Indiana Jones and the Great Circle (2024)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kukaan koittanut tätä saada toimimaan sellaisilla näytönohjaimilla mitkä ei virallisesti ole tuettu?
Koitin Linuxissa saada tätä toimimaan radeon rx580 kanssa asettamalla ajureita varten ympäristömuuttujan RADV_PERFTEST=emulate_rt ( Environment Variables — The Mesa 3D Graphics Library latest documentation )
Quake 2 rtx tuon kanssa lähti toimimaan, mutta indiana jonesille tuo ei vielä riittänyt. Virheilmoitus kyllä muuttui.
Tuossa virheet ennen parametria ja parametrin kanssa.
Olisikohan toi fp16 tuki vielä jotenkin mahdollista saada?

rx580_indy.png


rx580_indy_RADV_PERFTEST_emulate_rt.png
Jatkoin vähän testailua koneilla jotka ei virallisesti ole tuettu.
Nyt koitin imac pro (2017), 32Gt, 8coren xeon 3.2GHz, radeon vega 56 8Gt.
Tämän kanssa linuxissa peli lähti käymään RADV_PERFTEST=emulate_rt parametrin kanssa. Ilman antoi saman virheen kuin rx580 kanssakin.
Lisäksi piti laittaa radv_legacy_sparse_binding=true radv_zero_vram=true RADV_DEBUG=nodc parametrit, että peli toimi ilman grafiikkabugeja(katsoin mallia miten steamdeckin kanssa oli ohjeistettu)
1920x1080 reso low/med asetuksilla pyöri viidakossa jotain 30-40fps. Sen jälkeen vaikutti vähän paremmin toimivan.
Väittäsin että radeon vega korttien kanssa tämä on ihan hyvin pelattavissa linuxissa.

indy_vega56_8Gt_imacPro_linux.png
 
Tuli nyt joulunpyhät pyhitettyä tälle. Tallennusslotin mukaan 34 tuntia. Ei 100% koluttu, mutta nuo sivutehtävät ja mysteerit kaikki. Lippulappuset saa jäädä noutamatta.

Välianimaatiot välillä turhankin pitkiä, mutta kokonaisuutena sopivan pituinen pläjäys :)
 
(RTX 2060 6GB vram
...pelasin tätä 900p low asetuksilla, Native TAA, static resolution scale 67...)
Tuo yllä oleva toimi Sukhothaihin asti, siellä piti laittaa 720p low, DLSS asetus: Quality. fps limit 60. + reflections and vegetation animation Off.
Tarina on läpi. Haluaisin kerätä vielä kaikki, mutta kaatuilee nyt Vatikaanissa.
1176x664 resoluutio, low, fps limit 45 ja DLSS Balanced asetuksella peli latautuu ja toimii ehkä.
tuo fps limitin tiputtaminen näyttäis olevan tärkeetä. koska muuten samat asetukset ja limit 60, niin peli ei toiminu.
tuolla on vielä lisää DLSS asetuksia, esim. astetta huonompi Performance, mutta sen kanssa peli stutteroi ja tulee grafiikkavirheitä.

Jotain ne teki Update 2:ssa, koska aikaisemmin sama alue toimi 900p low, static resolution scale 67 asetuksilla.
Siihen tuli Path Ray Tacing asetuksia. mutta mulle peli ei niitä asetuksia edes näytä. eli kai ne sitten on OFF.
Jos nyt sais kaiken kerättyä reilun kuukauden sisällä. max pari kuukautta voi sitä Gamepassia maksaa tän pelin takia.
720p low, Native TAA, resolution scale off ja fps limit 45 tuntuisi toimivan myös.
Muistaakseni kokeilin aikaisemmin, mutta fps limit tais sillo olla 60.
(ei ehkä merkitystä, mutta laitoin windowsista näytön resoluutioksi 720p.
aikaisemmin oli 1080p tai 1440p.
edit: on merkitys. pelissä pidin samat 720p asetukset. kaatuu vramin puutteeseen jos windowsissa on 1080p tai 1440p valittu.)

Aivan liikaa kerättävää tuntuu olevan. joten taidan siirtyä seuraavan pelin pariin. Sukhothain sivutehtäviä tosin voisi vielä koittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 100
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom