Aihetta sivuten, naapurin tyttö kyseli, että olisiko mahdollista saada minulta verkon kulmaa käyttöön, kun ovat kuulemma kotona aina vain osan viikosta ja muun ajan toisella paikkakunnalla, eivätkä siksi kehtaa hankkia omaa liittymää. Voivat kuulemma maksaa pientä korvaustakin. Sinänsä tässä ei olisi minulle mitään ongelmaa, kun saisin helposti viriteltyä access pointin heille ja DD-WRT:llä QoS:n käyttöön, jotta saavat jonkun pienen siivun kaistastani.
Tuli vain mieleen sellainen seikka, että mitäs jos naapurissa ladataankin Amerikan serkulta elokuvia käyttäen sitä minun kaistaa. En siis epäile, että tässä tapauksessa naapuri olisi mitenkään vilpillinen tai tieten tahtoen aikoisi tuota harrastaa, mutta mistäs sitä koskaan tietää, jos siellä tuleekin joskus mieleen ladata joku torrentti perjantai-illan ratoksi. Minkälainen minun oikeusturvani olisi tällaisessa tilanteessa ja onko tuolla enää edes mitään merkitystä, vaikka pystyisikin jotenkin näyttämään, että mikä laite verkkoa on käyttänyt, jos siinä joka tapauksessa on käytetty minun liittymääni?