Heitin -86/-87 lumipalloa kaukaa koulun katolle. Yksi pallo meni liian lähelle/osui ikkunaan (ei mennyt rikki), niin sain tunnin jälki-istuntoa (seisten!) naapuriluokan takarivissä. Meinasi taju mennä. Heilua ei saanut, tai muuten tuli tylytystä vieraalta opettajalta. Isommista jutuista sai kaksikin tuntia (Eräs pieraisi estoitta ruokalan muovituolilla -> 2h samantien. Ok, nauroi päälle, mikä varmasti pahensi asiaa, mutta silti oli aika kova rankku.), mutta tuo seisominen oli varmaan nykyajasta poikkeavaa.
Myöhemmin 1992 tarkkisluokan äkäinen miesopettaja nosti joskus pahoja sällejä seinälle. Muuten ei ollut mitään fyysistä (paitsi tappeluiden lopetus niskasta kiskomalla) opettajien suunnalta. Huutamista oli, mutta on varmaan nykyäänkin.
Oppilaiden kesken oli paljon fyysistä: flaidikset, housut nilkkaan, kidutuspöytä (kutitusta), räkätipat kielellä heittäen, taklaukset, nuppineula-sinitarra-paperitikat, tajuttomaksi rinnasta painaen, kivien heittely ja yläasteella päätä vessanpyttyyn. En muista kastuiko kenenkään hiukset, mutta yhden tilanteen näin läheltä. Opettaja keskeytti sen. Pari sälliä roikotti yhtä tyyppiä jaloista pöntön yllä.
Teräskärkisillä maihareilla potkittiin sääriin. Kerran pahin kovis potkaisi minuakin, niin että tuli verta säärestä vaikka oli ossit ja farkut jalassa. Olin istunut lattialla ennen tuntia. Pomppasin samantien pystyyn ja pyöräytin tyypin harai-goshilla (lonkkaheitto) lattiaan ja sidonta päälle. Opettaja tuli keskeyttämään ja suoraan reksin kansliaan. Sovittiin ja kättä päälle, ja oltiin hyvissä väleissä koko loppuaika.
Pari pikkukovista yritti kerran minulle jotain, niin tuo pahin tyyppi osui paikalle ja lopetti homman alkuunsa kolmella sanalla. Köksäntunneilla pahin halusi aina vääntää kättä minua vastaan. Sanoi, että "Nyt, nyt mä voitan!". Eikä kertaakaan voittanut. Usutti aina muitakin vääntämään minun kanssa. Olin se pieni rillipää, joka voitti luokalle jääneet isot korstotkin väsyttämällä ensin ja sitten räjähtävä lopetus.
Se pahin tyyppi sai naisopettajan itkemään ja poistumaan opettajanhuoneeseen. Sillä aikaa tyyppi nappasi opettajan tuolin ja lähti kaverin kanssa kaahailemaan sillä käytäville. Joskus hän karkasi tuuletusikkunasta katolle tupakoimaan (alaikäisenä) kesken oppitunnin.