Ei pidä paikkansa. Lämpöpumppufoorumilla olen surffaillut ja sinne kirjoitellutkin samalla nimimerkillä. Olen melko analyyttisen teknisesti orientointunut henkilö ja ratkon mm. työkseni teknisiä ongelmia. Olen puolikorvalla seuraillut niitä sulatusvalejä ja sitä ns hullunkiertoa ei ole koskaan ollut. Logiikka säätää sulatusvälin pituutta kuten sinen ohjelmoitukin, mutta tuota jumiutumista lyhimmälle mahdolliselle 30min sulatusvälille ei ole koskaan tapahtunut. Jumiutuminen johtuu siitä, että pumppu saa joltakin anturilta tiedon, että kenno ei sula sulatuksessa.
Siihen tiheälle sulatukselle jumittumiseen on joitakin teorioita olemassa, josta se jäätyvä eristehuopa on yksi ja kaikkein varteenotettavin. Vika ei koska lähellekään kaikkia pumppuja. Jotakin saattaa vaikuttaa, jos pumppu sellaisella paikalla, että sinne tuiskuttaa sisään lunta tms.
No hyvä jos näin on. Pitää toivoa, että kumpikaan itselleni tulevista koneista ei ole näitä ongelmatapauksia. Lupaan kyllä raportoida kokemukset, kunhan olen jonkin aikaa koneiden kanssa elänyt.
Meillä LN35 pelaa kans niinku pitää. Ei ole mihinkää kiertoon juminu. Alkuun kans pelkäsin, mutta totuus on pumppufoorumia tylsempi ja pöhisee vaan kuumaa ilman kikkailua :/
Hyvä näin! Toivotaan, että täälläkin kävisi samoin.