Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä voisi selittää veivin puuttumisen.. reikä niissä edelleen oli kilven takana mutta eipä tullut katsottua mihin se vie, suoraan syyläriin vaiko veivinreikään koneessa.Muistanko ihan väärin.. Mutta muuttuiko Ladan syyläri jossain vaiheessa niin ettei veivikäynnistys enää onnistunut? Moottorissa oli edelleen paikka veiville mutta syylärin koko kasvoi tms joten veivin aukko jäi syylärin taakse ?
Juu, syyläri muuttui jossain vaiheessa, puskurissa oli edelleen reikä mutta veiviä ei olisi voinut käyttää ja samalla jäi veivi pois työkalusetistä. Itseasiassa Ladassa oli ihan kohtalainen se työkalusetti, vieläkin taitaa itselläni olla muutama Ladan työkalu omassa työkalupakissa. Siinähän oli rengaskiila, ilmanpainemittari, pumppu, rengasavain, pari kiintolenkkiavainta, rakotulkki, ruuvimeisseli, pihdit, roikkalamppu ja varmaan jotain muutakin.Tämä voisi selittää veivin puuttumisen.. reikä niissä edelleen oli kilven takana mutta eipä tullut katsottua mihin se vie, suoraan syyläriin vaiko veivinreikään koneessa.
Kiva vehe, tuuman isommat renkaat, ei jaksa enää 6-vaihteella vetää. Olis pitäny vitosella ajaa rajotinta vastaan, jälkiviisauttta
Juu, ei mitään tietoa miksi näin kävi ja olisi saattanut selvitä hengissäkin, mutta ilmeisesti tätä ei kukaan nähnyt ja kun pimeällä oli sattunut niin apua ei tullut pitkään aikaan.Antaa kullä aika paljon anteeksi ajovirheistä jopa kovassa vauhdissa. ollu jotain härdelliä cabiinissa tai sakko renkailla ajettu , tahi joku muu auto tullu hillumaan
En tiedä mitä kenelläkin on ollu pellin alla, mutta tehtaan jäljiltä ei ole V6:sta.@Wonder
Itsellä sen verran kokemusta celicasuprasta että kaverilla oli joskus vuonna 1997 sellainen päivän koeajossa jostain autoliikkeestä. Oli talvi ja kivasti lunta niin noin tunnin sen kanssa leikkisin pikkukatuja slaidaillen kylki edellä kun oli kiva kitkalukko siinä. Hauskaa oli verrattuna omaan silloiseen b-asconaan kun vääntöäkin oli kivasti alakierroksista alkaen. Eikö noissa ollut jollain 2,8L V6 koneita, mitä nyt muistelen.
Muistaakseni se oli vuosimallia 83 tai 84, mut joka tapauksessa tällainen vehje ja saman värinenkin
Juu, muistin sitten väärin ja sanamuotokin oli väärä kun olisi pitänyt kirjoittaa "jollain" sanan tilalle "jotain". Suora kutonen siellä konepellin alla tietenkin oli. Kiitos korjauksestaEn tiedä mitä kenelläkin on ollu pellin alla, mutta tehtaan jäljiltä ei ole V6:sta.
Mä yritin jopa alkeellista ilmakuvausta teippaamalla kertakäyttökameran raketin kyytiin ja laukaisunapin päälle kiinalaisen... =) Ei siitä kyllä tainnut mitään tulla, mutta muistaakseni kamera kyllä nousi ilmaan jonkin verran... Ja tuli ehjänä alas.Välillä tyhjenneltiin paukkuja ja yritettiin tehdä oma raketti. Muistelen, että ikinä ei saatu mitään ilmojen teille asti, taisi olla ajoainetta liian vähän.
Sama juttu tietysti videotuotannon kanssa. Mä pääsin kokeilemaan videoeditointia prosumer-tason vehkeillä vuonna 1991 liittyen yhteen kouluprojektiin, mutta pääasiassa videoiden tuottaminen oli hankalaa ja kallista 1980-luvulla ja pitkälti vielä 1990-luvullakin. Ei mulla sellaisia rahoja ollut teinipoikana, että olisin tuollaiseen hommaan päässyt kunnolla käsiksi, kun ei sattunut lähipiirissäkään vehkeitä oikein olemaan.Joo, monesti on harmitellut rajoittunutta tekniikkaa. Me tehtiin musiikkia ja kaikenlaista omaa showta tavallisen kannettavan soittimen tallentamana, mulla on jopa jotain biisejä ja ohjelmantynkiä tallessakin kopsattuna kaverin nauhoilta. Kaveri keksi vahingossa, että kun soittimen Remote-liitäntään laittaa säätöpotikan kaltaisen virityksen, pystyy hidastamaan nauhan kulkua. Voi sitä riemun määrää kun huomattiin, mitä se tarkoittaa kun hidastettua nauhaa toistaa normaalinopeudella.
Jos olisi ollut lähelläkään vaikka ysärin tai 00-luvun laitteistoa käytössä, olisi voitu saada vaikka mitä aikaan. Puhumattakaan siitä, että kaikki olisi säilynyt näihin päiviin asti.
Tuo oli kova vehjes. Yhdellä kaverilla oli sellainen, ja sai toisinaan linnut kyytiä vähän pidemmältäkin matkalta.haenelin ilkut (ukko haineli)
Mä synnyin ehkä muutaman vuoden liian myöhään että olisin päässyt kunnolla 8-bittisten koneiden sielunelämään kiinni. Kiinnostusta kyllä oli, ja loppuviimeeksi kirjoitin jopa muutaman konekielisen rutiinin C64:llä ihan itse, mutta se oli jo ihan 80-luvun loppua sitten.No, meillä ei riittänyt älli elektroniikan kanssa Nyt kun ajattelee niin kukaan meistä ei ollut siihen suuntaan kallellaan, ihme kyllä. Tietokoneillakaan ei osattu tehdä juuri pelaamista ihmeempää vaikka joskus yritys oli kova. Itse olen sitä mieltä, että jos olisin syntynyt pari-kolme vuotta aiemmin, olisin vähän erilaisen IT-alan uran kanssa menossa.
Kieltämättä jäänyt mieleen tuo viinojen haku rahtilaivoista. Historiaa.höpönlöpön se tekniikka mitään rajoittanut.
upeat neliraiturit ja c-casette mankat.
se tunne kun banaanikytkimillä liität vicin lisämuistin vastaanottotilaan ja siirrät datan kasetilta sinne 20-30min. ja sitten banaaniliittimet toiseen asentoon ja reset.
jengihän tuunasi jos vaikka mitä lyhytaaltolähetintä ja muuta laitonta jo aikaa sitten. saksasta ja ryssiltä sai hyviä leluja.
lisäksi suomessakin jo hakkeroitiin ja käytettiin hyväksi isojen laitosten settejä ja linjoja.
offtopic//
en jaksa edes peruuttaa siihen mitä aiemmin kirjoitin mutta toki muistissa aina ovat lämpöiset;
-puhallusputket
-haenelin ilkut (ukko haineli)
-kolikot jotka litattiin junaradalla (korkit menit myös hienosti sileiksi)
-kaikki puretut pommit ja tähtisädetikuista puretut "ruudit" sekä omat kyhäykset
-kilju
-pornokaupan tiskinaluset vhs:sät
-satamasta kaikki bisset ja vodkat tullia vältellen (rahtisatamasta siis)
-hakumies (yks juoppo yritti kerran vetää välistä niin löydettiin se paikallisesta spurguluolasta ja saatiin 75% pullosta takaisin. rahat mäni jo.
paperille piirretiin pixelihahmoja (space invaders, donkey kong) ja niitä sitten "koodattiin" vicin näytölle. zx81 oli ihan paska tässä verrattuna.
kasarisafkat myös parhautta. mutta joo, tuosta tekniikasta piti nillittämän
//offtopic
Voisitko tarkentaa että mistä saa tuohon hintaan nykyään röökiä. Jos saisi edes 20€ kartsa ni lähden heti turusta raumalle ostaa 100 kartsaa marlboroa.esim laivatukku me group Raumalla myy ruokaa laivoihin, punainen malboro kartonki 9.7e kartonki tukussa nykyään. Laivassa sitten 20e molemmin puolin ulos myynnit.
Laivojen henkilökunta tuota businesta pyörittää tänä päivänäkin satamoissa. Esim useat linjalaivat, kipaiset esim Rauman tai Porin satamaan laivaan juttelemaan aiheesta. Muistat tullin aukiolo aikana poistua satamasta kassan kautta.Voisitko tarkentaa että mistä saa tuohon hintaan nykyään röökiä. Jos saisi edes 20€ kartsa ni lähden heti turusta raumalle ostaa 100 kartsaa marlboroa.
Näin sitä ennenvanhaan haettiin kavereita. Kylillä kuulu huhu, että saadaan Atari 2600 joululahjaksi, ensimmäiset "kunniavieraat" tuli klo 8.00 25.12 aamulla oven taakse. Alkutappelun jälkeen, kun saatiin Pole position toimimaan, niin se oli yhtä riumua.
Te elätte viellä oldschool styliin.Molemmat tenavat haettiin eilen leikkimään tuolla tyylillä, joten pätee näköjään nykypäivänäkin
Kun ei oo meidän mukeloita, niin ei voi varmaksi sanoa. Mutta tossa kujalla menee ensin pari metrinmittasta yhteen suuntaan ja kohta isompi liuta toiseen suuntaan, niin kuvittelisin että sama toimii täällä landella yhäkin.Molemmat tenavat haettiin eilen leikkimään tuolla tyylillä, joten pätee näköjään nykypäivänäkin
Toimii se Etelä-Espoossakin. Vuodessa ei ole montaa sellaista viikonloppua, etteikö ovikello soisi spontaanisti. Ovat kuitenkin kaikki saman rivarin lapsia. Suurin osa 8-11 v. Viisi tulee ovelle myös yksin tai kaksin. Yksi 12 v tulee joskus isomman porukan mukana, samoin kuin yksi muita selvästi nuorempi.Kun ei oo meidän mukeloita, niin ei voi varmaksi sanoa. Mutta tossa kujalla menee ensin pari metrinmittasta yhteen suuntaan ja kohta isompi liuta toiseen suuntaan, niin kuvittelisin että sama toimii täällä landella yhäkin.