Grillit & grillaus

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Jotain tälläistä varmaan voisi miettiä.


Evolve Econ tulossa ei nähnyt tarvetta maksaa lisää Evolven prime versiosta , nälkä kasvoi syödessä ja päädyin Kamadoon. Weberilläkin näyttäisi olevan "kamadoja", mutta eivät kyllä yhtään vaikuta sellaiselta.
Lidlissä on usein noita kanatelineitä tyyliin 6 eurolla myynnissä.
Tolla tyylillä tulee tosi meheväksi se kana kyllä.

Edit: On muuten just nyt lidlissä toi 5.99e.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Ostin lidlistä heräteostoksena keskikäytävätuotteena 42 senttisen muurikkapannun kun oli tarjolla 30€ hintaan. Valurautaa kyseessä ja aika loivalla kaarevuudella, joten menee varmaan kamadon puolesta myös smash burgerihommiin ihan passelisti.
Tämä rupes ny vähän kiinnostamaan, mitähän kaikkea tolla voisi väsätä mikä hyötyisi tosta pienestä savulisästä mikä kamadosta tulisi?
Parila löytyy jo smash burgereihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 141
Tätä pohdin itsekkin, että mikä tuon tölkin tai telineen funktio on? Onko tarkoitus höyrystää kana sisältä ja grillata pinnalta?
Sen ainoa funktio on näyttää hienolta :)

Ei se neste sieltä sitä kanaa höyrystä, kun ei höyryäkään tule. Ei tuo makua eikä käytännössä tee muuta kuin pitää sen kanan pystyssä ja samalla estää sen sisuksen grillaantumista, kun ilma ei kierrä sen tulpan takia.

Tekee sen ihan vaan ilman noita gimmickejä kokonaisena, tai sitten selkäranka pois, rintalastan murtaminen ja siten tekee siitä litteän ja eikun grillaamaan.

Ei se tölkki nyt sitä pilaakkaan, mutta alkoholin väärinkäyttöä turhuuteen se on :)
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
867
Ei se tölkissä oleva neste edes höyrysty kun ympärillä oleva kana estää sen lämpötilan nousun riittäväksi, ja kana jää grillaantumasta sisäpuolelta.

edit: hidas :D
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Weber ei voita kyllä kamadoa missään muussa asiassa kuin pinta-alassa.
Millä perustelet Kamadon järkevyyden vs Weber jos grillailee perusvetoa (makkaraa, entrecote, maissit, jne).? Ymmärtäisin jos hintaeroa ei olisi, siltikin suosittelisin perusgrillaajalle weberiä. Jos haluaa hifistellä ja oikeasti grillaa paljon ja pitempiä vetoja, niin Kamado alkaa olla perusteltu.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Kamado on siisti laite, vähän samaan tyyliin voi hifistellä kuten japanilaisilla veitsillä ja hiiliteräspannuilla. Saattaa aiheuttaa myös naapurikateutta ja ylemmyyden tunnetta jos naapuri tajuaa näiden asioiden päälle, mutta ei omista vielä kamadoa. Ei se kuitenkaan parempaa kokkia tee. Weberillä tekijäkokki kyllä grillaa ja savustaa ihan täysin. Plus on helppo käyttää. Tuhkat käännellään vivulla säiliöön ja hiiltä/brikettiä ladotaan ritilän nostamalla, ei kikkailua lämmönjakolevyillä tai muilla turhilla lisähärpäkkeillä. Jos savustaa ja haluaa helppoa lämmön säätöä niin briketit snakeen jolloin ei karkaile holtittomasti. Searingiin saa lämmöt kyllä riittäväksi kun lopuksi ilman kantta antaa ilmaa. Pitsan paistoon ei riitä kansi päällä, se on selkeä puute.

Weberin omistajana silloin tällöin katselen kamadoja juurikin siitä syystä, että kyseessä on ultimaattisen miehekäs ruoanlaittoväline ja se fiilis kun käsittelee yli satakiloista möhkälettä jonka kansi on jykevä kuin hevosen k*lli on kyllä hieno asia. Vaikka täälläkin lukee hehkutusta kamadoista niin yhtäkään perustelua en vielä ole nähnyt miksi moisen hankkisin, ehkä joku päivä hifistelyinto vie kuitenkin vielä voiton järjen äänestä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Millä perustelet Kamadon järkevyyden vs Weber jos grillailee perusvetoa (makkaraa, entrecote, maissit, jne).? Ymmärtäisin jos hintaeroa ei olisi, siltikin suosittelisin perusgrillaajalle weberiä. Jos haluaa hifistellä ja oikeasti grillaa paljon ja pitempiä vetoja, niin Kamado alkaa olla perusteltu.
Sillä että se kamado on nopeammin käyttövalmiina.

Ja tässä nyt ei ollut kyse rahan vaikutuksesta vaan puhtaasti siitä kumpi laite on parempi.
Tässä se kenelle alkuperäinen lause oli osoitettu, oli ostamassa 600e pallogrilliviritystä, tuohon hintaan kun saa jo ihan suoraankin 21” kamadon tarjouksesta niin ei tarvitse edes miettiä asiaa.

Ja vaikka mietittäisiin rahan kautta, jos vain on heittää se 600-700e grilliin niin itse koen että kamado on kyllä sen rahan arvoinen vaikka puolella summalla kuinka saisi sen master touchin, masteri tuntuu aivan kamalalta paskalta sen jälkeen kun yhden kesän totut kamadoa käyttämään.

Pallolla ei myöskään pakkasilla oikeen niitä makkaroitakaan tehdä, kun taas kamado hoitaa kaiken grillaamisen oli se sää sitten +30 tai -30, siinä on jo toi puolet enemmän perusteltua kun saa koko vuoden grillata.

Itse esim hoisin kaiken joulupöytään tulevan lihan kypsennyksen viime jouluna kamadolla ja onhan siinä sitä fiilistä grillata lumisateessa kun puolella pesää hiiliä laite vetää kauheilla pakkasilla sitä paistia siellä 7 tuntia ja ruoka maistuu niin pirun paljon paremmalle ku uunista,

Pallolla noita kokkailuja ei olisi tullut tehtyä ainakaan hymyissäsuin, olisi aikamoisen tappelun takana ollut tuo 7 tuntia pakkasessa saada hiilet riittäämään ja pysymään lämmöt tasaisena, kun ei snake pakkasella sitä lämpöä tarpeeksi tee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
867
Näistä pallogrilli vs, kamado väitteyistä voisi varmaan tehdä oman ketjun, kun näyttää menevän niin vänkäämiseksi. :hmm:

Jokainen saa valita itselleen sopivan grillaus vekottimen ilman että tarvitsee kenellekkään sen enempi perustella valintaansa, saati saastuttaa loputtomalla kinastelulla hyvää ketjua.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
744
Sillä että se kamado on nopeammin käyttövalmiina.

Ja tässä nyt ei ollut kyse rahan vaikutuksesta vaan puhtaasti siitä kumpi laite on parempi.
Tässä se kenelle alkuperäinen lause oli osoitettu, oli ostamassa 600e pallogrilliviritystä, tuohon hintaan kun saa jo ihan suoraankin 21” kamadon tarjouksesta niin ei tarvitse edes miettiä asiaa.

Ja vaikka mietittäisiin rahan kautta, jos vain on heittää se 600-700e grilliin niin itse koen että kamado on kyllä sen rahan arvoinen vaikka puolella summalla kuinka saisi sen master touchin, masteri tuntuu aivan kamalalta paskalta sen jälkeen kun yhden kesän totut kamadoa käyttämään.

Pallolla ei myöskään pakkasilla oikeen niitä makkaroitakaan tehdä, kun taas kamado hoitaa kaiken grillaamisen oli se sää sitten +30 tai -30, siinä on jo toi puolet enemmän perusteltua kun saa koko vuoden grillata.

Itse esim hoisin kaiken joulupöytään tulevan lihan kypsennyksen viime jouluna kamadolla ja onhan siinä sitä fiilistä grillata lumisateessa kun puolella pesää hiiliä laite vetää kauheilla pakkasilla sitä paistia siellä 7 tuntia ja ruoka maistuu niin pirun paljon paremmalle ku uunista,

Pallolla noita kokkailuja ei olisi tullut tehtyä ainakaan hymyissäsuin, olisi aikamoisen tappelun takana ollut tuo 7 tuntia pakkasessa saada hiilet riittäämään ja pysymään lämmöt tasaisena, kun ei snake pakkasella sitä lämpöä tarpeeksi tee.
Miksi pallolla ei voi grillata talvella? Olen tehnyt monta joulukinkkua niin weberin pallolla kuin WSM. Ulkolämpötila kaikkea 0 ja -20 välillä eikä mitään ongelmia. Alkaa mennä yli äyräiden tämä kamadokiima...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Miksi pallolla ei voi grillata talvella? Olen tehnyt monta joulukinkkua niin weberin pallolla kuin WSM. Ulkolämpötila kaikkea 0 ja -20 välillä eikä mitään ongelmia. Alkaa mennä yli äyräiden tämä kamadokiima...
No koska siinä ei ole mitään eristeitä, vain ohut pelti.
Toki sillä VOI grillata talvella, mutta aika kamalaa touhua se on.

Jännä kun te pallotyypit itse minulta KYSYTTE perusteluja ja sitten kun minä perusteluja sanon niin mulle valitetaan että "älä kehu kokoajan sitä kamadoa", miksi te sitten kysytte? :rolleyes:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Sillä että se kamado on nopeammin käyttövalmiina.

Ja tässä nyt ei ollut kyse rahan vaikutuksesta vaan puhtaasti siitä kumpi laite on parempi.
Tässä se kenelle alkuperäinen lause oli osoitettu, oli ostamassa 600e pallogrilliviritystä, tuohon hintaan kun saa jo ihan suoraankin 21” kamadon tarjouksesta niin ei tarvitse edes miettiä asiaa.

Ja vaikka mietittäisiin rahan kautta, jos vain on heittää se 600-700e grilliin niin itse koen että kamado on kyllä sen rahan arvoinen vaikka puolella summalla kuinka saisi sen master touchin, masteri tuntuu aivan kamalalta paskalta sen jälkeen kun yhden kesän totut kamadoa käyttämään.

Pallolla ei myöskään pakkasilla oikeen niitä makkaroitakaan tehdä, kun taas kamado hoitaa kaiken grillaamisen oli se sää sitten +30 tai -30, siinä on jo toi puolet enemmän perusteltua kun saa koko vuoden grillata.

Itse esim hoisin kaiken joulupöytään tulevan lihan kypsennyksen viime jouluna kamadolla ja onhan siinä sitä fiilistä grillata lumisateessa kun puolella pesää hiiliä laite vetää kauheilla pakkasilla sitä paistia siellä 7 tuntia ja ruoka maistuu niin pirun paljon paremmalle ku uunista,

Pallolla noita kokkailuja ei olisi tullut tehtyä ainakaan hymyissäsuin, olisi aikamoisen tappelun takana ollut tuo 7 tuntia pakkasessa saada hiilet riittäämään ja pysymään lämmöt tasaisena, kun ei snake pakkasella sitä lämpöä tarpeeksi tee.
En väitä, että weberin pallo olisi yhtä hyvä kuin kamado, mutta kyllä silläkin onnistui iberico joulukinkun grillaus joulukuussa. Ei tarvinnut lisätä hiiliä kertaakaan kun on laadukkaita kovapuuhiiliä. Kinkku oli tosin pieni eli isolla kinkulla olisi pitänyt kerran nostaa kantta ja lisätä hiiliä. Ei sekään maailmaa kaada itselläni. Minulla on tosin sellainen Slow 'N Sear kopio tilattu saksan amazonista, joka helpottaa rillausta. Meater+ myös erittäin hyvä kapine.

Kamadon ottaisin mielummin, mutta kyllä tuolla Weberilläkin onnistuu jos tietää mitä tekee.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
En väitä, että weberin pallo olisi yhtä hyvä kuin kamado, mutta kyllä silläkin onnistui iberico joulukinkun grillaus joulukuussa. Ei tarvinnut lisätä hiiliä kertaakaan kun on laadukkaita kovapuuhiiliä. Kinkku oli tosin pieni eli isolla kinkulla olisi pitänyt kerran nostaa kantta ja lisätä hiiliä. Ei sekään maailmaa kaada itselläni. Minulla on tosin sellainen Slow 'N Sear kopio tilattu saksan amazonista, joka helpottaa rillausta. Meater+ myös erittäin hyvä kapine.

Kamadon ottaisin mielummin, mutta kyllä tuolla Weberilläkin onnistuu jos tietää mitä tekee.
Mitäs mieltä olette Weberin kamadoista, mitkä on eri materiaalia, kuin vaikkapa evolve tai mustang.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
744
Huomautus - jätä nämä henkilökohtaisuuksiin menevät käyttäjän analysoinnit pois
No koska siinä ei ole mitään eristeitä, vain ohut pelti.
Toki sillä VOI grillata talvella, mutta aika kamalaa touhua se on.

Jännä kun te pallotyypit itse minulta KYSYTTE perusteluja ja sitten kun minä perusteluja sanon niin mulle valitetaan että "älä kehu kokoajan sitä kamadoa", miksi te sitten kysytte? :rolleyes:
Et sinä kehu kamadoa vaan hakut weberia. Joku ihmeellinen fixaatio sinulla on, olet valmis koulukiusaajan elkein haukkumaan muita vaihtoehtoja kun ei muuta sanottavaa enää ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 982
Onko täällä kellään käytössä tuommosta "savurasiaa" kaasugrillin kanssa? Tuonhan pitäisi tuoda savun makua kuten hiiligrillissä, tai näin ainakin markkinamiehet asian ilmaisee :asif:

Eipä tuo kokeilu paljoa maksa kun näkyy olevan 7€ puolin ja toisin hinta.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
744
Onko täällä kellään käytössä tuommosta "savurasiaa" kaasugrillin kanssa? Tuonhan pitäisi tuoda savun makua kuten hiiligrillissä, tai näin ainakin markkinamiehet asian ilmaisee :asif:

Eipä tuo kokeilu paljoa maksa kun näkyy olevan 7€ puolin ja toisin hinta.
Itsellä loppui into tuon käyttämiseen parin kerran jälkeen, todella hankala lisätä savupuruja ja kaasugrillit vuotaa niin paljon etten ainakaan itse saanut savun makua tarttumaan
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Et sinä kehu kamadoa vaan hakut weberia. Joku ihmeellinen fixaatio sinulla on, olet valmis koulukiusaajan elkein haukkumaan muita vaihtoehtoja kun ei muuta sanottavaa enää ole.
No nyt oli kyllä aika paksua ja kusipäistä väitettä.
Että mä koulukiusaan pallogrilliä tai pallogrillin omistajia?
Voi jeesus nyt sentään, mulla on itsellänikin se pallo ollut vuosia ja 99 kertaa sadasta kun täällä olen jotain asiasta puhunut niin joko ollut tilanteeseen missä joku kysyy mitä kannattaisi ostaa taikka joku kysyy mitä eroa kamadolla ja pallogrillillä on.

Voi voi jos sulla nyt menee tunteisiin ettei kaikki tykkää sun kanssa samasta grillistä mutta älä tule tollaista paskaa kuitenkaan sanomaan, ihan tälleen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä elävänä johon joutunut 10 vuoden koulukiusaamisen jälkeen on kiva että tapaisesi tyypit viljelee tuota termiä jossain vitun grillauskeskustelussa :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 895
Onko täällä kellään käytössä tuommosta "savurasiaa" kaasugrillin kanssa? Tuonhan pitäisi tuoda savun makua kuten hiiligrillissä, tai näin ainakin markkinamiehet asian ilmaisee :asif:

Eipä tuo kokeilu paljoa maksa kun näkyy olevan 7€ puolin ja toisin hinta.
Mulla on parikin noita. Tykkään kyllä käyttää. Melkeimpä mukavempaa kuin palikoiden käyttö kun ei syty palamaan niin helposti.

E: lukihäiriö, siis hiiligrillissä käytän, en kaasugrillissä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 141
Onko täällä kellään käytössä tuommosta "savurasiaa" kaasugrillin kanssa? Tuonhan pitäisi tuoda savun makua kuten hiiligrillissä, tai näin ainakin markkinamiehet asian ilmaisee :asif:

Eipä tuo kokeilu paljoa maksa kun näkyy olevan 7€ puolin ja toisin hinta.
Käytän tarvittaessa pelletti grillin kanssa tai en rasiaa, mutta putkiloa.

Tämän näköinen. Kantikas siitä hyvä, ettei se pyöri vaan pysyy paikoillaan siellä missä haluaa. Tuon sisään pellettejä ja sytyttää sen toisesta päästä kuumailmapuhaltimella, toki voi sytyttää vaikka pikku toholla. Hienosti toimii ja useamman tunnin antaa savua.


edit: harmi kun suomesta ei saa hiilipellettejä, niin niitäkin kokeilla.Tuon ja itse grillinkin kanssa, mutta miksipä ei voisi hiilipussien pohjilta kaavittuka pikkuhiiliäkin tuollaisen kanssa kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
No koska siinä ei ole mitään eristeitä, vain ohut pelti.
Toki sillä VOI grillata talvella, mutta aika kamalaa touhua se on.

Jännä kun te pallotyypit itse minulta KYSYTTE perusteluja ja sitten kun minä perusteluja sanon niin mulle valitetaan että "älä kehu kokoajan sitä kamadoa", miksi te sitten kysytte? :rolleyes:
Mitä kamalaa siinä on? Omaa weberiä käytän ympäri vuoden ja ei mitään ongelmia. Jouluisin tulee kinkku kuin itsestään, laittaa snaken pohjalle palamaan niin lämpökin pysyy itsestään oikeana koko kypsennyksen ajan.
Nyt olen miettinyt weberin siirtämistä mökille ja kamadon hankkimista, mutta tuokin vain vaihtelun vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: KUK
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Käytän tarvittaessa pelletti grillin kanssa tai en rasiaa, mutta putkiloa.

Tämän näköinen. Kantikas siitä hyvä, ettei se pyöri vaan pysyy paikoillaan siellä missä haluaa. Tuon sisään pellettejä ja sytyttää sen toisesta päästä kuumailmapuhaltimella, toki voi sytyttää vaikka pikku toholla. Hienosti toimii ja useamman tunnin antaa savua.


edit: harmi kun suomesta ei saa hiilipellettejä, niin niitäkin kokeilla.Tuon ja itse grillinkin kanssa, mutta miksipä ei voisi hiilipussien pohjilta kaavittuka pikkuhiiliäkin tuollaisen kanssa kokeilla.
Mustang Kylmäsavugeneraattori Deluxe iso | Motonet Oy onko tällä isistä kellään kokemusta.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
744
No nyt oli kyllä aika paksua ja kusipäistä väitettä.
Että mä koulukiusaan pallogrilliä tai pallogrillin omistajia?
Voi jeesus nyt sentään, mulla on itsellänikin se pallo ollut vuosia ja 99 kertaa sadasta kun täällä olen jotain asiasta puhunut niin joko ollut tilanteeseen missä joku kysyy mitä kannattaisi ostaa taikka joku kysyy mitä eroa kamadolla ja pallogrillillä on.

Voi voi jos sulla nyt menee tunteisiin ettei kaikki tykkää sun kanssa samasta grillistä mutta älä tule tollaista paskaa kuitenkaan sanomaan, ihan tälleen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä elävänä johon joutunut 10 vuoden koulukiusaamisen jälkeen on kiva että tapaisesi tyypit viljelee tuota termiä jossain vitun grillauskeskustelussa :mad:
Olen kanssasi eri mieltä ja sinun argumentit ovat tasoa että pallogrillillä ei voi grillata talvella makkaraa. Tuo on valetta ja vääristelyä sekä väärän tiedon antamista sitä kysyville. Viimeiset viestisi eivät ole kehuneet kamadoa vaan haukkuneet perusteetta pallogrilliä vaihtoehtona.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Mitäs mieltä olette Weberin kamadoista, mitkä on eri materiaalia, kuin vaikkapa evolve tai mustang.
Eiköhän nuokin ole hyviä pelejä, mutta hintaa tulee liian paljon verrattuna Bono tai Evolve Kamadoon. Oma suositus on weberin master touch 300€ budjetilla tai sitten isommalla 800-1000€ budjetilla bono/evolve.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Eiköhän nuokin ole hyviä pelejä, mutta hintaa tulee liian paljon verrattuna Bono tai Evolve Kamadoon. Oma suositus on weberin master touch 300€ budjetilla tai sitten isommalla 800-1000€ budjetilla bono/evolve.
Evolve Econ Series tulossa, luultavasti Maanantaina saapuu, noin satasen kalliimpi Evolven malli ei tuntunut tarpeelliselta, ajattelin lähinnä, että onko jollain kokemusta ei keraamisesta kamadosta, Weberin kamado on kallis ja ei keraaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Pallolla ei myöskään pakkasilla oikeen niitä makkaroitakaan tehdä, kun taas kamado hoitaa kaiken grillaamisen oli se sää sitten +30 tai -30, siinä on jo toi puolet enemmän perusteltua kun saa koko vuoden grillata.
Koko talven grillasin täällä napapiirin tuntumas weberin pallolla kaikkea muuta paitsi pitkiä vetoja. Ja tosiasiassa edes täällä -30 kelit nykypäivänä muutama päivä talvessa. Se toki, että kamadoa en olis pystyny siirtelee talvella grillipaikalle painon takia...

Perus kaslerit, muut pihvit, kanat (paistileikkeet) pihvit (entrecote, filee) ei mitään ongelmaa koko talvena. 57 weber käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 982
Itsellä loppui into tuon käyttämiseen parin kerran jälkeen, todella hankala lisätä savupuruja ja kaasugrillit vuotaa niin paljon etten ainakaan itse saanut savun makua tarttumaan
No kävin hakemassa tuosta lähikaupasta jo ko. aparaatin. Katotaanpa sitten kun seuraavan kerran grillailee, että onko tuo vaan täysin turhaa hifistelyä vai tuoko jotain makuakin jopa. 7,90€ makso tuossa lähikaupassa niin ei tuo nyt ihan konkurssiin vedä kuitenkaan :smile:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Oisko kellään suositella parvekekäyttöön hyvää sähkögrilliä? Nyt on sellainen perinteinen pyöreä käytössä viimeisiään vetelmässä ja lämmittää varsin epätasaisesti ja lämmityssykli turhan pitkä. Weberiltä saisi ihan pätevän oloisia, mutta 500e+ tuntuu sähkögrillistä kyllä hurjalta, ehkä budjetti voisi olla vaikka 2-400e. Olisi hyvä jos olisi grillissä oma jalusta.
Itselleni vastaten jos joku muukin pohtii. Paras hintalaatusuhde on muurikan sähkögrilleillä jollainen tulikin ostettua. Ei käytännössä kaasugrillille häviä muutoin kuin hitaammalla lämpiämisellä.

Suositukset siis Muurikalle parvekegrillaukseen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
No kävin hakemassa tuosta lähikaupasta jo ko. aparaatin. Katotaanpa sitten kun seuraavan kerran grillailee, että onko tuo vaan täysin turhaa hifistelyä vai tuoko jotain makuakin jopa. 7,90€ makso tuossa lähikaupassa niin ei tuo nyt ihan konkurssiin vedä kuitenkaan :smile:
Hyvin sai Muurikan sähkögrillillä savun maut tuota käyttäen. Ei aina jaksa tuota käyttää kun parveke alkaa haisemaan liikaakin savulle, mutta kyllä tuolla sitä savuaromia saa aikaiseksi.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 887
Itselleni vastaten jos joku muukin pohtii. Paras hintalaatusuhde on muurikan sähkögrilleillä jollainen tulikin ostettua. Ei käytännössä kaasugrillille häviä muutoin kuin hitaammalla lämpiämisellä.

Suositukset siis Muurikalle parvekegrillaukseen. :)
Ostit varmaan järeämmän 2200 W -mallin etkä Nokkelaa, josta on vain 900 W ja 1200 W -mallit? Olen katsellut sähkögrilliä satunnaiseen parvekekäyttöön, Nokkelassa hinta miellyttäisi kun ei käyttöä ole paljon mutta teho epäilyttää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Ostit varmaan järeämmän 2200 W -mallin etkä Nokkelaa, josta on vain 900 W ja 1200 W -mallit? Olen katsellut sähkögrilliä satunnaiseen parvekekäyttöön, Nokkelassa hinta miellyttäisi kun ei käyttöä ole paljon mutta teho epäilyttää.
On olemassa myös esim muurikka nokkela savuton hiiligrilli jota voi käyttää partsilla.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 653
Ostit varmaan järeämmän 2200 W -mallin etkä Nokkelaa, josta on vain 900 W ja 1200 W -mallit? Olen katsellut sähkögrilliä satunnaiseen parvekekäyttöön, Nokkelassa hinta miellyttäisi kun ei käyttöä ole paljon mutta teho epäilyttää.

Tuollaisen ostin.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Toivottavasti huomenna tulee Evolven Econ kamado, mietin tuota prime versiotakin hetken, kun valinta Kamadoon kallistui, mutta ei taida juuri muuta eroa olla kuin pizzakivi mukana ja "helpommin" puhdistettavat lämmönjakolevyt, niin ei viitsinyt maksaa ekstraa.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Toivottavasti huomenna tulee Evolven Econ kamado, mietin tuota prime versiotakin hetken, kun valinta Kamadoon kallistui, mutta ei taida juuri muuta eroa olla kuin pizzakivi mukana ja "helpommin" puhdistettavat lämmönjakolevyt, niin ei viitsinyt maksaa ekstraa.
Ei vielä tänään, mutta Tiistaina Econ saapuu, on jo kaukokiidolla Vantaalla ja kuljetus huomenna.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Saako tuota Evolven Prime-mallia jostain ostettua tällä hetkellä?
Täältä ainakin THE Beauty, tänne tulossa Econ, kun en nähnyt niin suurta Eroa, että olisin viitsinyt maksaa lisää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Kauan ton Kamadon lämmittämisessä menee jos ihan makkaran paistaa?
Vähän vähemmän aikaa kuin pallogrillissä, hiilet syttyy aika tehokkaasti, toki oikeaoppisesti pitäis silti sit odotella että ne ohittaa kunnolla sen palamisvaiheen ja muuttuu valkoisiksi, mutta itse kyllä heitän ne makkarat siihen jo sillon kun hiilet on punaiset :D
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Noniin Evolve Econ Series kamado saapui pihaan. En nähnyt tarvetta noille mustille lämmönjakolevyille niin ei viitsinyt maksaa Prime Series mallista lisää, kun muutenkin erot pieniä. Täytyy kasata homma paikalleen ja panna ne maltilliset alku lämmöt.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Terve,

Ensimmäinen savustus aparaatti olisi tarkoitus hommata ja lähinnä olenkin katsellut Weberin Smokey mountain 47cm mallia torista.
Tuo on ilmeisesti laatupeli ja koska uutena hinnat on aika järeät, niin käytettynä yritän tuota saalistaa.

Onko kellään kokemusta Mustang Pispalasta, joka on käytännössä halppis kopio tuosta Weberin mallista?
Tosi vähän löytyy kokemuksia tai arvosteluita mustangista netin syövereistä.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Noniin Evolve Econ Series kamado saapui pihaan. En nähnyt tarvetta noille mustille lämmönjakolevyille niin ei viitsinyt maksaa Prime Series mallista lisää, kun muutenkin erot pieniä. Täytyy kasata homma paikalleen ja panna ne maltilliset alku lämmöt.
Ei sitten kuitenkaan v**** mennyt homma niinkuin piti, grilli tuli ja katsoin, että lukee Evolve, sekä tavara on minulle, eli homma ok, en sen tarkemmin, kun rupesin purkamaan paketteja , niin ihmettelin miksi päällä on "pizza stone" laittoiko Grillitukku kaupanpäällisen, kunnes katson pakettia ja siinä lukee "Evolve kamado grill Prime Series", tilausvahvistus kuitenkin sanoo "Evolve Econ Series Full Pro Kamado With Plastic Shelves × 1".
Enpä viitsinyt enää alkaa paketoimaan uudestaan ja palauttamaa, vaan aloimme kasaamaan Kamadoa.
PXL_20230606_161622530.MP~2.jpgPXL_20230606_161522632.MP~2.jpgScreenshot_20230606-170346.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Ota nyt ihmeessä yhteyttä sinne.
Kyllä ne sen väärän tuotteen noutamisen myös hoitaa.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Eikö toi Prime oli ihan rimpula?
Vaikuttaa hyvältä, mutta miinus siitä ettei hiilikori ole vakiona, mikä olisi tuossa Econ mallissa tullut, tuhkakuppi ja tuhkan poisto taasen vaikuttaa helpommalta, kun voi vetää NS. Lapion alta pois.

Ota nyt ihmeessä yhteyttä sinne.
Kyllä ne sen väärän tuotteen noutamisen myös hoitaa.
Tuo Prime Series vain on sen noin 100€ kalliimpi, niin eipä taida viitsiä.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
744
Terve,

Ensimmäinen savustus aparaatti olisi tarkoitus hommata ja lähinnä olenkin katsellut Weberin Smokey mountain 47cm mallia torista.
Tuo on ilmeisesti laatupeli ja koska uutena hinnat on aika järeät, niin käytettynä yritän tuota saalistaa.

Onko kellään kokemusta Mustang Pispalasta, joka on käytännössä halppis kopio tuosta Weberin mallista?
Tosi vähän löytyy kokemuksia tai arvosteluita mustangista netin syövereistä.
Ei ole kokemusta mustangista mutta tuo wsm on luotettava ja hyvälaatuinen laite. Nyt käytössä ollut mulla 10v eikä mitään valittamista. Opettelua se vaatii jonkun verran että osaa pitää lämmöt tasaisena .
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 615
Ei sitten kuitenkaan v**** mennyt homma niinkuin piti, grilli tuli ja katsoin, että lukee Evolve, sekä tavara on minulle, eli homma ok, en sen tarkemmin, kun rupesin purkamaan paketteja , niin ihmettelin miksi päällä on "pizza stone" laittoiko Grillitukku kaupanpäällisen, kunnes katson pakettia ja siinä lukee "Evolve kamado grill Prime Series", tilausvahvistus kuitenkin sanoo "Evolve Econ Series Full Pro Kamado With Plastic Shelves × 1".
Enpä viitsinyt enää alkaa paketoimaan uudestaan ja palauttamaa, vaan aloimme kasaamaan Kamadoa.
Kannattaa varmaan vähintäänkin sen verran olla tuonne yhteydessä, että ilmoitat saaneesi väärän tuotteen. Voihan se olla että antavat jopa pienen alennuksen, jos suostut pitämään väärän tuotteen, eikä heidän tarvitse organisoida noutoa. Voit esimerkiksi kertoa, että havaitsitte virheen vasta kun tuo oli jo kasattunakin. Tässä on myös se hyöty, että mikäli joudut turvautumaan takuuseen, niin on aika hankala 5 vuoden päästä selitellä, että sori, mutta laitoitte silloin aikanaan väärän grillin mulle.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Kannattaa varmaan vähintäänkin sen verran olla tuonne yhteydessä, että ilmoitat saaneesi väärän tuotteen. Voihan se olla että antavat jopa pienen alennuksen, jos suostut pitämään väärän tuotteen, eikä heidän tarvitse organisoida noutoa. Voit esimerkiksi kertoa, että havaitsitte virheen vasta kun tuo oli jo kasattunakin. Tässä on myös se hyöty, että mikäli joudut turvautumaan takuuseen, niin on aika hankala 5 vuoden päästä selitellä, että sori, mutta laitoitte silloin aikanaan väärän grillin mulle.
Komppaan. Firmalle yllättävän iso vaiva lähetellä uusi ja miettiä mihin väärä kasattu tuote laitetaan. Voi saada hyvänkin alen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 840
Viestejä
4 210 583
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom