Tämä Kauppalehden artikkeli Otava-konsernista kuvannee melko hyvin suomalaisen mediakentän tilaa tällä hetkellä:
Itseäni harmittaa, että kannattava liiketoiminta näyttää vaativan Muropaketti tapauksen kaltaisia ratkaisuja eikä asiantuntevalle ja intohimoiselle tekemiselle anneta edes mahdollisuutta. Toimittajat työskentelevät esimerkiksi yhden lehden (tai sivuston) sijaan lehtiperheiden parissa. Ei liene ihmekään, että asiantuntijuus on välillä kadoksissa.
Journalistit ovat mielestäni ihan syystäkin vastustaneet muutoksia. Otavamediasta on vähennetty väkeä
yt-neuvotteluista päätellen melko paljon mutta samaan aikaan pitäisi tuottaa enemmän. Yhtälö on kaikessa yksinkertaisuudessaan toivoton ja Otavamedian slogan "sisältömedia" suorastaan karsea. Jonkinlaista herätystä tässä tarvittaisiin isossa mittakaavassa.
Onneksi tässä maassa on ainakin yksi Sampsa, joka taistelee median nykytrendejä vastaan. Ei haittaa, vaikka yksi nimeltä mainitsematon mediakonserni yrittää menoa vähän hidastaa. Kunhan vaan saadaan nuo Sysopin ympäripyöreät työpäivät vähän lyhyemmiksi

.