Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Onko DD Pro vielä toiminut ok? Turhan paljon näyttää Fanan sivun foorumilla olevan jengillä kaikenlaista eri DD:eiden kanssa. Toki onko vaan myyty niin paljon että ongelmatapauksiakin sitten sekaan mahtuu plus osa käyttäjistä vaikuttaa olevan vähän pihalla(/user error) miten käyttää noita.
Ei ole ollut ongelmia. Tosin pelannut alle 10h sillä. Ostaisin nykykokemuksella uudestaan saman ratin. Pitäisi jaksaa viritellä pc:een kiinni ja testata myös miten pc-pelit rattia käyttävät. Pitäisi myös testailla eri asetuksia + loadcell poljinkin vielä asentamatta. Kunhan saa tehtyä testaukset niin kirjoitan postauksen kokemuksista. Ehkä siihen mennessä ratti lahoaa käsiin jos on lahotakseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
26
Hyvin on toiminut, wrc9, ac, acc, gt7 pelaillut, sekä muutamia kisoja wreckfestiä. RS ratti tulee tällä viikolla, aika kauhea tuo vakio muovihirvitys. Olispa tiennyt että saa näinkin äkkiä tota pelkkää basea, oisin varmaan suoraan ottanut myös paremmat polkimet.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 897
Hyvin on toiminut, wrc9, ac, acc, gt7 pelaillut, sekä muutamia kisoja wreckfestiä. RS ratti tulee tällä viikolla, aika kauhea tuo vakio muovihirvitys. Olispa tiennyt että saa näinkin äkkiä tota pelkkää basea, oisin varmaan suoraan ottanut myös paremmat polkimet.
Ois säästynyt rahaa kyllä jos olisi ottanut vaan basen, eri ratin ja Clubsport V3 polkimet jotka saapuivat tänään. Nää polkimet on kyllä ihan eri kategoriassa kun nuo rimpulat CSL. Ihan eri fiilis ajaa. Ajelin tuossa 10 kierrosta ja ajat olivat nyt vihdoin edes samalla sekunnilla näillä polkimilla.

Mä tykkään tuosta materiaalista mikä tässä ratissa on. Ulkonäkö on ehkä vähän rimpula, mutta eipä tuossa käytettävyydessä mitään vikaa ole. Pitää kyllä aika tarkkaan miettiä minkä ratin ostaisin tämän tilalle että kokemus paranisi merkittävästi. GT3 kiinnostaisi ulkonäön vuoksi.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ei ole ollut ongelmia. Tosin pelannut alle 10h sillä. Ostaisin nykykokemuksella uudestaan saman ratin. Pitäisi jaksaa viritellä pc:een kiinni ja testata myös miten pc-pelit rattia käyttävät. Pitäisi myös testailla eri asetuksia + loadcell poljinkin vielä asentamatta. Kunhan saa tehtyä testaukset niin kirjoitan postauksen kokemuksista. Ehkä siihen mennessä ratti lahoaa käsiin jos on lahotakseen.
Vähän Offtopik, mutta ite huomasin järkyttävän eron t150 ja t300 gte:n välillä. T150 kanssa auto lähti lapasesta kuin edustusreissu Tukholmaan.

Loadcell-polkimet olis tarkoitus hankkia. Toki järjestys on monissa huono, koska käytän Wheelstandiä, ja jarru on siksi polvien kannalta huonossa paikassa.

GT7 on varmaankin ainut asia mitä Pleikan osalta jään kaipaamaan. Hauskoja pelejä ovat olleet puutteistaan huolimatta.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 195
Mulla ois t500RS ratti GT6 edition :D ostin joskus alesta ja pelannut vuosien varrella ehkä 30 tuntia koko paketilla tietokoneella Dirt 1 ja 2 (liian vaikea ratti säätää maallikolle). Oikeastaan tätä peliä varten säästänyt koko Uudenkarheata settiä enkä oo myynyt pois mutta nytkö on näin, että tätä rattia ei tueta PS5-GT 7 ?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Mulla ois t500RS ratti GT6 edition :D ostin joskus alesta ja pelannut vuosien varrella ehkä 30 tuntia koko paketilla tietokoneella Dirt 1 ja 2 (liian vaikea ratti säätää maallikolle). Oikeastaan tätä peliä varten säästänyt koko Uudenkarheata settiä enkä oo myynyt pois mutta nytkö on näin, että tätä rattia ei tueta PS5-GT 7 ?
Toimii vain ps4-version kanssa. Tuetut ratit
・THRUSTMASTER® T-GT
・THRUSTMASTER® T248 (Operating as a T-GT-compatible controller)
・THRUSTMASTER® T300RS
・THRUSTMASTER® T500RS (PlayStation®4 system only)
・THRUSTMASTER® T150 FORCE FEEDBACK
・THRUSTMASTER® T80 RACING WHEEL
・Logitech G29 Driving Force
・Logitech G923 Racing Wheel
・Fanatec® CSL Elite Racing Wheel
・Fanatec® GT DD Pro
・Fanatec® Podium
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
163
Testasin skriptillä rahangrindaamisen. Hyvin toimii. Automatiikalla saa pan america kisaa #1 ajatettua. Skriptin laittaa kerran päälle niin se ajaa samaa kisaa uudestaan ja uudestaan. Joka kerta tulee voitto. Samalla oppi miten saa pc:lta remote playlla pelailtua ps5 pelit. Hyvä fiitsöri toi remote play.

Skripti jonka testasin+ohjeet: [VIDEO] 1 500 000 credits per hour
Ohjeesta puuttuu, että keypad;sta pitää laittaa kiihdytys x nappiin. Ohjeet sekavat, joka juttu kuten nitro alaspäinnappiin on oleellisia. Toinen juttu, että tarvii se päivittäinen maratoni ajaa ennen skriptiä alta pois tai skripti sekoaa lottolapunsaantiin.
Laitoin itekin just tuon tulille ja hyvin on muutaman ekan kisan pelannut!

Nyt nappaan tuon daily bonuksen ettei mene skript sekaisin ja lähen nukkumaan, kattoo päivällä töiden jälkeen mikä tilanne. Jos toimii jatkossakin niin tätä käytän kunnes nerffaavat. Eipähän ainakaan tarvii edes vilkaista mikromaksuihin päin.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 195
Näköjään jonkun drivehubin kautta saattaisi toimia mutta forcet kusee.. Joo no jätetään tää sitten ostamatta ja ostetaan PC Forza horizon 5 kun kerran siinä näyttäs t500rs ratti toimivan. Ois mulla PS4 tallella mutta en todellakaan rupea sitä laittamaan tulille kun just pari kuukautta saanut nauttia PS5 nopeudesta.. Jäi sitten tämäkin GT kokematta kiitos Sony
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Näköjään jonkun drivehubin kautta saattaisi toimia mutta forcet kusee.. Joo no jätetään tää sitten ostamatta ja ostetaan PC Forza horizon 5 kun kerran siinä näyttäs t500rs ratti toimivan. Ois mulla PS4 tallella mutta en todellakaan rupea sitä laittamaan tulille kun just pari kuukautta saanut nauttia PS5 nopeudesta.. Jäi sitten tämäkin GT kokematta kiitos Sony
Kai se ongelma tuossa on puuttuva ajuri. Toivottavasti saavat jossain tulevaisuuden päivityksessä ratin tuetuksi. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Laitoin itekin just tuon tulille ja hyvin on muutaman ekan kisan pelannut!

Nyt nappaan tuon daily bonuksen ettei mene skript sekaisin ja lähen nukkumaan, kattoo päivällä töiden jälkeen mikä tilanne. Jos toimii jatkossakin niin tätä käytän kunnes nerffaavat. Eipähän ainakaan tarvii edes vilkaista mikromaksuihin päin.

11.5h pörisi skripitillä grindaaminen ilman virheitä. Sit tapahtui jotain ja sekosi. Piti käynnistää systeemi uusiksi. Miljoona krediittiä ottaa karvan alle 2h skriptillä grindata.

Vaikka ei tuolle rahalle ole tarvetta nyt niin sama antaa skriptin grindata, kun se kerran on mahdollista. Todennäköisesti seuraava päivitys nerffaa tuon helposti skriptattavab kisan ja skriptigrindaaminen vaatii enemmän työtä.

Katsoin noita kalliimpia legendary autoja ja ei siellä mulle ollut mitään "must buy" miljoona-autoa tarjolla. Nice to have kamaa eikä mitään pakko saada autotalliin just nyt heti sisältöä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
48
Näköjään jonkun drivehubin kautta saattaisi toimia mutta forcet kusee.. Joo no jätetään tää sitten ostamatta ja ostetaan PC Forza horizon 5 kun kerran siinä näyttäs t500rs ratti toimivan. Ois mulla PS4 tallella mutta en todellakaan rupea sitä laittamaan tulille kun just pari kuukautta saanut nauttia PS5 nopeudesta.. Jäi sitten tämäkin GT kokematta kiitos Sony
Mulla on sama tilanne. T500RS ja ps5, nelonenkin vielä löytyy muttei todellakaan tee mieli siihen koskea. Onhan tuo naurettavaa että sarjan huonoin, T80 on tuettu mutta T500 ei. Tosin syypää ilmeisesti löytyy Thrustmasterin päästä, joka kyseiselle ratille ei ole lisenssiä ostanut, eikä ilmeisesti niinkään Sonystä
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
71
Siis kylläpä iskettini märkä rätti vasten kasvoja kun pääs ajelemaan T300 ratilla tätä peliä, pädillä on aika hyvä fiilis kanttareista tärinän kanssa mutta ratilla et juurikaan saa mitää feedbäkkiä? kuulet kyllä kun perunalaatikkoa paiskotaan (siis se kolina kun ajeltaan yli) mutta ratissa kulmasta/vauhdista riippuen ei tunnu mitään ? asetuksia on kokeiltu laidasta laitaan ja monet netissä ajelee 4/1, 4/2 asetuksilla mutta kyllä on surkee tuntuma noilla asetuksilla. Kukaan muu ajelemassa t300 ratilla ?
Sama ratti Thrustmaster T300 RS ja tuntuu että ainoastaan Force Feedback toimii, mitään rumble efektejä ei juuri tunnu olevan GT7:lla js PS5:llä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
872
6 tähden daily ruletti ja kerrankin jotain muuta, kuin 5k rahaa.
Taitaa mennä keulimisen puolelle, kun back to back ******daily ja uutta autoa.

Viimeinen super-lisenssi testi on kyllä perkeleestä, ei tahdo omalla näytöllä valoisassa huoneessa näkyä märän asfaltin raja.
 

Liitteet

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Skripti grindannut 17 miljoonaa krediittiä tähän mennessä. Tänään saa max krediitit täyteen. Pakko ostaa jotain turhaa, jos meinaa antaa skriptin grindata lisää hyvää.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Skripti grindannut 17 miljoonaa krediittiä tähän mennessä. Tänään saa max krediitit täyteen. Pakko ostaa jotain turhaa, jos meinaa antaa skriptin grindata lisää hyvää.
Etkös nyt vähän menetä jotain tässä pelissä ? Osa pelin hohdosta, eli uusien autojen saamisen ilo katoaa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Etkös nyt vähän menetä jotain tässä pelissä ? Osa pelin hohdosta, eli uusien autojen saamisen ilo katoaa.
En? Ajan edelleen niillä peruskotteroilla mitkä mulla oli jo ennestään. Kalleimmat autot on aika meh, kun ei wanhalla reaktiokyky riitä niillä ajamiseen ja koen että ne kalliit autot on vain erilainen skini halvemmalle tuunatulle autolla. Eniten hauskaa mulle so far on ollut tyyliin tuunattu mini cooper. Hauska ajettavuus ja sopivan hidas että oma reaktiokyky vielä riittää ajamiseen.

Jos meinaa kaikki autot grindata niin menee skriptinkin kanssa kuukausia siihen projektiin. miljoona per 2h about saa grindattua. Kalleimmat autot sen 20miljoonaa. Melkein 40h skriptalla ajamista per kalleimmat autot mitä pelistä löytyy.

edit. Toi pelin grindi on ihan aiheesta haukuttu ja paskin puoli gt7:sta. Nyt kun skriptat vielä toimii niin minimoin tulevaisuuden vaivaa ja keskityn sitten siihen mikä kiinnostaa eli autolla ajamiseen. Toi koko keräilyjuttu on mun kirjoissa aika turha fiitsöri nykytavalla toteutettuna. Yksinpelikin on aika torso versus mitä se voisi olla, jos esim. pitäisi tyyliin uramoodissa grindata autot, lisenssit ja päästä jostain mikroautoilusta formulaan matkan varrella mahduttaen väliin myös koppi ja legendasarjalaiset. Vielä kun se yksinpeli olisi haasteen puolesta tasapainossa eikä torso kuten nykyiset kahvilatehtävät.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Ok. Onneksi mulla ei ole mitään tarvetta hommailla noita kalliita. Eikä mullakaan riitä kyvyt superautoihin.

Mulla on yks Nissan GTR aika tikissä, sillä päsee rittävän lujaa. Toinen lemppari on tuunattu RS Clio. Ja sit tietysti amishengessä tuollainen vanha M3, kunnon lintulaudalla. Noilla mä pääasiassa pistelen menemään :)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Ok. Onneksi mulla ei ole mitään tarvetta hommailla noita kalliita. Eikä mullakaan riitä kyvyt superautoihin.

Mulla on yks Nissan GTR aika tikissä, sillä päsee rittävän lujaa. Toinen lemppari on tuunattu RS Clio. Ja sit tietysti amishengessä tuollainen vanha M3, kunnon lintulaudalla. Noilla mä pääasiassa pistelen menemään :)
Se clio minkä sai kahvilatehtävästä oli superhauska jo ihan sellaisenaan. Pitäiskin sillä käydä kiertämässä rataa :) Mulla ois jäänyt skriptit väliin muuten, mutta kun oli niin älyttömästi itkua mikrotransaktioista/grindistä niin mielenkiinnosta kokeilin, että kuinka vaikea se grindi on automatisoida. Todella helppo, kun softa ja skripti löytyi valmiiksi tehtynä netistä. Mutta vaikea siinä mielessä, että skriptilläkin saa grindata tuhansia tunteja, että sais kaikki pelin autot. En usko, että normaalisti pelaamalla ikinä saa kaikki autoja talliin ja ehkä se on pelintekijän tarkoituskin. Joutuu miettimään mitä ostaa kuten oikeassakin elämässä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 035
Mutta vaikea siinä mielessä, että skriptilläkin saa grindata tuhansia tunteja, että sais kaikki pelin autot. En usko, että normaalisti pelaamalla ikinä saa kaikki autoja talliin ja ehkä se on pelintekijän tarkoituskin. Joutuu miettimään mitä ostaa kuten oikeassakin elämässä.
Mä luotan satumaiseen onneeni, Ruletti tuo jos ei rahat riitä :) Lambo ja Ferrarikin jo saatu....kyllä ne muutkin tulee....ajan kanssa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
...En usko, että normaalisti pelaamalla ikinä saa kaikki autoja talliin ja ehkä se on pelintekijän tarkoituskin. Joutuu miettimään mitä ostaa kuten oikeassakin elämässä.
Ikävä kyllä pelintekijän tarkoitus on kerätä rahaa myymällä pelin sisäistä valuuttaa. Se tuli selväksi ja on suuri pettymys. Ja olen samaa mieltä, että nyt kannattaa skriptiä pyörittää, jos meinasi kalliit autot kerätä. Varmasti keksivät keinon estää tuon skriptaamisen. Tai ainakin yrittävät.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Ikävä kyllä pelintekijän tarkoitus on kerätä rahaa myymällä pelin sisäistä valuuttaa. Se tuli selväksi ja on suuri pettymys. Ja olen samaa mieltä, että nyt kannattaa skriptiä pyörittää, jos meinasi kalliit autot kerätä. Varmasti keksivät keinon estää tuon skriptaamisen. Tai ainakin yrittävät.
En mä oikein edes usko tähän. 20 miljoonan auto kaupasta ostetuilla krediiteillä maksais 200$. Ei kai tuota kukaan suostu maksamaan? Tai no, ehkä ne jotka ostaa star citizenin aluksia. Jos sen 20 miljoonan auton sais 9.95$:lla niin ehkä ne vois jotain myydäkin.

Enemmän tuntuu, että krediittien saatavuus ja hinnat laitettu sellaiseksi, että osa autoista jää unelmaksi niin pelissä kuin oikeassa elämässä.

Mut niin epätasapainossa toi grindi/hinnat, että en koe pahaa omaatuntoa automatisoinnista. Pikemminkin tuntuu, että automaatiosta huolimatta hinnat ja ajan sijoittaminen on vielä kertaluokkaa pielessä. 40h skriptillä ajoa yhtä autoa varten? WTF?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
En mä oikein edes usko tähän. 20 miljoonan auto kaupasta ostetuilla krediiteillä maksais 200$. Ei kai tuota kukaan suostu maksamaan?...
Ihan oikeasti yksi nettituttu laittoi perintömetsää nurin, että sai pisteitä ostettua. Tästä aikaa useampi vuosi ja en tiedä mitä herralle nykyään kuuluu. Eikä ollut ainoa laatuaan. Ei sovi aliarvioida ihmisten hulluutta, kun ne johonkin hurahtaa.

Sitten ihan peliin, niin kisoja ajellaan alle 300 heppasilla takatuuppareilla. Kaikki avut pois päältä ja h-kaaviolla kepittäen. GT Sportsissa lobby vaan on paljon parempi. Siihen lupasivat onneksi parannuksia. Eli sinänsä tuo autojen haaliminen on vaan tehtävä, kun sen voi tehdä. Ei niillä tule oikeasti ajettua.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
195
Joko joku on löytänyt kikan miten driftaamisesta saisi edes siedettävää ratin ja polkimien kanssa?

Jopa ärsyttävämpää kuin se miten ralliauto käyttäytyy hypyssä.. tähän tosin huomasin ratkaisun, jolla sai siitä edes siedettävän (polkaise nopeasti jarrua hyppyrin nokalla).
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Ihan oikeasti yksi nettituttu laittoi perintömetsää nurin, että sai pisteitä ostettua.
Tää varmaan sitä, että kun helposti saanut rahaa niin sitä sitten helpommin kuluttaa. Itse kun joutunut burn outtiin asti tekeen töitä niin vaikea olisi sijoittaa 200$ yksittäiseen virtuaaliseen autoon. Meitä on niin moneen junaan. Itse kyllä uskon, että fiksummalla hinnoittelulla kauppa maksimoituisi versus nykyiset riistohinnat.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Peli ja sen grindaaminen/bottaus pääsi jo TM:n uutiseen saakka:

PERIAATTEESSA kyse on toki eräänlaisesta bottaamisesta, mutta tällaisia vippaskonsteja ei edes pääsisi syntymään, jos Gran Turismo 7:n rahastusmalli olisi alunperin suunniteltu pelaajaystävällisemmäksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 506
Sporttiin itse aikoinaan muutaman auton ostin. Tosin kun vertaa mitä GT7:aan maksaisi vastaava niin joo ei. Esim jos myyvät krediittejä niin 2M/20€ on aivan surkuhupaista paskaa. 20-50M pitäisi olla se mitä ~20€ pitäisi saada.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 897
Tämä itseänikin kiinnostaisi, kenelläkään tietoa? Onko loogisesti vuorokauden vaihtuessa?
Joo resetoitu 00:00.

Pistin huvikseen tuon skriptin pyörimään yöksi kun en ole koskaan Remote Playta käyttänyt ja olin utelias. Skripti jää jumiin aika usein mutta yön ja puolikkaan työpäivän aikana se hieroi joku päälle 4 miljoonaa josta tuotoksi jäi joku 3 kun piti ostaa tuo auto.

Enpä varmaan toiste tuota ajele, mutta onpahan nyt vähän taskurahaa tuunata autoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 506
Pidän aika todennäköisenä että Sony vielä tulee muuttamaan noita pelaajille tulevia palkintorahoja suuremmaksi. Siis jossain vaiheessa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Joo resetoitu 00:00.

Pistin huvikseen tuon skriptin pyörimään yöksi kun en ole koskaan Remote Playta käyttänyt ja olin utelias. Sripti jää jumiin aika usein mutta yön ja puolikkaan työpäivän aikana se hieroi joku päälle 4 miljoonaa josta tuotoksi jäi joku 3 kun piti ostaa tuo auto.

Enpä varmaan toiste tuota ajele, mutta onpahan nyt vähän taskurahaa tuunata autoja.
Se jumahtelee, jos kierrosajat ei mene just oikein ts. auton asetukset. Toinen juttu että sitä ikkunaa ei kestä peittää/liikuttaa. Kisan loppuminen tunnistetaan ikkunassa olevista pikseleistä.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Otin tämän päivän tehtäväksi käydä rykimässä kerralla kaikki S-testit kullalle. Jos poisluetaan tämä viimeinen, niin ihan kauheasti aikaa ei mennyt ekaan yhdeksään. Muutaman yrityksen vaati, että sai aina jarrupaikat kohdilleen mutta mitään jumalkierroksia ei kyllä tarvittu. Eniten verenpainetta nosti ensimmäinen ja sitten se Yaris rallipätkä. Minun puolesta voisivat heittää roskakoriin koko rallin jos fysiikat ovat tuota luokkaa. Vituttaa ajaa hyvä kierros ja viimeisellä suoralla lentää randomisti katon kautta ympäri kun autoissa ei tunnu olevan jousitusta ollenkaan :facepalm:

Viimeiseen testiin meni vähän reilu tunti. Huvittavasti kokonaisia suoritettuja kierroksia sain siinä ajassa kasaan 5 :D Ensimmäinen veto 9 sekuntia jäljessä, toinen 3, kolmas 2,3 , neljäs 0,04 ja viimeisellä sitten tuo 2.24,753. Löysää tuossakin testissä on reilusti, mitään ihmeitä ei tarvitse tehdä vaan haaste on saada ehjä kierros maaliin. Ne viimeiset nopeat mutkat aiheutti melkoisia pelkotiloja aina kun tiesi, että olisi hyvä kierros tulossa. Padilla kun laittoi TCS 1 niin oli aika passeli.
6C7E774E-C6EC-4D31-B2F7-F65F3DF09858.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
163
Mulla meni padilla hätäsee edes bronzelle tuo :D Mut oonkin ihan sysipaska antaa kaasua pikkuhiljaa. Ei vaan osaa olla lataamatta tallaa pohjaan heti kun tilanne yhtään sallii. En myöskää oo kovin hyvä käyttää koko radan leveyttä hyväks eli mutkista turhan hitaasti ulos.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Se jumahtelee, jos kierrosajat ei mene just oikein ts. auton asetukset. Toinen juttu että sitä ikkunaa ei kestä peittää/liikuttaa. Kisan loppuminen tunnistetaan ikkunassa olevista pikseleistä.
Oletko testannut / tiedätkö mitä käy jos scripti on päällä vuorokauden vaihtuessa ja sieltä tulee se daily reward? Tietty ajaminen ei jatku, mutta mahtaakohan se scripti rämpytellä sitten pitkin valikoita koko yön vai lopettaa vain toiminnan?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Oletko testannut / tiedätkö mitä käy jos scripti on päällä vuorokauden vaihtuessa ja sieltä tulee se daily reward? Tietty ajaminen ei jatku, mutta mahtaakohan se scripti rämpytellä sitten pitkin valikoita koko yön vai lopettaa vain toiminnan?
Peli jää jumiin valikkoon eikä etene.

Huomannut senkin, että riittää mun konffissa pelkkä öljyjenvaihto siihen että skripta ei saa kisoja meneen luotettavasti läpi. Tarvii olla wanhat öljyt sisässä, että grindaa tuntikausia putkeen ilman erheitä.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Mulla meni padilla hätäsee edes bronzelle tuo :D Mut oonkin ihan sysipaska antaa kaasua pikkuhiljaa. Ei vaan osaa olla lataamatta tallaa pohjaan heti kun tilanne yhtään sallii. En myöskää oo kovin hyvä käyttää koko radan leveyttä hyväks eli mutkista turhan hitaasti ulos.
Kaasun kanssa saa tosiaan olla aika tarkkana tuossa. Itsellä TCS 1 avitti sopivasti, mutta ei kyllä silti voinut runnoa liipasinta kerralla pohjaan. Muutamissa mutkissa on yllättävän paljon rataa käytössä ja pystyy valuttamaan jarrutuksen tai kiihdytyksen vähän pitkäksi, ne kun oppii saa helposti aikaa pois. Tuon auton kanssa kai tärkeintä on se, että koskaan ei jarruta ja käännä samaan aikaan ja aina jarrun jälkeen olisi hyvä olla pieni veto päällä, sillä muuten on todella epävakaa laite.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Kaasun kanssa saa tosiaan olla aika tarkkana tuossa. Itsellä TCS 1 avitti sopivasti, mutta ei kyllä silti voinut runnoa liipasinta kerralla pohjaan. Muutamissa mutkissa on yllättävän paljon rataa käytössä ja pystyy valuttamaan jarrutuksen tai kiihdytyksen vähän pitkäksi, ne kun oppii saa helposti aikaa pois. Tuon auton kanssa kai tärkeintä on se, että koskaan ei jarruta ja käännä samaan aikaan ja aina jarrun jälkeen olisi hyvä olla pieni veto päällä, sillä muuten on todella epävakaa laite.
Toi valuttaminen on mielenkiintoinen juttu, kun tuo ei tunnu toimivan ratilla. Iso ero siinä miten mutkiin voi ajaa ratti versus pad. Vieläkin mulle vähän epäselvää johtuuko tuo vaan siitä, että pad:lla tulee nykivämpää ohjausta, kun pumppailee jarrua/kaasua/ohjausta enempi vai onko tuo ajotuntuma tarkoituksella tuunattu erilaiseksi ratti vs. pad. Loppupeleissä pääsee aikalailla samoihin kierrosaikoihin riippumatta siitä mitä ohjausmenetelmää käyttää.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Toi valuttaminen on mielenkiintoinen juttu, kun tuo ei tunnu toimivan ratilla. Iso ero siinä miten mutkiin voi ajaa ratti versus pad. Vieläkin mulle vähän epäselvää johtuuko tuo vaan siitä, että pad:lla tulee nykivämpää ohjausta, kun pumppailee jarrua/kaasua/ohjausta enempi vai onko tuo ajotuntuma tarkoituksella tuunattu erilaiseksi ratti vs. pad. Loppupeleissä pääsee aikalailla samoihin kierrosaikoihin riippumatta siitä mitä ohjausmenetelmää käyttää.
Hankala sanoa. Uskoisin, että ajomallinnus on sama riippumatta ohjaimesta. Kai tuo voi johtua vaikka FFB vs ei FFB efektistä. Kun padilla ei tunne pitoa eikä ole vastusta niin ohjaaminen ja kaasun/jarrun käyttö on väkisinkin erilaista. Hattua pitää kuitenkin nostaa siitä, että molemmilla tavoilla pelaaminen on hauskaa ja molemmilla voi olla kilpailukykyinen onlinessa pl. tietenkin ihan maailman kärki. Harvinaisen hyvin balanssissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 506
Haluaisin kyllä että siihen ohjaamokulmaan tulisi vielä valinta jolla joko sen "heilahtelun" saa pois tai ihan sportin kaltaseksi, tai sitten ihan sliderit jolla säätää pois>jollekin tasolle asti. Nyt kun enemmän ajellut niin se liike vie "suoran" kontrollin tunnetta pois aika paljon ja tuntuu että padin tatin ja auton liikkeen välissä on "jotain". Toki ymmärrän sen idean mutta kun se ei aina ajopeleissä toimi, hyvä syy miksi simuissakaan harvemmin on, ainakaan pakotettuna.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
Haluaisin kyllä että siihen ohjaamokulmaan tulisi vielä valinta jolla joko sen "heilahtelun" saa pois tai ihan sportin kaltaseksi, tai sitten ihan sliderit jolla säätää pois>jollekin tasolle asti. Nyt kun enemmän ajellut niin se liike vie "suoran" kontrollin tunnetta pois aika paljon ja tuntuu että padin tatin ja auton liikkeen välissä on "jotain". Toki ymmärrän sen idean mutta kun se ei aina ajopeleissä toimi, hyvä syy miksi simuissakaan harvemmin on, ainakaan pakotettuna.
Tätä odotellessa. Tällä toteutuksella ei koskaan ole varma, onko auto karkaamassa vai huojuuko se kuski päissään. Muita kuvakulmia ei osaa käyttää, niin kyllä se harmittaa.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 060
Itellä kyllä bugaa nää kuponkipalkinnot .
Nyt ei ole tullut kuin pienintä raha summaa viimeiset 12kpl.. stna.
Vaikka oli 4 tähden kuponki niin ei tullut 5000cr.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Palkintoihin tulossa muutoksia huhtikuun alussa ja mm. autojen myynti työnalla. Lisäksi antavat kaikille 1 miljoonan kivusta ja särystä kun loggaa peliin kuukauden sisällä.
Updates which will come into effect beginning of April:

  • Increase rewards in the events in the latter half of the World Circuits by approximately 100% on average.
  • Addition of high rewards for clearing the Circuit Experience in all Gold/All Bronze results.
  • Increase of rewards in Online Races.
  • Include a total of eight new one-hour Endurance Race events to Missions. These will also have higher reward settings.
  • Increase the upper limit of non-paid credits in player wallets from 20M Cr. to 100M Cr.
  • Increase the quantity of Used and Legend cars on offer at any given time.
Beyond this there will be a few additional patches deployed between now and the end of April which will add new cars and tracks and make some other fixes.

Finally, we also want to take the opportunity to lay out some of the near-term updates we are working on. We can’t confirm an exact date or specifics yet, but will give advance notice via www.gran-turismo.com.

  • Increase the payout value of limited time rewards as we develop as a live service.
  • Further World Circuit event additions.
  • Addition of Endurance Races to Missions including 24-hour races.
  • Addition of Online Time Trials and awarding of rewards according to the player’s difference with the top ranked time.
  • Make it so cars can be sold.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
195
Itellä kyllä bugaa nää kuponkipalkinnot .
Nyt ei ole tullut kuin pienintä raha summaa viimeiset 12kpl.. stna.
Vaikka oli 4 tähden kuponki niin ei tullut 5000cr.
Mä oon samassa veneessä, pikkurahoja ja yks hemmetin pakoputki. Tällä tuurilla ei kannata lotota.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 506
Itsellä loton yms reaalituuri, kymmeniä vuosia laittanut rivejä/arpoja eikä koskaan mitään 20-50€ suurempaa voittoa ole tullut, aina valunut myös näihin virtuaalisiin vastaaviin. Itsellä joku universaali blokki päällä joka estää minkään voittamista.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Palkintoihin tulossa muutoksia huhtikuun alussa ja mm. autojen myynti työnalla. Lisäksi antavat kaikille 1 miljoonan kivusta ja särystä kun loggaa peliin kuukauden sisällä.
Äärimmäisen paljon hyviä juttuja, en oikein tiedä edes mistä aloittaa. Se, että rahaa saa nyt vaikka sen 100% enemmän ei edes riko economyä, koska jos ennen 19mil autoon sai pelata "normaalisti" ~90h niin nyt tuo aika puolittuu. Lisäksi kun ilmaista rahaa saa nyt olla tuo 100mil niin ei ole pakko tuota grindia suorittaa siinä lyhyessä ostoaika-ikkunassa vaan rahaa saa jemmattua tulevaisuuttakin varten hyvin. Tällöin nämä puheet siitä, että GT7 autot on tarkoitettu hankittavaksi vuosien aikana käy järkeen, kun ei tule heti tuo 20mil credit raja täyteen vaan kassaa pystyy kasvattamaan reilusti sen yli. Jo nämä muutokset + autojen myynti tekee pelaamisesta todella paljon palkitsevampaa jos tavoitteena on joskus ostella nuita kalliita autoja ja oikeasti kerätä kaikki. Lisäksi Endurance kilpailuja ja onlineen palkintorahojen nosto, ettei sekään ole ajanhukkaa rahallisesti, niin kylläpä maistuu. Mun osalta kritiikki mikromaksuihin ohjaamisesta ja epäreiluista käytännöistä päättyy näiden patchnotejen perusteella tähän :happy:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 506
Saisi tulla Forzan tyyliin joku helppo keino palauttaa viritelty auto defaultiksi. Kisat vaatii useimpien autojen kohdalla niiden virittelyä mutta sitten taas muussa ajelussa saattaisi haluta ajaa vakiolla, esim kun samantasoisia autoja kellottaa jollain radalla tms. Eikä vaan viitsisi vain tuosta syystä ostaa autoista kaksoiskappaleita.

Pp-rajoittimella toki voi pp:tä sinänsä säätää mutta ei se auto sitten vakio ole kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 070
Huoltokatkon hyvityksenä miljoona krediittiä. Oli toki siinä blogipostauksessa jo mainittu. Sain lunastettua omani kun laitoin pelin päälle.

Eiköhän tästä pelistä hioudu timantti. Ainakin pelintekijä kuuntelee ja reagoi palautteeseen.

1648207453502.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 868
Viestejä
4 230 203
Jäsenet
71 114
Uusin jäsen
Teemu_

Hinta.fi

Ylös Bottom