Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Eikö tuossa ole kupua ? Tuulensuoja on minusta hyvä olla. Ja muutenkin lisää lämpöä grilliin, joka mahdollista monupuolisemman käytön,Onko näistä kenelläkään kokemusta? Itseäni houkuttelee näissä tuo yksinkertaistettu funktionaalisuus, mukana ei ole mitään ylimääräistä, ei lämpömittaria tai vartaita, yms.
Eikö tuossa ole kupua ? Tuulensuoja on minusta hyvä olla. Ja muutenkin lisää lämpöä grilliin, joka mahdollista monupuolisemman käytön,
Hieman jää tuon tuon idea avautumatta, että miksi tuon valisisi tavallisen grillin sijaan ? Edut ?
Mitä vähän noita vilkaisin niin huono valikoima varusteita ja hinnat järjettömiä.vähän löytyy näistä tietoa, mutta tuohon saa ostettua kaikenlaista lisävarustetta, mm. tuulensuojan. Tuolla Saksa-sivustolla on sovellus, jolla voi räätälöidä oman grillin. En ihan itsekään saa kiinni mikä näiden idea on, mutta saksalainen pragmaattisuus ja oletettu laatu kiinnostaa.
Kesä lähestyy ja aion ryhtyä urbaaniksi kerrostaloasujaksi jolla on käytössä kohtuullisen kokoinen lasinen parveke. Siispä täytyy katsella sähkögrilliä.
Täällä oli viime keväänä kysytty että Weber Q1400 vai Pulse 1000 mutta vastauksia ei näyttänyt olevan.
Tuo iGrill voisi olla itselle ihan käyttökelpoinen kun lämpömittarit anturilla ovat hajonneet yksi toisensa jälkeen ja toimivaa laitosta en ole vielä löytänyt. Muutoinkin hälytykset puhelimen kautta ja lämpötilan tarkastelu olisivat ihan käyttökelpoisia ominaisuuksia.
Motonet näkyy myyvän Pulsea 499e joten reilun satkun hintaero on Q1400n.
Aiemmat kokemukset on mallia Bilteman hiiligrilli ja erinäisiä kaasugrillejä. Kai noillakin makkara ja pihvi paistuu, valitsi sitten kumman tahansa.
Lisä/varaosat käytännössä menee sen pannun koon mukaan. On sulla 2k€:n BGE tai 200€:n Auplex, niin samat tarvikkeet/vara/lisäosat sinne sopii.
Itse käytän marienburgia tai jos haluu briketeillä leikkiä ni bilteman briketit on hyviä ja halpoja.Moi, tuli hommattua ensimmäinen grilli, Weber Master Touch hyvästä tarjouksesta. Seuraavaksi pitäisi hommata hyvää puuta. Hiiligrillistä ei ole aikaisempaa kokemusta. Käyttönä alussa lienee ihan perinteisemmät ja helpoimmat ruuat, ei vielä tässä vaiheessa mitään pitempää settiä ole listalla.
Minkälaisia hiiliä tai brikettejä tänä päivänä kannattaisi käyttää, yleiskäytössä? Marienburgeista ja grillisti hiilistä luin, että voisivat olla päteviä. Ensin mainitut taitaa olla aika isokokoisia piippusytyttimeen. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Viimeinen virhe on ostaa 50l säkki. Sen käsittely ja hiilien kaatelu piippusytyttimeen on täyttä tuskaa....
Minkälaisia hiiliä tai brikettejä tänä päivänä kannattaisi käyttää, yleiskäytössä? Marienburgeista ja grillisti hiilistä luin, että voisivat olla päteviä. Ensin mainitut taitaa olla aika isokokoisia piippusytyttimeen. Onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Noissa on kyllä aika isoja eroja säkkien välillä,mutta kun käy ennen grillin sytytystä nuo läpi ja pienii liian isot sopiviksi niin mielestäni on ihan hyvä valinta hiiliksi.Minulla on tuommoinen grillin sytytykseen tarkoitettu kuumailmapuhallin ja mielestäni on aika hidas ja lisäksi kipinöitä ja hiilipölya lentää jokapuolelle.Piippusytytin on mielestäni paljon parempi sytytykseen kunhan on tarpeeksi isolla tilavuudella varustettu.Viimeinen virhe on ostaa 50l säkki. Sen käsittely ja hiilien kaatelu piippusytyttimeen on täyttä tuskaa.
Ihan perus 20l pirkka/rainbow/motonet/tokmanni toimii ja ovat sopivan pientä palaa. Laittaa erikseen kostutettua spesiaalipuuta, jos haluaa hajua/makua tartuttaa.
Sytytyksessä olen käyttänyt piippusytytintä + sytytyspaloja, joka on huoleton ratkaisu. 1 min virittelyssä ja antaa itsekseen tehdä hommia vartin, jonka jälkeen kaataa hiilet palloon. Kuumailmapuhallin lienee kyllä nopeampi. En sitten tiedä, onko sen kanssa isompi riski kipinöiden lentelylle?
Muistaakseni viime keväänä oli viimeksi juttua tuosta tässä ketjussa. Haulla löytyy. Youtubesta muistan katsoneeni myös jenkkien arvosteluita tuosta. Itse en siis omista, enkä ole nähnyt livenä. Lukemani ja näkemieni videoiden perusteella ottaisin mieluummin Master Touchin.Onkos täällä porukoilla kokemusta Char-Broil Kamander grillistä?
Miten mahtaa vertautua weberin master touchiin?
Saako tolla millään toteutettua niin että saisi yhtäaikaa suoraa ja epäsuoraa lämpöä?
Moi, tuli hommattua ensimmäinen grilli, Weber Master Touch hyvästä tarjouksesta. Seuraavaksi pitäisi hommata hyvää puuta. Hiiligrillistä ei ole aikaisempaa kokemusta. Käyttönä alussa lienee ihan perinteisemmät ja helpoimmat ruuat, ei vielä tässä vaiheessa mitään pitempää settiä ole listalla.
Onkos täällä porukoilla kokemusta Char-Broil Kamander grillistä?
Miten mahtaa vertautua weberin master touchiin?
Saako tolla millään toteutettua niin että saisi yhtäaikaa suoraa ja epäsuoraa lämpöä?
”Kovapuuhiilet” esim Tuotteet
Sytytykseen se halvin rautakaupan/motonetin kuumailmapuhallin, jos sähköä käytettävissä.
Tuo on tosi outo toi koko kun mustangin sivulla niiden L on ilmoitettu 21” ja tuolla kaupassa taas 18”, ja sit tossa lukee että grillausritilä olisi vaan 38cm…. Tosi outoa.Mustang Kamadoa tarjouksessa -50%, Grillitukku. Kamado L 324,50€ & Kamado M 274,50€.
Mä en taas käytä muuta kuin Marienburgia. Noi halpishiilet on ihan hirveetä paskaa. Semmosta silppoa että ei pysy edes grillissä vaan menee pohjaritilän läpi. Lisäks noi ei palja kovin tasaisesti eikä kovin kauaa, joten niitä saa olla kokoajan lappamassa lisää. Marienburgit on huomattavasti isompia ja palaa kauemmin ja tasaisemmin. Tarvittaessa ne on nopea käsillä hajoittaa tarvittaessa pienemmiksi.Viimeinen virhe on ostaa 50l säkki. Sen käsittely ja hiilien kaatelu piippusytyttimeen on täyttä tuskaa.
Ihan perus 20l pirkka/rainbow/motonet/tokmanni toimii ja ovat sopivan pientä palaa. Laittaa erikseen kostutettua spesiaalipuuta, jos haluaa hajua/makua tartuttaa.
Sytytyksessä olen käyttänyt piippusytytintä + sytytyspaloja, joka on huoleton ratkaisu. 1 min virittelyssä ja antaa itsekseen tehdä hommia vartin, jonka jälkeen kaataa hiilet palloon. Kuumailmapuhallin lienee kyllä nopeampi. En sitten tiedä, onko sen kanssa isompi riski kipinöiden lentelylle?
Täytyy kyllä siltä osin kompata, että noissa halppiksissa on välillä eriä, joissa on pelkkää silppua. Sen kanssa käy juuri kuten sanoit.Mä en taas käytä muuta kuin Marienburgia. Noi halpishiilet on ihan hirveetä paskaa. Semmosta silppoa että ei pysy edes grillissä vaan menee pohjaritilän läpi. Lisäks noi ei palja kovin tasaisesti eikä kovin kauaa, joten niitä saa olla kokoajan lappamassa lisää. Marienburgit on huomattavasti isompia ja palaa kauemmin ja tasaisemmin. Tarvittaessa ne on nopea käsillä hajoittaa tarvittaessa pienemmiksi.
Genesiksessä on enemmän grillausalaa ja enemmän tehoa. Kaasupullon saa myös siihen kiinni ja tuossa on neljä rengasta. Googlella löytää varmaan tarkempaa vertailua noille kahdelle mallille.Ok-taloa rakentamassa ja nyt kiinnostaisi jo ostella valmiiksi alesta Kaasugrilli. Näitä kuvassa olevaa mallia olen pohtinut
Lähinnä tossa Spiritis mietityttää ettei ole yläritilätasoa, joka on aika ihmeellistä tuon hintaluokan vehkeessä. Onko tuo Genesis 280eur hintaeron arvoinen? Tarkoitus hommata grilli, jolla pärjäisi seuraavat 10v.
..tai jos haluu briketeillä leikkiä ni bilteman briketit on hyviä ja halpoja.
Häh?Olen kerran haksahtanut bilteman briketteihin, never again. Siihen halpaan hintaan löytyi syy ja se on että siellä 10kg pussissa oli ainakin kilo pieniä ja isompia kivenmurikoita seassa. Ammattitermein kate otetaan laittamalla kiviä sekaan.
Briketit ovat kyllä aina saman kokoisia sekä täällä ketjussa aika moni pitää juuri noista bilteman briketeistä koska ovat älyttömän hyviä hintalaatusuhteeltaan.Olen kerran haksahtanut bilteman briketteihin, never again. Siihen halpaan hintaan löytyi syy ja se on että siellä 10kg pussissa oli ainakin kilo pieniä ja isompia kivenmurikoita seassa. Ammattitermein kate otetaan laittamalla kiviä sekaan.
Kyllä Spirit pitäisi olla se lankaräkki minkä saa siihen paistoalueen yläpuolelle.Genesiksessä on enemmän grillausalaa ja enemmän tehoa. Kaasupullon saa myös siihen kiinni ja tuossa on neljä rengasta. Googlella löytää varmaan tarkempaa vertailua noille kahdelle mallille.
Näköjään ei mainoskuvissa ole tuota ylätasoa, mutta arvosteluissa näyttää olevan. Eli kyllä taidan spirittiin kallistus.Kyllä Spirit pitäisi olla se lankaräkki minkä saa siihen paistoalueen yläpuolelle.
Myöskin pullon saa kiinni, siellä on sellainen pieni teline sille kyljessä.
Grillausala tosiaan on isompi.
Mutta 280e arvosta isompi...
Näköjään ei mainoskuvissa ole tuota ylätasoa, mutta arvosteluissa näyttää olevan. Eli kyllä taidan spirittiin kallistus.
Bilteman brikettipussissa on kiviä mukana.
No nyt on kyllä väkevää väitettä. Kuvia kyllä kaipais tosta.Bilteman brikettipussissa on kiviä mukana.
No, ei ne nyt priimaa ole ollut ainakaan weberin briketteihin verrattuna. Savuttaa ja paljon haljenneita mukana. Mutta ei kyllä mitään kiviä ole näkynyt.Itte käyttäny niitä 10kg säkkejä kymmeniä ja aina ollu ihan priimaa kamaa.
Mitään kuvia ole ottanut tietenkään mitä helvettiäNo nyt on kyllä väkevää väitettä. Kuvia kyllä kaipais tosta.
Itte käyttäny niitä 10kg säkkejä kymmeniä ja aina ollu ihan priimaa kamaa.
Hinta/laatu noissa kuitenkin on melkoisen hyvä jso verrataan muihin halpisbriketteihin. Esmes Rainbow ja Pirkka on aivan hirveetä kamaa. Ne vasta savuttaakin ja oikein kitkerää petroolin hajuista savua.No, ei ne nyt priimaa ole ollut ainakaan weberin briketteihin verrattuna. Savuttaa ja paljon haljenneita mukana. Mutta ei kyllä mitään kiviä ole näkynyt.
No ihan siksi jos haluaa jotain mikä kestää kauemmin ja tehdään miedossa lämmössä.Miksi käytätte brikettejä? Oletteko niitä sytytysnesteen lotraajia? Teette makkaroihin viiltoja?
Mistä sattuu aaltopahvijämistä puristettuja brikettejä, joista ei hiilen/savun maku irtoa mihinkään.
Eivät saavuta kovia lämpötiloja, pöllyävät ja tuhkastavat ympäriinsä ja hieman kantta availessa niin samantien jäähtyvät ja ovat entisiä.
Itse käytän kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. hieman riippuen ruoasta ja käyttötarkoituksesta.
En sano että se on ainut oikea tapa mutta mutta.
No yks syy on ainakin se että kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. on hiukka hankala saada muuta kuin tilaamalla. Toisekseen, vähän hirvittää käyttää perusgrillauksessa hiiliä mitkä maksaa enemmän kun mun auto. Ne mun pari kyljystä ja pekoniparsaa ei tiiä mitä hiiliä/brikettejä siellä poltellaan kunhan vaan ei savuta ja hiillos on kuuma.Miksi käytätte brikettejä? Oletteko niitä sytytysnesteen lotraajia? Teette makkaroihin viiltoja?
Mistä sattuu aaltopahvijämistä puristettuja brikettejä, joista ei hiilen/savun maku irtoa mihinkään.
Eivät saavuta kovia lämpötiloja, pöllyävät ja tuhkastavat ympäriinsä ja hieman kantta availessa niin samantien jäähtyvät ja ovat entisiä.
Itse käytän kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. hieman riippuen ruoasta ja käyttötarkoituksesta.
En sano että se on ainut oikea tapa mutta mutta.
Marienburgin hiilet on aika edullisia ja löytyy kaupoista, palaa suhteellisen pitkään eikä yleensä ole silppua, suosittelen kyllä vaihtamaan briketit noihin.No yks syy on ainakin se että kovapuuhiiliä, quebracho, wattle, marabu, akaasi jne. on hiukka hankala saada muuta kuin tilaamalla. Toisekseen, vähän hirvittää käyttää perusgrillauksessa hiiliä mitkä maksaa enemmän kun mun auto. Ne mun pari kyljystä ja pekoniparsaa ei tiiä mitä hiiliä/brikettejä siellä poltellaan kunhan vaan ei savuta ja hiillos on kuuma.
Gourmet grillailut sitten taas erikseen johon voidaan käyttää noita hifihiiliä mutta jos noita käyttäis koko kesän grillaukseen niin syksyllä mä olisin köyhä kuin kirkonrotta.