Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Rupeaa 250 tkm olemaan mittarissa, 1.6 CRDi moottori eikä jakopäälle ole varmasti aiemmin tehty mitään.

Ei se oireile vielä minun nähdäkseni, mutta koen parhaaksi tehdä jakopääremontin näillä kilometreillä ja ennen kuin tulee ongelmia.
Jos taas meinasit sitä, että paljonko on suositeltu vaihtoväli niin sitä en osaa sanoa. Teoriassa ketjulla oleva jakopää voi kestää auton koko iän, mutta ei nekään ikuisia ole, joko ketjuu venyy tai kiristimet kuluu.

Oli myös ajatus puhdistaa imusarja, kaasuläppä ja imuventtiilit sekä EGR kun ne on varmasti melkoisessa karstassa jo.

Eli moottorihuoltoa normaali huoltojen lisäksi, jolla toivon mukaan saa vanhalle vielä reilusti lisää kilometrejä.
juu, omalla 235tkm 1,6 bensa ei ole myöskään jakopäälle tehty mitään.
 
juu, omalla 235tkm 1,6 bensa ei ole myöskään jakopäälle tehty mitään.

Mikä moottorikoodi? Bensakoneet ja isompi kaksilitrainen diesel on tietääkseni hihnalla, tuo 1.6 diesel on poikkeus, siinä on ketju.
Ainakin 2007 - 2012 sarjassa.

Suosittaisin vahvasti remmin vaihtoa kyllä :)
Jakohihnan tyypillinen vaihtoväli on 150 tkm.
 
Mikä moottorikoodi? Bensakoneet ja isompi kaksilitrainen diesel on tietääkseni hihnalla, tuo 1.6 diesel on poikkeus, siinä on ketju.
Ainakin 2007 - 2012 sarjassa.

Suosittaisin vahvasti remmin vaihtoa kyllä :)
Jakohihnan tyypillinen vaihtoväli on 150 tkm.
Hyundai G4FC ketjulla on kone
 
Mikä moottorikoodi? Bensakoneet ja isompi kaksilitrainen diesel on tietääkseni hihnalla, tuo 1.6 diesel on poikkeus, siinä on ketju.
Ainakin 2007 - 2012 sarjassa.

Suosittaisin vahvasti remmin vaihtoa kyllä :)
Jakohihnan tyypillinen vaihtoväli on 150 tkm.
Ykkös koppaisessa Ceed 1.6 bensakoneessa on ketju,ei ole omaankaan tarvinnut koskea 215 tkm ajettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 047
Viestejä
4 876 379
Jäsenet
78 760
Uusin jäsen
Triple.T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom