Hyvin menee Muropaketin/Murobbs puolella (keskustelua uutisista, artikkelista ja foorumista)

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ei jumalauta, huhu sitä huhu tätä.. Yllättäen mm. 1080Ti-jutuista ei tietoakaan, vaikka Sampsa väsäsi jo laadukkaan artikkelin. :kahvi:
Jos nyt ihan rehellisesti mietitään niin veikkaanpa että Nokian uudet puhelimet suomessa kiinnostaa n+1 kertaa enemmän kuin uusi näyttis. Näin niinkuin kokonaisuutena ja massana.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Pointtini lähinnä siinä, että siinä missä ennen uutisoitiin tiuhaan tahtiin raudasta, niin uutisointi on muuttunut helvetin mobiilipainotteiseksi ja mobiilivehkeisiin liittyviin huhuihin. Tokihan jokaiselle on jotakin, tästä syystä esim. itse en mitään mobiiliuutisointia seuraa kun aihepiiri ei kiinnosta pätkääkään, vaan nimenomaan sitä rautapuolta. :tup:
Juu näinhän se on.

Itsellä juurikin toistepäin, tosin tulee kyllä luettua rautajuttujakin vaikka sinällään mitään sen suurempaa mielenkiintoa niitä kohtaan ei ole.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
119
Jos nyt ihan rehellisesti mietitään niin veikkaanpa että Nokian uudet puhelimet suomessa kiinnostaa n+1 kertaa enemmän kuin uusi näyttis. Näin niinkuin kokonaisuutena ja massana.
Huhu: Suomalaisia kiinnostaa paljon enemmän uutisointi joissa on faktaa eikä pelkkää huhuun pohjautuvaa huhua.

Pitkässä juoksussa muropaketin ja io-techin lukijoita kiinnostaa tekniikan ja elektroniikan laadukas uutisointi, ja murossa laatu on laskenut kuin lehmän häntä.

Viime vuoden lopusta alkoi aidosti vituttamaan kun murossa joka toisen 'uutisen' otsikko oli muodossa "HUHU: [Insert Title]". Lisäksi artikkeleista paistaa se että niitä kopioidaan ulkomaisilta sivustoilta suomennettuna antamatta credittiä lähdesivustolle. Pessimismini on sen verran vahvaa että en ylläty ollenkaan jos joskus näkyy lontoota paikassa jossa selvästi kuuluisi olla suomea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Mä odotan että jo tänävuonna muropaketissa näemme otsikon: "... Etkä ikinä usko mitä sitten tapahtui!"
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
119
"Teknologiayhtiö AMD:ltä uskomaton tuotejulkistus prosessorimarkkinoilla!!"
Ryzen R5-sarja...
 

kgb

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
26
Ottaen huomioon, että muroon jääneet marttyyrit tuntuvat olevan kovin vahvasti sitä mieltä että IT-harrastus ja sitä myöten kaikki muukin tekninen keskustelu muuttui tarpeettomaksi siinä vaiheessa kun nämä jäärät lopettivat omat harrastelunsa joskus 10v sitten, niin en tuollaista kohderyhmäkategoriointia pitäisi kovinkaan suurena ylilyöntinä.

No, oli miten oli, muron tulevaisuus tuntuu olevan lähinnä YK:n mamuväännöissä ja lukemattomissa foliohattuketjuissa. Muro24 olisi kuvaavampi nimi sen toisen 24-päätteisen moderoimattoman trollipesäkkeen rinnalla.
tuntuu että suoli24 palstalla on asiantuntevampaa porukkaa ku murossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2
Moi kaikki kullanmurut! Minä siis tuon Muron ryzen-jutun kirjoitin.

Minusta tuo oli ihan asiallinen artikkeli. Ei yhtä kattava kuin Sampsalla, mutta ei puoliksikaan niin huono mitä olin pelännyt. Ja Tapio taitaa olla muuten Skrolli-lehden päätoimittaja, ei pelkkä kloonisoturi 'pahan Muropaketin valtakunnassa.' :p
Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 179
Kyllä tuon Ryzen testiartikkelin antoisin puoli oli kommenttiosio... Ihan kauheata kuraa, miten kehtaavat edes julkaista moista sontaa?
 
  • Tykkää
Reactions: kgb

kgb

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
26
Moi kaikki kullanmurut! Minä siis tuon Muron ryzen-jutun kirjoitin.



Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3
haluuks sää jonkun mitalin tästä vai?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 680
Maksaako Muro kirjoittajille minkäänlaista palkkaa?
Ainakin oli hyvä avaus. Sekä vähän selkeytti että kuinka näitä juttuja tehdään.

Siitä tulikin mieleen että koskas Sampsa rupeaa tekemään laadukkaita testejä tai artikkeleita joihinkin lehtiin tai muualle? :) Ei ole tullut aiemmin ajatus edes mieleen. Mutta io-tech on varmaankin se ykkönen, eli ehkä mitään juttuja ei tule.

io-games oli ainakin kiinnostavalta kuulostava idea :)
Sekä hyvä että Sampsa pääsi Otavamedian otteesta karkuun!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
Moi kaikki kullanmurut! Minä siis tuon Muron ryzen-jutun kirjoitin.

Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3
No tässäpä palautetta ja kehitysehdotus; aivan kuin tämä postauksesi, myös artikkeli oli todella raskas lukea.

Syy on tämä. Siinä oli lause. Ja sitten oli toinen lause. Jonka jälkeen tuli kolmas lause. Ne koskivat samaa asiaa. Pilkun käyttö opetetaan peruskoulussa. Myös sivulauseet opitaan peruskoulussa. Myös minulla tulee pilkkuvirheitä joskus. Sitä en kiellä. Mutta soljuvaa tekstiä on mukavampi lukea. Silloin se ei ole töksähtelevää.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 642
Moi kaikki kullanmurut! Minä siis tuon Muron ryzen-jutun kirjoitin.



Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3
Sen enempää kommentoimatta, tervetuloa Tapiolle tänne keskustelupalstalle.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
249
Moi kaikki kullanmurut! Minä siis tuon Muron ryzen-jutun kirjoitin.



Missään nimessä en väitä olevani Sampsan veroinen pc-tietäjä. Harvapa on. Kaikki kunnioitus Sampsalle tämän huikean elämäntyön ja mad leet skillzien takia.

Olen tosiaan yksi tietokonekulttuurilehti Skrollin perustajista. Meillä myös on täällä Io-techin forumilla oma nurkkamme, jossa lehden palauteketjut ovat. Skrolli tosin on labor of love -harraste, ei työtä. Se on myös paras homma, jossa olen koskaan ollut mukana.

Ammatillisesti olen kirjoittanut valtaosaan Suomen isommista tekniikkamedioista jotain, paitsi TM:ään. Bitissähän olin itseasiassa muutaman vuoden töissäkin ja kun Sampsa tuli aikanaan labraamme tekemään yhdessä Pekka Rousun kanssa kellotusennätyksiä nestetypellä olin seuraamassa proggista. Ei sikäli tunneta Sampsan kanssa sen paremmin.

Harmistuin kuullessani aikanaan, että Sampsan ja Muron sukset olivat menneet ristiin. Onneksi Sampsalla on nyt tämä varsin mainiolta vaikuttava sivusto, jolla jatkaa arvokasta työtään. Omalta kannaltani on sitä parempi mitä enemmän tietokoneita ja tietokonekulttuuria käsitteleviä julkaisuja on ja mitä laajemmalle tietokonerakkaus leviää. En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.

Osan nykyisen Muropaketin testeistä olen tosiaan tehnyt Kaby Lake -julkaisusta asti. Hauskaa puuhaa ja kivaa vaihtelua. Viime vuosien iltapäivälehtiuutisten jälkeen on mukavasti haastavaa kirjoittaa pc-asiaa taas sellaiselle yleisölle, joka ymmärtää aihetta. Jatketaan tästä.

<3
"En mä nyt hei oikeesti näistä mitään tiedä, älkää viittikö mä oon vaan töissä täällä". Itsekin sen myönsit, että kirjoitat moniin paikkoihin ja täten et voi olla minkään asian ammattilainen. Se kohdeyleisö, joka on prosessoriartikkeleista kiinnostunut, lukee varmasti sen ylivoimaisesti laadukkaamman artikkelin täältä. Yleensä tälläisilla markkinasegmenteillä se kohdeyleisö haluaa, että artikkelin kirjoittajan asiantuntemus on vähintään omalla tasolla tai mieluiten ylempänä, eikä alempana niin kuin Muron nykytoimituksella.

Ilmeisesti Muropaketin nykyinen strategia on asettautua hieman Iltalehden Digiä korkeammalle, mutta kuitenkin selvästi IO-techin alle. Julkaista korkeintaan keskinkertaisella asiantuntemuksella artikkeleita, täyttää klikkiquotat huhu-uutisilla ja io-techista plagioiduilla jutuilla.

Se, miksi Muron uutisten kirjoittana on nykyään 'Muropaketin toimitus' johtuu siitä, että eihän kukaan halua laittaa omaa nimeään lukiotyyliin "onhan tää nyt oikeesti Wikipediasta (=IO-techista), mut muutetaan vähän sanajärjestystä" plagioidun jutun alle. Ne jutut, mitkä ei ole täältä plagioitu, on varmaan jollain journalistiopiskelijoilla orjahintaan tai 'työharjoitteluna' teetettyä samaan tapaan kuin tv-sarjojen tekstitykset. Ja niissäkin näkyy toi "ihan sama, mä oon vaan toissä täällä" -asenne.

Yleisesti ottaen onnea matkaan Muropaketin nykyiselle toimitukselle tuon tulevan megahienon sisältömedianne kanssa. Jotain puhettahan siellä oli kirjoitusaiheiden laajentamiesta? Vastaavalla asiantuntemuksella tehtyjä pölynimuri- ja jääkaappitestejä odotellessa. :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 181
Tapio on ainoa inhimillisyyden ripe nykymurossa ja vaikuttaa vilpittömästi yrittävän parhaansa. Harmi että ajautui pimeälle puolelle. Koittakaa Samputin ja kumppanit saada Tapiokin tänne niin lähtee loputkin lukijat murosta. :)
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 758
En sinänsä näe miksi Murolle ja Io-techille ei olisi molemmilla paikkaansa Suomen mediakentällä ja toivon molemmille tahoille menestystä.
Mielenkiinnosta: minkälaiset "paikat" näet murolle ja io-techille? Samaa sisältöä kun ei tarvita kahta kertaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Mielenkiinnosta: minkälaiset "paikat" näet murolle ja io-techille? Samaa sisältöä kun ei tarvita kahta kertaa.
Tässä lainaan viestiä, minkä sisältö on helposti idioottimaisin asia, minkä olen lukenut vuonna 2017.

[patrick stewartin naamapalmu.jpg tähän]
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Mielenkiinnosta: minkälaiset "paikat" näet murolle ja io-techille? Samaa sisältöä kun ei tarvita kahta kertaa.
Ainakaan toistaiseksi Io-techillä ei vielä ole omaa peli (/elokuva/viihde) sivustoa, joten näkisin että ainakin Domella on vielä ihan oma paikkansa.

Tosin kysymys on muutenkin aika outo, oletko sitä mieltä että koska meillä on ilta-sanomat niin hesari on turha, koska "samaa sisältöä ei tarvita kahta kertaa"?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 758
Tässä lainaan viestiä, minkä sisältö on helposti idioottimaisin asia, minkä olen lukenut vuonna 2017.

[patrick stewartin naamapalmu.jpg tähän]
:kippis:

Ainakaan toistaiseksi Io-techillä ei vielä ole omaa peli (/elokuva/viihde) sivustoa, joten näkisin että ainakin Domella on vielä ihan oma paikkansa.

Tosin kysymys on muutenkin aika outo, oletko sitä mieltä että koska meillä on ilta-sanomat niin hesari on turha, koska "samaa sisältöä ei tarvita kahta kertaa"?
Kysymys oli tarkoitettu siis Thihille.

Usempi sivu ei ole turha, mutta kuulisin silti muron toimittajalta hänen näkemyksenä sivustojen asemasta toisiinsa. Tähän asti muro on ollut osaamisen tyyssija, mutta onko sen edes tarkoitus olla sitä enää jatkossa? Nykyisten mobiiliuutisten perusteella painopiste olisi huomattavan mobiili "diginatiivi" joka ei hardwarenäppiksellä snäppäile. Pelkästään terminologia kuulostaa jo siltä että siihen suuntaan ollaan menossa:
upload_2017-3-10_22-43-4.png

upload_2017-3-10_22-46-19.png


Mobiilitutkimus on Muropaketin toimituksen laatima, ja tuloksia käytetään Taskumuron kehittämiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 181
Käytätkö jotakin seuraavista:
1. Apps
2. Gamez
3. Muu, mikä? ________


Eli mitä tuolla nähtävästi tapahtuu on se, että on saatu tietoturvatalolta rahaa artikkeliin ja nyt koitetaan väkisin vääntää sillä käyttäjien ehdoilla määritetty tarve.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
:kippis:

Usempi sivu ei ole turha, mutta kuulisin silti muron toimittajalta hänen näkemyksenä sivustojen asemasta toisiinsa. Tähän asti muro on ollut osaamisen tyyssija, mutta onko sen edes tarkoitus olla sitä enää jatkossa?
Menetkö Citymarketin lihatiskille ulisemaan, että vitun Kesko saatana, minkälainen asema teillä on S-ryhmää vastaan mielestäsi? Palaute sisäfileen laadusta varmasti otettaisiin vastaan, mutta kaikki sitä korkeamman tason palaute korkeintaan välitettäisiin esimiehelle.

Miten kuvittelet, että joku (todennäköisesti) freelancerina artikkelia kirjoittava jamppa alkaisi ruotimaan ja vertailemaan kilpailevaa sivustoa sekä sitä, mikä palkan maksaa. :confused:

Noin yleisestikin tämän säikeen viimeaikaiset kirjoittelut vain vahvistavat sitä uskomusta, mikä joillakin on, että Murosta tänne vaihtoivat vaan mokuttajat ja vajakit. Kun täällä sisältö on jo selkeästi satakertaisesti parempaa, niin ei me tarvita tälläistä 0,001 aivosolun settiä enään.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 758
Menetkö Citymarketin lihatiskille ulisemaan, että vitun Kesko saatana, minkälainen asema teillä on S-ryhmää vastaan mielestäsi? Palaute sisäfileen laadusta varmasti otettaisiin vastaan, mutta kaikki sitä korkeamman tason palaute korkeintaan välitettäisiin esimiehelle.

Miten kuvittelet, että joku (todennäköisesti) freelancerina artikkelia kirjoittava jamppa alkaisi ruotimaan ja vertailemaan kilpailevaa sivustoa sekä sitä, mikä palkan maksaa. :confused:

Noin yleisestikin tämän säikeen viimeaikaiset kirjoittelut vain vahvistavat sitä uskomusta, mikä joillakin on, että Murosta tänne vaihtoivat vaan mokuttajat ja vajakit. Kun täällä sisältö on jo selkeästi satakertaisesti parempaa, niin ei me tarvita tälläistä 0,001 aivosolun settiä enään.
:bored:
:kippis:
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
119
Tässä lainaan viestiä, minkä sisältö on helposti idioottimaisin asia, minkä olen lukenut vuonna 2017.

[patrick stewartin naamapalmu.jpg tähän]
Enpä minäkään hoksaa miten kahdelle samanlaiselle sivustolle löytyy tilaa (käyttäjiä / lukijoita) kun otetaan huomioon suomen väkiluku, josta ehkä 10% kiinnostaa hardware ja elektroniikka enemmän kuin se surullisenkuuluisa kilo paskaa. Muropaketti ja io-tech voivat toki elää rinnakkain, mutta niiden kohdeyleisö tuskin voi olla sama. Hyvin paljon kertoo jo se että muropaketin hardwaresta enemmän tietävät, ja sille enemmän omistautuneemmat jättäytyvät sieltä pois ja kasaavat yhteisönsä uusiksi uuden nimen alle.

Hesari ja IS vertaus nyt ei aivan osunut yhteen, sillä kumpaakin luetaan eri syistä. Ei kai kukaan hae jostain IS.fi:stä uutisiaan :rofl:
Samat hardware uutiset on luettavissa ulkomaisilta sivustoilta, ja useimmat tämän foorumin käyttäjistä varmasti niin tekevätkin.

Sisäinen pessimistini ei yllättyisi ollenkaan jos Muropaketin tulevaisuudessa on pelkkää sisältömarkkinointia [MAINOKSEN ESTO-OHJELMA HAVAITTU, DISABLOI OHJELMA JA LATAA SIVU UUDELLEEN]-mausteella. :wtf:
 
Viimeksi muokattu:

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 400
Aika säälittävää tuo Muropaketin toiminta, kun herkkänahkaiset toimittajat roikkuvat muilla foorumeilla puolustelemassa sisällön heikkoa tasoa ja MuroBBS modet stalkkaavat entisiä käyttäjiä IO-techin puolella.

Ikinä en ole aikaisemmin vastaavaa nähnyt.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 922
Aika säälittävää tuo Muropaketin toiminta, kun herkkänahkaiset toimittajat roikkuvat muilla foorumeilla puolustelemassa sisällön heikkoa tasoa ja MuroBBS modet stalkkaavat entisiä käyttäjiä IO-techin puolella.

Ikinä en ole aikaisemmin vastaavaa nähnyt.
Tuota, ihmisiä hekin ovat. Se että esim. Sampsa Kurri olisi tehnyt päälle 10 vuotta uutisia Muropaketille ei tarkoita etteikö hän olisi voinut lukea, seurata ja keskustella muillakin foorumeilla (Sampsa nyt vain esimerkkinä) paitsi admineiden, artikkelien tekijöiden kuin myöskin ihan ns. foorumin tavallisten käyttäjien kesken.

Ei se minusta mitenkään säälittävää ole vaan normaalia ihmisten käytöstä ja jopa ihailtavaa ettei istuta yksin jossain norsunluutornissa ja lueta vain sitä yhtä, ainoata ja oikeaa (omaa) mediaa missä myös ollaan töissä.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 305
En oikein tiedä mitä muuta tilanteesta voisi odottaa, kun mielestäni Muroa fleimataan täällä aika huolella niin kai ihmisillä on oikeus vastata kritiikkiin. Ottaen huomioon kaiken esitetyn kritiikin ja viestien poistot / muuttamiset epäasiallisiksi Murossa niin en nyt hirveästi ihmettele että tällainen vastakkainasettelu on syntynyt.

Joskus 15 vuotta sitten olin ylläpitäjänä eräällä Euroopan pelisivustolla jossa oli aktiiviset foorumit sekä muutaman pelin KV rankin ladderit. Kun homma ei siellä kehittynyt ja yhteisö alkoi vaatimaan asioita joita perustajat eivät halunneet toteuttaa, niin lähdettiin ydinporukalla tekemään uutta parempaa sivustoa. Ihan hirveä myrskyhän siitä nousi ja yhtäläisyyksiä tähän tilanteeseen oli paljon niin yhteisön kuin ylläpidon toimesta.

Kuten todettu, niin on mielestäni hienoa että tullaan keskustelemaan ja kommentoimaan vaikkakin eri sivustolle, eikä siis vain piilouduta anonyymin nimimerkin taakse.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 642
Pidetään keskustelu asialinjalla ja Muropaketin nykyiset kirjoittajat @Thihi ja @inf ja moderaattorit ovat tervetulleita kirjoittelemaan tänne.

Vaikka luonnollisesti vastakkainasettelu on varmasti tässä aluksi kaikken kovimmillaan niin eiköhän se ajan myötä rauhoitu.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 326
Tästä Muropaketin jatkuvasta dissaamisesta tulee jotenkin mieleen nörttiversio avioerokriisistä. Entinen rakas onkin nykyään se sikamainen exä, paitsi että tässä on kyse nettisaitista.

Muropaketin linjasta huomaa, että toimittajilla ei ole asiaan erityistä intohimoa. Juttuihin eksyy helpommin asiavirheitä, ja artikkeleita tehdään ilmeisesti suunnilleen normaalin päivätyön tahdissa. Vaan joo, jos tasoon ei ole tyytyväinen, ei niitä juttuja tarvitse lukea. Minun on tietysti helppo sanoa näin, koska minulle Muropaketti ei ole koskaan ollut rakas. Itse käyn siellä lukemassa juttuja satunnaisesti, mikäli amppareista pomppaa esiin mielenkiintoinen otsikko.
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Aika säälittävää tuo Muropaketin toiminta, kun herkkänahkaiset toimittajat roikkuvat muilla foorumeilla puolustelemassa sisällön heikkoa tasoa ja MuroBBS modet stalkkaavat entisiä käyttäjiä IO-techin puolella.

Ikinä en ole aikaisemmin vastaavaa nähnyt.
Niin, kyllähän se niinpäin on suomalaisella perusfoorumilla että adminit ja modet piilottelevat normikäyttäjien ulottumattomissa ja tuntuvat olevan lähinnä mystisiä satuolentoja, kuten muropaketti tekee nyt. Asteikon ääripäässä on melkein vapaamuurareihin verrattavissa olevia järjestöjä ja rinkejä foorumialueineen, joihin kaikkein syvimpiin rinkeihin on pääsy vain tyyliin parilla alkup. adminilla, (on nähty sellaistakin lapsellista kikkailua) sitten asteikon toinen pää on esim. Io-tech täysin vapaalla ja avoimella toiminnalla ilman mitään piilotteluita. Ihmiset lukevat myös muita foorumeita - ei vain yhtä.

On omituista että jos muron pari jannua tekee asiat normaalisti, se on sinusta "säälittävää" ja saa aikaan noin voimakkan shokkireaktion. Foorumeita nämä vain on ja vähät ihmiset tuntevat kaikki toisensa ja kommentoivat ja kirjoittelevat muillekkin saiteille -ei mikään ääretön avaruus. ;)

Aika omituinen kommentti niin ikään, että kahdelle rautasivustolle ei olisi Suomessa tilaa, kun näköjään osapuilleen 90% Io-Techin porukkaa käy välittömästi lukemassa Muron prossuartikkelit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 680
Itse käyn harvemmin io-tech:in etusivullakaan. Täältä BBS puolelta kumminkin näkee myös uudet uutiset kun niitä tulee.

Murossa vain se keskustelupalsta taitaa olla kohtalaisen kuollut? Ei ole tullut ainakaan käytyä kun moderaattorit bannivat tunnuksen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 284
Tästä Muropaketin jatkuvasta dissaamisesta tulee jotenkin mieleen nörttiversio avioerokriisistä. Entinen rakas onkin nykyään se sikamainen exä, paitsi että tässä on kyse nettisaitista.

Muropaketin linjasta huomaa, että toimittajilla ei ole asiaan erityistä intohimoa. Juttuihin eksyy helpommin asiavirheitä, ja artikkeleita tehdään ilmeisesti suunnilleen normaalin päivätyön tahdissa. Vaan joo, jos tasoon ei ole tyytyväinen, ei niitä juttuja tarvitse lukea. Minun on tietysti helppo sanoa näin, koska minulle Muropaketti ei ole koskaan ollut rakas. Itse käyn siellä lukemassa juttuja satunnaisesti, mikäli amppareista pomppaa esiin mielenkiintoinen otsikko.
Juurikin näin. Suhteellisuudentaju ja järki tuntuu lentäneen osalla romukoppaan...

Berschewsky ei vaikuta varsinaiselta rauta-asiantuntijalta, mutta yrittää kuitenkin asiallisesti ja jutut julkaistaan omalla nimellä. Muu porukka on sitten 100% "mä oon täällä vaa töissä" asenteella ja julkaisee "uutisia" useita eri henkilöitä (joiden nimiä lukijat eivät tiedä) kokoavan nimimerkin takaa. Ei nyt varsinaisesti voi kuitenkaan Tapion kaltaista pitkän linjan toimijaa syyttää siitä, että jos tällä alalla tässä maassa löytyy vapaa pesti, että siihen hakee, vaikka olisikin sitten otavapaketti työnantajana. Ja mieshän myöntää jopa, että tekisi kaikista mieluiten skrollin kaltaista projektia, jos siitä vain rahaa saisi. Eli hän on enemmänkin tietokonekulttuurin ja ehkä softan asiantuntija kuin varsinaisen raudan. Mutta kun vain harva kulttuurilla itseään elättää, niin on tehtävä myös enemmän tai vähemmän löyhästi kulttuuriin liittyviä "oikeita töitä" siinä ohessa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mielenkiinnosta: minkälaiset "paikat" näet murolle ja io-techille? Samaa sisältöä kun ei tarvita kahta kertaa.
Eikö tässä nyt sitten periaatteessa saman voisi sanoa mobiili.fi:lle tai monille muilla myös mobiilipuolesta kirjoittavaa sivustoa. En ihan suoraan ymmärrä tätä "tää yks sivu kirjottaa tästä jo niin ei tarvita toista" ja ettei ihmiset voisi lukea useampaa sivustoa. Kyllähän itsekin seuraan näiden (io:n ja muron lisäksi) vielä 3-4 muuta sivustoa/foorumia. Jokaiselle löytyy se oma näkökanta asioihin.

Aika säälittävää tuo Muropaketin toiminta, kun herkkänahkaiset toimittajat roikkuvat muilla foorumeilla puolustelemassa sisällön heikkoa tasoa ja MuroBBS modet stalkkaavat entisiä käyttäjiä IO-techin puolella.

Ikinä en ole aikaisemmin vastaavaa nähnyt.
Sama homma tässä kuin yllä. Onko se jotenkin kiellettyä seurata useampaa foorumia/sivustoa jos sattuu että kirjoittaa jollekin toiselle sivulle.

En nyt nää tässäkään ketjussa kovinkaan montaa "muron kirjoittajaa puolustamassa". Tietysti joku muu voi nähdä asiat toisin ja se hänelle sallitakoon.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Muu porukka on sitten 100% "mä oon täällä vaa töissä" asenteella ja julkaisee "uutisia" useita eri henkilöitä (joiden nimiä lukijat eivät tiedä) kokoavan nimimerkin takaa.
Kommentoin tähän vielä sen verran että omat artikkelini julkaistaan myös omalla nimelläni eikä minkään yleisen nimimerkin takaa :) Tosin omat artikkelini löytyvät ainoastaan mobiilipuolelta/TaskuMuron puolelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Juurikin näin. Suhteellisuudentaju ja järki tuntuu lentäneen osalla romukoppaan...

Berschewsky ei vaikuta varsinaiselta rauta-asiantuntijalta, mutta yrittää kuitenkin asiallisesti ja jutut julkaistaan omalla nimellä. Muu porukka on sitten 100% "mä oon täällä vaa töissä" asenteella ja julkaisee "uutisia" useita eri henkilöitä (joiden nimiä lukijat eivät tiedä) kokoavan nimimerkin takaa. Ei nyt varsinaisesti voi kuitenkaan Tapion kaltaista pitkän linjan toimijaa syyttää siitä, että jos tällä alalla tässä maassa löytyy vapaa pesti, että siihen hakee, vaikka olisikin sitten otavapaketti työnantajana. Ja mieshän myöntää jopa, että tekisi kaikista mieluiten skrollin kaltaista projektia, jos siitä vain rahaa saisi. Eli hän on enemmänkin tietokonekulttuurin ja ehkä softan asiantuntija kuin varsinaisen raudan. Mutta kun vain harva kulttuurilla itseään elättää, niin on tehtävä myös enemmän tai vähemmän löyhästi kulttuuriin liittyviä "oikeita töitä" siinä ohessa.
Nostan hattua ja kumarran. Tiivistit hienosti.

Lisäksi: Ei meille Tapion ja allekirjoittaneen kaltaisille freelancereille loputtomasti ole Suomessa työnsarkaa. Sitä tehdään mitä saa ja mistä joku sattuu vielä maksamaankin. Se on usein ristiriidassa sen kanssa mitä ja minne ihan oikeasti haluaisi tehdä.
"Oikeista töistä": Toimittajan ammattiin kuuluu myös se, että ollaan valmiita kirjoittamaan monipuolisesti, myös sellaisista asioista, joita ei tunne. Silloin niistä otetaan selvää, opetellaan. Mutta kun aikaa on tietyn verran, palkkio ennalta määrätty ja deadline lähestyy, niin ei taustoitukseen ja jutuntekoon voi loputtomasti tunteja upottaa. Läheskään aina ei siten voi tehdä täydellistä jälkeä, edes verkkoympäristössä. Sopivan tasapainon löytäminen onkin tämän alan ainainen perusongelma, ja harvemmin siinä onnistutaan kaikkia tyydyttävällä tavalla. "Riittävän hyvällä" saattaa päästä tuntipalkalle, "nyt se on täydellinen, taustoitettu ja virhetarkistettu kolmeen kertaan" ei.
Lisäksi2: Tapio on todella kaukana aiemmin väitetystä "herkkänahkaiset toimittajat" -kategoriasta. En minä nyt vain näe mitä herkkänahkaista siinä on, että seuraa eri foorumeja ja osallistuu keskusteluun asiallisesti.

-jok
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 210
Tämä Kauppalehden artikkeli Otava-konsernista kuvannee melko hyvin suomalaisen mediakentän tilaa tällä hetkellä:
Itseäni harmittaa, että kannattava liiketoiminta näyttää vaativan Muropaketti tapauksen kaltaisia ratkaisuja eikä asiantuntevalle ja intohimoiselle tekemiselle anneta edes mahdollisuutta. Toimittajat työskentelevät esimerkiksi yhden lehden (tai sivuston) sijaan lehtiperheiden parissa. Ei liene ihmekään, että asiantuntijuus on välillä kadoksissa.

Journalistit ovat mielestäni ihan syystäkin vastustaneet muutoksia. Otavamediasta on vähennetty väkeä yt-neuvotteluista päätellen melko paljon mutta samaan aikaan pitäisi tuottaa enemmän. Yhtälö on kaikessa yksinkertaisuudessaan toivoton ja Otavamedian slogan "sisältömedia" suorastaan karsea. Jonkinlaista herätystä tässä tarvittaisiin isossa mittakaavassa.

Onneksi tässä maassa on ainakin yksi Sampsa, joka taistelee median nykytrendejä vastaan. Ei haittaa, vaikka yksi nimeltä mainitsematon mediakonserni yrittää menoa vähän hidastaa. Kunhan vaan saadaan nuo Sysopin ympäripyöreät työpäivät vähän lyhyemmiksi :confused2:.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 215
Tämä Kauppalehden artikkeli Otava-konsernista kuvannee melko hyvin suomalaisen mediakentän tilaa tällä hetkellä:
Itseäni harmittaa, että kannattava liiketoiminta näyttää vaativan Muropaketti tapauksen kaltaisia ratkaisuja eikä asiantuntevalle ja intohimoiselle tekemiselle anneta edes mahdollisuutta. Toimittajat työskentelevät esimerkiksi yhden lehden (tai sivuston) sijaan lehtiperheiden parissa. Ei liene ihmekään, että asiantuntijuus on välillä kadoksissa.

Journalistit ovat mielestäni ihan syystäkin vastustaneet muutoksia. Otavamediasta on vähennetty väkeä yt-neuvotteluista päätellen melko paljon mutta samaan aikaan pitäisi tuottaa enemmän. Yhtälö on kaikessa yksinkertaisuudessaan toivoton ja Otavamedian slogan "sisältömedia" suorastaan karsea. Jonkinlaista herätystä tässä tarvittaisiin isossa mittakaavassa.

Onneksi tässä maassa on ainakin yksi Sampsa, joka taistelee median nykytrendejä vastaan. Ei haittaa, vaikka yksi nimeltä mainitsematon mediakonserni yrittää menoa vähän hidastaa. Kunhan vaan saadaan nuo Sysopin ympäripyöreät työpäivät vähän lyhyemmiksi :confused2:.
Ilmeisesti Otava yrittää muropaketin kanssa tehdä samaa kuin se on tehnyt muiden nettipalveluidensa kanssa, eli kulut kuriin ja sitten pikkuhiljaa hakemaan sitä voittoa. Sen takiahan noita sivustoja ostetaan, että niistä saataisiin voittoa. Toiset firmat osaa sen tuoton löytää paremmin kuin toiset, ja Otavan track record on kyllä aika hyvä.

En tiedä paljonko Sampsan firman laskutus oli vuodessa muron osalta (ja eihän sitä tiedä kuin Sampsa ja Otava) mutta ilmeisesti sen verran paljon, että Otava laski pitkässä juoksussa voittavansa jos alkaa sisältöä tuottamaan halvemmalla.

Se tiedetään varmaan vasta vuosien päästä onnistuiko muron muutos ja tuottaako se Otavalle hyvin. Otava tosin on täysin yksityisesti omistettu, eli kovin tarkkaa tietoa sieltä tuskin koskaan saadaan pihalle. Ellei sitten joskus listaudu pörssiin, jolloin yksittäistenkin sivustojen tuotto kerrottaneen julkisesti. Mutta mitään tarvetta lisärahalle tai omistuspohjan kasvattamiselle Otavalla tuskin on, joten en usko sen listautuvan.

Ja mitenkään automaattisestihan se ei ole huonoa kehitystä, että siirrytään laajempaan pohjaan niin juttujen tekemisessä, kuin niiden jakelussa eri sivustoilla ja palveluissa. Ja vaikka tämä ei suoraan vertaudu nettipalveluihin, niin esim. paikallislehtien Lännen media (Lännen Media) on juuri tuollainen taho, josta tulee juttuja kaikille yhteenliittymän lehdille ja samaa journalistista työtä ei tarvitse jokaisessa lehdessä tehdä erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 210
Ja mitenkään automaattisestihan se ei ole huonoa kehitystä, että siirrytään laajempaan pohjaan niin juttujen tekemisessä, kuin niiden jakelussa eri sivustoilla ja palveluissa. Ja vaikka tämä ei suoraan vertaudu nettipalveluihin, niin esim. paikallislehtien Lännen media (Lännen Media) on juuri tuollainen taho, josta tulee juttuja kaikille yhteenliittymän lehdille ja samaa journalistista työtä ei tarvitse jokaisessa lehdessä tehdä erikseen.
Tässä taitaa kuitenkin olla sellainen perustavanlaatuinen ero, että Lännen Median kaltaisessa yhteenliittymässä yksi kirjoittaja tuottaa asiallista tekstiä yhden jutun tiimoilta kaikkien käytettäväksi mutta Otavan konseptissa sama kirjoittaja kirjoittaa mahdollisesti tusinan verran juttuja useaan eri mediaan (enemmän vähemmällä).
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tässä taitaa kuitenkin olla sellainen perustavanlaatuinen ero, että Lännen Median kaltaisessa yhteenliittymässä yksi kirjoittaja tuottaa asiallista tekstiä yhden jutun tiimoilta kaikkien käytettäväksi mutta Otavan konseptissa sama kirjoittaja kirjoittaa mahdollisesti tusinan verran juttuja useaan eri mediaan (enemmän vähemmällä).
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että Ampparit Oy (joka muron omistaa) on kuitenkin erillinen osa sitä suurempaa Otavamediaa (sillä oli jopa joku ihan oma nimensäkin millä tuota pyöritetään mutta enpä kyllä nyt muista).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 215
Tässä taitaa kuitenkin olla sellainen perustavanlaatuinen ero, että Lännen Median kaltaisessa yhteenliittymässä yksi kirjoittaja tuottaa asiallista tekstiä yhden jutun tiimoilta kaikkien käytettäväksi mutta Otavan konseptissa sama kirjoittaja kirjoittaa mahdollisesti tusinan verran juttuja useaan eri mediaan (enemmän vähemmällä).
Luulisi Otavalla olevan kuitenkin tarkoituksena tai suuntana sellainen, jossa yksi toimittaja tekee laajan jutun jota voi sitten muokattuna käyttää useammassa mediassa ja luultavammin myöskin ostaa tulevaisuudessa juttuja ulkomailta ja suomennuttaa ne omiin kotimaisiin medioihinsa. Eli tuskin Otavan laajentuminen netin suuntaan oli vain tässä nettix + ampparit kuviossa, vaan eiköhän se vielä kasva se sivustojen määrä.

Muron osaltahan me emme vielä tiedä miten tuo onnistuu, koska ollaan vasta uuden mallisen muron alkutaipaleella ja emme tiedä millainen murosta tulee (tietääko Otavakaan vielä). Murosssahan ilmeisesti ison osa sisällöstä tuotti yksi ja sama taho (Sampsan firma) joka sitten mahdollisesti oli niin kallis(?), ettei se mahtunut tulevan ja voittoa tuottavan muron valikoimaan.

Haastava tilanne tosiaan varmaan Otavallakin, kun kerralla lähti kaikki osaaminen pois talosta Sampsan firman myötä.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 023
Nyt menee jo aika paljon offtopiciksi, mutta menköön.

Viime aikoina on alkanut tuntua, että Tekniikan maailmallekkin on tapahtunut jotain. Kaikki autoihin ja autoiluun liittyvä on kyllä tehty edelleenkin ammattimaisesti, mutta lähes kaikessa muussa taso on sitten laskenut. En tiedä onko näin ollut aina, mutta viimeaikoina olen alkanut panna tällaista merkille. Lähes kaikki viihde-elektroniikkaan ja tietotekniikkaan liittyvä sisältö on paperin ohutta ja suurin osa artikkeleista muistuttaa lähinnä maksettuja mainoksia. Harri Slip(?) tekee tässä poikkeuksen. Hän sentään tuntuu jostain jotain ymmärtävän. Myös tiedejutut ovat aivan täyttä tuubaa esimerkkinä uusimman numeron aikamatkustus-artikkeli, joka oli kyllä jo pohjanoteeraus.

Hyvin kyllä istuu Otavan nykylinjaan tämä. Murossakin on nykyään nähtävillä samanlainen välinpitämättömyys ja kunnianhimon puute. Ne kaverit joilla on omistautuneisuutta ja kunnianhimoa vaihtavat hyvin äkkiä maisemaa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 642
Nyt menee jo aika paljon offtopiciksi, mutta menköön.

Viime aikoina on alkanut tuntua, että Tekniikan maailmallekkin on tapahtunut jotain. Kaikki autoihin ja autoiluun liittyvä on kyllä tehty edelleenkin ammattimaisesti, mutta lähes kaikessa muussa taso on sitten laskenut. En tiedä onko näin ollut aina, mutta viimeaikoina olen alkanut panna tällaista merkille. Lähes kaikki viihde-elektroniikkaan ja tietotekniikkaan liittyvä sisältö on paperin ohutta ja suurin osa artikkeleista muistuttaa lähinnä maksettuja mainoksia. Harri Slip(?) tekee tässä poikkeuksen. Hän sentään tuntuu jostain jotain ymmärtävän. Myös tiedejutut ovat aivan täyttä tuubaa esimerkkinä uusimman numeron aikamatkustus-artikkeli, joka oli kyllä jo pohjanoteeraus.

Hyvin kyllä istuu Otavan nykylinjaan tämä. Murossakin on nykyään nähtävillä samanlainen välinpitämättömyys ja kunnianhimon puute. Ne kaverit joilla on omistautuneisuutta ja kunnianhimoa vaihtavat hyvin äkkiä maisemaa.
Päätoimittaja Reijo Ruokanen jättää Talouselämän, siirtyy Tekniikan Maailman päätoimittajaksi

 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Että sellasta. Tämähän meni ihan naurettavaksi kyllä amppareiden puolelta. :dead:

Siis otavamedian puolelta. Otava sen ampparit omistaa. Ja määrää mitä tehdään.

En ollutkaan tietoinen että joku yksi Reenpään suku on tuon Otavan omistajia ollut 1800 luvulta asti. Ei varmaankaan ole ampparit ensimmäinen kerta kun tuo firma tekee vastaavia juttuja. Paljonkohan jotain propagandaa on levitetty jo 100+ vuoden ajan maapallon tyhmimmille kansalaisille ja läpi menee kaikki, jos se on painettua tekstiä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 710
Viestejä
4 277 070
Jäsenet
71 521
Uusin jäsen
Juhaerland

Hinta.fi

Ylös Bottom