Tätä pallogrilliä itsekin olen harkinnut. Tarve olisi lähinnä nopeahkoon perusgrillaukseen (kyrsät, smashburgerit, pihvit kanafileestä ja possusta), mutta joku ~90 minuutin kaljapersekana olisi myös kiva paistella. Ja kun kuivaa omenapuuta on runsaasti tarjolla anopin tontilla, niin joku kevyt savustushomma olisi myös kiva testailla.
Nykyään mulla on ilmeisesti keskiviikkokappale Motonetin halpis 57 senttisestä pallosta, koskapa tuo on kestänyt yllättävän hyvin käyttöä. Hiiletkin sammuu, kun ilmaluukut laittaa kiinni, vaikka tuossa on yläritilän reiät kuvuissa. Hiili- ja grillausritilä alkavat olemaan vaihtokunnossa, äkkiähän tuohon heppailisi uudet ritilät vaikka 1,6mm RST/haponkestävästä TIG-hitsauslangasta.
Minusta tuon halpiksen ritilät ovat kuitenkin liian lähellä toisiaan, eikä lämmönsäätökään ole häävi. Kuvasta näkyy, kuinka litteä alaosa on.
Niin siksipä pohdin tuota Mustangin Gourmet -mallia. Valurautaparila mulla jo onkin, mutta Mustangiin saisi kohtuuhinnalla Multigrill-pannun tai muita sarjan härpättimiä.
Vaikka kovasti tykkäänkin kokkailla rivarin takapihalla, niin en oikein näe perusteita hommata useamman satasen Weberiä meidän kahden hengen grillaustarpeisiin.
Toki saa yrittää käännyttää, jos tuo Mustang esmes on ihan luokaton tekele