Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, itsekin otin ihan tietoisen riskin kun päätin kokeilla onko näistä halvimmista jousista mihinkään. Kuitenkin rahallinen ja ajallinen menetys on sen verran pientä, ettei nyt pahemmin harmita vaikka ovatkin huonot. Täytyy hankkia jossain vaiheessa paremmat tilalle, kun nuo alkavat ottaa päähän tarpeeksi.Varmaan typen annostelu ei ole niin hallittua Ridexin kaasujousissa. Täällä jouset ampuvat pienen viistoperän takaluukun ylös, että saa varoa käsiä ja päätä. Ja sulkiessa saa tehdä pienen jumpan.
Sama Newton lukema luki jousessa kuin vanhassa mutta tuskin oli todellisuudessa. Autossahan on kaksi jousta mutta jo yhdelläkin Ridexilla luukku nousi.
No edulliset olivat ja on varaa kaasun vähän haihtuakin ilman, että voima ei riitä.
En ole Audi expertti mutta luulisin että voit katsoa kumpi noista on nykyisessä vaihteistossa kiinni, ylmmän tapauksessa vaihteiston ulkopuolella näkyy vain jonkiilainen liitin jossa ilmausruuvi ja alemassa tapauksessa koko palikka on vaihtoiston ulkopuolella.Audi A3 2006
BKD 2.0 tdi moottorilla ja 6 vaihteisella manuaalilla, tarvitsisi vähän kytkimen elvytystä.
jumittelee, välillä kun painaa poljinta rusahtaa vaihteet, ja päästettäessä jumittaa niin että nykäyttää. Aloitetaan nyt näillä, jotka saa vaihdettua ilman laatikon irroitusta.
mutta, mikä on hinta/laatu suhteeltaan sellainen joka olettaisi toimivan? FEBI BILSTEIN?
Sitten seuraava ihmetys.
Miten näissä toimii kytkimen painelaakeri? (laatikon sisällä) eli tuleeko kytkimen työsylinteri vain siihen "huulille"?
kuvassa näkyy olevan paineliitin?
mikä osa näiden väliin tulee?
katso liitettä 1062858
katso liitettä 1062860
Tota ylempää et saa mitenkään vaihdettua ilman laatikon irroitusta. Alemman saat kyllä vaihdettua.
Muistaakseni tossa 6v lootassa on just ylempi malli....
En ole Audi expertti mutta luulisin että voit katsoa kumpi noista on nykyisessä vaihteistossa kiinni, ylmmän tapauksessa vaihteiston ulkopuolella näkyy vain jonkiilainen liitin jossa ilmausruuvi ja alemassa tapauksessa koko palikka on vaihtoiston ulkopuolella.
Googelista kuvia:
tai
Tähän jatkoa, takuuvaihdokkina saatu vemo oli jo paketista paska, tai no sinänsä "toimiva" että ei näytä kokoajan maksimia, mutta tooooodeeeeeeeeeella hidas reagoimaan, välillä ei ahdot mukamas ehdi nousta, ja sitten kun saa ahdot päälle niin sitten ne ei meinaa laskea. Viimein sitten sain hakea ihan foorditiskiltä anturin ja jo rupesi homma pelaamaan. Ja oli vieläpä muutaman € edullisempi kuin nuo tarvikeshaibat. Ja kehtasi vielä tarvikeosaliikkeen myyjä väittää, että facet ja vemo olisi ihan oe valmistajia noille antureille, ja boschia (se oikea oe valmistaja tässä tapauksessa) ei olisi saannut edes tilaamalla. Ja rupesi tarjoamaan uutta turboa, kun ei olisi halunnut millään uskoa, että kaksi eri merkkistä anturia peräkkäin olisi rikki.Facet map anturi transitin 2.2 tdci mottiin kesti ruhtinaaliset muutaman sata METRIÄ, jonka jälkeen ilmeisesti käyttöjännite ja signaali meni oikosulkuun keskenään, jonka jälkeen livedata näytti moottori sammutettunakin 4.98v signaalia ja map arvoa oli muistaakseni noin 2250 mbar, tai jotain sitä luokkaa. Rikkinäinen orkkis takaisin, niin sitten pystyi taas jotenkuten ajamaan, tämä rikkinäinen orkkis näyttää kylmänä tasan 1015mbar eikä muuksi muutu kaasutellessa, ja siitä lämmetessään hivuttautuu pikkuhiljalleen ylöspäin, joten johtovikaan en usko.
Sopivuus oli kyllä hyvä, mutta laatua ei voi kehua.
Halppismerkki mutta ainakin ko. merkin jarrulevyt on pysyneet suorana n. 20t matkan ja ongelmia ei ole ollut.Kokemuksia maxgear merkkisistä vetareista? GSP merkki kestää ainakin mutta näytti olevan loppu varastosta..
Pitäs kaasuläppäkotelo vaihtaa autoon. Onko kokemuksia merkeistä:
Stark
Ridex
Kamoka
Engitech
Vai ostaako käytetty alkuperäinen?
Kiitos. Sähköisestä läpästä on kyse. Pohtiminen jatkukoon ja pitää toisessa ketjussa kysellä vähän neuvoa muutenkin.Varovainen hyväksyntä Kamokalle. Stark ja Ridex kannattaa unohtaa. Jos kyse siis sähkösestä kaasuläpästä. OEM:kin voi olla vähän arpapeliä, mutta ei ehkä huono vaihtoehto sekään. Jos ostaa vähän ajetun.
Kiitos. Sähköisestä läpästä on kyse. Pohtiminen jatkukoon ja pitää toisessa ketjussa kysellä vähän neuvoa muutenkin.
Käytetty alkup yksityiseltä purkajalta halvalla.Pitäs kaasuläppäkotelo vaihtaa autoon. Onko kokemuksia merkeistä:
Stark
Ridex
Kamoka
Engitech
Vai ostaako käytetty alkuperäinen?
”Testin” vuoksi ostin bemariin halvimmat jarrulevyt mitä aeromotorsin valikoimassa oli eli EGT merkkiset levyt. Olen positiivisesti yllättynyt
Sopivat heittämällä paikalleen ja ainakin uusien jarrupalojen kanssa ei huomaa mitään tärinöitä/muuta epäsuoruutta ainakaan vielä. Normaalilla ajolla (eli jarrutuksilla) pysyneet toistaiseksi kirkkaina laidasta laitaan.Yllättynyt mistä? Halvimpien jarrulevyjen ulkonäöstä, mittatarkkuudesta, sopivuudesta, kestävyydestä vai teitkö jopa metallurgisen tutkimuksen ja totesit materiaalikoostumuksen samaksi kuin alkuperäiset?
En tiedä voiko yleistää, mutta tuntuu omat halpislevyt aina ruostuvan nopeampaa ja olevan pehmeämpää materiaalia, kuin hintavammat. Esim. Brembon levyt pysyvät kirkkaampana autossa, kuin mitä hinnat alkaen levyt toisessa autossa. Kova pamaus aina kostean kelin jälkeen liikkeelle lähtiessä, kun levyt jumissa. Saa pelätä, että kytkin antautuu joku päivä.
GSP vetonivelille suositus. En vielä kestosta tiedä mutta itse tuotteet ei juurikaan mitenkään eronnu auton alkuperäisistä. Pientä vaihtelua kyllä noissa, sillä ostin neljä vetoniveltä, kaikki GSP, yhdessä oli suojakumi laitettu jo valmiiksi laipan päälle. Sisänivelten tiivisteet oli tuplana, en toiselle löytäny paikkaa.
Sisänivelten suojakumeista puuttu klemmarit jotka tulisi renkaan puolelle.. . näkyy olevan etkan mukaan alunperinkin niin, jännä homma.
Mistäs porukka suosittelee auton kumimattosarja pitäs uusia ?
Mistäs porukka suosittelee auton kumimattosarja pitäs uusia ?
Bosal vaimennin vastasi mitoiltaan alkuperäistä ja työn jälki näytti laadukkaalta. Jos jotain olisi toivonut, niin vaimentimen sisäänmenoputki olisi saanut olla paksummalla vahvuudella. Putkessa on lähes 90 asteen taitos ja jokainen vaimennin lahoaa siitä (Toyotan on harvinaisia virheitä).
Sparetolle iso miinus, koska lähettävät pakoputket ilman mitään suojaa, ei edes kelmua tai paperia ympärillä. Ovat sitten täynnä lommoja ja skraaduja. Eihän ne nyt auton pohjasta näy, paitsi show-autot, mutta todennäköisesti vaimennin ruostuu nopeammin kun pinta rikki.
Ajaa kerran soratiellä niin on varmaan yhtä paljon skraiduja ja lommoja siinä joten en oikein näe tarpeen että se suojataan niin hirveästi..Bosal vaimennin vastasi mitoiltaan alkuperäistä ja työn jälki näytti laadukkaalta. Jos jotain olisi toivonut, niin vaimentimen sisäänmenoputki olisi saanut olla paksummalla vahvuudella. Putkessa on lähes 90 asteen taitos ja jokainen vaimennin lahoaa siitä (Toyotan on harvinaisia virheitä).
Sparetolle iso miinus, koska lähettävät pakoputket ilman mitään suojaa, ei edes kelmua tai paperia ympärillä. Ovat sitten täynnä lommoja ja skraaduja. Eihän ne nyt auton pohjasta näy, paitsi show-autot, mutta todennäköisesti vaimennin ruostuu nopeammin kun pinta rikki.
Hankala tuollaista on mitenkään järkevästi paketoida.
Monta vuotta varaosajakelua tehnyt ja kertaakaan en ole nähnyt pahviin tai kuplamuoviin pakattua vaimenninta. Aina vaan tarra kylkeen ja matkaan.Kyllä vaimentimen päälle voisi minimissään kääriä edes pari kierrosta aaltopahvia. Ainakaan kotimaisista kivijalkakaupoista en ole yhtä murjottua pakoputkea vielä saanut.
Ja kyllä, ajan sorateillä mutta vanha putki on paremman näköinen kuin tämä uusi, jos ruostetta ei lasketa. Autossani on sentään normaali maavara, ettei se hiero tien pinnassa.
Sama, kelmua on käytetty myös parissa tilauksessa, mitkä olen netin kautta tehnyt.Mielestäni itelle on tullu yleensä muovikelmussa. Se nyt vähän suojaa.
Onkohan tuola euroopan kaupoissa enään yhtään merkkiä mikä kestäisi?Tulihan se nyt itsekin todettua että Febin tukivarret on ihan täyttä p*skaa. 50tkm oli ajossa ja vasemmalta oli alapallo jo väljistynyt ja molemmin puolin takimmainen kumipusla riekaleina. Tilalle meni ihan originaali osat.
Onkohan tuola euroopan kaupoissa enään yhtään merkkiä mikä kestäisi?
Mulla väljeni Monroen rt päät 30t sisään... Febikin taitaa olla parhaimmistoa mitä on tarjolla jossei merkkitiskille mene. Pitäskö laittaa rasvanipat seuraaviin rtpäihin ja palloihin sitten vaikka.
Meyle HDOnkohan tuola euroopan kaupoissa enään yhtään merkkiä mikä kestäisi?
Mulla väljeni Monroen rt päät 30t sisään... Febikin taitaa olla parhaimmistoa mitä on tarjolla jossei merkkitiskille mene. Pitäskö laittaa rasvanipat seuraaviin rtpäihin ja palloihin sitten vaikka.
Merkit ovat nykyään enemmän brändejä eivätkä niinkään valmistajia. Sama merkkivalmistaja voi myydä omassa Euroopan tehtaassa valmistettua itse suunniteltua tuotetta, omassa Aasian tehtaassa valmistettua itse suunniteltua tuotetta, alihankintana ostettua itse suunniteltua tuotetta, alihankintana ostettua ja alihankkijan suunnittelemaa tuotetta jne. Eli hyvin vaikea sanoa saako hyvää kamaa vai ei, laatikossa oleva brändi ei enää kerro juuri mitään.Onkohan tuola euroopan kaupoissa enään yhtään merkkiä mikä kestäisi?
Mulla väljeni Monroen rt päät 30t sisään... Febikin taitaa olla parhaimmistoa mitä on tarjolla jossei merkkitiskille mene. Pitäskö laittaa rasvanipat seuraaviin rtpäihin ja palloihin sitten vaikka.
Ehkäpä lemförder vielä kestäisi, jos sitäkin ei ole paskottu.
Tätä voisi joo piruuttaan kokeilla seuraavana.Meyle HD
Jep lemikkä tääläkin hyvän merkin maineessa mutta on kyllä paskaakin kuullut viimevuosina.Juuri asensin Lemförder "Made in Taiwan" koiranluut Tojotaan. Ulkonäöltään ei olisi erottanut tuplasti halpamerkkejä kalliimmaksi. Koska palloniveletkin olivat samaa kokoa, niin tuskin kestoikäkään merkittävästi eroaa. Koiranluut ovat vähän hengen asia, joskus kestää joskus ei.
Ensimmäistä kertaa törmäsin litistettyihin muttereihin Lemförder koiranluissa. En tiedä onko se hyvä asia, koska purettua noita tuskin enää saa ehjänä, sen verran sai käyttää momenttia ruuvatessa.
ps. Rasvanipat ei auta, jos nivelissä on käytetty pehmeää terästä. Eipä monessa ole tilaakaan ruuvattavalle nipalle.
Samat kilvet vaihdoin ja ne kävi suoraan paikalleenKlokkerholm jarrukilvet mb vitoon (w639) sopimattomat, ja muutenkin huonosti viimeistellyt.
Kaikkia neljää kiinnitysreikää täytyi hieman vingulla venyttää, että sai kilven oikeaan asentoon, ja ruuvit kiinni, lisäksi kaikki reunat ovat jätetty todella ruman rosoisiksi. EDIT: Ja lisätään, että tällä kertaa kyseessä takajarrukilvet.
Näissä siis jonkinmoista laatuvaihtelua.Samat kilvet vaihdoin ja ne kävi suoraan paikalleen
Kai autoissakin on erojaNäissä siis jonkinmoista laatuvaihtelua.