Tähän keissiin liittyen. Tekninen isännöitsijä tulee huomenna käymään ja yhdessä katsomme mitä mittauksia jne pitää tilata / suorittaa. Sellaisen havainnon tein, että meidän asuntoon virtaa ilmaa rappukäytävästä, eli jos väliovi on auki ja raottaa ovea tai postilaatikon (ovessa) kautta ilmaa virtaa asuntoon päin. Eli asunto on alipaineinen kuten ilmeisesti pitäisikin.
Kun taas esim suoraan alakerran asunnossa ilmaa virtaakin asunnosta rappukäytävään. Huomasin tuon kun naapurilla on ovestaan irronnut tiiviste osittain, ja se siinä oven ulkopuolella heilui kuin tuulessa (sisällä rappukäytävässä). Hain vessapaperia suikaleen ja kokeilin laittaa heidän oven ja karmin väliin sen suikaleen niin hienosti puhaltaa asunnosta rappuun päin. Eli ilmeisesti alakerran asunto jostain syystä ylipaineinen ?
Olettaisin, että noin ei kuulu tapahtua. Mutta tosiaan eiköhän se selviä kun tekninen isännöitsijä saapuu ja kun ne mittaukset suoritetaan aikanaan.
Isännöitsijä kävi jokin aika sitten. Hän oli sitä mieltä, että heitetään eteisen seinä auki siltä kohdalta mistä tulee sähköjohtojen nousukotelo asuntoon, päättyen kylppäriin alaslasketun katon sisään. Epäili, että täältä vuotaa hajuja ainakin ja pitäisi se tukkia ainakin. Lisäksi keittiön kaapistot pois ja keittiön puolelta seinä auki ja ilmanvaihtoputkien läpivientien tiivistys. Lisäksi tiskiallas irti ja sen verran kalusteita pois, että pääsee tiivistämään viemäri ja vesiputkien läpiviennit.
Laittoi tilauksen urakoitsijalle, joka kävi tänään. Valittettavasti en ollut paikalla kun tulivat, ehdin vasta vähän ennenkuin lähtivät. Olivat avanneet keittiön kaapistojen yläsokkelit (en tunne termejä kunnolla, joten voi olla täysin väärin), jotta pääsevät näkemään esim keittiön puolen poistoilmaputken. No se oli kuulemma täysin irti. Näytti mulle kuvaakin siitä. Urakoitsija oli sitä mieltä, että hajut tuli tuosta. Itse olen täysin eri mieltä, mutta lupasin katsoa viikon ja ilmoitella tuleeko hajuja edelleen. Olen 99% varma, että hajut jatkuu kuten ennenkin. No ilmeisesti seuraavalla käynnillä sitten repivät ne läpiviennit esiin ja tiivistävät kunnolla. Ärsyttää vaan kun säveltävät omiaan, mainitsi, että on kuulemma niin iso homma heittää seiniä auki ja irrotella kalusteita jne. No joo niin varmaan onkin, mutta siitä heille maksetaan
Lisäksi olin ymmärtänyt, että heidän tulisi tehdä savun tms merkkiaineen kanssa testejä, että mistä kaikkialta vuotaa, eli ilmeisesti alakerran naapuriin savukynän tms kanssa ja katsomaan mistä savu tulee meidän asuntoon. Tätäkään eivät olleet tehneet. No keskusteluyhteys on jo kunnnan terveystarkastajan / terveysinsinöörin kanssa. Jos isännöitsijä / taloyhtiö ei hoida hommaa niin he sitten hoitavat.
Ikkunat ja ovet vaihdetaan koko taloyhtiöön ilmeisesti alkukesästä, ja sen jälkeen sitten kuulemma ilmanvaihdon tasapainotus jne.
Ja näytti kuvan kuinka tiivisti sen paikalleen käyttäen jotain massaa. Omaan silmään näyttää aika pirkkaviritykseltä, ,mutta mitäs mä näistä tiedän.