Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heijastinpinta voi kulua ja tummua nopeammin. Etenkin projektoriumpioissa tuo on jossain määrin ongelma 55W-polttimoillakin. Jos taas autossa on esim. kuumille kesäkeleille päiväajovalot, niin se auttaa aika paljon.Minkälaisia ongelmia tuo suurempi lämmöntuotto voi aiheuttaa?
Olishan noissa se selkeä etu näihin plussapolttimoihin verrattuna, että keston pitäisi olla speksien mukaan ihan eri luokkaa.
10w ei vaikuta mihinkään, mutta jos se teho vaikka "tuplataan" niin se 100w lamppu varmasti aiheuttaa tuhoa muovisessa umpiossa.Minkälaisia ongelmia tuo suurempi lämmöntuotto voi aiheuttaa?
Olishan noissa se selkeä etu näihin plussapolttimoihin verrattuna, että keston pitäisi olla speksien mukaan ihan eri luokkaa.
Ei kannata puhua absoluuttisesta lukemasta ja sanoa, että "ei vaikuta mihinkään" kun todellisuudessa tehon nousu 55 -> 65W on melkein 20% enemmän tehoa -> enemmän lämpöä.
Ajovaloumpioiden heijastimien ikääntyminen on ihan todellinen ilmiö ja se johtuu käytännössä polttimon palamisesta ja sen tuottamasta valosta ja etenkin lämmöstä.Tuskin H18-umpioissa on käytetty kestävämpiä materiaaleja. Ei tuolla lämmönnousulla ole merkitystä reaalimaailmassa.
Ajovaloumpioiden heijastimien ikääntyminen on ihan todellinen ilmiö ja se johtuu käytännössä polttimon palamisesta ja sen tuottamasta valosta ja etenkin lämmöstä.
On väärin sanoa, että sillä ei ole "reaalimaailmassa" merkitystä kun sillä on.
Se, että miten paljon riippuu autosta ja umpiovalmistajan taidosta mitoittaa umpion lämmönkesto vastaamaan polttimon lämmöntuottoa. Osa varmaan kestää ongelmitta mutta voi hyvin olla että jonkun auton heijasin ei kestä ja lopputuloksena on vielä surkeammat valot kuin ne oli ennen h7-h18 muunnosta.
Ok, umpioon voitaisiin laittaa lasinen etu"lasi" ja tehdä heijastin yms. kokonaan metallista. Käytännössä nykyään molemmat on kuitenkin muovia jonka lämmönkesto on rajallinen.
Jälkimmäiseen osuuteen on jo aika vakiintunut ratkaisu, eli ei polteta niitä ajovaloja silloin kun on valoisaa ja siitä on pelkkää haittaa.Enemmän prosentteja = vähemmän kestoa. Et voi valita halogeeneilla samaan aikaan isompaa valotehoa ja yhtä pitkää kestoa, kuin vakiopolttimilla. Ellet sitten itse rakenna, tai autosta pysty koodaamaan, pienempää jännitettä sillon, kun on valoisaa.
Jälkimmäiseen osuuteen on jo aika vakiintunut ratkaisu, eli ei polteta niitä ajovaloja silloin kun on valoisaa ja siitä on pelkkää haittaa.