No niin nyt on Kian jakopää tehty,
Dolz SKCH081 jakoketjusarjalla.
Osat vaikutti laadukkailta ja olivat oikeat, lukuun ottamatta kampiakselin jakokopan stefaa, joka oli täysin eri kokoa ja erilainen kuin originaali, liekö pakkausvirhe tai sitten moottorin varianteissa on eroja tuon osalta.
Tuo on siinä mielessä erikoinen, että öljypumppu on kiinni jakokopassa - kampuran ketjupyörän olakkeessa on hahlot, jotka vastaa öljypumpun aukkoon ja se pyörii sitä kautta.
Mutta siis ainakin tällä haavaa Dolzin jakoketjusarjalle thumbs up, lopullinen todellisuus tietysti selviää tulevaisuudessa vasta, mutta jospa tuo kestäisi auton loppuiän.
Kyseessä siis 2012 Kia Ceed, D4FB 1.6 CRDi moottorilla (VGT DPF, 84 kW).
Pari kuvaa vielä:
E: muutkin työhön liittyneet osat oli ok, mm. Elringin tiivistesarjat. Suuttimien tiivisteet piti kaivella yksi kerrallaan OE numerojen perusteella, nekin ok (Elring, Bosch, Kia original).
En ainakaan varmuudella yhdestäkään suuttimien tiivistesarjasta löytänyt tietoa, ovatko juuri tälle moottorille sopivat.