Hitsi vieköön katselin viime viikolla, että Weberin Smokefire ex4 ja 6 ovat Gigantissa tarjouksessa melkein puoleen hintaan (~790 ja 990€). Päätin odottaa palkkapäivää, joka on tänään ja avot, tarjoukset eivät ole enää voimassa.

Nyt EX4 1499€ ja EX6 on poistunut valikoimasta.
Minulla on Char-Broil Kamander, mutta huomaan että olen liian hätäinen grillaaja ollakseni pelkän kamadon/vastaavan varassa. Noiden kanssa lämmön tasaantumista saa odotella hyvän tovin, varsinkin jos haluaa grillata matalassa lämpötilassa. Vesikupilla voi kikkailla lämpöjä alas, mutta usein käy niin, että joko hiilet sammuvat kun höyryä on liikaa (suhteessa ilmamäärään) tai vesi haihtuu nopeasti pois ja lämmöt lähtee lentoon. Snake/vastaava muodostelma toimii toki, mutta senkin kanssa saa odotella hyvän tovin, jotta grillin saa valmiiksi.
Haluan rinnalle pelletti/hiiligrillin, jossa on automaattisäätö lämpötilalle, jotta grillin vieressä ei tartte päivystää. Tunninkin odottelu tavoitelämpötilan saavuttamiseen sopii hektiseen lapsiperhearkeen vähän huonosti.
Nyt kun tuo tarjous päättyi, niin olen miettinyt Masterbuilt Gravity 1050 Smokefiren sijaan. Smokefire (gen 2) on lukemani mukaan vähän tukevamman oloinen ja Weberissä voi luottaa varaosien saatavuuteen. Masterbuiltissa taas pystyy käyttämään hiiliä tai brikettejä pellettien sijaan, jota pidän plussana. Miinuksena Gravityn heikko saatavuus, laatu varaukson ja todennäköisesti Weberiä heikompi varaosien saatavuus.