Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
BTA pyörännapa oli pettymys Toyotassa. Kesti pari vuotta ja kymppitonnin kilometreinä, kunnes laakerit hajalla. Toinen puoli vielä menettelee, mutta taidan vaihtaa senkin samalla.

Hyvin oli kyllä ruostunut ja lekaa sai näyttää, mutta niin se paljas teräs tekee -> asennusrasvaa väliin ensi kerralla:
1759846661824.png
Bilteman pyörännavat olivat kuitenkin ennätys. Asennettaessa vielä ok, mutta 50 km ajo katsastukseen ja hylky väljyydestä! Nyt en enää ihmettele, miksi Bilteman omat maksoi 30 € ja merkkiosat 300 €. Bilteman navat lämpeni jo matkalla, ja epäilin jarrujen laahausta, muttei ne olleet päällä.

Näitä koteloituja napakasetteja ei saa edes kiristettyä tai rasvattua. Jos jotain hyvää, niin nyt ruoste ei pitäisi häiritä :)

Muok. Näissä Bilteman pyörännavoissa ei lukenut oikeaa valmistajaa. Osa Bilteman varaosista on jopa merkkiosaa, joten kannattaa avata pakkauksia, jos mahdollista. Esim. KYB:in iskareita on tullut.
 
Viimeksi muokattu:
CORTECO alatukivarsi oli aika huonoa laatua. n. 3kk/10tkm kesti: alapallonivel väljä sekä etummainen pusla/hela kolahtelee auton painon ollessa päällä, renkaat ilmassa ei mitään oiretta siinä.
Autona ford focus 2009.
 
VAICO kytkimen pääsylinteri on huono. Jo heti aluksi huomasi, että alkuperäiseen sylinteriin verrattuna tuossa on liikeradan alussa tyhjä kohta, mikä toi halvan fiiliksen. Siihen vielä tottui, mutta sylinteri alkaa narisemaan lämmetessään ja on varmistettu, ettei ääni tule itse polkimesta tai muualta kytkinjärjestelmästä. Merkkiliikkeestä aito Skodan pääsylinteri tulossa tilalle...
 
Bilteman pyörännavat olivat kuitenkin ennätys. Asennettaessa vielä ok, mutta 50 km ajo katsastukseen ja hylky väljyydestä! Nyt en enää ihmettele, miksi Bilteman omat maksoi 30 € ja merkkiosat 300 €. Bilteman navat lämpeni jo matkalla, ja epäilin jarrujen laahausta, muttei ne olleet päällä.

Näitä koteloituja napakasetteja ei saa edes kiristettyä tai rasvattua. Jos jotain hyvää, niin nyt ruoste ei pitäisi häiritä :)

Muok. Näissä Bilteman pyörännavoissa ei lukenut oikeaa valmistajaa. Osa Bilteman varaosista on jopa merkkiosaa, joten kannattaa avata pakkauksia, jos mahdollista. Esim. KYB:in iskareita on tullut.
Itse ostin aikanaan pyöränavan rehellisesti kiinasta, maksoi 50€ kun alkuperäinen maksoi sen 350€.


Ajelin 6v ja 100tkm ilman ongelmia.

Noi napakasetit on helppo vaihtaa, se on 30min ja vaihdettu.
 
Itse ostin aikanaan pyöränavan rehellisesti kiinasta, maksoi 50€ kun alkuperäinen maksoi sen 350€.


Ajelin 6v ja 100tkm ilman ongelmia.

Noi napakasetit on helppo vaihtaa, se on 30min ja vaihdettu.
Kiinastahan ne kaikki tulevat. Eikä siinä mitään, mutta kun osien laatu vaihtelee siellä kuin yö ja päivä. Yleensä merkkiosilla on edes jotain laadunvalvontaa. Se kun maksaa, oli valmistus sitten Kiinassa tai länsimaissa.

Itse en kyllä saa napakasettia puoleentuntiin vaihdettua. Ehkä, jos kaikki osat ovat uutta, mutta ruostuneet pultit ja käsijarrunkenkien purku sekä kasaus ottaa aikaa. Ja jos haluaa uudelleenkäyttää vanhat osat (mm. jarrukilvet) niin purkaessa pitää olla tosi varovainen, ettei hajota.
Ruostuneet pultit ovat siitä inhottavia, kun kanta syöpyy välikokoon ja ja alkuperäisellä avainkoolla nulvaa kannan.
No onneksi ei tarvitse työkseen korjata vanhoja autoja.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinastahan ne kaikki tulevat. Eikä siinä mitään, mutta kun osien laatu vaihtelee siellä kuin yö ja päivä. Yleensä merkkiosilla on edes jotain laadunvalvontaa. Se kun maksaa, oli valmistus sitten Kiinassa tai länsimaissa.

Itse en kyllä saa napakasettia puoleentuntiin vaihdettua. Ehkä, jos kaikki osat ovat uutta, mutta ruostuneet pultit ja käsijarrunkenkien purku sekä kasaus ottaa aikaa. Ja jos haluaa uudelleenkäyttää vanhat osat (mm. jarrukilvet) niin purkaessa pitää olla tosi varovainen, ettei hajota.
Ruostuneet pultit ovat siitä inhottavia, kun kanta syöpyy välikokoon ja ja alkuperäisellä avainkoolla nulvaa kannan.
No onneksi ei tarvitse työkseen korjata vanhoja autoja.

Ei tule kaikki kiinasta. Esim rheinmetall on iso valmistaja saksassa. Sitä vaan harvoin tietää mistään että on saanut tuolla alihankintana tehdyn tuotteen. Esim laakerin, öljypohjan, egr-venttiilin tai muun osan. Ja on niitä muitakin euroopassa.
 
Viimeksi muokattu:
Magneti Marellin lämmityslaitteenkenno sopiva autona Citroen C4 GP. Ainoastaan o-renkaat oli ehkä alkuperäisiä pikkaisen paksumpia ja ruuvit sen millin lyhyet. Sitä myöden noiden klemmareiden tai mitkä putkiklamppien paikaleen saaminen oli vähän haastavaa. Kun oli säästetty ruuvin pituudessa niin kierteille saaminen ei meinannut onnistua ja sitten kun se lähti kierteille oli klemmari väärässä asennossa eikä tiivistänyt putken ja kennon kiinnitys kohtaa. Toki osittain omasta laiskuudesta kun en irroittanut koko keskikonsolia vain pakolliset niin se osittain teki hommasta hankalaa kun ei päässyt suoralla meisselillä klemmaria ruuvaamaan vaan se täytyi tehdä pikkuräikällä.
 
Nissenin syyläreitä laittanut useampaankin autoon ja tähän asti sopineet/toimineet ihan hyvin. Nyt MB W212:een ei letkulähtöjen lukitukset pitäneet millään. Piti laittaa vanhat lukituspinnit, koska olivat aavistuksen ohuempaa lankaa kuin syylärin mukana tulleet ja lisäksi lähtöjen muovivalua piti vähän työstää, jotta menivät syvemmälle ja oikeasti lukitsivat. Ei nyt hirveän paha homma jos olisi tajunnut tehdä jo ennen asennusta, eikä vasta parin letkun irtoamisen jälkeen :(
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 059
Viestejä
5 009 355
Jäsenet
80 414
Uusin jäsen
DDog

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom