Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan liian kallis olis lisenssillä joku tecdoc hommata? Ja näyttää varaosat ja yhteensopivuudet niinkun normi kaupat muualla Euroopassa tekee. Jotenkin tää varaosapuljunen meininki Suomessa on mallia "perse edellä puuhun".

Tecdoc-järjestelmää käyttäessä pystyy esim. orggis osanumerolla etsimään, ja sitten tulee tarjolle jos vastaavia tarvikkeita löytyy. Tuotteen kohdalla lukee mihi autoihin osa sopii (aika usein ne pitävät paikkansakin) jne. Joskus toki tecdoc-pohjaisistakin pitää tuurilla ostaa. Esim. S8 jarrujen korjaussarjan googlasin joltain ryssäfoorumilta ja sokkona tilasin, vaikkei yhteensopivuudesta mitään puhetta ollut missään muualla netissä :dead:
 
Ainakin omiin romuihin on se yhteensopivuus katsottu Motonetissä Kahan autoluettelo palvelun (en tiedä mihin perustuu) ja koivusen tecdociin perustuvan sivuston kautta. Jos on orig nro niin tulee 100 varmasti oikein, pelkällä rek.nrolla näissäkin on joko virheitä tai antaa useamman vaihtoehdon. Toi ammattitaito taitaa olla aika liikekohtaista, joskus käynyt pk-seudun motonrteissä eikä oo ihan putkeen mennyt, täss meidän pienemmässä Motonetissä taas on myyjiä kenellä on oikeesti kokemusta ja tietoa. Olleet pääosin yli 10v alalla. Löytyy myös näitä suoraan koulusta tulleita mitkä ei tiedä mitään mutta niiltä en ees kysy mitään.
 
Muutaman kuukauden aikana ihmetelly kun vanhan luottoratsun jarrut alkanu selvästi puoltamaa.

Tuli sit uusittua jarrupääsylinteri, jarruletkut ja avattua satulat (lähes uudet), yms.

Vaihtelin jarrupaloja ja levyjä ees taas ja putsasin ruosteita ja herkistelin niinkuin asiaan kuuluu, mut lopulta jarrupaloja ees taas pyöriteltyäni syyllinen oli yhdessä jarrupalassa joka ei vaan suostunu puremaan jarrulevyyn ~ollenkaan ?!. Merkistä ei enää ota selvää, mutta korvasin tuon yhden Mintexin jarrupalalla (käytetty, mutta hyväkuntoinen), niin nyt nappaa todella tasan molemmat jarrut...

Testimetodina ilman abseja 80km/h:stä jarru lattiaan. Aiemmin veti heti sivuun eikä toinen lukkiutunut, nyt tulee kaksi yhtä pitkää viivaa ja auto menee suoraan. Nyt voi luottaa että käyttäytyy talvellakin vähemmän paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi ollut pitkäikäinen jarrupala ainakin. Ei tarvis joka välissä vaihdella paloja.
 
Eikö Boschin paketeissa pitäisi olla aina se hologrammi sinetti että tietää aidoksi? Ja QR koodi itse tuotteessa?
Nyt kyseessä sytytyspuolat ja niissä on päällä vain logo sekä tuotekoodi. Paketissa ei ollut sinettiä.
Veikkaan että piraattikamaa tuli ostettua... Eikä ollut mistään ebaysta vaan täällä suositellusta kaupasta.
 
Pitäis vetoakselit vaihtaa Transporter T5 09k aisin 6-vaihteinen automaattiin. Välystä tuntuu olevan molemmin puolin mutta varsinkin apukuskinpuolella mikä saa auto vatkaan melkoisesti kun ajelee yli 60km/h. En jaksa ensin vaihtaa vain toista ja sitten kokeilla ja vuoden tai parin päästä toinen, niin näen helpommaksi vaan vaihtaa molemman puolen akselit väliakseleineen kerta heitolla niin ei tarvii miettii enempää.

Nyt olenkin tässä paininut ongelman kanssa että mitä osaa sinne tunkeen. No halvinta nyt ei ainakaan kannata, mutta ongelmaksi muodostuu se että on joitain vetoakseleita kuten SKF 100-150€ hintaluokassa ja sitten hinta pompsahtaa 230-270€ tasolle.

Mitä nyt googlettelin niin GKN siis ilmeisesti valmistaan VW OE osat eli alkuperäiskamaa ja samaa kyseinen lafka myy spidan ja löbro nimellä. Moni tämän varmaan tiesikin mutta itse en. Varmin valinta olis mennä sitä reittiä mutta hintaa koko remontille tulee 750-850€ riippuen mistä osat tilaa. Nyt sitten mietinkin että olisko sittenkin sama ostaa väliakselit eli tumppiakselit löbroo ja kaveriksi vain SKF:aa?

Etusivulla sanotaan että SKF on alkuperäislaatua ja löbro ok laatua(mikä vähän ihmetytti). Laakereissa näin asia onkin mutta mietin vain että onko samaa osaamista vetoakseleiden puolella varsinkin nyt kun osa tuotannosta siirretty kiinaan. Kiina roju kun ei herätä luottamusta niiden laadunvalvonnan tietäen.

Tämä vielä pisti miettimään tuota SKF linjaa kun ilmeisesti ovat liian tiukaksi rakennettu ja luontaista välystä ei ole:
Melkoisen jännän kuuloinen vika, onkohan tuota värinöiden syntymekanismia selvittänyt kukaan että miten vetoakseli voi aiheuttaa tuollaista? En subaruita tunne yhtään.

Joku uudempi CVT-automaatti-Subaru ? Ei ne boorit pitäis siihen vaikuttaa, ku jos siellä on sitä ryömintää, ni se akselihan on jatkuvan tasaisen paineen alaisena, ku haluis eteenpäin. Epäilen syyksi vaihdelaatikon voimansyötön epätasaisuutta, jolloin se ryömintä on huojuvaa ja joillain vetareilla ongelma korostuu.

Ei pikaisella googlailulla eilen sattunut vastaan mitään yksikäsitteistä vastausta, pitää tässä kaivella enemmän.



Vanhempi 5eat laatikko, eli perinteinen automaatti.

Okei, epäilen silti että se laatikko ryömitessään pyörii lievästi nykien, ja tietyillä vetoakseleilla tuo muuttuu ääneksi. Tiedä sitte että onko boorit liian napakat vai löysät, mutta yks mitä voisit kokeilla on laittaa jotain perkeleen paksua asennusrasvaa sinne booreihin reippaasti, jolloin se toimis vaimentavana aineena välissä.

Varmaan jotain tuon suuntaista, pitää päivitellä tänne jos jostain sattuu vastaus ilmiölle vastaan. Tähän hetkeen ei tule varmaan kokeiltua boorien rasvaamista, jätetään kuitenkin akseli hyllyyn odottelemaan jos tuo alkuperäinen myöhemmin antautuu.

Vetoakseli-caseen liittyen laitoin tänään takaisin vanhan vetoakselin uudella kumilla ja tuoreilla rasvoilla. Värinät ja tutinat katosi siihen. Alkuperäisen akselin sisänivelessä oli jonkin verran rotaatiosuunnassa välystä, kun uudessa ei ollut yhtään. Kaljahuuruisena mutuiluna voisi veikata tuohon liittyväksi.

Se voi olla et siel pitääki olla pieni välys jolla hukkuu mahdolliset laatikon värinät, rasvalla myös saa pehmeemmäks.

Hyvät ja huonot varaosamerkit


Ehkä mä vaan mietin liikaa. :lol: :btooth: Mut joo, onko muilla kommentoitavaa SKF vetoakseleiden laadusta VW autoihin?
 
Ainakin SKF irtonivelet on mielestäni tarvikeosien parhaimmistoa. Kumit ja klemmaritkin asiallista tavaraa.
 
Mites muuten noide varaosien palautukset menee ylipäätään, jos tilaa parista eri liikkeestä osia? Onko kalliitkin postikulut? Joidenkin valmistajien vetoakselit on 2-3cm lyhyempiä kuin toisten?
 
Mites muuten noide varaosien palautukset menee ylipäätään, jos tilaa parista eri liikkeestä osia? Onko kalliitkin postikulut? Joidenkin valmistajien vetoakselit on 2-3cm lyhyempiä kuin toisten?

Täh? Palautat viallisen osan sinne mistä olet sen ostanut? Postikulut on tapauskohtaisia, tai sitten liike voi tarjota "asiakaspalautusta" jos Postin palvelussa, niin ilmainen.

Vetareissa voi olla mitattuna ulos vedettynä tai kasaan painettuna.
 
Täh? Palautat viallisen osan sinne mistä olet sen ostanut? Postikulut on tapauskohtaisia, tai sitten liike voi tarjota "asiakaspalautusta" jos Postin palvelussa, niin ilmainen.

Vetareissa voi olla mitattuna ulos vedettynä tai kasaan painettuna.
Sori, olin vähän hätäinen kun kyselin ennen kuin luin noita liikkeiden palautusoikeuksia. En tarkoitanut noita pantillisten vanhojen osien takaisinlähtystä, vaan yritin kysellä että mikä on normaali tapa tuotepalautuksissa, eli se että asiakas maksaa postikulut vai liike maksaa?

Ainakin LKParts:in ja Spareton ehtojen mukaan asiakas maksaa ja Autodocin ehtojen mukaan autodoc maksaa.



Mitä tulee noihin vetoakseleiden mittojen ilmoittamiseen niin eikö tosiaan ole standardia miten mitat ilmoitetaan? Samalla osanumerolla(7H0407271AD) tulee SKF VKJC 5198 613mm, Mapco 16872 641,7mm. Sama toistuu muidenkin merkkien välillä, kuten meyle, ridex, stark, triscan kaikki 613mm, kun taas GKN löbro/spidan 641,7mm. Oletettavasti sama osa ja sopivuus kuitenkin näillä kaikilla kun muut speksit kuitenkin täysin sama? :btooth:

5d985e5f232fa.png
 
Tilailin sparetosta Avensis 2003vm etuiskarit,jouset tukilaakerin muuten kaikki oli ok paitsi tukilaakeri on malliltaan vääränlainen vaikka alkuperäinen varaosanumero tuon antoi :D en jaksanu palautella tilasin sitten japanpartsin ja oli sopiva :btooth:
MK241 - Jousijalan tukilaakeri

RU-2326 - Jousijalan tukilaakeri

Edit. Tuo eka on ilmeisesti dieselin ja tuo alempi on sitten bensan näin tulin ymmärretyksin kun kyselin.
 
Ei varmaan yllätä ketään, mutta raportoidaan nyt kumminkin:

V70 MK2 D5 ridexin vapaapyörä laturiin ( oli täysin eri kokoinen ja vähän viimeistelemättömän oloinen -> palautin). INA-merkkinen vastaava tuote on jo kahteen eri Volvoon laitettu. Näyttää ja tuntuu hyvältä. On kyllä toistaiseksi toiminutkin.

Ridex ilmanputsarit näyttäisi olevan samaa kamaa muiden tarvikkeiden kanssa, eli sopii paikalleen ja hoitaa hommansa. Suodatustehosta ei oo mitää varsinaista näyttöä.

TRW jarruosat havaittu omassa käytössä vallan hyviksi.
 
4motion Passattiin uusia takavetoakselin sisempiä niveliä (108mm) katselemassa... Sparetossa Spidan merkkinen maksaisi noin 65e, Löbro ~58e ja SKF ~57e. Onkohan noiden laaduissa eroa?
 
4motion Passattiin uusia takavetoakselin sisempiä niveliä (108mm) katselemassa... Sparetossa Spidan merkkinen maksaisi noin 65e, Löbro ~58e ja SKF ~57e. Onkohan noiden laaduissa eroa?
Näistä mitään tarkemmin tietämättä ostaisin SKF:n, vaikka se olisi muita vähän kalliimpi. Nythän se on halvin.
 
Minimissään 95 Ah AGM akku etsinnässä. Biltemalainen on halvin kympin erolla Motonetin exideen. Onkos biltemaisia joku testannut lähiaikoina?
 
Minimissään 95 Ah AGM akku etsinnässä. Biltemalainen on halvin kympin erolla Motonetin exideen. Onkos biltemaisia joku testannut lähiaikoina?

"Snaiderin" Silver osta jos halpiksen haluat välttämättä. Bilteman vehkeistä ei sattuneesta syystä ole omakohtaista kokemusta mutta Motonettiin noita Exiden akkuja tulee palautuksena jos jonkinverran.
 
"Snaiderin" Silver osta jos halpiksen haluat välttämättä. Bilteman vehkeistä ei sattuneesta syystä ole omakohtaista kokemusta mutta Motonettiin noita Exiden akkuja tulee palautuksena jos jonkinverran.

Tuota snaideria ei näköjään ole AGM versiona. Tuo snaider silver olis noin puolet halvempi kuin Exiden AGM. Eli jos kestäisi yli puolet tuon exiden iästä niin voisi olla järkevä hankinta. Tosin alkuperäinen akku on AGM ja sijoitettu matkustamon puolelle niin ehkä kuitenkin pitää niissä pysyä.
 
Kenelläkään kokemusta Lauber tai General ricambi ohjausvaihteista?
Toyota Avensis t25
 
Brink vetokoukun johtosarja;

aika sekavat asennusohjeet ja johtosarja jäi lyhyeksi vaikka vedin niin lyhyttä reittiä kuin mahdollista. Joutui 30cm pätkät juottamaan jatkoksi.
 
Nyt muistu tämäkin tredi mieleen.. :D

Tructekin venttiilikopan tiiviste oli aivan snadisti liian pitkä, eli ei saanu koskaan täysin tasaseksi. Toki asettui kun sai kopan päälle mutta tilasin jo Victorin hyllyyn odottamaan. Olen aiemmin samaan moottorityyppiin asentanut Victoria niin ollut aina heti tasainen.
Tavallaanhan tuolla nyt ei välttämättä mitään haittaa olisikaan, mutta vituttaa vain kun joutui ostamaan tarvikkeen :D

Tilaus hetkellä oli siis ainoa saatavilla tuo Trucktek.

Vaicon bensasuodattimia tullut pari tässä taas asennettua ja ovat olleet.. noh, toimivia ja oikeanlaisia. Mitäpä sitä suodattimesta muuta osaa sanoakaan.
 
Omaa kokemusta ei ole kyseisen merkin tuotteista, mutta tuli vastaan tällainen k27 auto parts merkki kun vaan randomisti selailin toria.




Ilmeisesti motonetti myy tuota osanumerolla 21-1901 ja hintaa 80€. Pyöränlaakeris VW-T5 E/T | Motonet Oy


Tarkemmin tutkittuani ilmeisesti laakeri on kiinakamaa jota Koivunen Oy kärrää suomeen.

K27 Auto Parts - Reviews & Brand Information - Koivunen Oy in European Union
Varaosat - Koivunen Oy



Kertokaa toki kokemuksianne jos olette kyseisiä k27 pyöränlaakereita osteneet mutta näin äkkiseltään 80€ jostain tuntemattomasta kiinalaakerista ei kuulosta hyvältä idealta jos vaihtoehtona on ostaa oikeasti hyväksi todettuja OEM laadulla valmistettuja FAG/SKF laakereita halvemmalla.
 
Omaa kokemusta ei ole kyseisen merkin tuotteista, mutta tuli vastaan tällainen k27 auto parts merkki kun vaan randomisti selailin toria.




Ilmeisesti motonetti myy tuota osanumerolla 21-1901 ja hintaa 80€. Pyöränlaakeris VW-T5 E/T | Motonet Oy


Tarkemmin tutkittuani ilmeisesti laakeri on kiinakamaa jota Koivunen Oy kärrää suomeen.

K27 Auto Parts - Reviews & Brand Information - Koivunen Oy in European Union
Varaosat - Koivunen Oy



Kertokaa toki kokemuksianne jos olette kyseisiä k27 pyöränlaakereita osteneet mutta näin äkkiseltään 80€ jostain tuntemattomasta kiinalaakerista ei kuulosta hyvältä idealta jos vaihtoehtona on ostaa oikeasti hyväksi todettuja OEM laadulla valmistettuja FAG/SKF laakereita halvemmalla.
Motonetissahan tuolla samalla koodilla on myynnissä monien eri valmistajien tuotteita samaan hintaan usein jos vain ostaessa tajuaa kysyä mitä niillä hyllyssä on. Osan laatuun en kantaa osaa ottaa, mutta voihan sieltä jonkin laatuvalmistajankin tuote uudelleenpakattuna löytyä.
 
K27 on Koivusen oma tuotemerkki, ja saattaa sisältää vaihdellen mitä tahansa eri valmistajien osia. Riippuen sen hetkisestä sopimuksesta että mitä ovat saaneet hyvään hintaan jne.

Tuota siis myy vain Fixus (=koivunen) varaosaliikkeet.

Laadusta siis paha sanoa kun voi olla mitä tahansa.


Omaa kokemusta ei ole kyseisen merkin tuotteista, mutta tuli vastaan tällainen k27 auto parts merkki kun vaan randomisti selailin toria.




Ilmeisesti motonetti myy tuota osanumerolla 21-1901 ja hintaa 80€. Pyöränlaakeris VW-T5 E/T | Motonet Oy


Tarkemmin tutkittuani ilmeisesti laakeri on kiinakamaa jota Koivunen Oy kärrää suomeen.

K27 Auto Parts - Reviews & Brand Information - Koivunen Oy in European Union
Varaosat - Koivunen Oy



Kertokaa toki kokemuksianne jos olette kyseisiä k27 pyöränlaakereita osteneet mutta näin äkkiseltään 80€ jostain tuntemattomasta kiinalaakerista ei kuulosta hyvältä idealta jos vaihtoehtona on ostaa oikeasti hyväksi todettuja OEM laadulla valmistettuja FAG/SKF laakereita halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti Mannin suodattimet on OE laatua vastaavia ja itseltäkin niitä löytyy, mutta Mahlelta(Knecht) saa ainakin parempia öljysuodattimia jos välttämättä vielä parempaa kaipaa.

Ainakin siis jos tätä testiä on uskominen:



Yritin löytää myös ilmanputsaritestiä mutta tuloksetta. :confused2:
 
Ilmeisesti Mannin suodattimet on OE laatua vastaavia ja itseltäkin niitä löytyy, mutta Mahlelta(Knecht) saa ainakin parempia öljysuodattimia jos välttämättä vielä parempaa kaipaa.

Ainakin siis jos tätä testiä on uskominen:
Tuo on vähän tulkinnanvarainen testi. Virtausnopeus, partikkelikoko ja paperin pinta-ala ovat merkityksettömiä niin kauan kun ne vain ovat käytettävään moottoriin riittäviä. Terve moottorihan ei suodattimeen tuota paljoakaan paskaa ja vaurioitunetta konetta ei yleensä enää pelasteta suodatinkapasiteettia kasvattamalla.
Työmaalla me käytellään paljon Mannia. En jaksa uskoa, että esimerkiksi käytetty paperi olisi kaikissa merkin suodattimissa samaa tai tasalaatuista, kun tehtaita on kaikkialla Brasiliasta Kiinaan asti. Sama koskee sitten taas lähes kaikkia muitakin isompia valmistajia.
Mahle ja Mann tuntuu olevan kuitenkin ne merkit, jotka useimmiten pikkupräntillä on kirjailtu alkuperäisten öljynsuodattimien kylkeen.
 
Mitä itse nähnyt viallisia tarvike suodattimia niin isoimmat ongelmat on olleet kokoonpanossa ja ylipäätään siinä että onko siellä kaikki osat kuten öljykanavien tyhjentämiseen estävä takaisku. Vaan mitempä sitä paperin laatua nyt silmämääräisesti arvioikaan.
 
Itseäni kyllä lähtökohtaisesti hiukan arveluttavat kaikki näiden perinteisten laatumerkkien ( mm. Mahle, Bosch, Mann yms. ) ulkopuoliset suodatinvalmistajat.

Sen verran mitä olen Automechanikassa käynyt messuamassa ja kuunnellut siellä esillä olleiden kiinalaisten / intialaisten / pakistanilaisten yms. agenttien ja suodatinvalmistajien "hyviä" tarjouksia kontillisesta tai kahdesta öljynsuodattimia omalla merkillä / värityksellä ja itse valituilla ominaisuuksilla, niin väkisinkin epäilen kaikkia mätänetin ja muiden tukkureiden uusia merkkejä.

Siellä on joka kerran ainakin yksi hallillinen näitä halpamaiden varaosavalmistajia esillä ja lähes kaikki valmistaisivat pienellä korvauksella juuri sen tasoista ja juuri sellaiseen pakkaukseen kuin haluat pakattua tavaraa.

Intialaisilta olisi saanut 2018 messuilta tilattua 20 jalan merikontillisen öljynsuodattimia omilla spekseillä ja pakkauksilla n. 5000 $ ex works, tehtaan valmistusohjelmassa olevia suodattimia olisi saanut muistaakseni sekoittaa konttiin vapaasti, kunhan yhtä suodatinta olisi ottanut minimissään 1000 kpl.
 
Moog alustanosat ovat hyviä.

Esim raidetangonpäissä, koiranluissa jne on näköjään ilmeisesti aina kuusiokololle paikka päädyssä, vaikka auton orkkiksissa ei olisi. Helpottaa huomattavasti kiristämistä paikoilleen.
 
Eipä kyllä rasvanippoja ollut noissa Moogin osissa mitkä Fiestaan tilasin.
 
Okei. Yleensä Moogeissa ollut vain. Hyvä tietää ettei odota että olisi.
 
Moog alustanosat ovat hyviä.

Esim raidetangonpäissä, koiranluissa jne on näköjään ilmeisesti aina kuusiokololle paikka päädyssä, vaikka auton orkkiksissa ei olisi. Helpottaa huomattavasti kiristämistä paikoilleen.
Missä autossa ei orkkiksissa ole? Tietää varoa sellasisia virityksiä...
 
Missä autossa ei orkkiksissa ole? Tietää varoa sellasisia virityksiä...

Onhan noita aika useissakin, aina välillä tulee vastaan.

Niissä raidetangonpäät joutuu laittamaan niin että joko tunkilla nostaa alapuolelta tai sitten sellasella pihdillä puristaa sen kiinni olka-akseliin, sit pystyy kiristämään mutterin.

Ja sitten kallistuksenvakaajien pystytangoissa pitää tunkea oikeankokonen kiintoavain sinne suojakumin puolelle, kun tehty vaan sellanen lovetus sinne. Avatessa se useimmiten pyöristyy, niin joutuu lukkopihdeillä ottamaan otteen sieltä.

Ärsyttävää säätöä sen takia ettei ole tehty siihen tapin päähän kuusiokoloa/torxia. Ei se nyt tekemätön paikka ole, rälläkkä on hyvä yleisavain, mutta toi paikalleenlaitto pitää tietää miten tehdä..
 
Moog tukivarren pultitpa eivät mahtuneet paikoilleen niinkun alkuperäset, koska kannassa sellanen "prikka" mukana joka otti apurunkoon. Orkkiksissa ei ole pultissa kuin tavallinen kanta.

Lisäks parissa nivelessä oli läpinäkyvä suojakumi, ja näytti että sisällä jotain nestemäistä rasvaa, mikä jopa vähän ehkä oli tullut ulos.

Ehkä nuokin asiansa silti ajaa...
 
Stellox kierrejouset = paskaa.

Ei pitäisi auton madaltua 1cm verrattuna vanhoihin orkkisjousiin. Hienoa kun tollaset vaihto taakse, niin keuliminen korostui entisestään. Tarkotus oli saada perää ylöspäin. Muljuaa myös kun auto on ylös nostettuna, eli esijännitys jää paljon pienemmäksi noilla.

DSC_0391.JPG


Zimmermann jarrurummut vaikutti asiallisilta.

Remsa jarrukenkä vaikutti myös asialliselta.

OJD (Quick Brake) jarrujousitarvikesarja kohtuu, yhdet jouset oli hieman alkuperäisiä lyhkäsemmä joten laitoin suosiolla vanhat...

Craft bearings laakerit vaati pientä väkivaltaa että meni paikoilleen. Autodocin ohjevideossa laakerit lumpsahti ihan nätisti prässin kanssa, itsellä ei oikein silläkään tahtonut mennä vaikka käytin liukasterasvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Monroe Reflex takaiskarit kestäny nykysessä autossa vain noin 180tkm -> 185788km. Varsin erikoista. Tuskin niitä muusta syystä vaihdellaan...
 
Mikä merkki on tollanen kun "esen skv" ? Tietääkö kukaan?
Työkaveri tilasi pyörän laakerin ....
 
Puolalainen firma jolla on verkkokauppakin. Tuskin olisi kannattavaa myydä ihan sutta ja sekundaa omalla nimellä.
 
Onkos kokemuksia alatukivarsista Ridex~40e/SKF~40e/ABS~40e/Moog~55e valmistajien teettämänä? Sopivuus ongelmia yms. Katsellut et noi olisi about puolet halvempia kuin mitä motonet myisi 99e. Ja jos kestävät edes 70tkm niin sillä pärjäisi pari kolme vuotta. Alkuperäiset puslat kun antautuivat 140tkm kohdalla ja helpommalla pääsee kun koko varren sitten uusii pallonivelineen.
 
Onkos kokemuksia alatukivarsista Ridex~40e/SKF~40e/ABS~40e/Moog~55e valmistajien teettämänä? Sopivuus ongelmia yms. Katsellut et noi olisi about puolet halvempia kuin mitä motonet myisi 99e. Ja jos kestävät edes 70tkm niin sillä pärjäisi pari kolme vuotta. Alkuperäiset puslat kun antautuivat 140tkm kohdalla ja helpommalla pääsee kun koko varren sitten uusii pallonivelineen.

Moog on ainakin hyvä merkki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 295
Viestejä
4 508 472
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom