• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 14:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Onko ihan normaalia, että kiinnitystarvikkeet poikkeavat originaalista?

Aeromotorsin paketti nimittäin saapui ja Lemförderin koiranluussa on sekä 17 mm mutteri että 17 mm "taustakolo" (mikä lie oikea termi? se josta pidetään kiinni, jotta mutteri saadaan kiristettyä kunnolla). Originaalin osan totesin olevan 15 mm mutterilla, aivan kuten Youtubessakin kerrottiin.

Samoin viime vuonna jäi käyttämättä Motonetistä haettu jarrusatulan liukutappisarja, kun niissä oli yllättäen Torx-kanta, vaikka originaali on kuusiokololla. Putsasin sitten vanhat, kun ajattelin, että epästandardinmukainen kanta tuollaisessa huonon näkyvyyden paikassa voi tuottaa ikäviä yllätyksiä, jos ne vielä joskus otetaan irti.

On normaalia, ja monesti ne tarvikeosan pultit/mutterit on parempia/helpompia. Esim. jokin 17mm kannalla oleva kiristyspultti vrt. paskaa täynnä oleva alkuperäinen torx-kolo.
 
NTY takaluukun kahva / rekkarivalopaneeli kesti 6kk. Nyt rämpyttää luukkua kokoajan itekseen auki.
 
Laitoin mk1 TT:hen ja ongelmana oli auraukset mitä ei saanu kuntoon. Toisella puolella aurausta oli aivan liikaa. Antalexin akseli tilalle ja heti oli kohdillaa.

Joo kyllä mä laitan tuolta tilaukseeen ja luotan siihen että on suora. Muistan kyllä golf iv alkuaikoina oli puhetta noista että paljon on vinoja liikenteessä. Lähtikö sulla ne pultit rungosta helposti auki vai jätitkö vanhat kannakkeet koriin kiinni?

Tilasin antalexiltä akselin ja saapui alle viikossa. Kyllä nuo jossain happokylvyssä varmaan käy kun tutkin sisälle ja oli ruosteeeton. Pinnan maali ok. Kysyin pajalta niin akseli menee jigin kautta jossa korikannakkeet menee kohdalleen ja suoruuden näkee. En muistanut kysyä että meekö vinot hylkyyn. Luultavasti kyllä koska ei tuota kovin helposti oikaise.

Pitää vielä käydä suuntauksessa kun olisi hyvä saada keskelle akseli ja samalla näkee onko camberit kohallaan. Naruilla ja viivottimella olen kymmeniä kertoja säädellyt näistä halvoista auruksia ja saa kyllä tarkasti jos jaksaa nähdä vaivaa asetteluun.
 
Blueprint jarrupalat ainakin sopi kannakkeisiin täysin ilman mitään viilauksia..kerrankin vissiin huomioitu maalinpaksuus mitoissa.
 
Renault Kadjarin Lemförderin alatukivarret täysin surkeat, vaikka pitäisi mainosten mukaan olla huippulaatua ja käytetään joissain merkeissä alkuperäisosana.

Viime kesänä vaihdettu uudet alatukivarret molemmille puolille ja 15 000km jälkeen pallonivelet rupesivat narisemaan ja vinkumaan aika voimakkaasti. Viikko sitten reilun 20 000km jälkeen korjaamolla piti ruiskuttaa öljyä palloniveliin ja äänet hävisivätkin kokonaan, mutta nyt viikon päästä narina on palannut. Ei viitsisi joka viikko mennä öljyä ruiskuttamaan auton alle.

Laitoin suoraan Lemförderin Saksan päähän kitkerän palautteen heikosta laadusta, mutta vielä eivät ole vastanneet mitään...odotellaan...
 
Renault Kadjarin Lemförderin alatukivarret täysin surkeat, vaikka pitäisi mainosten mukaan olla huippulaatua ja käytetään joissain merkeissä alkuperäisosana.

Viime kesänä vaihdettu uudet alatukivarret molemmille puolille ja 15 000km jälkeen pallonivelet rupesivat narisemaan ja vinkumaan aika voimakkaasti. Viikko sitten reilun 20 000km jälkeen korjaamolla piti ruiskuttaa öljyä palloniveliin ja äänet hävisivätkin kokonaan, mutta nyt viikon päästä narina on palannut. Ei viitsisi joka viikko mennä öljyä ruiskuttamaan auton alle.

Laitoin suoraan Lemförderin Saksan päähän kitkerän palautteen heikosta laadusta, mutta vielä eivät ole vastanneet mitään...odotellaan...
Lemförder on kyllä ollut se ykkönen itsellä mutta laatu on tosiaan mennyt sielläkin tosi alas. On kyllä todella ikävä asia kun ei edes rahalla saa enää laatua. On kuitenkin hinnaltaan aina kallein. Relluissa ei tosin kestä orkkiksetkaan. Mulle yks kaveri sano että jostain syystä on trw:n pallot kestäneet hyvin ja on asiakkaille niitä vaihtanut just noihin clio iv ja captureihin. Kadjarissa lienee isommat pallot muutenkin...
 
Renault Kadjarin Lemförderin alatukivarret täysin surkeat, vaikka pitäisi mainosten mukaan olla huippulaatua ja käytetään joissain merkeissä alkuperäisosana.

Viime kesänä vaihdettu uudet alatukivarret molemmille puolille ja 15 000km jälkeen pallonivelet rupesivat narisemaan ja vinkumaan aika voimakkaasti. Viikko sitten reilun 20 000km jälkeen korjaamolla piti ruiskuttaa öljyä palloniveliin ja äänet hävisivätkin kokonaan, mutta nyt viikon päästä narina on palannut. Ei viitsisi joka viikko mennä öljyä ruiskuttamaan auton alle.

Laitoin suoraan Lemförderin Saksan päähän kitkerän palautteen heikosta laadusta, mutta vielä eivät ole vastanneet mitään...odotellaan...
Itse olen tehnyt nipat noihin mistä voi laittaa vaseliinia, helppoa ja toimii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 028
Viestejä
4 696 666
Jäsenet
76 851
Uusin jäsen
aapomo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom