Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 535
Eikö juuri tuo zigbee -lämpömittari hoida homman? Siis jos se kytkeytyy zigbee verkkoon ns reaaliajassa?
Ihan mielenkiinnosta, mihin tarkoitukseen pitää tietää reaaliajassa auton lähtö/ saapuminen?
Patterivehkeen kun viet verkon ulkopuolelle ja laite epäonnistuu muutamia kertoja muodostamaan yhteyden niin takaisin liittyminen on kaikkea muuta kuin reaaliaikainen.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 806
Onko jollain ideaa miten saada tarkasti ja reaaliaikaisesti tieto että auto on saapunut kotiin / lähtenyt kotoa? Corollassa on kyllä GPS ja se integroitu HA:han mutta status päivittyy 5min myöhässä. Riittäisikö esim joku zigbee-lämpömittari tms jos vaan kantama riittää?
Laita siihen autoon joku bluetooth airtagi tms. Tai sitten tee siihen tämönen akumonitorointi kikkare, näät auton akun varaustilan samalla. Monitorointidatasta näät koska ollaan oltu kotona ja koska ei.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Tuo riippuu myös paljon siitä toimiiko zigbee-laite reitittiminenä vai ei, yleensä verkkojännitteiset laitteet kuten lamput toimivat mutta paristokäyttöisistä ei taida mikään toimia reitittiminenä ja silloin ne löytävät verkon huomattavasti hitaammin. Lisäksi paristokäyttöisissä on kaikenlaisia virransäästötoimintoja joten muutenkin kommunikoivat zigbee-verkossa paljon harvemmin, esim 5min tai 15min välein.
Kai noi huen liiketunnistimet ainakin toimii...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 340
Ja mun mielestä on ihan toistajiakin.
Seison korjattuna kyllä, kun toisin todistetaan.
Huen sensorit ovat passiivisia (paristoilla), ne eivät toimi aktiivisena (kuten ei mikään muukaan) -> repeatereina.

Nyrkki sääntö.
Tökkelistä virta -> aktiivinen ja todennäköisesti myös repeatteri
Paristolla virta -> passiivinen ja ei toimi repeaterina. Päivitys pasiivisista tulee sen mukaan mikä on sen sensorin tehtävä. On se sitten kosteus minkä se havaitsee tai lämpötilan muutos X astetta tai sitä liikettä.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
885
Niin no tuo tuli Zigbee-sensori tuli ekana mieleen, mutta ei oo oikein kokemusta miten tommonen toimis.

Reaaliaikainen oli ehkä vähän liioiteltu, sanotaan että jos 30sek sisään kotiin tulosta toimisi niin olisi hyvä. Nyt kun tuo Toyota päivittää 5min jälkeen sijaintinsa kotiin niin sillä ei paljoa mitään tee.
Mitä sillä auton pihaan saapumisella pitäisi ohjata, jos 30s on tavoite?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Seison korjattuna kyllä, kun toisin todistetaan.
Huen sensorit ovat passiivisia (paristoilla), ne eivät toimi aktiivisena (kuten ei mikään muukaan) -> repeatereina.

Nyrkki sääntö.
Tökkelistä virta -> aktiivinen ja todennäköisesti myös repeatteri
Paristolla virta -> passiivinen ja ei toimi repeaterina. Päivitys pasiivisista tulee sen mukaan mikä on sen sensorin tehtävä. On se sitten kosteus minkä se havaitsee tai lämpötilan muutos X astetta tai sitä liikettä.
Kävin tota mun verkkoa läpi niin tosiaan noin taitaa olla. Patteri vehkeet ei tosiaan toimi. Kaikki mitkä verkkovirrassa tavalla tai toisella toimii myös ripiitterinä.
My bad

Kuvassa hieno visualisointi :)
Screenshot_2023-09-29-10-08-20-790_io.homeassistant.companion.android.jpg
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
360
MIksi minun hacs näyttää tältä. Asennuksen jälkee tälläinen, eli ei voi hakea / lisäillä mitään

1696168879881.png


edit: tuo onkin ilmeisesti päivittynyt erin näköiseksi?? tuostahan noita lisäjuttuja pystyy hakemaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2022
Viestejä
6
Hei sepät! Koska oma aika ei riitä Home Assistantin opiskeluun kaikkine hienouksineen niin löytyisikö täältä vapaaehtoinen joka korvausta vastaan tekisi meille kotiin set upin?

Tavoitteena olisi saada ainakin seuraavat asiat HA:n valvomaksi:

-lämminvesivaraajan lämmitys kun aurinkopaneelit tuottaa tai pörssisähkö on edullista, muina aikoina lämmitys poikki
-mahdollisesti VILPin ohjaus HA:n taakse priorisoimaan halpojen tuntien käyttöä (tämä voi olla ilmeisesti vaikeaa tai mahdotonta?)
-mitä kaikkea muuta voidaan tehdä, etenkin sähkönkulutusta säästääksemme?

Asumme Hattulassa jos sijainnilla on projektin suhteen merkitystä. Hoidan sähkärin tekemään tarvittavat kytkennät sähkökaappiin (jollainhan se sähkäö täytyy katkaista kun HA antaa käskyn?).

Ota ihmeessä yhteyttä jos kiinnostaa toteuttaa tämä.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
885
Hei sepät! Koska oma aika ei riitä Home Assistantin opiskeluun kaikkine hienouksineen niin löytyisikö täältä vapaaehtoinen joka korvausta vastaan tekisi meille kotiin set upin?

Tavoitteena olisi saada ainakin seuraavat asiat HA:n valvomaksi:

-lämminvesivaraajan lämmitys kun aurinkopaneelit tuottaa tai pörssisähkö on edullista, muina aikoina lämmitys poikki
-mahdollisesti VILPin ohjaus HA:n taakse priorisoimaan halpojen tuntien käyttöä (tämä voi olla ilmeisesti vaikeaa tai mahdotonta?)
-mitä kaikkea muuta voidaan tehdä, etenkin sähkönkulutusta säästääksemme?

Asumme Hattulassa jos sijainnilla on projektin suhteen merkitystä. Hoidan sähkärin tekemään tarvittavat kytkennät sähkökaappiin (jollainhan se sähkäö täytyy katkaista kun HA antaa käskyn?).

Ota ihmeessä yhteyttä jos kiinnostaa toteuttaa tämä.
Mun mielipide on, että unohda, jos et viitsi sen verran vaivaa nähdä itse asioiden eteen.
Kyllä se kannattaa sitä aikaa löytää ja pikkuhiljaa rakentaa hommaa kasaan, koska samalla opit ja tiedät mitä tehdä minkäkin asian suhteen.
Ei se homma ole sillä selvä, että joku sen sulle laittaa pystyyn.
Voin sanoa, että siinä vaiheessa, kun joku menee asennuksissa/asetuksissa/päivityksessä tms. solmuun (ja ne myös tulee menemään jossain vaiheessa), ni sä olet aivan sormi suussa asioiden suhteen ja mikään ei välttämättä pelaa. Miksi ketään kiinnostaisi alkaa henkilökohtaiseksi it-tueksi tuollaisessa tilanteessa, vaikka siitä itse asennuksen pystyyn saattamisesta joku vaivanpalkkaa maksaisikin.
 
Liittynyt
04.01.2022
Viestejä
6
Mun mielipide on, että unohda, jos et viitsi sen verran vaivaa nähdä itse asioiden eteen.
Kyllä se kannattaa sitä aikaa löytää ja pikkuhiljaa rakentaa hommaa kasaan, koska samalla opit ja tiedät mitä tehdä minkäkin asian suhteen.
Ei se homma ole sillä selvä, että joku sen sulle laittaa pystyyn.
Voin sanoa, että siinä vaiheessa, kun joku menee asennuksissa/asetuksissa/päivityksessä tms. solmuun (ja ne myös tulee menemään jossain vaiheessa), ni sä olet aivan sormi suussa asioiden suhteen ja mikään ei välttämättä pelaa. Miksi ketään kiinnostaisi alkaa henkilökohtaiseksi it-tueksi tuollaisessa tilanteessa, vaikka siitä itse asennuksen pystyyn saattamisesta joku vaivanpalkkaa maksaisikin.
Toki sekin vaihtoehto on aivan yhtä hyvä että saan samalla käyttökoulutuksen ja perehdytyksen HA:n saloihin. Pointtina itsellä tässä on se että ei tarvitsisi täysin tyhjästä alkaa yksin opettelemaan.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
885
Toki sekin vaihtoehto on aivan yhtä hyvä että saan samalla käyttökoulutuksen ja perehdytyksen HA:n saloihin. Pointtina itsellä tässä on se että ei tarvitsisi täysin tyhjästä alkaa yksin opettelemaan.
Ei se HA:n kanssa touhuaminen ole mikään tunnin "tee tästä noin ja näin" ja sit homma hallussa.
Tolla asenteella kannattaa kääntää katse korkeintaan johonkin Shellyyn + valmiit skriptit, sillä HA ei ole mikään kaiken kansan valmis paketti suoraan käyttöön pikku opastuksella, vaikka se onkin kehittynyt lähiaikoina kovalla vauhdilla entistä käyttäjäystävällisemmäksi aloittelijallekin. Kyllä se vaatii aikaa ja perehtymistä.
Netti on pullollaan ohjeita ja (puoli)valmista koodia jota voi soveltaa, joten ei tarvitse edes ihan täysin tyhjästä aloittaa, eikä edes ymmärtää sitä koodailua. Ihan suomeksikin löytyy yllättävän paljon apua, kun käyttäjiä alkaa olemaan koko ajan enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 340
Tuo ylläoleva. Menee rahat hukkaan. Haluaisin kyllä nähdä sen ensimmäisen firman, joka tekee bisneksen ja ylläpitää HA asennuksia ;)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
111
HA valitettavasti vaatii sitä opiskeluaikaa. Mites olisi joku ABB tai muu valmiita älykotijärjestelmiä tarjoava firma?
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
17
Pahoittelut jo valmiiksi newbie kyssäristä. Mulla ois simppeli tarve saada kaksi aktiivikaiutinta päälle samalla kun Windows kone käynnistyy ja pois päältä sammuttamisen yhteydessä. Onko kokemuksia kuinka helposti moinen ois toteutettavissa hass.io:n kautta scriptattuna? Ja mitkä älypistorasiat kannattaisi hankkia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 716
Pahoittelut jo valmiiksi newbie kyssäristä. Mulla ois simppeli tarve saada kaksi aktiivikaiutinta päälle samalla kun Windows kone käynnistyy ja pois päältä sammuttamisen yhteydessä. Onko kokemuksia kuinka helposti moinen ois toteutettavissa hass.io:n kautta scriptattuna? Ja mitkä älypistorasiat kannattaisi hankkia?
Tuohon on varmaan aika monta toteutustapaa mutta ainakin pari tuli heti mieleen eli vaikkapa pingaa koneen IP-osoitetta ja kun vastaa pingiin niin ohjataan kaiuttimen päälle ja kun pingi epäonnistuu niin sammutetaan. Tai sitten ajetaan joku skripti käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä joka lähettää vaikka curl:lla jonkun paketin automaatiolle ja sen mukaan ohjataan kaiutimien pistorasiaa. (tai sitten ilman automaatiota USB-sähköllä toimiva rele joka kytkee kaiuttimien sähköjä päälle/pois)
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
17
Tuohon on varmaan aika monta toteutustapaa mutta ainakin pari tuli heti mieleen eli vaikkapa pingaa koneen IP-osoitetta ja kun vastaa pingiin niin ohjataan kaiuttimen päälle ja kun pingi epäonnistuu niin sammutetaan.
Tuohan kuulostaa näppärältä. Ja pingaus konffattais hass.io:n avulla molempiin pistorasioihin? Onko suositusta laitteista?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 883
Pahoittelut jo valmiiksi newbie kyssäristä. Mulla ois simppeli tarve saada kaksi aktiivikaiutinta päälle samalla kun Windows kone käynnistyy ja pois päältä sammuttamisen yhteydessä. Onko kokemuksia kuinka helposti moinen ois toteutettavissa hass.io:n kautta scriptattuna? Ja mitkä älypistorasiat kannattaisi hankkia?
Tällä varmaan näkee HA:ssa Windows-koneen statuksen: GitHub - LAB02-Research/HASS.Agent: Windows-based client for Home Assistant. Provides notifications, quick actions, commands, sensors and more.

Ei kokemusta, mutta löyty kun googletti.
 

puh

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
94
Laittaisin vaikka shellyn pistorasian koneen keskusyksikön johtoon mittaamaan kulutusta, ja kun yli X wattia niin ohjaa kaiuttimen pistorasiaa.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
17
Joo ymmärsinkin et Shellyt ois helposti integroitavissa. Vahvistin käynnistyy tällä hetkellä Windows startup scriptillä/curlilla. Lienee optimistista ajatella et Shellytkin sais niin helposti päälle/pois, ilman että tarvisi ylipäätään hass.iota tms?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 182
Joo ymmärsinkin et Shellyt ois helposti integroitavissa. Vahvistin käynnistyy tällä hetkellä Windows startup scriptillä/curlilla. Lienee optimistista ajatella et Shellytkin sais niin helposti päälle/pois, ilman että tarvisi ylipäätään hass.iota tms?
Shellyllä on ainakin oma pilvi jossa pystyy myös noita automaatioita tekemään eli siihen ei sinällään HA:ta tarvitse
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 340
Pahoittelut jo valmiiksi newbie kyssäristä. Mulla ois simppeli tarve saada kaksi aktiivikaiutinta päälle samalla kun Windows kone käynnistyy ja pois päältä sammuttamisen yhteydessä. Onko kokemuksia kuinka helposti moinen ois toteutettavissa hass.io:n kautta scriptattuna? Ja mitkä älypistorasiat kannattaisi hankkia?
Onki kaikki ns. samassa läjässä?
Miten ihan yksinkertainen Master/Slave jatkojohto?

Tai noilla shellyillä, joita voit ohjata ihan HTTP:lläkin.



Tai
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
17
Onki kaikki ns. samassa läjässä?
Miten ihan yksinkertainen Master/Slave jatkojohto?

Tai noilla shellyillä, joita voit ohjata ihan HTTP:lläkin.



Tai
Mulla on Genelecit ja pistorasiat katossa - molemmalle kaiuttimelle oma. Eka etinkin pistorasiaan tulevia systeemejä, jotka toimis langattomasti master/slave systeemillä. Sellasia ei ole. Sit tuli mieleen nämä älyplugit joista ei ole aiempaa kokemusta. Mahdollisimman simppeli toteutus ois tavotteena. Nyt mulle on tulossa kaks Shelly Plug S:ää, jotka on muuten Dustinilla huomattavasti halvemmat ku muualla.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 535
Dodii kerrankin lähin päivityksiä rullailee näin alkukuusta ja hetihän siellä oli vähä "undocumented changes" ja pääsi rapsuttamaan päätä kun ei oikein homma pelaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
29
Pahoittelut jo valmiiksi newbie kyssäristä. Mulla ois simppeli tarve saada kaksi aktiivikaiutinta päälle samalla kun Windows kone käynnistyy ja pois päältä sammuttamisen yhteydessä. Onko kokemuksia kuinka helposti moinen ois toteutettavissa hass.io:n kautta scriptattuna? Ja mitkä älypistorasiat kannattaisi hankkia?
Jos et mitään muuta toiminnalisuutta kaipaa niin hommaa jatkojohto, jossa master/slave-toiminto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Hakusessa ulos tuleva plugi. Sisällä on pari Shelly Plug S:ää, mutta ei nuo oikein vakuuta siltä että kestäisivät sadetta tai lunta talvella (vaikka toimivatkin -20C asti).
Tämä ehkä toimisi localTya:n kautta NEDIS SMARTLIFE ÄLYPISTOKE - Power.fi
mutta jos on jotain parempaa tiedossa niin mielummin sellainen (Zigbee tai wifi).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 941
mikä on ton localtuyan ym tilanne tänä päivänä on. joko ne laitteet saa toimimaan hamaan tappiin astii ilman riippuvuutta internetistä tai tuyan olemassaolosta?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
885
Hakusessa ulos tuleva plugi. Sisällä on pari Shelly Plug S:ää, mutta ei nuo oikein vakuuta siltä että kestäisivät sadetta tai lunta talvella (vaikka toimivatkin -20C asti).
Tämä ehkä toimisi localTya:n kautta NEDIS SMARTLIFE ÄLYPISTOKE - Power.fi
mutta jos on jotain parempaa tiedossa niin mielummin sellainen (Zigbee tai wifi).
Miksi se Shelly ei kestäisi koteloituna? Esp-piirit noissa älypistokkeissakin usein on sisällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Miksi se Shelly ei kestäisi koteloituna? Esp-piirit noissa älypistokkeissakin usein on sisällä.
Juu, eiköhän kestä :) Ei niitäkään ole ylimääräisiä, mutta voisi laittaa tilaukseen muutaman. Tosin sopivan suojakotelon hankkiminen auton pistorasialle voi olla haastellista.
Puuilosta saa Suojarasia jatkojohdoille
joka lienee ok toiseen paikkaan, mutta ei tuohon auton pistorasiaan.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
885
Juu, eiköhän kestä :) Ei niitäkään ole ylimääräisiä, mutta voisi laittaa tilaukseen muutaman. Tosin sopivan suojakotelon hankkiminen auton pistorasialle voi olla haastellista.
Puuilosta saa Suojarasia jatkojohdoille
joka lienee ok toiseen paikkaan, mutta ei tuohon auton pistorasiaan.
Jos kolvi pysyy kädessä, niin Sonoff S55 saa sisään Tasmotan/EspHomen, jos niin haluaa.
En ole perehtynyt clodcutteriin, että onnistuisiko tuon flashays tänä päivänä jo ilman kolvia.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
134
Hakusessa ulos tuleva plugi. Sisällä on pari Shelly Plug S:ää, mutta ei nuo oikein vakuuta siltä että kestäisivät sadetta tai lunta talvella (vaikka toimivatkin -20C asti).
Tämä ehkä toimisi localTya:n kautta NEDIS SMARTLIFE ÄLYPISTOKE - Power.fi
mutta jos on jotain parempaa tiedossa niin mielummin sellainen (Zigbee tai wifi).
Juuri tätä samaa oon tässä pähkäillyt kun pitäisi auton lämppäriä varten saada plugi - extra vaatimuksena että saisi vielä olla virranmittaus niin voisi HA ilmoitella illalla jos on jäänyt roikka kytkemättä.

En vaan oikein löydä mitään sopivaa tai ei oikein tiedä kuinka integroituu HA:han..
 
Liittynyt
13.03.2023
Viestejä
17
Osaisikohan joku auttaa tämän minun uuden Shelly plus plug S:n kanssa. En saa sitä mitenkään lisättyä shellyn appiin. Kaiki menee hienosti siihen asti kun koitan "add device" shelly apista. Plug näkyy verkossa ja bluetoothilla ja kun sen valitsen niin ottaa yhteyttä laitteeseen. Kertoo että sai asetukset, statuksen ja kutsuu laiteta verkkoon. Sen jälkeen jää odottamaan laiitteen saapumista verkkoon, mutta hetken pyörimisen jälkeen kertoo että liittäminen epäonnistui. Kertoo että vika voi olla esim. verkon salasananssa, mutta se on tarkistetu monta kertaa ja resetoitu useasti ja asetukset laitettu uudelleen.

Toki laitekin voi olla viallinen, mutta epäilen jälleen, kuten useimmiten, käyttäjä häiriötä. Joten mitä teen väärin?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
pörssisähkön hinta energy välilehdellä, miten tuon saa laskemaan oikein?
Mikä nordpool anturi tuohon pitää valita, että tulisi kumulatiivinen hinta oikein, en saa tuota toimimaan sitten mitenkään. Tarviiko tuolle tehdä ensin jokin oma anturi/helpperi?

1697108071276.png
1697108101053.png
 

mahonen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2023
Viestejä
195
pörssisähkön hinta energy välilehdellä, miten tuon saa laskemaan oikein?
Mikä nordpool anturi tuohon pitää valita, että tulisi kumulatiivinen hinta oikein, en saa tuota toimimaan sitten mitenkään. Tarviiko tuolle tehdä ensin jokin oma anturi/helpperi?

Mulla on tuossa nordpool_kwh_fi_eur_3_10_024
Mutta mikä sulla tuo "Cumulative active import" oikeen on? Siihen pitäisi laittaa se sensori joka mittaa kulutusta. Ja sellaisena "Riemann sum" helpperinä.
Ja ota huomioon, että tuo Energy -härpäke on sellainen, että jos teet muutoksia niin ne päivittyy hitaasti. Taisi olla useamman tunnin viive.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
Mulla on tuossa nordpool_kwh_fi_eur_3_10_024
Mutta mikä sulla tuo "Cumulative active import" oikeen on? Siihen pitäisi laittaa se sensori joka mittaa kulutusta. Ja sellaisena "Riemann sum" helpperinä.
Ja ota huomioon, että tuo Energy -härpäke on sellainen, että jos teet muutoksia niin ne päivittyy hitaasti. Taisi olla useamman tunnin viive.
Mä mittaan sähkömittarin han-portista talon kokonaiskulutusta. noi kwh tulee täysin oikein mutta tuota hintaa en saa millään toimimaan oikein. laitoin nyt kanssa tuon nordpool_kwh_fi_eur_3_10_024. Katsotaan oliko se näin helppo korjaus.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
Olihan hinta euroa per kwh?
itseasiassa ei. -0,136c/kWh nyt. Mites tuo korjataan helposti, ettei sekoita kaikkea muuta?

Mutta näköjään tuo aikaisemmin käyttämäni hinta euroissa on suoraan euroja. miksi se ei toimi?
1697125672672.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 195
itseasiassa ei. -0,136c/kWh nyt. Mites tuo korjataan helposti, ettei sekoita kaikkea muuta?

Mutta näköjään tuo aikaisemmin käyttämäni hinta euroissa on suoraan euroja. miksi se ei toimi?
HAlle pitää antaa E/kwh niin laskee kyllä oikein.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
HAlle pitää antaa E/kwh niin laskee kyllä oikein.
Kyllä tuo taitaa nyt sittenkin laskee oikein. Pörssisähkön hinnat oli vaan niin pieniä, että näiden oikeellisuus oli hankala hahmottaa.
Toinen kysymys jos joku tietäisi. Kun on useampi lähde joidenka kulutusta seuraa niin miten näiden värejä saisi muutettua? Nyt on esim. kolmella laitteella kolme eri mustan sävyä käytössä ja näiden erottaminen palkista mahdotonta.
1697538132766.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 195
Kyllä tuo taitaa nyt sittenkin laskee oikein. Pörssisähkön hinnat oli vaan niin pieniä, että näiden oikeellisuus oli hankala hahmottaa.
Toinen kysymys jos joku tietäisi. Kun on useampi lähde joidenka kulutusta seuraa niin miten näiden värejä saisi muutettua? Nyt on esim. kolmella laitteella kolme eri mustan sävyä käytössä ja näiden erottaminen palkista mahdotonta.
Itse otan tuohon Energyyn kolme vaihetta ja seuraan sitä kautta kokonaiskulutusta. Erillisiä laitteita ehkä Gas voisi olla parempi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 941
Mistä olet ylipäänsä saanut nuo värit tuohon?... täällä näkyy kaikki samalla värillä kulutuksesta riippumatta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
Mistä olet ylipäänsä saanut nuo värit tuohon?... täällä näkyy kaikki samalla värillä kulutuksesta riippumatta.
Värit tulleet pyytämättä jostain automaattisesti. Haluaisin vaan muokata ne uusiksi koska nuo ei erotu tarpeeksi. En tiedä siis miten ne tuohon olen saanut. Tullut "itse" :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Mulla on tämmöinen automaatio ohjaamassa paljun pumppua, ns. pakkasvahti. Tässä on nyt ainakin yksi ongelma. eli kun tuolla switchin ulos tuloissa on <=1 & =>0 arvoina niin jos toinen lämpötila antaa miinus merkkistä lukemaa ja toinen plussaa niin tuo tuottaa pelkkää On Off komentoa. Eli vasta kun molemmat on miinuksella tulee yksi ON komento ja kun molemmat on plussalla niin yksi off komento. Tuo boolean toimii halutusti.

Millä tämä saadaan älyämään että riittää kun toinen lämpötiloista on miinuksella ja ohjaus pumppu päälle käynnistyy?
 

Liitteet

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 883
Mulla on tämmöinen automaatio ohjaamassa paljun pumppua, ns. pakkasvahti. Tässä on nyt ainakin yksi ongelma. eli kun tuolla switchin ulos tuloissa on <=1 & =>0 arvoina niin jos toinen lämpötila antaa miinus merkkistä lukemaa ja toinen plussaa niin tuo tuottaa pelkkää On Off komentoa. Eli vasta kun molemmat on miinuksella tulee yksi ON komento ja kun molemmat on plussalla niin yksi off komento. Tuo boolean toimii halutusti.

Millä tämä saadaan älyämään että riittää kun toinen lämpötiloista on miinuksella ja ohjaus pumppu päälle käynnistyy?
Helpointa varmaan kun tsekkaat molemmat anturiarvot samassa flowssa, eli triggeriksi vaikka aika 10 min välein, sen perään anturien luku sarjassa ja switch, eikä noin että kumman tahansa anturiarvon muutos trigeröi flown.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
Itse olen laittanut erilliset laitteet tuonne "Individual devices"

Ja sitte ne näkyy eri näkymässä:
Joo, tuo näkyy eri värillä mutta tuossa ei pysty seuraamaan yksittäisten laitteiden kustannuksia. Nuo värit on bugi HA softassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 161
Viestejä
4 300 347
Jäsenet
71 795
Uusin jäsen
Averagex

Hinta.fi

Ylös Bottom