Tätä yrittänyt tehdä. Ei onnistu. Tietokoneella ja raspilla yrittänyt. Kumpikaan ei saa yhteyttä.
USB-ohjelmointilaite FTDI, RS232, 4,95 € - AHaa Elektroniikka
Hinta: 4.95. Ohjelmointilaite, jolla voi ohjelmoida esim. Arduino Pro Mini -alustoja. Mini-USB-liiitäntä Jännite 3,3/5 V valittavissa juottamalla tinasilta 3,3...www.elektroniikkaosat.com
Tämän olen kytkenyt kiinni.
Tämmöstä herjaa :
ERROR Running command failed: Failed to connect to ESP32: No serial data received.
For troubleshooting steps visit: Troubleshooting - ESP32 - — esptool.py latest documentation
ERROR Please try running esptool.py --before default_reset --after hard_reset --baud 115200 --port /dev/ttyUSB0 --chip esp32 write_flash -z --flash_size detect 0x10000 /data/esp32-cam/.pioenvs/esp32-cam/firmware.bin 0x1000 /data/esp32-cam/.pioenvs/esp32-cam/bootloader.bin 0x8000 /data/esp32-cam/.pioenvs/esp32-cam/partitions.bin 0xe000 /data/cache/platformio/packages/framework-arduinoespressif32/tools/partitions/boot_app0.bin locally.
et kertonu minkälaista esp32 korttia ohjelmoit mutta jos siinä on usb niin et tarvii tuota ohjelmointilaitetta, kytket vaan usbilla sen koneeseen kiinni. Vai onko nimenomaan tuo esp32-cam, jossa ei usbia?
vastaavanlaisella ohjelmointilaitteella mä olen flashanny sonoffeja ym ja ne vaati sen että resetti pinniä / nappia pidetään pohjassa (maadoitettuna), kun kortti kytketään virtoihin, jotta se menee "vastaanottavaan" tilaan. Sama oli kyllä jonkun esp32 kortinkin kanssa, en nyt muista mikä. Mutta kokeile tuota jos auttaisi.