisia kokonaisuuksia, että ei näistä ota tolkkua, ilman oikeaa tietoa/asiantuntijuutta.
 
Joo kyllä mä luulen, että noi frametimet sahaa varmaan aikalailla kaikilla, ketkä noita uusimpia NVIDIA ajureita käyttää.

Ei se FG:n toiminta tosin kyl ihan noinkaaan voi mennä, koska itsellä tuo FG on ainoa kikka, millä saan nuo frametimet nyt tasaiseksi noilla uusimmilla ajureilla. Se päällä kuvan liike on täysin sulavaa ja frametime graafi ihan flätti myös. Heti jos sen ottaa pois, niin frametime käyrä sahaa edestakaisin hulluna. Noi on sen verran monimutkaisia kokonaisuuksia, että ei näistä ota tolkkua, ilman oikeaa tietoa/asiantuntijuutta.
No, kuten sanoinkin - maalaisjärjellä järkeilin toimintaperiaatetta. Itsellä tosiaan oli kuten aiemminkin puhuttiin uusilla ajureilla FG käyttökelvoton, 4090+14900k pellin alla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 842
Viestejä
4 548 874
Jäsenet
74 854
Uusin jäsen
Nåksuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom