Joo toki, itsekin kaikenlaista olen testaillut ja mielelläni kuulen kyllä omien testiesi tuloksista.
Sen olen kyllä itse huomannut kun olen itse yrittänyt seurailla erilaisten kokeilujen vaikutusta Oomin sivuilta löytyvän tunnittaisen kokonaiskulutuksen mukaan, että ihan älyttömän vaikea tuollaisesta kokonaiskulutuksesta on arvioida yhtään mitään. Siihen kulutukseen kun vaikuttaa niin moni juttu (tyyliin jos yhtenä päivänä onkin mennyt lämmitykseen vähemmän sähköä niin onko silloin käytetty enemmän vettä, ajettu pesukoneita jne.), että varsinkin pienemmät muutokset hukkuvat älyttömän helposti kohinaan.
Esim. tässä omaa käppyrää elokuun alusta, sininen palkki vuorokauden kokonaisenergiankulutus, punainen käppyrä lämpötila
Matalat lukemat 3.-6.8. selittyy sillä, että oltiin reissussa. ILPit asennettiin syyskuun alussa. Kun tuota katsoo, niin loppujen lopuksi päivittäinen sähkönkulutus ei ihan hirveästi ole muuttunut ILPien asentamisen jälkeen, vaikka lämpötilat on tulleet alas reilusti.
Toki isommat jutut huomaa hyvin kulutuskäppyrää katsoo. Esim tässä sunnuntai 4.9. arvaatteko mitä tapahtui kuuden aikaan illalla?
Kyllä, sauna laitettiin lämpeämään, mutta unohdettiin mennä ajoissa ja sauna oli päällä suunnilleen tuplasti pidempään kuin tarpeen. Näkee kyllä hyvin, että ainakin jos ahkerasti saunoo niin kannattaa ehdottomasti yrittää optimoida kiukaan lämmitysaikaa, koska se tosiaan hörppii helposti yhtä paljon sähköä kuin pari tuntia myöhemmin päälle napsahtava lämminvesivaraaja.
Muttajoo, kunhan valokuitunen saa joku päivä aikaiseksi kytkeä netin kämpille ja saan pumput Wifin päähän niin saan toivottavasti itsekin tarkempaa dataa niiden käyttäytymisestä.