Varmaan sama nolla toimivaa lentokonetta rakennettuna. Mutta älä nyt lypsä lisää näitä syöttämällä lapaan.Mikäs sun kompetenssi on aihealueessa ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan sama nolla toimivaa lentokonetta rakennettuna. Mutta älä nyt lypsä lisää näitä syöttämällä lapaan.Mikäs sun kompetenssi on aihealueessa ?
Niin herra Rutan käytti 18% kokoisia malleja aiemmin.Varmaan sama nolla toimivaa lentokonetta rakennettuna. Mutta älä nyt lypsä lisää näitä syöttämällä lapaan.
ei juma jos susta tuntuu että saat koneen akkuineen 50kg painoon ja jotenkin puhtaasti airodynaamisesti niin kerro paljon moottorit ,akut ,ja johdotukset painaa. Sulla ei taida olla todellisuuden tajua ollenkaan.ja ootko edes ottanu huomioon että siiven noste joka tapauksessa jarruttaa menoa.meinaatko lentää 12s lipoilla jonkun sekuntiin? Meinaat että vaneri styrsä runko painaa vähemmän ku ton linkin sttiken 4 putkea missä istuin on?
Tässä on tapahtunut nyt massiivinen loikka eteenpäin...Sharp on tehnyt 32,65 % teholla toimivan taipuisan kevyen kennon.Tämä on hyvä pitää mielessä..parhaat kennot tuottaa jo 47% hyötysuhteella sähköä. Gallium Arsenidet 30,5% ja jopa FILM THIN 25% ( 20% helposti ja huokealla ) !
Eli jopa jo 4 m2 antaa film thin kennolla 1 KW lisäpotkua. Korkealla ja suotuisissa olosuhteissa jopa 1360 wattia.
Tää on kyllä mielenkiintonen hökötys. Väittäisin et aivan mahdoton konstruktio, hyvin epävakaa - varsinkin jos tulee moottoririkko niin tommosta ei pysty kukaan hallitsemaan laskussa. Moottorin toimiessa saattas olla mahdollista jollakin aktiivisella lapakulman/kaasun säädöllä saada sen verta vakaaksi et hyvissä olosuhteissa ehkäpä.. ei sittenkään mitään järkeä..Tässä kuva kevyestä laskutelinejärjestelmästä.
Kas kun ei sitä radioaktiivista timantti akkua niin vois lentää koko ihmis iän yhtä soittoa.pitkä matka viel näistä keksinnöistä sun toimivaks ja kevyeks koneeks.
Kerro sitten kun on jotain oikeasti konkreettista olemassa.En ole kuopannut tätä sähkölentokone ajatusta vieläkään. Idea nyt on erinomainen, mutta aikaa ja resursseja sille ei juuri nyt ole.
Onko tämä edistynyt ?Taannoin uutisoitiin Aallolla tehdystä 37% black silica kennosta...tietääkö kukaan siitä enempää ?
Eivät varmaan enää jatkokehittänyt sitä kun saivat tietää että uusi vaneristyröx komposiitti pesee jopa hiilikuidun käytön.Onko tämä edistynyt ?
Sähköllä lentäminen on vähän sama asia kuin höyryllä lentäminen:
Kerrohan miten se on edes etäisesti sama asia?
Hämmentävää...tätä voisi lentää ilman lupaa USAssa.
Suomessa tuskin tulevaisuudessakaan onnistuu minkäänlaisen lentävän ihmistä kuljettavan koneen lentämisen ilman lupaa.
Täällähän jo pelkkä dronen lennättäminen tarvitsee luvan.
Suomessa jopa valmistettiin joitain "kaupallisia" lentokoneita lupavapaaseen alle 70kg luokkaan. Flynano TM
Markkinat kannattanee etsiä ulkomailta.Suomessa tuskin tulevaisuudessakaan onnistuu minkäänlaisen lentävän ihmistä kuljettavan koneen lentämisen ilman lupaa.
Täällähän jo pelkkä dronen lennättäminen tarvitsee luvan.
Itsetehdyt ovat 15 - 30 000 €...kun työtä ei lasketa.Heh no juu heti kun näitä hintoja kattelee niin otsikon huokea vois tiputtaa pois
eikös tuo flynano menny konkkaan kun ei ketään kiinnostanut sitä enää rahoittaa tms. eli vaikuttas siltä ettei kysyntää ihan hirveesti ole. ulkomaille tuo flynano oli enemmän suunnattukin. kuten aikasemminkin olen sanonut jos tuollainen projekti olisi niin hyvö kun tuulispää luulee sen olisi joku jo tehnyt.
Mun laite ei ole mikään10 minuutin mopo...vaan sillä voi ylittää Atlantin...sähköllä.
Olihan sulla jo ison raketinkin suunnitelmat yms.Mun laite ei ole mikään10 minuutin mopo...vaan sillä voi ylittää Atlantin...sähköllä.
Saisko tämän tueksi vähän laskelmia, mieluummin kunnollisia, mutta paremman puutteessa myös suuntaa antavat kelpaa tässä vaiheessa
Flynanon idea lähteä vedestä tarvi 32 KW tehoa.Hhmn meinaat ettei flynano porukka ois tehny pidempää rangea jos se olisi ollut mahdollista?
kyllä kai toi sunseeker voi lentää miten lentää muttei sillä oo mitään tekemistä sun alle 70kg painosessa härvelissä.
Sunseekkerin paino +200kg on pikkusen yli 70kg eikä ees ihan vähän. Jaa meinaat että flynanon porukka panee pillit pussiin mielummin kuin pyörät alle jos se olisi jotenkin mahdollista ja kannattavaa. Itse ainakin olisin muutanut konseptin pyöräkoneeksi jos se pelkästään siitä olisi ollu kiinni,ja tosin eipä sitä tehoa enää lähdön jälkeen tarttis joten tuskin nousu niin paljon akkuja syö että useamman tunnin pääsis lentää jos ei tehoa menisi nousuun. Solar impulse painoikin netin mukaan 1600kg tuntuu että tässä menee puurot ja vellit aivan sekasin , etsitään netistä koneita jossa on aurinko kennoja , ja haaveillaan että alle 70kg rottelo lentelee 1000km noin vain. noi kaikki koneet jotka lentää paneeleilla on yli 70kg.
Juttelin juuri ½ tuntia Flynanon suunnittelijan kanssa. Hänen mukaansa rahoitus on todella vaikeaa nyt saada.Milloin sinulla on suunnitelmissa päästä tietokoneelta ihan taivaalle?
Eli oletus on että kone lentää vain päiväsaikaan ja silloinkin vain jos aurinko paistaa suoraan yläpuolelta?No mulla on 14,5 m2 paneelipinta-alaa ja jos saamme siihen 33,3% tehokkaita 490 grammaa / m2 kennoja joita on olemassa kaupallisessa avaruustuotannossa niin sillä saadaan 4,8 KW jatkuvaa tehoa.
Eli oletus on että kone lentää vain päiväsaikaan ja silloinkin vain jos aurinko paistaa suoraan yläpuolelta?
Ei kone lentää hyvin myös 3 KW teholla...pääasia on se, että kone saadaan poikkeuksellisen kevyeksi jotta akkuja saadaan mukaan ainakin 100 kiloa jolloin on 20 KWH verran käytettävissä eli reilun 6 tunnin lentoon. Vastatuulessa se ei välttämättä riitä....jollon pilvien päällä kennot tuottaa päiväsainaan melko hyvin lisätehoa....tai ne lataa akkuja.
Alkuperäinen idea oli nousta isolla teholla korkealle ja sitten cruisata korkealla keskipäivän kahtapuolen aurinkoenergialla.
Muistaakseni 8 800 metrin korkeudessa on pärjätty hyvin ilman lisähappea....pieni happipullo ei paljoa paina jos tarvitaan silloin tällöin lisähappea muutamaksi tunniksi.Pilvien päällä.... Varsin korkealle on siis tähtäimessä päästä, mites kun sellainen korkeus jossa riittävällä varmuudella olet pilvien päällä ja kennot suorassa auringon paahteessa, on sitten jo sellainen korkeus että miehitetyssä lentohärvelissä on tarvetta myös lisähapelle, jotta pilotti pysyy tajuissaan ja elävien kirjoissa. Ei ole ihan kevyt kuorma, eikä yksinkertainen järjestelmä, varsinkin jos Atlantin ylitys matkoista puhutaan........
Ahaa eli suunnitelma muuttunut eikä se kone olekaan alle 70kg.