Huokea jokamiehen (DIY ?) sähkölentokone ?

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Pelkään, että tuo on liian modulaarinen. Tuolla voi oppia lennättämään.
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Kun saan tämän tuulivoimalan valmiiksi voin aloittaa koneen mallin teon.

277662164_10224170510082012_2468611878029801978_n.jpg
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
ei juma jos susta tuntuu että saat koneen akkuineen 50kg painoon ja jotenkin puhtaasti airodynaamisesti niin kerro paljon moottorit ,akut ,ja johdotukset painaa. Sulla ei taida olla todellisuuden tajua ollenkaan.ja ootko edes ottanu huomioon että siiven noste joka tapauksessa jarruttaa menoa.meinaatko lentää 12s lipoilla jonkun sekuntiin? Meinaat että vaneri styrsä runko painaa vähemmän ku ton linkin sttiken 4 putkea missä istuin on?
20 metriset poljettavat lekot painaa 24 kiloa ( Musculair II ).

Jospa otan 36 kiloa tavoitteeeksi jolloin 34 kiloa jää akuille pitäis riittää melko pitkäksi aikaa parin kilowatin teholla.

265 wattituntia per kilo. Eli 9275 wattituntia yhteensä. Jopa 3 KW teholla yli 3 tuntia siis.

 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
solarflight01_sized.jpg

Tuo liihotti jo 1990 USAn päästä päähän 1,5 KW teholla ( 2 hv ).
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Teen seuraavaksi pätkän keskisiipeä, jotta tiedän siiven painon ja voin testata sen rakenteen.
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Tämä on hyvä pitää mielessä..parhaat kennot tuottaa jo 47% hyötysuhteella sähköä. Gallium Arsenidet 30,5% ja jopa FILM THIN 25% ( 20% helposti ja huokealla ) !

Eli jopa jo 4 m2 antaa film thin kennolla 1 KW lisäpotkua. Korkealla ja suotuisissa olosuhteissa jopa 1360 wattia.

Tässä on tapahtunut nyt massiivinen loikka eteenpäin...Sharp on tehnyt 32,65 % teholla toimivan taipuisan kevyen kennon.
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Litium-ilma akut....yli 500 wattutunnin per kilo energiatiheys.

 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Nuo kaksi edellä sovellettuna käytäntöön tarkoittaa erittäin tehokasta liikkumista sähköllä ilmateitse.
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Aina kandee muistaa, että ilmassa pysytään 1/4 hevosvoimalla.

Sitäkin vähemmällä pysytään liidossa ja termiikissä eritoten

Musculair-2_BN_49760_15148e11a8.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
243
Kas kun ei sitä radioaktiivista timantti akkua niin vois lentää koko ihmis iän yhtä soittoa.pitkä matka viel näistä keksinnöistä sun toimivaks ja kevyeks koneeks.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
276
Tässä kuva kevyestä laskutelinejärjestelmästä.

Tää on kyllä mielenkiintonen hökötys. Väittäisin et aivan mahdoton konstruktio, hyvin epävakaa - varsinkin jos tulee moottoririkko niin tommosta ei pysty kukaan hallitsemaan laskussa. Moottorin toimiessa saattas olla mahdollista jollakin aktiivisella lapakulman/kaasun säädöllä saada sen verta vakaaksi et hyvissä olosuhteissa ehkäpä.. ei sittenkään mitään järkeä..
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Kas kun ei sitä radioaktiivista timantti akkua niin vois lentää koko ihmis iän yhtä soittoa.pitkä matka viel näistä keksinnöistä sun toimivaks ja kevyeks koneeks.

Konsepti alkaa olla valmis....voin soveltaa myös oppimaani tuulivoimalan protojen parissa...jonkinlainen etu on myös 70 m2 työtilat.
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
En ole kuopannut tätä sähkölentokone ajatusta vieläkään. Idea nyt on erinomainen, mutta aikaa ja resursseja sille ei juuri nyt ole.
 

tuulispää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
601
Koska tuon kehittämäni tuulivoimalan kehittäminen on päätynyt rahoituksen puutteeseen 8 vuoden kehitystyön jälkeen, mutta koska siinä on paljon salaista patentoitavaa tavaraa sitä ei voi julkisesti esitellä...niin ajattelin viedä eteenpäin tätä sähkölentokone konseptiani...jota olen kuutioinut jo useamman vuoden....täällä markkinat ovat pienet joten harrasteen esitteleminen ei varmaan aiheuta ongelmia vaikka paljon salaista tai inoovaatioita siinäkin on.

Olen onnistunut implementoimaan siihen nyt täysin ennenäkemättömän konseptin jolla saavutetaan vähäisempi paino...ja alhainen siipikuormitus....myös HPA koneista tuttu suuri potkuri on siihen helppo laittaa...ne ovat tehokkaampia kuin pienet potkurit ( joka on nyt kaikille tuttu asia tuulivoimalaketjustani).

Sähkölentämisen ongelmahan on akkujen alhainen energiatehokkuus. Siihen voidaan vastata sillä että lentokone itse painaa vähemmän kuin mihin on totuttu.

Käsittääkseni koskaan ei ole tehty lentokonetta jossa on suljettu ( aerodynaaminen ) ohjaamo ja kone itse painaa alle 70 kiloa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
193 482
Viestejä
3 497 441
Jäsenet
62 350
Uusin jäsen
Maxfaraon

Hinta.fi

Ylös Bottom