Hyvät ja huonot varaosamerkit

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja TeknoR, 06.04.2017.

  1. kilroy1

    kilroy1

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Mulla oli omassa Corolla Versossa melkoiset ongelmat etulaakerien kanssa.. ensin tarvike n. 6kk ja rikki, tän jälkeen vaihdoin takuuseen HL:n laakerin. Paketin sisällä oli Toyotan orkkis-laakeri. Melkein päivälleen sama asia. Uudestaan tarvike alle ja auto vaihtoon. Koskaan ei korjaamokaan pystynyt selvittämään syytä hajoamiseen (vaihdettu eri korjaamoilla ja molemmat pitkän linjan ammattilaisia).
     
  2. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Klokkerholmin jarrukilvissä ei ollut OLLENKAAN maalia päällä. Pelkkä ohut sähkösinkitys.

    Ei ole kyllä tuollaisia vastaan tullut ennen. Pakkohan noihin on joku maali vetää päälle..
     
  3. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Toisaalta hyvä, voi laittaa kestävän maalin ite suoraan.
     
    Ihmemies ja TeknoR tykkäävät tästä.
  4. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Skoodan tukivarsiin laitoinkaksiosaiset strongflexit. Sinänsä ihmetytti se, että ne ei toimi samalla tavalla kuin alkuperäiset, vaan tukivarret pääsee vapaasti liikkumaan ylös/alas suunnassa. Niihin oli kyllä tehty karhennus kahden osan väliin lisäämään kitkaa, mutta ei se toimi...

    OEM-kumipuslissa se kumi joustaa tukivarren liikkeen verran, ja yrittää pitää tukivarren siinä asennossa mihin pusla on kiristetty. En sit tiedä onko tolla isoa merkitystä, hyvältä ajaa tuntuu ainakin.
     
  5. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    154
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Sanotaan vielä Toyota avensiksen klokkerholmin kilvistä kun tuli askarrettua, tarvike kilvistä uupui tuo käsijarrukenkien pidike tappi mikälie. Alkuperäiseen hitsattu ja isolla pultilla läpi olka-akselin.

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  6. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mapco termostaattikotelo oli vähän alkuperäistä jopa parempi, nimittäin lisätty pieni lämpösuojakäikäle reunaan estämään pakosarjasta tulevan lämmön suoraan koteloa päin.

    Mukana tuli termostaatti ja lämpöanturi, lämpöä tuntui tulevan kuin helvetin porteilta ja lämpöanturi vaikutti olevan tarkka.

    Ei moittimista siis ainakaan vielä.

    Vuodot tuolta osin hävisi, samalla löytyi sellanen vika että uudehko Topran paisuntasäiliö vuotaa!
     
  7. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    PU-puslien toiminta poikkeaa hieman alkuperäisistä kumipuslista. Sisäholkki kiertyy suhteessa puslaan. Se sisäpuolen pyällys/karhennus ei ole lisäämässä kitkaa vaan auttamassa rasvan pysymistä. Muistithan laittaa mukana tulleen rasvan puslan ja sisäholkin väliin?

    Itsellä keulan alatukivarsissa ja edessä ja takana kallistuksenvakaajien koripuslina nämä strongflexit punaiset olleet nyt puolisen vuotta, aika näyttää miten pelaavat. Mutta ainakaan vielä ei oo pahaa sanottavaa.
     
  8. Toteemieläin

    Toteemieläin

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2017
    Ridex takimmaisen vakaakan koiranluu. Volvo V70 MK2

    Kesti 40tkm. Hinta oli autodocilla vajaa 7€ aikanaan.
    Kesto hintaan nähden hyvä, mutta pituus eroja noissa on.

    Saman merkkiset jarrulevyt kannattaa heittää kyllä suoraan roskiin.

    Edit: Ridexin jarrupalat on ollu ihan ok, vaikka onkin halpoja.
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2019
  9. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    772
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Tuleekos noissa mukana asennusohjeita? Sinne puslan ja tukivarren väliin kai ruikataan myös vähän liukkaria? Entä asennus, pusla ensin tunkilla paikalle ja sen jälkeen sisäholkki (myös prässillä?)


    Itse tilasin setin keltaisia 3BG nelikkopassatin takapään varsille sekä takadifferentiaalin ripustuksille.
     
  10. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Mukana tulleet ohjeet oli muistaakseni aika seikkaperäisesti, powerflexin sivuilta löytyy paremmin infoa ja videotakin asentamisesta: Powerflex - Performance Polyurethane Bushes

    Tukivarren ja puslan väliin riittää asennettaessa vaikkapa saippua/fairyvesi liukasteeksi. Asennusrasvaa siihen väliin ei kannata laittaa, ajatuksena olisi että pusla ei turhaan pyörisi tukivarressa. Kun pusla on painettu tukivarteen, sitten mukana tulevaa rasvaa puslan sisään ja holkin puristus paikalleen. Ite hieroin myös hieman rasvaa puslan päätyihin. PU-puslat on helpot asentaa, usein riittää ruuvipenkki puristeluun. Enemmän työtä vanhojen irroittelussa.
     
    aakku tykkää tästä.
  11. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    1 078
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Taas vaihettu kierros Vaicon levyjä ja paloja, kaikki jees.
    Mapcon bensansuodatin oli ainakin oikeanlainen ja auto vielä toimikin sen jälkeen :D
     
  12. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    772
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Ok, yhden tai kaksi voisi vedelläkin itse ähkien mutta kun noita on se 30 kappaletta..

    Liekö eroa Powerflex / Strongflex, molemmat käsittääkseni Puolalaisia firmoja?
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2019
  13. Kidov

    Kidov

    Viestejä:
    95
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    @jultsu , mistä/minkälaisia apurungon puslia olet ostanut? Itselläni olisi tarvetta uusia yhteen nelikkoon taka-apurungon puslat ja toiseen etuvetoiseen eteen samalla kun vie apurungon hiekkapuhallukseen/maalaukseen.
     
  14. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Strongflex ainakin Puolasta, Powerflex mahtaa olla Brittiläinen. Mutulla heitettynä Powerflexit varmaan parempia, hinta niissä on ainakin reilusti kovempi :cigar2:
     
  15. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 109
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    "Racing" uretaanit apuringon puslina tekee sitten helposti sen että kaikki renkaiden ja voimansiirron jyrinät tulee kovempaa sisälle. Tuli itse etuveto audilla tämä kokeiltua. Ei tarvi kokeilla uusiksi.
     
  16. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016
    Mä voisin kuvitella että peruspuslat ois jees jos niitä ehostais jollain karvan verran jämäkemmiksi, mutta ei koviks.
     
  17. 8540

    8540

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2018
    Tuosta Magneti Marellista sen verran, että se on ihan alkuperäisosavalmistaja. Monissa autoissa on osia joissa lukee Magneti Marelli jo tehtaalta ja myös alkuperäinen merkkitiskiltä tilattu varaosa tulee välillä tuon leiman alaisena.
    Silti ne huonoja ovat, ei siinä. Yleensä ollut hieman erilaisia ja ei niin pitkäikäisiä ratkaisuja missä osissa on tullut merkki vastaan.

    Kisauretaanit on tarkoituksella todella jäykät, kun puslia pitää joissain sarjoissa käyttää niin niistä tehdään sitten mahdollisimman jäykät kun ajomukavuudella ei ole väliä. Uretaanipuslia yleensä myydään ainakin kahta eri jäykkyyttä, aina kannattaa ottaa ne pehmeämmät, niissä ei mielestäni ole ollut havaittavaa eroa alkuperäisiin kumipusliin verrattuna.
    Seuraava askel tuosta kisapuslasta on sitten alumiinipusla ja siitä sitten uniball nivel. Mutta pehmeä uretaani mielestäni vastaa uutta kumipuslaa (vanha kumipusla on sitten toki asia erikseen).
    Joskus tuli myös kokeiltua apurunkoa pehmeillä puslilla ja tukivarsia jäykillä puslilla, hyvä oli ajaa ja melua tai tärinöitä en isommin havainnut. Mutta persdynolla vain mitattu, että ei ole mittausdataa esittää.
     
  18. jultsu

    jultsu

    Viestejä:
    772
    Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    www.strongflex.eu -sivustolta tilasin tosiaan 3BG nelikkopassattiin täydellisen takapään puslasarjan keltaisina RACING malleina + takadiffille kolmet tukipuslat, nekin keltaisina. Maksoivat yhteensä 300 euroa. Powerflex ei myynyt jostain kumman syystä näihin nelikkomalleihin takapäähän mitään. Apurungon "pää"pusliksi laitan ihan vakiot uudet Lemförderin kumit.

    Multa oli siis räjähtänyt tuo taka-apurunko kahtia tuossa viime viikolla ja sen vuoksi tuli tämmöinen pikku projekti eteen. Uuden rungonkin ehdin jo metsästämään ja toivon mukaan kestää ehjänä tuon auton lopun elinajan.
     
    Kidov tykkää tästä.
  19. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Yks keino on täyttää "ilmatilat" sikaflexillä ja kumiletkusta leikatuilla käikäleillä (jäykisteeksi/tukirakenteeksi sikaflexin sisään)
     
    Kidov tykkää tästä.
  20. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Mä mietin kans et jotain tommosta. Tai polymeeriliimalla, ne kun kestää säätä ja paskaa hyvin. Noi auttais myös siihen että ne puslat ei kulahtais niin äkkiä tiesuolasta ja säästä, samoin toki puslien rasvaus auttaa tuohon ongelmaan varmasti.
     
  21. _Bandit_

    _Bandit_

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Tuulilasiliima, mieluiten sellainen mikä on PU-liima ja ei sisällä isosyanaattia, noillahan niitä puslia ja moottorinkannakkeita on täytelty tuolla rapakon toisella puolella, kuulemma toimii hyvin jos puslassa on kolo mitä täytellä.

    Tuli laitettua TRW:n jarrupalat tuossa autoon taakse ja ihmettelin, kun ei paloissa ollut ns. loivennettuja reunoja, mitä yleensä kaikissa tähän mennessä on ollut, eli tälläisiä:

    [​IMG]

    Riskihän on mitättömän pieni, että alkaisi kantamaan jostain reunasta tai ei ottaisi hyvää kontaktia ja voisin epäillä että aivan pientä ääntäkin pitävät. Näkee sitten miten kuluu ja syö levyjä ajan kuluessa..

    PS. Muilla ollut sellaista tuntumaa, että EBC Green Stuffit tekisi polkimesta todella pehmeän ja tunnottoman oloisen?

    PPS. Oliko TeknoR ihan mekaanikko, omistatko korjaamon vai mistä noin paljon osia menee kätösten läpi eri autoihin?
     
    Kidov tykkää tästä.
  22. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Juu, autoja tulee hankittua rikkinäisenä ja myytyä ehjänä. Sen lisäks omat harrasterassaukset siihen päälle.
     
  23. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Denckermann raitisilmasuodattimet:
    Ainakin parempi kuin JC Premium, koska em. merkissä ei ollut kunnollista tiivistettä reunassa, ja Denckermann oli pakattu ilmatiiviisti joka on tärkeää kun kyseessä aktiivihiilisuodatin. Ohjeita ei kummassakaan tule mukana, mutta onneksi on google ja youtube. Eli tuo merkki saa kyllä suosituksen koska hinta on niin edullinen.

    Denso raitisilmasuodattimessa tulee kuvalliset ohjeet mukana, vaikka kuuluu "halpiskategoriaan" kun ostaa suodattimen muualta kuin marmorilta (yksi mahdollinen OEM-valmistaja). Valmistettu Puolassa.

    Triclo paisuntasäiliö näytti muuten samalta kuin Topran, paitsi että alapuolella Triclon logo.


    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2019
  24. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    SKF vetoakseli (VKJC 7515)

    Lueskelin aikaisemmin internetistä kauhutarinoita Subarun ja aftermarket vetoakseleiden yhteensopivuudesta. Kuulemma herkästi muulla kuin alkuperäisillä vetoakseleilla alkaa ilmenemään voimansiirron värinöitä, kun seisotaan paikallaan vaihde päällä jarrua vasten. No, vaihtelin Subaruun eilettäin SKF:n vetoakselin, akseli ulkoisilta mitoiltaan ok ja vaikutti muutenkin ulkoisesti ihan hyvältä. Auto nippuun ja ajelulle, paikallaan vaihde päällä jarrua vasten seisoessa huomattavat voimansiirron värinät korissa. Heti kun jarrun löysää, kaikki ok ja kaikki ok myös kun laittaa vaihteen N:lle tai P:lle auton ollessa paikallaan. Vaihdella vanhaan akseliin uudet suojakumit ja laittaa takaisin paikalleen. Liekö ilmiön syynä akselin boorien valmistustoleranssit tai muuta vastaavaa?

    Eli SKF:n vetoakselia ei voi Subaruun suositella, ainakaan jos on herkkä ylimääräisille värinöille. Muuten akseli vaikutti kuitenkin olevan mitoissaan ja varmaan kohtalaisen hyvin valmistettu.
     
  25. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 109
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Melkoisen jännän kuuloinen vika, onkohan tuota värinöiden syntymekanismia selvittänyt kukaan että miten vetoakseli voi aiheuttaa tuollaista? En subaruita tunne yhtään.
     
  26. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Joku uudempi CVT-automaatti-Subaru ? Ei ne boorit pitäis siihen vaikuttaa, ku jos siellä on sitä ryömintää, ni se akselihan on jatkuvan tasaisen paineen alaisena, ku haluis eteenpäin. Epäilen syyksi vaihdelaatikon voimansyötön epätasaisuutta, jolloin se ryömintä on huojuvaa ja joillain vetareilla ongelma korostuu.
     
  27. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Ei pikaisella googlailulla eilen sattunut vastaan mitään yksikäsitteistä vastausta, pitää tässä kaivella enemmän.

    Vanhempi 5eat laatikko, eli perinteinen automaatti.
     
  28. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016


    Okei, epäilen silti että se laatikko ryömitessään pyörii lievästi nykien, ja tietyillä vetoakseleilla tuo muuttuu ääneksi. Tiedä sitte että onko boorit liian napakat vai löysät, mutta yks mitä voisit kokeilla on laittaa jotain perkeleen paksua asennusrasvaa sinne booreihin reippaasti, jolloin se toimis vaimentavana aineena välissä.
     
  29. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Varmaan jotain tuon suuntaista, pitää päivitellä tänne jos jostain sattuu vastaus ilmiölle vastaan. Tähän hetkeen ei tule varmaan kokeiltua boorien rasvaamista, jätetään kuitenkin akseli hyllyyn odottelemaan jos tuo alkuperäinen myöhemmin antautuu.
     
    DD-Indeed tykkää tästä.
  30. vnslkd

    vnslkd

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
    Vetoakseli-caseen liittyen laitoin tänään takaisin vanhan vetoakselin uudella kumilla ja tuoreilla rasvoilla. Värinät ja tutinat katosi siihen. Alkuperäisen akselin sisänivelessä oli jonkin verran rotaatiosuunnassa välystä, kun uudessa ei ollut yhtään. Kaljahuuruisena mutuiluna voisi veikata tuohon liittyväksi.
     
  31. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Se voi olla et siel pitääki olla pieni välys jolla hukkuu mahdolliset laatikon värinät, rasvalla myös saa pehmeemmäks.
     
    vnslkd tykkää tästä.
  32. BHN

    BHN

    Viestejä:
    49
    Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Tekeekö tuolla tiliä? Varmaan alle 1500e hintaluokka taitaa mennä parhaiten kaupaksi? yli 5000e autoja on yksityisen entistä hankalampi saada myytyä..
     
  33. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Aika olemattomasti, käytännössä voi tuolleen ajaa kokoajan aina "ilmaisella autolla", tai ajatella niin että noissa on arvonalenema positiivinen, kun myy aina muutaman kuukauden päästä vähän kalliimmalla pois mitä on käyttänyt siihen rahaa. Ajoauto (itellä kesäauto) siis vaihtelee niin tiuhaan kun jaksaa niitä korjailla mutta lompakko ei kevene pitkässä juoksussa, vaan päinvastoin. Aina oon purkanu osiks ja myyny osina jos näyttää siltä ettei autoo ees kannata laittaa enää kuntoon, silleen saa varmemmin omat takas ja pari - muutaman satasen päälle.
     
    SR50La, rane58, Kidov ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  34. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016
    En tiiä et onko tääl erikseen keskustelua polttimoista ? Tos ku vaihoin taas palaneen Philips Racing Visionin tilalle ehjän polttimon ni tuli vaan mieleen et olivat huono sijoitus :D Ostin niitä kaks pakettia viime elokuussa ja alta vuodessa menny jo kaks ajovalopolttimoa. Eikä mulle ees tuu ku joku 10 tkm vuodessa, joten melkoisen äkkiä paloivat paskaks. Alkuperäiset polttimot on edelleen ehjät.
     
  35. rovamarkku

    rovamarkku

    Viestejä:
    85
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Taitaa olla aika yleistä noissa ns. kirkkaammissa polttimoissa tuo lyhyempi käyttöikä. Kirkkaampi valo saavutetaan kuumemmalla vastuslangalla, jolloin myös käyttöikä on lyhyempi.
     
  36. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Joo, se on selvää, mut ihmetytti vaan noinkin lyhyt käyttöikä. Eka polttimo meni jo 4 kk:n jälkeen, ja nyt meni toinen. Valotehoa ihan jees kyl, mut ei niin paljoa että noista kannattaa toistakymppiä parilta maksaa.
     
  37. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Niinno kuka yllättyy että tehokkaampi polttimo kestää huonommin, kun periaatteessa se lisäkirkkaus tehdään ohentamalla sitä lankaa.

    Racing Visionin luvattu kesto on vain 200 tuntia. Ja millähän jännitteellä se on mitattu. Riippuu autosta sitten paljollako sitä syötetään. Verrokkina Osramin longlifelle luvataan 3000 tuntia kestoa...

    On noilla paikkansa sillon kun ne laitetaan pimeäksi ajaksi (talvi) paikoilleen, ja toisaalta jos autossa on DRL:t eli ne ei pala kuin pimeään aikaan, niin kyllähän ne sit kestää. Turha niitä kalliita tai hankalasti vaihdettavia polttimoita on polttaa turhaan, asentaa ne ledipäivävalot jos ei autosta alunperin löydy.
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2019
  38. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  39. kilroy1

    kilroy1

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Ostaa philipsin extreme visionit.. ei ihan yhtä kirkkaatvkuin noi racing visionit mutta normaalia kirkkaammat ja käyttöikä muistaakseni lähes puolet pidempi.
     
    TeknoR tykkää tästä.
  40. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Juuri nuo ovat täälläkin olleet käytössä. Vaikka nekin palaa tiuhempaan niin ei ainakaan oma aitoilubudjetti siihen kaadu.
     
  41. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Nyt ottaa pattiin.

    Venttiilikanteen iskin uuden venttiiliohjurit, vaan huomatakseni että ne on liian tiukaksi tehty, imuventtiilit "leikkaa kiinni" niissä.

    Eli homma uusiksi.

    Merkki oli SWAG, ja tilalle tulee Freccia (n. 0.02mm väljemmät)
     
  42. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Ei uskalla niitä venyttää ? Niissähän tais olla kuiteski semmosset napakat jouset puristamassa ?
     
  43. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei vaan kyse on kanteen lyötävistä / lämmön kanssa asennettavista ohjaintapeista
    https://autochast.com.ua/imgbank/tcd/323/03230271903255.jpg

    [​IMG]
     
  44. DD-Indeed

    DD-Indeed

    Viestejä:
    4 856
    Rekisteröitynyt:
    04.12.2016

    Eiku nii noi juu, lukasin ensteks että kumit. No juu, noi joutaa sit vaihtoon jos näin on. Ei niistä hirveesti kannata alkaa ite nikkaroimaan.
     
  45. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 109
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    ööööh ne pitää kalvata mittaansa kanteen asentamisen jälkeen. Ja sen jälkeen leikata kannen seetipinta vielä keskeiseksi uuteen venttiilin reikään.

    ihan ryssähommaa "vain vaihtaa" ohjureita kuten taisin jo kauan sitten sanoakin.
     
  46. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    no joo mutta pakopuolen ohjurit+venttiilit kävivät kyllä presiis toisiinsa jo valmiiksi.
     
  47. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 109
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olihan siellä välystä tarpeeksi? pakopuoli on vielä noista se kriittisempi missä lämpö ja karsta voi tehdä jänniä kun venttiili tartahtaa ohjuriin kiinni koneen käydessä. Näitä on meinaan käynyt.
     
  48. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    788
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    ei löydy nyt mikromietriä mutta suurinpiirtein mitat:


    imuohjurit xxx? (imuventtiili ei mene läpi ollenkaan, pakoventtiili menee nätisti läpi)
    pakoohjuri 7,96
    pakoventtiili 7,90
    imuventtiili 7,92
     
  49. Nokelainen

    Nokelainen

    Viestejä:
    38
    Rekisteröitynyt:
    03.06.2017
    Koyo-laakerit, varsinkin "made in Japan" ovat hyviä. Moni automerkki (Toyota, Mitsubishi, Bmw, yms...) käyttää alkuperäisosina Koyo:a.
     
  50. TommyKoo

    TommyKoo

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    02.10.2018
    Pitäisi vaihtaa emännän relluun takajarrulevyt ja näissähän on laakerit prässätty levyyn kiinni, eli hankalaksi menee vaihtaa pelkät levyt. Suomessa orkkislaadun levyt laakereineen ovat kalliita, joten soittelin paikalliseen varaosapuljuun, mistä Metellin levyt laakereineen lähtisi 120€/pari. Ulkomailta saisin originaalit Renaultin levyt 128€+postikulut. Metelli on itselle aikalailla tuntematon merkki ja laakereissa olen aina suosinut niitä muutamaa "kunnollista". Tekeeköhän noilla mitään, vai onko muutaman kymppitonnin jälkeen odotettavissa ongelmia?