Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
T25 avensis ja siinäkään ei pyörinyt toi meylen lautanen kun oli kaikki laitettu kiinni. Nyt ajettu sen 3.5tkm ilman ääniä.
Laitoin autoon kiinni, mutta rengas ei kääntynyt suosiolla, ohjaustehostinkin huusi hoosiannaa. Löysäsin noita ja sit pysty jo ajamaan, mutta pyörii ennemmin siitä ylämutterin alta, eikä laakerista
En, mutta kyseessä on todella vanha firma Googlen perusteella. Mistä porukka aina näitä ihme merkkejä löytää?Ootteko semmosesta merkistä kuullu kuin Motaquip? Jarrupalat löytys tolla merkillä..
Vituttaa vaihtaa sama osa uudestaan, niin ei muutaman euron takia viitsi ostaa ties mitä merkkiä.En, mutta kyseessä on todella vanha firma Googlen perusteella. Mistä porukka aina näitä ihme merkkejä löytää?
Itse en autooni kelpuuta, kuin oikeasti tunnettuja merkkejä ja ei nuo trw, brembo jne.. yleensä paljoa kalliimpia ole.
Juurikin näin.Vituttaa vaihtaa sama osa uudestaan, niin ei muutaman euron takia viitsi ostaa ties mitä merkkiä.
Topranin valokytkimen uskalsin joskus ostaa kun sen vaihtoi minuutissa, ja hinta oli 1/7 vs orkkis.
Onko FAGin tukivarsista kokemuksia? Laakeri puolellahan tuo on tunnettu laatubrändi
Keltaisen värinen on laadukkaampi, kuin tuo musta ja lisäksi keltaisesta on olemassa versio madallusjousia varten.Olis tarkoitus uusia jousitus T5 2.5 TDI portterin alle mutta valikoima ihan älytön ja meikäpoika ihan kujalla. Kattelin aeromotors sivustoa niin tuolla oli merkkejä pilvin pimein, mut onneksi sai tuolla "valio" nappulalla vähän karsittuu pois. Silti sama valmistaja tarjoaa usealla mallilla varustettua iskunvaimenninta samalle autolle. Lueskelin että bilstein on laatumerkki mutta niilläkin tarjolla vaimentimet eteen mm. 22-140098 (50€), 22-193032 (68€) ja 22-142429 (168€). Mikä näiden ero käytännössä on? Onko tää just sitä perus nykyajan kapitalismia että sama tuote brändätään eri hinnalla niin jengi kuvittelee ostavansa parempaa ku valkkaa kalliimmaan mutta tietämättään nostaa vaan firman katetta? Hommaa ei kyl helpota että on valmistajia vaikka kuinka ja kaikilla sama.
Keltaisen värinen on laadukkaampi, kuin tuo musta ja lisäksi keltaisesta on olemassa versio madallusjousia varten.
Tuotteet – Bilstein iskunvaimentimet
Joo, no tuon verran osasin itsekkin arvailla jo pelkän hinnan ja värin puolesta mutta lähinnä noita edullisen pään iskunvaimentimien eroja ihmettelen. Halvin 50€ ja sit tulee 68€ niin mikä näiden käytännön ero kun näyttää ihan samalta? Toinen jäykempi tai jotain?Keltaisen värinen on laadukkaampi, kuin tuo musta ja lisäksi keltaisesta on olemassa versio madallusjousia varten.
Tuotteet – Bilstein iskunvaimentimet
Ferodo, trw, textar, brembo, zimmermann, ate, bosch, valeo, hella, jurid tässä hyviä tunnettuja eikä edes kaikkia ole mainittuna. Pinnoitus suojaa sitä levyä ruostumiselta siltä osin missä se on. Ei käytännössä mitään käytännön merkitystä jarrujen toiminnan kannalta pinnoituksella. Siitä kohdin mistä palat ottaa levyyn se pinnoitus kuluu jokatapauksessa pois. Rasvatut pitää ennen asennusta puhdistaa jarrucleanerilla ja pinnoitettuja monesti ei tarvitse.Mitä merkkejä kannattaa suosia jarrulevy/-palaostoksilla? Ja mikä käytännön merkitys on sillä, onko levy pinnoitettu vai rasvattu?
Leimalla tulee hylky vain jos sitä ruostetta on levyn kitkapinnalla. Siihen ei mikään pinnoitus auta mitään kun jarrupalat kuluttaisi sen pois kuten ruosteenkin. Ruostehan on indikaattori siitä ettei jarrupalat kosketa levyä kauttaaltaan syystä tai toisesta.Kosmetiikkaa niin pitkään, kun tulee leimalle hylky ruosteisten levyjen takia. Näinkin on käyny, vaikka jarruvoimat oli huippuluokkaa ja muutenkaan ei mitään vikaa.
Samaa mietin: Pitäisi myös iskunvaimentimet ja jouset hankkia eteen. KYB Excel-G 120e/pari, Bilstein B4 140e/pari ja Sachs 170e/pari. KYB tällä hetkellä kiikarissa.Joo, no tuon verran osasin itsekkin arvailla jo pelkän hinnan ja värin puolesta mutta lähinnä noita edullisen pään iskunvaimentimien eroja ihmettelen. Halvin 50€ ja sit tulee 68€ niin mikä näiden käytännön ero kun näyttää ihan samalta? Toinen jäykempi tai jotain?
Volvo V50 jarrusatulat taakse ja pyöränlaakeri eteen. Mitäs merkkiä ja mistä suosittelette?
Pyöränlaakeri SKF tai FAG ~80€ AutoDoc. Mutta kuinkas nuo jarrusatulat? Bosch pitkästi toistasataa kpl, huhhuh! Toisaalta halvimmat tarvikkeet Esen tai KAMOKA alle 60€ kpl.
Volvo V50 jarrusatulat taakse ja pyöränlaakeri eteen. Mitäs merkkiä ja mistä suosittelette?
Pyöränlaakeri SKF tai FAG ~80€ AutoDoc. Mutta kuinkas nuo jarrusatulat? Bosch pitkästi toistasataa kpl, huhhuh! Toisaalta halvimmat tarvikkeet Esen tai KAMOKA alle 60€ kpl.
Ostajan vastuulla se sopivuus on tarkistaa. Samassa autossa, kun voi olla useita erilaisia osia käytössä mitkä ei keskenään ole yhteensopivia. Eikä autodoc niitä tietoja sinne laita vaan ne tulee semmoisesta varaosaohjelmasta mitä suurinosa myyjistä käyttää.Tällä Autodocilla (autonvaraosat24.fi) on kyllä surkea asiakaspalvelu. Listaavat vääriä osia autoon sopivaksi eivätkä ota vastuuta virheestään. Maksullisia lisävakuutuksia olisi kuulemma pitänyt ostaa, jos haluaa palauttaa osia ilman kustannuksia vaikka virhe on selkeäst heidän. Noh, katsotaan jos Paypalin kautta saa perittyä rahat takaisin.
Ostajan vastuulla se sopivuus on tarkistaa. Samassa autossa, kun voi olla useita erilaisia osia käytössä mitkä ei keskenään ole yhteensopivia. Eikä autodoc niitä tietoja sinne laita vaan ne tulee semmoisesta varaosaohjelmasta mitä suurinosa myyjistä käyttää.
Sieltä saa kyllä ihan oikeita osia ostettua, kun itse vaan tietää mitä on ostamassa ja osaa ne oikeat valita epäsopivien joukosta. Sitäpaitsi niiltä voi ennen ostoa varmistaa sopiiko osa autoosi vai ei ja jos ne lupaa sulle sen sopivuuden niin voit palauttaa ilmaiseksi.
Jo pelkistä mitoista olisit huomannut mihin ne on tarkoitettu vertaamalla autossa tällä hetkellä oleviin. Ihan omaan piikkiin voi tuon mokan laittaa jos ei mittoja edes vaivaudu tarkistamaan ennen tilaamista.Mutta kun markkinoidaan esim. kaasujousia konepellille ja oma auto on yhteensopivuuslistalla ja osat saatuasi todetaan, että kyseessä onkin kaasujouset takaluukkuun, niin virhe on 100 % myyjän vastuulla. Se missä kohtaa virhe on tapahtunut ei kuulu kuluttajalle. Autodoc on virheellisistä tiedoista vastuussa kuluttajalle vaikka virhe olisikin jostain varaosaohjelmasta.
Jo pelkistä mitoista olisit huomannut mihin ne on tarkoitettu vertaamalla autossa tällä hetkellä oleviin. Ihan omaan piikkiin voi tuon mokan laittaa jos ei mittoja edes vaivaudu tarkistamaan ennen tilaamista.
Juuri tämän takia Autodoc on halvempi kuin paikallinen kotimainen kivijalkamyymälä. Vääntävät ammattikäyttöön tarkoitetut luettelot käännösvirheineen nettikaupaksi ja myyvät halvalla. Välistä jätetään pois se tittelillä "varaosamyyjä" kulkeva ihminen. Vastuu varmaan olisi myyjän, mutta se ei heitä noilla katteilla ja volyymeillä kiinnosta paskan vertaa.
Ota sinne yhteyttä ja sano ettei kelpaa tuo vaihto vaan haluat sen mitä tilasit ja käske merkitä sun tietoihin ettei osia saa vaihtaa.Tilasin Autodocista levyt ja palat eteen ja taakse kun oli tuo 40% ale levyistä. No valitsin swagin levyt eteen ja valeon palat siihen kylkeen maksoin. Käväsin äsken katsomassa sivuilta tilaushistoriaa niin etu ja takapalat molemmat vaihdettu Stark merkkiin sekä etupuolen Swagin levyt myös Stark merkkisiin??? Koitin nyt vähän katella etten ihan halvinta tuubaa tilaa mutta ilmeisesti saan tuubaa sitten... vai tekeekö noilla Stark merkkisillä mitään?
Motonetin myymät Vector-merkkiset jarrupalat voi jättää ostamatta. Kahdessa eri autossa ollut sellaiset ja kummassakin pitäneet todella kovaa vinkumista jarruttaessa jo uudesta asti.
Motonetin myymät Vector-merkkiset jarrupalat voi jättää ostamatta. Kahdessa eri autossa ollut sellaiset ja kummassakin pitäneet todella kovaa vinkumista jarruttaessa jo uudesta asti.
Tilasin Autodocista levyt ja palat eteen ja taakse kun oli tuo 40% ale levyistä. No valitsin swagin levyt eteen ja valeon palat siihen kylkeen maksoin. Käväsin äsken katsomassa sivuilta tilaushistoriaa niin etu ja takapalat molemmat vaihdettu Stark merkkiin sekä etupuolen Swagin levyt myös Stark merkkisiin??? Koitin nyt vähän katella etten ihan halvinta tuubaa tilaa mutta ilmeisesti saan tuubaa sitten... vai tekeekö noilla Stark merkkisillä mitään?
Palojen takapuoli rasvattu?
Oliko niissä värinänvaimennuspellit takana?
Kävipä sitte silleen että omasta autosta korkkas pyörännavasta takana yksi kierre, vaikka toisella pultilla kokeilin. Ilmeisesti on joskus renkaanvaihdossa joku pistäny vääntimellä vähän liian rajulla otteella pultteja kiinni, ni se nyt sit antautui. Eli ois navan vaihto laakereiseen päivineen tulossa jossain välissä, osa on yksi kiinteä kappale jonka vaihtaminen on helppoa. Nyt vaan ongelmaksi muodostuu se että niiden suhteen on valtava hintahaarukka, halvimmat on 40-60 €, ja seuraava taso on 70-300 €, ni tottakai se edullisempi vaihtoehto kiinnostais. Lähinnä vaan se laakeri sitte mietityttää, että miten hyvin se kestää noissa edullisimmissa.
GSP:n valmistama napa on edullisimmassa päässä, mut täällä ei näyttäis olevan niiden tuotteista kokemuksia, eikä ollu listalla. Ku sit tuol on niiden kanssa hintahaarukassa Maxgearia ynnä muuta sontaa tarjolla. Jos joku haluu tsiigailla ja ehotella ni varaosanumero on tämä:
93178626