Grillit & grillaus

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Noh mitä ilmeisemmin HK:lla siis onkin baby backseja. Niissä ei tosiaan ole juuri kaluamista luiden välissä. Osta kaveriksi spare ribsejä.
No voihan perse, mulla on siis jo jääkaapissa pari noita, tiskillä väitti että kaks olis yhdelle sopiva määrä mut pohtisin että mahtaako kuitenkaan olla, tol on painoa just vähän yli 500g.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
No voihan perse, mulla on siis jo jääkaapissa pari noita, tiskillä väitti että kaks olis yhdelle sopiva määrä mut pohtisin että mahtaako kuitenkaan olla, tol on painoa just vähän yli 500g.
Eiköhän sitä kahdellakin pärjää. Heität vaikka kilosen porsaan lavan siihen viereen tirisemään. Menee samoilla lämmöillä.
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Olis ideana tänään hakea lihatiskilta ribsejä ja grillata ne kamadolla.
Ihan ekaksi, mitenköhän paljon yhdelle ihmiselle noita pitäis yhteen syömiseen ostaa?
Annoskoko on itellä suht iso, mutta väsään tohon perunoita lisukkeeksi myös.

Sit kypsennykseen, mikä tohon nyt sit olis hyvä systeemi kamadolla?
Ei varmaan kannata mitään keitellä ensin?
Pienellä lämmöllä ja pitkään, vaiko ensin uunissa ja sit kamadoon?

Onks vinkkejä oman bbq kastikkeen tekoon vai kannattaako vaan napata citymarketin hyllystä joku pullo mukaan?
Muutaman kerran jo toistetut vinkit rubiin ja kastikkeeseen. Rubeissa on ihan älyttömästi suolaa, josta ei kannata turhaan maksaa. Suolaus ja rubi erikseen mahdollistaa myös vapaamman pelaamisen rubilla. Possulle hyvin toimiva ja nopeatekoinen on Memphis Dust.


Erittäin hyvä grillauskastike on Kansas City Style BBQ Sauce. Tuota tulee tehtyä 4x annos ennen kauden aloitusta. Ketsuppipulloissa jääkaapissa säilyy pitkään.


Yleensä teen markettien spareribsit ilman käärimistä 110C lämmössä ja aikaa menee noin 4-5 tuntia. Keittämisestä sen verran, että 'If you boil ribs the terrorists win'.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Eiköhän sitä kahdellakin pärjää. Heität vaikka kilosen porsaan lavan siihen viereen tirisemään. Menee samoilla lämmöillä.
En syö porsasta muuten ku pekonissa tai ribseissä.
Jos vaan käyn nyt ostaa lisää noita niin riittääkö yks vai otanko kaks?
Tulee ihan vaan yhdelle ku vaimo ei ribseistä välitä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Ei vara venettä kaada?
Jeps, kävin hakemassa pari lisää.
Nyt käyn heittää kamadon päälle, asteet johki 120 (kannattaisko ennemmin 100 kun kannen mittari näyttää aina vähemmän ku mitä ritilällä on?) ja pidän runsas 4 tuntia.
Aattelin heittää vielä vedessä liotettuja viskilastuja joukkoon antamaan savua.

Olikin jääkaapissa avaamaton poppamiehen bbq kastike (jossa parasta ennen 2021 mut ihan hyvältä maistui) ja saman firman cherry cola, aattelin niistä sekoittaa ja lisään vähän chipotlea vielä joukkoon.

Noiden nimi siinä tiskillä muuten oli viljaporsaan panosvyö :lol:

Pitääkö noita jollain voidella kypsennyksen aikana?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 161
Tuntuu aikalailla kovalta tuo 4h nakuna, kun kyseessä on vielä lihattomat suomi ribsit.

2h nakuna ja vaikka puolen tunnin välein suihkutat omenamehulla ja sitten
1,5h foliossa missä voita, mehua, sokeria
Foliosta pois, soossit pintaan ja glaseeraus.

Ei tarvitse lastuja uittaa. Isommat palaset olisi huomattavasti parempia oli ne tyyliin mitä lehti/hedelmäpuuta tahansa.

Ps. Revi kalvot pois
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Tuntuu aikalailla kovalta tuo 4h nakuna, kun kyseessä on vielä lihattomat suomi ribsit.

2h nakuna ja vaikka puolen tunnin välein suihkutat omenamehulla ja sitten
1,5h foliossa missä voita, mehua, sokeria
Foliosta pois, soossit pintaan ja glaseeraus.

Ei tarvitse lastuja uittaa. Isommat palaset olisi huomattavasti parempia oli ne tyyliin mitä lehti/hedelmäpuuta tahansa.

Ps. Revi kalvot pois
Eikös nakuna kypsy hitaammin ja folio nopeuttaa huomattavasti kypsymistä? Suihkuttelu taas hidastaa kypsymistä ja kuivattaa lihaa. En laittaisi folioon lainkaan tai jos laittaisin niin ei ainakaan nestettä, joka liottaa parkin pois ja tekee lihasta muhjua.

Lastuista olen ihan samaa mieltä, ei kannata liottaa. Eipä taida märkien lastujen likainen harmaa/valkoinen savu paljon lisätä hyvää savun aromia ribseihin. Pelkillä hiililläkin tulee erinomaista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
No lastut on jo tuolla ja liotettuna, enkä myöskään foliota ajatellut laittaa.
Mehua ei ole.
Voiko voidella vaikka voisulalla, tai bbq kastikkeella?
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
No lastut on jo tuolla ja liotettuna, enkä myöskään foliota ajatellut laittaa.
Mehua ei ole.
Voiko voidella vaikka voisulalla, tai bbq kastikkeella?
Voi tai muu rasva on tarpeeton. Neste ja rasva ei mene kypsennyksessä lihan sisään. Lopuksi BBQ kastike pintaan, mutta sitäkin maltillisesti, ettei peitä hyvin savustetun lihan aromia. Eri asia on keitetyt ribsit, jossa kuivan lihan sitkeys ja mauttomuus pitää peittää soosilla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Voi tai muu rasva on tarpeeton. Neste ja rasva ei mene kypsennyksessä lihan sisään. Lopuksi BBQ kastike pintaan, mutta sitäkin maltillisesti, ettei peitä hyvin savustetun lihan aromia. Eri asia on keitetyt ribsit, jossa kuivan lihan sitkeys ja mauttomuus pitää peittää soosilla.
Elikkä en voitele lainkaan?
Käännetäänkö nä kerran puolivälissä vai useammin?

Pääseekin nopeammin syömään, lämmöt kipusi 150 asteeseen vaikka pistin jarrut päälle satkussa :(
 
Viimeksi muokattu:

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Elikkä en voitele lainkaan?
Käännetäänkö nä kerran puolivälissä vai useammin?
En voitelisi muuta kuin BBQ soosilla noin puoli tuntia ennen valmistumista. Viime vuonna tein (poikkeuksellisesti kun sattui olemaan tarjouksessa) valmiiksi marinoituja babyback -ribsejä ja postauksen perusteella oli noin kolme tuntia 125C:ssä ilman foliota ja BBQ soosi lopussa pintaan. Ei nuo varsinaisesti kuivia ollut mutta spare ribseihin verrattuna lihaa oli vielä vähemmän niin tavallaan nuo ovat läpisavustettuja ja maku ja rakenne hyvällä tavalla suolaisenmakeaa ja sopivan sitkeä toffeemainen purutuntuma. Kääntäminen kannattaa katsoa tilanteen mukaan jos alaspäin oleva puoli ottaa liian tummaa pintaa.

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Siel se ny on ollu 3.5h, lämmöt laski siihen 125c kun pistin luukut tosi pienelle, ja tunnin välein oon käyny kattomassa eikä ole milliäkään vaihdellu lämmöt.
Pistin nyt tokan kerroksen bbq kastiketta päälle ja luukut kiinni ja annan tunnin muhia siel loppulämmöissä ja sit pääsee maistelee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Ja ei ollu erikoista, vittu ku pitikin ottaa se valmiiks maustettu, ei ollu mitää kovin hyvää rubbia…
Samaten bbq kastike oli ihan paskaa :lol:

Noh, onneks grillaaminen itsessäänkin on kivaa puuhaa:D
 
  • Tykkää
Reactions: jkm

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Ja ei ollu erikoista, vittu ku pitikin ottaa se valmiiks maustettu, ei ollu mitää kovin hyvää rubbia…
Samaten bbq kastike oli ihan paskaa :lol:

Noh, onneks grillaaminen itsessäänkin on kivaa puuhaa:D
Laita nyt kuvia vähän, miten koostumus, jos makua ei arvostella?

Suosittelen laittamaan heti tuota Memphis dustia. Käytän sitä itse kaikkeen possuun joulukinkusta lähtien. Jos vedät noiden BBQ huijareiden rubeja niin et varmasti pysty syömään kiloa ribsejä vaan suola/jano tulee vastaan ensimmäisenä.

Eikä tuo Kansas City BBQ Stylekään ole mitään paskaa, ottaa vähän enemmän vaan aikaa tehdä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Laita nyt kuvia vähän, miten koostumus, jos makua ei arvostella?

Suosittelen laittamaan heti tuota Memphis dustia. Käytän sitä itse kaikkeen possuun joulukinkusta lähtien. Jos vedät noiden BBQ huijareiden rubeja niin et varmasti pysty syömään kiloa ribsejä vaan suola/jano tulee vastaan ensimmäisenä.

Eikä tuo Kansas City BBQ Stylekään ole mitään paskaa, ottaa vähän enemmän vaan aikaa tehdä.
Noku mä syön niin harvoin possua, tai muuta mihin tulis bbq kastiketta että iha hukkaan menee.
Se kastike mikä muutama vuosi sitten tuli lidlin pakaste ribseissä mukana oli mun mielestä hiton hyvää.
Voin pistää huomenna kuvia.
Koostumus oli vähän outo, olis pitäny jättää kokonaan pistämättä sitä bbq kastiketta ennen kun oli valmista kun se kuivui siihen päälle.
Yksi neljästä ribsistä maistui paljon paremmalle ku muut, vaikka kaikki oli samoja, mikä on tosi outoa :D
Luiden välit oli koostumukseltaan ihan jees, tosi pehmeetä, mutta sit päätyjen läheltä ja se ohut kerros lihaa oli tosi perseestä, ehkä sit ton bbq kastikkeen takia.

Hitusen ehkä kuivaa tuo oli, onko sit liian pitkä aika vai se bbq läträäminen vai mikä syynä…

Yhteensä 4.5h se siellä oli, ensin 3.5h 125c ja sit tunti niin et pistin läpät kiinni, sata astetta oli ku hain ne pois.
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Noku mä syön niin harvoin possua, tai muuta mihin tulis bbq kastiketta että iha hukkaan menee.
Se kastike mikä muutama vuosi sitten tuli lidlin pakaste ribseissä mukana oli mun mielestä hiton hyvää.
Ei huolta, mulla on kastike kestänyt yli vuoden jääkaapissa kunhan siinä on reseptin mukaan suola ja hapot kunnossa :D

Voin pistää huomenna kuvia.
Tämä on tärkeää, koska jokainen oppii aina lisää toisiltaan.

Koostumus oli vähän outo, olis pitäny jättää kokonaan pistämättä sitä bbq kastiketta ennen kun oli valmista kun se kuivui siihen päälle.
Yksi neljästä ribsistä maistui paljon paremmalle ku muut, vaikka kaikki oli samoja, mikä on tosi outoa :D
Jotenkin tuntuu siltä, että kastikkeen ja rubin määrää pitää säädellä. Rubissa tärkeintä on se, ettei siinä ole suolaa. Suola ja rubi pitää olla erillään. Eikä BBQ soosiakaan pidä olla liikaa. Parempi liian vähän kin liikaa.

Luiden välit oli koostumukseltaan ihan jees, tosi pehmeetä, mutta sit päätyjen läheltä ja se ohut kerros lihaa oli tosi perseestä, ehkä sit ton bbq kastikkeen takia.
Hitusen ehkä kuivaa tuo oli, onko sit liian pitkä aika vai se bbq läträäminen vai mikä syynä…
Vaikuttaa hyvin kypsyneeltä, ehkä liikaakin? Itsellä oli babyback't 125C 3 tuntia. Yleensä spareribsejä teen noin 5 tuntia.


Yhteensä 4.5h se siellä oli, ensin 3.5h 125c ja sit tunti niin et pistin läpät kiinni, sata astetta oli ku hain ne pois.
Oliko nämä babyback vai spareribsit? Minusta tämä on riittävästi spareribseille ja babybackeille ihan liikaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Ei huolta, mulla on kastike kestänyt yli vuoden jääkaapissa kunhan siinä on reseptin mukaan suola ja hapot kunnossa :D


Tämä on tärkeää, koska jokainen oppii aina lisää toisiltaan.


Jotenkin tuntuu siltä, että kastikkeen ja rubin määrää pitää säädellä. Rubissa tärkeintä on se, ettei siinä ole suolaa. Suola ja rubi pitää olla erillään. Eikä BBQ soosiakaan pidä olla liikaa. Parempi liian vähän kin liikaa.


Vaikuttaa hyvin kypsyneeltä, ehkä liikaakin? Itsellä oli babyback't 125C 3 tuntia. Yleensä spareribsejä teen noin 5 tuntia.




Oliko nämä babyback vai spareribsit? Minusta tämä on riittävästi spareribseille ja babybackeille ihan liikaa.
En tiedä kumpia oli mutta mä vedän hesellä mega aterian ihan helposti mutta neljä tollasta oli ihan liikaa.
Mun mielestä luiden välissä oli lihaa vähintään yhtä paljon kun mitä niissä lidlin pakasteissa ja eikö ne ole spare ribs?
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
En tiedä kumpia oli mutta mä vedän hesellä mega aterian ihan helposti mutta neljä tollasta oli ihan liikaa.
Mun mielestä luiden välissä oli lihaa vähintään yhtä paljon kun mitä niissä lidlin pakasteissa ja eikö ne ole spare ribs?
Babyback -ribsit on jotain 10 cm korkeita. Spapret 20-30 cm. Itsellä menee babybackeja noin 1 rivi ja spareja alle 1 rivi eli neljä riviä on ihan kunnon suoritus (ja minä olen 50 -vuotiasta lähestyvä ylipainoinen läski). Suolan määrä vaikuttaa vielä tosi paljon eli kun aiemmin käytin valmiita rubeja niin suola tuli vastaan paljon aiemmin ja piti oikeasti alkaa ryystämään sitä vesikannua (edes olut ei riitä tässä suolamäärässä :D).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Babyback -ribsit on jotain 10 cm korkeita. Spapret 20-30 cm. Itsellä menee babybackeja noin 1 rivi ja spareja alle 1 rivi eli neljä riviä on ihan kunnon suoritus (ja minä olen 50 -vuotiasta lähestyvä ylipainoinen läski). Suolan määrä vaikuttaa vielä tosi paljon eli kun aiemmin käytin valmiita rubeja niin suola tuli vastaan paljon aiemmin ja piti oikeasti alkaa ryystämään sitä vesikannua (edes olut ei riitä tässä suolamäärässä :D).
Joo no noi oli siis lihatiskiltä ja oli pilkottu osiin, ei ollut sellanen yksi helvetin pitkä lätkä niinku lidlistä.
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Joo no noi oli siis lihatiskiltä ja oli pilkottu osiin, ei ollut sellanen yksi helvetin pitkä lätkä niinku lidlistä.
Vahva suositus tuohon Memphis Dustiin, se on tosi helppo tehdä. Sillä saat kohtuuhintaisen rubin ja ei tarvitse pelata enää suolan kanssa yhteen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 362
Burnt endsejä pitäisi kokeilla tehdä, onko suositella jotain hyväksi todettua reseptiä? En ole koskaan tehnyt aiemmin. Paikallisista kaupoista ei löytynyt luutonta kylkeä, joten kassulla joutuu mennä. Tuollainen ehkä 2,5kg pala, voi olla että ei kaikkea tule tehtyä nopiksi.

Vahva suositus tuohon Memphis Dustiin, se on tosi helppo tehdä. Sillä saat kohtuuhintaisen rubin ja ei tarvitse pelata enää suolan kanssa yhteen.
Kauankos tuo pysyy käyttökelpoisena vai kannattaako sitä tehdä vain yhdeksi käyttökerraksi?
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 453
Poppamiehen rubi on omaan makuun ihan jees. Se burger ja ribs pussi. Samoten löysin poppamiehen bbq kastikkeen mistä tykkään tosi paljon. Smoky hickory niminen pullo.

Sen verran harvoin tulee kuitenkin jotain savustettua, niin ei viitsi lähteä kokeilemaan omia koktaileja, kun markkinoilla noita rupeaa olemaan jo vaikka mitä.
Muistaakseni aika moni kyllä käärii ribsit teurastajan paperiin (me amatöörit sitten folioon), niin ei se ihan tuulesta temmattu voi olla, että se pitää kosteutensa paremmin ja lopputulos on parempi? Muistaakseni ihan amerikan mailla kun on näitä bbq kisoja, niin näitä kääritään siellä paperiin useasti. Unohtamatta, että lihaa ruiskitaan vedellä tai jollain muulla omalla mehulla kosteuttaakseen pintaa.

Itse kun teen ribsit, niin kolmisen tuntia savua jonka jälkeen folioon muutamaksi tuntia köntin voita ja ruskean sokerin kanssa. Ja ihan hyvää tavaraa on tullut.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
42
Onkos täällä Weberin Master-Touch GBS Premiumin omistajia?
Miten hiilien kanssa tulisi pelata brikettirengasta ja lämmönjakolevy käytettäessä, jotta lämmöt saataisiin pidettyä matalina mahdollisimman pitkän ajan?

Tähän asti savustellut ainoastaan ilman noita snake menetelmällä ja tuolla onnistuu hyvin reilu 10h n.110-120 astetta.
 
Viimeksi muokattu:

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
Kauankos tuo pysyy käyttökelpoisena vai kannattaako sitä tehdä vain yhdeksi käyttökerraksi?
Teen yleensää monikertaisen annoksen, joka saattaa kestää jopa seuraavaan grillauskauteen. Kaikki on kuivia aineita ja aika vähän tuossa on voimakkaita mausteita, joten en ole huomannut pilaantuvan tai maun häviävän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 132
Teen yleensää monikertaisen annoksen, joka saattaa kestää jopa seuraavaan grillauskauteen. Kaikki on kuivia aineita ja aika vähän tuossa on voimakkaita mausteita, joten en ole huomannut pilaantuvan tai maun häviävän.
En ole juuri tuota sekoitusta (vielä) kokeillut, mutta ollut jo useamman vuoden tapana tehdä iso satsi paria eri monikäyttöisempää maustesekoitusta kuivamausteista ("texmex" sekoitus ja "grillausmauste"), teen satsin aina tällaiseen tiiviisti sulkeutuvaan lasipurkkiin Bormioli Quattro Stagioni säilöntätölkki leveä suuaukko 32cl - Prisma Verkkokauppa ja säilyy huoletta kuukausia kun on vielä valolta suojassa kaapissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 362
En ole juuri tuota sekoitusta (vielä) kokeillut, mutta ollut jo useamman vuoden tapana tehdä iso satsi paria eri monikäyttöisempää maustesekoitusta kuivamausteista ("texmex" sekoitus ja "grillausmauste"), teen satsin aina tällaiseen tiiviisti sulkeutuvaan lasipurkkiin Bormioli Quattro Stagioni säilöntätölkki leveä suuaukko 32cl - Prisma Verkkokauppa ja säilyy huoletta kuukausia kun on vielä valolta suojassa kaapissa.
Varmaan tuollainen patentti-kannellinen purkki ajaa saman asian? Sellaisia löytyisi muutama kaapista jo valmiiksi
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
No kommentoikaa nyt jotain? :D
Ideoita mikä hommassa kusi?
Tykkäyksiä on yhdelle kommentille poikkeuksellisen paljon grillausketjuun eli erinomaisesti onnistunut muiden mielestä. Katsoin jo heti eilen, että ihan nappiin onnistunut. On saanut riittävästi hyvää savua, mistä merkkinä punertava smokering lähes läpi asti. Kuvista päätellen ei ole luista putoavan ylikypsää (jota yleensä ei tavoitella, paitsi Suomessa ribsien keittäjät) vaan on vielä purutuntumaa ja varmaan lähti puhtaasti luista. Jos jotain parantamista niin noin hyvin tehtyyn lihaan ei tarvitse edes noin paljon grillauskastiketta peittämään hyvin savustetun lihan makua.
 

Valtsu_82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
305
En ole juuri tuota sekoitusta (vielä) kokeillut, mutta ollut jo useamman vuoden tapana tehdä iso satsi paria eri monikäyttöisempää maustesekoitusta kuivamausteista ("texmex" sekoitus ja "grillausmauste"), teen satsin aina tällaiseen tiiviisti sulkeutuvaan lasipurkkiin Bormioli Quattro Stagioni säilöntätölkki leveä suuaukko 32cl - Prisma Verkkokauppa ja säilyy huoletta kuukausia kun on vielä valolta suojassa kaapissa.
Nuo on hyviä. Rubeihin tulee ostettua yleensä raaka-aineet isoissa purkeissa, jotka säästän ja teen monesti rubit niihin. On riittävän isoja, siistejä säilytykseen ja sirotusnokka valmiina. Esim. nämä Sallisen purkit on käteviä rubeille.

1657803753428.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Tykkäyksiä on yhdelle kommentille poikkeuksellisen paljon grillausketjuun eli erinomaisesti onnistunut muiden mielestä. Katsoin jo heti eilen, että ihan nappiin onnistunut. On saanut riittävästi hyvää savua, mistä merkkinä punertava smokering lähes läpi asti. Kuvista päätellen ei ole luista putoavan ylikypsää (jota yleensä ei tavoitella, paitsi Suomessa ribsien keittäjät) vaan on vielä purutuntumaa ja varmaan lähti puhtaasti luista. Jos jotain parantamista niin noin hyvin tehtyyn lihaan ei tarvitse edes noin paljon grillauskastiketta peittämään hyvin savustetun lihan makua.
Sanoit aika tarkkaan mitä aattelin itekkin, muuten hyvät mutta toi BBQ kastike kusi.
Oli mukavan pehmeää, mutta sai silti tehdä vähän töitä hampailla, ei ollut mitään tippuvaa lihaa.

Ens kerralla loppupöhinät teen foliossa ja siinä vasta pieni voitelu, inhosin tota kun BBQ kastike paloi pintaan kiinni.

En oikein halunnut noita kuvia pistää kun aattelin että olin täysin kussut ne ja saan vittuilua :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Sanoit aika tarkkaan mitä aattelin itekkin, muuten hyvät mutta toi BBQ kastike kusi.
Oli mukavan pehmeää, mutta sai silti tehdä vähän töitä hampailla, ei ollut mitään tippuvaa lihaa.

Ens kerralla loppupöhinät teen foliossa ja siinä vasta pieni voitelu, inhosin tota kun BBQ kastike paloi pintaan kiinni.

En oikein halunnut noita kuvia pistää kun aattelin että olin täysin kussut ne ja saan vittuilua :lol:

Itse tykkään vähän mustuneesta karamellisoituneesta BBQ-kastikkeesta. Esim. Poppamies on hyvä.

Nuo näytti hyviltä, tulee kuivia ja huonoja jos jätät kastikkeen pois..
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 270
Itse tykkään vähän mustuneesta karamellisoituneesta BBQ-kastikkeesta. Esim. Poppamies on hyvä.

Nuo näytti hyviltä, tulee kuivia ja huonoja jos jätät kastikkeen pois..
No toi oli just poppamiestä, ja en tykännyt sit yhtään.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 453
Sitten tulee hyvä, kun löytää sen oman soosin noihin. Mielestäni bbq kasrikkeen laitto piisaa n.15-30 min ennen, kuin ottaa safkaa pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Itse tykkään juuri Poppamiehen sooseista, muissa (varsinkin halvemmissa) on liian etikkainen maku. Mutta makunsa kullakin ja kannattaa se oma soosi metstästää. Tuohonkin erään olisi saanut koetettua kolmea kastiketta.

Itse olen lähinnä nautaa grillannut ja briskettiin sopi oikein mainiosti tuo Poppamiehen BBQ.
 
  • Tykkää
Reactions: Six
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
56
Mä joskus aikoja sitten laitoin ribseihin tota poppamiehen smoky apple- soossia. Oli kyl aika hyvää.
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
735
Kaasugrillissä kuumassa ensin pintoihin väriä ja sitten ylähyllylle pehmenemään, samalla kun grillailee lihoja kuumassa lyhyemmän aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Tästä mahtava lisuke
Uudet perunat folionyytissä!

Pese perunat hyvin.
Leikkaa reilu pala foliota ja noin ¼ arkkia leivinpaperia.
Folio> paperi> perunat, mausta reilulla suolalla, tinjamin varsilla ja nokareella voita.
Kasaa nyytti tiiviiksi (älä riko foliota) ja grilli keski-kova/kova lämpö noin 20min tai kun perunat alkaa sormella tökkiessä tuntua pehmeiltä.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
748
Tästä mahtava lisuke
Uudet perunat folionyytissä!

Pese perunat hyvin.
Leikkaa reilu pala foliota ja noin ¼ arkkia leivinpaperia.
Folio> paperi> perunat, mausta reilulla suolalla, tinjamin varsilla ja nokareella voita.
Kasaa nyytti tiiviiksi (älä riko foliota) ja grilli keski-kova/kova lämpö noin 20min tai kun perunat alkaa sormella tökkiessä tuntua pehmeiltä.
Itse keitän pottuja puolikypsiksi jos kiirusta ennen kuin lyön folioon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 664
Viestejä
4 220 992
Jäsenet
71 092
Uusin jäsen
Joose Roivas

Hinta.fi

Ylös Bottom