Hedman Partnersilta kiristyskirje

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
158
Tämä kohta jäi hämäräksi:


Meinaako tuo syyllistetyn takavarikointia ja millä perusteilla? Vähän hämärää. Muutenkin kommentointi suljettu.
Hedut yrittivät oikeudessa saada takavarikoitua epäillyn koneet. Tämä ei onnistunut eikä luultavasti tule onnistumaan ilman jotain tunnustusta tms.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Hedut yrittivät oikeudessa saada takavarikoitua epäillyn koneet. Tämä ei onnistunut eikä luultavasti tule onnistumaan ilman jotain tunnustusta tms.
Hyi hitto. Kuvottavaa touhua. Laittomasti lataajat onkin ihan maailman pahimpia "rikollisia". Ja muutenkin epäilyn takia vielä tommosta. Aika vaikee todistaa mitään muutenkaan. Kuinka helposti joku voi väärinkäyttää kenen tahansa nettiä kun osaa katsoa oikeata tarraa tai muutenkin jos on Intelin prosessorilla varustettu tietokone/kannettava niin voi olla mahdollisen kaapatun koneen uhrikin tietämättään. Puhumattakaan vääristä IP:stä. Kyllä se on päivän selvää että joku on voinut ladata jotain mutta kuka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Hyi hitto. Kuvottavaa touhua. Laittomasti lataajat onkin ihan maailman pahimpia "rikollisia". Ja muutenkin epäilyn takia vielä tommosta. Aika vaikee todistaa mitään muutenkaan. Kuinka helposti joku voi väärinkäyttää kenen tahansa nettiä kun osaa katsoa oikeata tarraa tai muutenkin jos on Intelin prosessorilla varustettu tietokone/kannettava niin voi olla mahdollisen kaapatun koneen uhrikin tietämättään. Puhumattakaan vääristä IP:stä. Kyllä se on päivän selvää että joku on voinut ladata jotain mutta kuka.
Hedman partnersille se oilkeus on ihan tois arvoinen juttu, he ovat tekemässä rahaa moraalista piittaamatta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11
Ei se väärin ole jos on mahdollista saada kymmeniä tuhansia muutaman satasen "rikoksesta".
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Ilahduin tänään suuresti saadessani Hedman-kirjeen, mutta postimies olikin jakanut kirjeen vahingoissa väärään osoitteeseen ja se oli osoitettu jollekin muulle :(
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
398
Taas tuli kirje. Onko tullut välillä eri firmalta? Aika monta ovat kuitenkin lähettäneet. Voisivat he näihin kalastuskirjeisiinkin laittaa mistä mukamas ollaan syytettynä. Ovat nuo kirjeet vähän säälittävän oloisia ja aina siihen yhteen tuomioon viittaavat uhkauksissaan. Toivottavasti ei moni maksa noille apinoille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Taas tuli kirje. Onko tullut välillä eri firmalta? Aika monta ovat kuitenkin lähettäneet. Voisivat he näihin kalastuskirjeisiinkin laittaa mistä mukamas ollaan syytettynä. Ovat nuo kirjeet vähän säälittävän oloisia ja aina siihen yhteen tuomioon viittaavat uhkauksissaan. Toivottavasti ei moni maksa noille apinoille.
Sehän näissä onkin kun eivät varsinaisesti syytä mistään. Kyseessä on uhkaus markkinaoikeudella, ei rikosoikeudella.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
iha hyvä bisnes jos ovat sen lähelle 200 000 kirjettä laittaneet tai senverra jotai ainenki niit ip tietoja keränneet, jos noistakin se 20 000 menee kumminkin sit maksamaan
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Hölmöä on se, että piti perustaa työryhmä miettimään parvimääriä ja kynnyksiä tekijänoikeuksien loukkauksiin. Silti Joni ei ole oppinut mitään ja lähettää lisää uhkauksia kera uuden lausekkeen väitteensä kanssa.

Ihmettelen vähän, että missä vaiheessa Effi aikoo tehdä kansalaisaloitteen tämän typeryyden lopettamiseksi?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Kai nyt ilahdutit naapuria viemällä kirjeen perille ja antamaan henkilökohtaisesti?
Hölmönä ehdin ojentaa sen takaisin postimiehelle. Oikea ratkaisu olisi toki ollut repiä koko lappunen. Tuli muuten kirjeen nähtyäni heti mieleen että nyt on PTP, BTN tms. "compromised". Joku naapuri kai käyttää niitä.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
121
VPN Leak - VoidSec

:confused2:

Tiedä sitten miten torskaclientteissa toiminee. SOCKS proxy mainitaan "This functionality could be also used to de-anonymize and trace users behind common privacy protection services such as: VPN, SOCKS Proxy, HTTP Proxy and in the past (TOR users)."
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Aihetta sivuten, naapurin tyttö kyseli, että olisiko mahdollista saada minulta verkon kulmaa käyttöön, kun ovat kuulemma kotona aina vain osan viikosta ja muun ajan toisella paikkakunnalla, eivätkä siksi kehtaa hankkia omaa liittymää. Voivat kuulemma maksaa pientä korvaustakin. Sinänsä tässä ei olisi minulle mitään ongelmaa, kun saisin helposti viriteltyä access pointin heille ja DD-WRT:llä QoS:n käyttöön, jotta saavat jonkun pienen siivun kaistastani.

Tuli vain mieleen sellainen seikka, että mitäs jos naapurissa ladataankin Amerikan serkulta elokuvia käyttäen sitä minun kaistaa. En siis epäile, että tässä tapauksessa naapuri olisi mitenkään vilpillinen tai tieten tahtoen aikoisi tuota harrastaa, mutta mistäs sitä koskaan tietää, jos siellä tuleekin joskus mieleen ladata joku torrentti perjantai-illan ratoksi. Minkälainen minun oikeusturvani olisi tällaisessa tilanteessa ja onko tuolla enää edes mitään merkitystä, vaikka pystyisikin jotenkin näyttämään, että mikä laite verkkoa on käyttänyt, jos siinä joka tapauksessa on käytetty minun liittymääni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Miten lie vaikuttaa se että ainakin joskus noissa kuluttajaliittymien käyttöehdoissa oli kohtia mm. siitä että liittymää ei saanut jakaa tai myydä edelleen. Tiedä sitten vaikuttaako se varsinaiseen mahdolliseen piraattijuttuun.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Aihetta sivuten, naapurin tyttö kyseli, että olisiko mahdollista saada minulta verkon kulmaa käyttöön, kun ovat kuulemma kotona aina vain osan viikosta ja muun ajan toisella paikkakunnalla, eivätkä siksi kehtaa hankkia omaa liittymää. Voivat kuulemma maksaa pientä korvaustakin. Sinänsä tässä ei olisi minulle mitään ongelmaa, kun saisin helposti viriteltyä access pointin heille ja DD-WRT:llä QoS:n käyttöön, jotta saavat jonkun pienen siivun kaistastani.

Tuli vain mieleen sellainen seikka, että mitäs jos naapurissa ladataankin Amerikan serkulta elokuvia käyttäen sitä minun kaistaa. En siis epäile, että tässä tapauksessa naapuri olisi mitenkään vilpillinen tai tieten tahtoen aikoisi tuota harrastaa, mutta mistäs sitä koskaan tietää, jos siellä tuleekin joskus mieleen ladata joku torrentti perjantai-illan ratoksi. Minkälainen minun oikeusturvani olisi tällaisessa tilanteessa ja onko tuolla enää edes mitään merkitystä, vaikka pystyisikin jotenkin näyttämään, että mikä laite verkkoa on käyttänyt, jos siinä joka tapauksessa on käytetty minun liittymääni?
Jos liittymän käyttöehdoissa ei kielletä naapurille kaistan lainaamista ja sulla on kirjallisena tuo että naapuri sitä sun kaistaa käyttää, niin sehän on sun oikeusturvalle loistava asia. Sen jälkeen voit itse ladata amerikan serkulta aina kun tuo naapurikin on kotosalla ja jos kirje tulee ja lottovoitto oikeuteen niin sitten vaan kiistät ja sanot että netillä on todistetusti muitakin käyttäjiä, jotka paljastat oikeudessa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
On kyllä naapurin tytöllä rahat vähissä, jos ei kympin mobiilinettiin ole varaa. Kyllä toi mun mielestä vähän oudolta kuulostaa.
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Puhelimella ne vissiin on sitä jakaneet tähän asti. Kai ne on niin epäteknisiä tai sitten koko asia ei ole niille niin tärkeä. Luulisi sen poikaystävän edes jotain tietävän. Vaikutti lähinnä saman tyyliseltä pyynnöltä, kuin sokerin lainaaminen naapurista, kun pysähdyttiin sattumalta vaan tervehtimään rappukäytävässä. Tosiaan jonkunlainen lappu siitä varmaan pitäisi vääntää, mutta jotenkin kehtuuttaa semmosta alkaa niille esittelemään. Sehän tässä on, kun nykyään on niin perusparanoidi, ettei mihinkään enää osaa luottaa. Mietin vaan sitä, että jos niille lyön WiFi-tunnarit vaan käteen ilman mitään allekirjoitettuja lappuja, niin miten vaikeaa sitä olisi sitten koittaa mahdollisessa oikeustapauksessa todistella, kuka sitä WiFiä on käyttänyt.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Vähän off-topic... seurasiko kukaan ainakin priva-tracker puolella sääntömuutoksia aiheuttanutta utorrent haavoittovuus casea? Siinä olisi taas yksi esimerkki hedarien (toivottavasti) hukatusta mahdollisuudesta huijata rahaa. Onneksi ainakin BTN ja PTP siivoaa moiset luopiot melko tehokkaasti pois mitä kuulemma on joskus vastaavaa sattunut.

edit: eli siis ottaa torrent-client haavoittuvuuden avulla hallintaan ja rötöstellä sillä vaikka ihan viimeisen päälle.
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Sanot niille, että ärrältä saa prepaid liittymiä mokkulan kera. Ei nyt parin kympin takia kannata alkaa mielenrauhaa menettämään.
Niin kai se on viisainta. Syytän silti Hedman Partnersia siitä, ettei enää uskalla naapureihinkaan luottaa, tai ei ole varaa luottaa. Vielä vuosikymmen sitten ei olisi ollut tässäkään asiassa mitään ongelmaa. Hedarit ovat pilanneet maailman.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Hedarit vaan kiusaa. Kiihdyttää vaan kulttuurin rikastuttamista. Enkä epäilisi että ne jotka on joutunut kiusatuksi on suurimmaksi osaksi suojuksien takana ja lataa kymmenkertaisesti enemmän koska parempi turva.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Veikkaan että ihmiset ei wareta juuri ollenkaan enää kun on spotifyt, netfliksit, hbo ja xbox kk passit sun muuta. Ei vaan tarvi enää warettaa mutta tietenkin joku päivä headerit julkasee artikkelin kuinka lopetimme suomesta waretuksen.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Veikkaan että ihmiset ei wareta juuri ollenkaan enää kun on spotifyt, netfliksit, hbo ja xbox kk passit sun muuta. Ei vaan tarvi enää warettaa mutta tietenkin joku päivä headerit julkasee artikkelin kuinka lopetimme suomesta waretuksen.
Epäilen vahvasti. Jos kukaan ei wareta, niin miksi niitä waretettuja leffoja/sarjoja/ties mitä on torrentit täynnä?

Itse olen satunnaiswarettaja, joka suunnilleen pari kertaa vuodesta warettaa jotain leffoja joiden odottamista telkkuun ei enää jaksa tai tietää ettei kyseinen leffa ikinä tule telkkuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Veikkaan että ihmiset ei wareta juuri ollenkaan enää kun on spotifyt, netfliksit, hbo ja xbox kk passit sun muuta. Ei vaan tarvi enää warettaa mutta tietenkin joku päivä headerit julkasee artikkelin kuinka lopetimme suomesta waretuksen.
Musiikki on varmasti sellainen jonka waretus on pienentynyt eniten, koska sitä voi kuunnella ilmaiseksi spotifystä ja youtubesta. Elokuville, tv-sarjoille, ohjelmille ja peleille varmasti riittää warettajia, koska on aina olemassa ihmisiä jotka eivät halua maksaa asioista jotka voi saada myös ilmaiseksi. Sitten jos tuosta warettamisesta tulisi liian vaikeaa tai kiinnijääminen olisi hyvin varmaa, niin se pienentyisi mutta nykyäänkin pienellä vaivalla (VPN palvelut, seedboxit ym.) torrenttien lataamista voi jatkaa aika helposti jäämättä kiinni ja onhan warettamiseen myös muitakin keinoja kuin torrentit.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Varmasti on edelleen ihmisiä, ketkä eivät uskalla ostaa virallisia elokuvia ennen kuin on nähnyt elokuvan sisällön. Usein on niin, että elokuvatrailereihin laitetaan parhaat pätkät mutta sitten varsinainen elokuva onkin täyttä sekundaa ja sitä ei haluta tukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Varmasti on edelleen ihmisiä, ketkä eivät uskalla ostaa virallisia elokuvia ennen kuin on nähnyt elokuvan sisällön. Usein on niin, että elokuvatrailereihin laitetaan parhaat pätkät mutta sitten varsinainen elokuva onkin täyttä sekundaa ja sitä ei haluta tukea.
Tuo on kyllä aika erikoinen syy warettaa. Onhan sitä arvostelut keksitty sitä varten että tietää mitä odottaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Arvostelutkin löytyvät takakannessa hypetykseen asti mutta elokuva sisällöltään ei vastaa yhtään sitä.

IMDB:n sivuillekin on iskenyt jotkut trollipartiot pilkkaamaan elokuvia tai ylistämään käsittämättömällä tavalla, ettei niihinkään voi luottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Arvostelutkin löytyvät takakannessa hypetykseen asti mutta elokuva sisällöltään ei vastaa yhtään sitä.

IMDB:n sivuillekin on iskenyt jotkut trollipartiot pilkkaamaan elokuvia tai ylistämään käsittämättömällä tavalla, ettei niihinkään voi luottaa.
On myös paljon töikseen elokuva-arvosteluita tekeviä henkilöitä noiden IMDB:n arvosteluiden lisäksi. Etsii vain sellaisen arvostelijan jolla on suurin piirtein samanlainen maku kuin itsellä (lukee vaikka pari arvostelua itselle tutuista leffoista).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
552
Niin miksei saa rahoja takasin jos ei ole tyytyväinen elokuvaan? Miettikää kuinka paljon olisi ottanut päähän jos olisi maksanut esim uusimman star warssin katsomisesta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Star Warsit ovat hyviä ja niistä maksan kyllä ilomielin ja minulla on ne levyt kaikki.

Paskimmat ovat esimerkiksi Sharknadot vai mikä ne sarjat olivatkaan, ne aiheutti silmistä verta vuotavia ja äänen käheäksi saattaminen kirosanojen saattelema, niistä en ikinä maksaisi vaan heidän pitäisi maksaa minulle mielenterveyden vahingoittamisesta.

Sen tyylisistä ei pidä koskaan maksaa ja minua ihmetyttää, että millä rahoituksella paskat jatkosarjaleffat saavat tehdä sitä pasketta edelleen?

Siksi elokuvaa katsotaan ennen kuin ostetaan. Minulla on 3 hyllyllistä täynnä leffoja ja tv-sarjoja yli 700 kpl ja lisää on tulossa koko ajan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Star Warsit ovat hyviä ja niistä maksan kyllä ilomielin ja minulla on ne levyt kaikki.

Paskimmat ovat esimerkiksi Sharknadot vai mikä ne sarjat olivatkaan, ne aiheutti silmistä verta vuotavia ja äänen käheäksi saattaminen kirosanojen saattelema, niistä en ikinä maksaisi vaan heidän pitäisi maksaa minulle mielenterveyden vahingoittamisesta.

Sen tyylisistä ei pidä koskaan maksaa ja minua ihmetyttää, että millä rahoituksella paskat jatkosarjaleffat saavat tehdä sitä pasketta edelleen?

Siksi elokuvaa katsotaan ennen kuin ostetaan. Minulla on 3 hyllyllistä täynnä leffoja ja tv-sarjoja yli 700 kpl ja lisää on tulossa koko ajan.
Mitä?!?
Nuo sharknadothan ovat ihan parhautta [emoji23]
Ei tietenkään mitään Oscar pystin arvoisia, mutta mikä on parempaa kuin huomata että sharknado (insert number here) on tullut Netflixiin ja sattumoisin on kaveri/reita käymässä ja viinaa riittää...

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Mitä?!?
Nuo sharknadothan ovat ihan parhautta [emoji23]
Ei tietenkään mitään Oscar pystin arvoisia, mutta mikä on parempaa kuin huomata että sharknado (insert number here) on tullut Netflixiin ja sattumoisin on kaveri/reita käymässä ja viinaa riittää...

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Satutko asumaan Turussa ja ihan naapurissa? Tulisin sinne täyttämään oman pulloni, maksan siitä ja ryyppään enemmän, koska jo sinun kommentistasi aiheutui päänsärkyä, kun mainitsit parhauden Sharknadoseista. Pakko on sammua ja nollata aivoni.

Ei enää tuollaisia sanoinkuvaamatonta kakk... kauhuleffoja.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Itse en ole koskaan mitään warettanut, mutta olen mielenkiinnolla seurannut tätä Hedmanin tapausta. Toisaalta pitää maksaa, jos katsoo tai käyttää jotain toisen omistamaa, mutta nämä muut tähän liittyvät asiat kuten käyttäjätietojen epämääräinen haaliminen ja talouden rampauttavat oikeudenkäyntikulut myös sotivat yleistä oikeustajua vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Itse en ole koskaan mitään warettanut, mutta olen mielenkiinnolla seurannut tätä Hedmanin tapausta. Toisaalta pitää maksaa, jos katsoo tai käyttää jotain toisen omistamaa, mutta nämä muut tähän liittyvät asiat kuten käyttäjätietojen epämääräinen haaliminen ja talouden rampauttavat oikeudenkäyntikulut myös sotivat yleistä oikeustajua vastaan.
Ja se ettei näissä ole mitään rikospohjaa vaan oikeutta käydään markkinaoikeudessa.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Mutta toisaalta edelleen on se pieni porukka jota ei spotifyt palvele ja jossa marginaalimateriaali on hyvin jäsenneltyä ja yhteisö on aktiivinen. RIP what.cd ja hyvää työtä perillisiltä. Sama muissakin vannoutuneempien harrastajien trackereillä vaikka sitten vanhojen ja harvinaisten tv-ohjelmien tv-vault tai muutamat ebook trackerit. Myös joku PtP on leffafriikille erinomainen lähde mainstream julkaisujen ohella.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Mikäs on nykytilanne, kaveri sai kirjeen jossa ilmoitetaan "asian etenemisestä jatkotoimiin", jokos tuohon pitäisi reagoida vai neuvonko pistämään ö-mappiin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Ö-mappiin vaan. Ei ole mitään oleellista syntynyt, samat fraasit olleet jo muistaakseni 4. kirjeestä lähtien ja nyt on joillekin tullut 6. kirje.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
tais alkaa taas uus kierros, edellisen kirjeessä jo oletin että se on viimeinen mahdollisuus enää sopia asia, että tietomenee sille tekijönoikeuden omistajalle ja sepäätää oikeustoimista.

nyt tuli sit taas kirjettä. jossa mainitaan että on aloitettu useita oikeudenkäyntejä liittymästänne havaittua oikeudenloukkausta vastaavissa asioissa.

luulis kai jos oikeudenkäyntejä menossa niin tulis esim markkinaoikeudestakin lappu siitä tiedosta eikä pelkästään headmanilta.

ja vaihteeks tivataan että on viimeinen mahdollisuus maksaa sovittelu summa, viimeinen mahollisuus piti ollajo edellisessä kirjeessä.
 

Namemma

Varjoissa marinoitunut
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
182
Suomalaispiraatti sai omituisen tuomion – 100 euroa itse piratismista, 23 000 euroa kuluista

Tämä tuomio kuvastaa varmasti kansan oikeustajua... 23 000 euron edestä oikeudenkäyntikuluja maksettavaksi

Hyvityksen lisäksi markkinaoikeus määräsi vastaajan suorittamaan vastapuolen oikeudenkäyntikuluja kaikkiaan 23 060 euron edestä. Jutun kantajana toimi Crystalis Entertainment edustajanaan Hedman Partners -lakitoimisto.

Kantajien mukaan vastaajan liittymästä oli jaettu Black Sails -tv-sarjan jaksoja tekijänoikeuslain vastaisesti. Vastaaja kiisti syytteet.

Vastaajan mukaan hän on ollut väitettyyn tapahtuma-aikaan matkoilla. Vastaajan todistuksesta käy ilmi, että hänen langaton verkkonsa on ollut suojattu salasanalla. Hänen mukaansa langattoman verkon suojaus kuitenkin poistettiin hänen matkansa ajaksi, jotta hänen avovaimonsa pääsi käyttämään nettiä.



Markkinaoikeus katsoo kantajan todisteiden perusteella Black Sails -jakojen tapahtuneen samalta tietokoneelta. Vastaajan lisäksi hänen käyttämäänsä tietokoneeseen on päässyt käsiksi vain hänen avopuolisonsa.

Markkinaoikeuden käyttämä asiantuntijajäsen ja yksi tuomareista asettui vastaajan kannalle. Kaksi muuta markkinaoikeustuomaria pitivät kuitenkin kantajien esittämiä todisteita uskottavampina. Toinen kantajien kannalle asettuneista tuomareista toimi puheenjohtajana, mikä ratkaisi 50/50 päättyneen äänestystuloksen.

Vastaaja voi yrittää hakea muutosta tuomioon valittamalla siitä korkeimpaan oikeuteen. Eri asia kuitenkin on, ottaako KKO asiaa käsittelyyn. Tuomiolauselma löytyy sensuroituna täältä .
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 512
Viestejä
4 189 849
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom